Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Dzisiaj
-
Witam wszystkich zamierzam sobie kupić Spectral 125 CF 9 ale mam rozkmine tyle powychodziło tych amortyzatorów że już sam nie wiem co i jak. Chodzi mi mianowicie o blokadę skoku, w moim Fox 32 factory jest tłumik Fit 4 i tam mam elegancko blokadę na manetce a tutaj to nie wiem, pisałem do producenta to mi odpisywał że nie ma nawet na goleni dziwne. Nie wiem jak będzie na podjazdach bez tego tłumienia, damper też nie wiem nigdy nie miałem Fula czy te blokady coś dają na moim sztywniaku średnio to odczuwam ale mam i tu też chce pomóżcie bo rower spoko sie wydaje i już bym go chciał kupić albo coś innego jak macie pomysły max do 20000zł na dole link do roweru https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/rowery-trailowe/spectral/spectral125-cf/spectral-125-cf-9/4340.html?dwvar_4340_pv_rahmenfarbe=M144_P04&dwvar_4340_pv_rahmengroesse=M
-
[Szosa] Gdzie na szosę na śląsku?
Mandoleran odpowiedział sivesgaard → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Pewnie tak bo też nie jeżdżę typowo szosowo, ale obojętnie na jakiej platformie rysuje to i tak zawsze to dokładnie sprawdzam, to zresztą jedna z moich ulubionych domowych czynności . -
niczeg_nie obserwuje zawartość → [MTB] do bikepackingu do 12 tys. zł
-
Cześć, szukam roweru mtb, który w przyszłym roku zostanie wykorzystany do bikepackingu po górach (planuje trochę Alp, Pirenejów i polskich gór). Z wymagań to: - budżet do ok. 12 tys. zł - napęd mechaniczny (raczej shimanno) - karbon (ale nie jestem też w 100 proc przeciwnikiem alu). - do końca nie mogę się zdecydować czy amortyzacja tylko z przodu czy patrzeć też na fulle (kwestia wagi) - im niższa waga, tym lepiej Długo zastanawiałem się nad exccedem 5 od canyona, Cube reaction C62 pro i ostanio też nad sensą fiori evo elite. Patrzyłem też na pdq 2 rose, ale mój rozmiar jest już niedostępny. Z tych trzech jeżeli chodzi o stosunek ceny do jakości wychodzi chyba najlepiej Sensa, najgorzej Canyon, który jest najcieższy i ma gorszy osprzęt. Może ktoś z was miał podobny problem w wyborze i może podzielić się przemyśleniami.
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: niczeg_nie
-
iDanny obserwuje zawartość → [16000] Hardtail e-MTB
-
Od jakiegoś czasu rozglądam się za jakimś elektrycznym rowerem, ale nie full'em, tylko zwykłym hardtailem (raczej nie będę jeździł w góry, co najwyżej po lesie, a także oferta mniejszych kosztów konserwacji/mniej potencjalnych problemów). Gdy wyjeżdżam gdzieś dalej, to później trochę ciężko się wraca pod górki (wzwyżenia), nie jest to co prawda awykonalne, ale delikatne wspomaganie byłoby przydatne, a sam rower byłby na lata już. Gdy odwiedziłem fizyczny sklep centrum rowerowego, to jeden Pan dał mi do wypróbowania Orbea Urrun (bodajże) 20 - bardzo przyjemne i naturalne odczucia, jazda z wyłączonym wspomaganiem też całkiem fajna, generalnie wszystko mi się raczej w nim podobało, tylko starszy silnik Shimano EP6 (zmodyfikowany przez orbea). Znalazłem później na internecie jeszcze wersję Orbea Urrun 10 - mój obecny faworyt, która wyceniana jest (na niby promocjach) około 16k i ma nowszy silnik z modelu Rise (ichniejszy full) Teraz pytanie czy ktoś ma/korzystał z tego lub pokrewnych sprzętów tej marki i poleca? Lub może chciałby zarekomendować jeszcze jakiś inny tego typu sprzęt? PS: Wstawiałem post wcześniej odnośnie poszukiwania roweru, natomiast teraz wydaję mi się że mam faworyta - natomiast nadal mogę poczekać na lepsze ceny/oferty, jeżeli takowe będą
-
Tak znam się ale wolę się zapytać 😉jak to jest w praktyce bo słyszałem opinie że jak są made in China to lipne są niż te made in Japan widziałem filmik na internecie gdzie koleś pokazuje jak tarcze w ice tech się rozwarstwiaja dlatego wolałem zaczerpnąć wiedzy chcę dokładnie wiedzieć co kupuję 😉🤔 No właśnie tego typu odpowiedzi szukałem moim zdaniem to jest robienie kasy na nas może komuś przypadła ta tarcza rt86, bo do końca nie mogę uwierzyć w te opisy producenta ok dziękuję za odpowiedź
-
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
wr81 odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Kolejny niemiecki sklep przetestowany - przyjechały niedrogie piasty DT z klbikes. Od lewej 17EUR, 40EUR, 30EUR, 50EUR. Boost, 370tki 32otw ratchen LN hybrid 24t, 350tki 28otw. Wysyłka 14EUR. Kupione w zeszły czwartek, przyszły dzisiaj, przy płatności przelewem i szczycie zakupowym nie tak źle. Dostawa dzisiaj była w sumie zaskoczeniem, bo jak się okazało podali zły numer trackingu do paczki której chyba w ogóle nie nadali. Głównym minusem jest niestety (co nie jest wyjątkiem w niemieckich sklepach) niezbyt staranne pakowanie - piasty w cienkich foliowych woreczkach po prostu wrzucone do za dużego pudła,uzupełnionego pewną ilością dmuchanych wypełniaczy. Niestety da się stwierdzić pewną ilość mini uszkodzeń, obić itp - b. małych i generalnie trudno widocznych ale istniejących. Co do samego sklepu online to jedna uwaga - zasadnicza nazwa produktu jest poprawna, są natomiast błędy w dalszym dodatkowym opisie i zdjęcia mogą być pomylone (np. na zdjęciu centerlock a piasta 6 otw). Za płatność przelewem jest dodatkowy rabat 1%. Uprzedzając pytania - przednia piasta z CL została kupiona w dużej mierze jako dawca torque caps (większość przednich 350 w tej cenie tam ma TC), pasująca do tylnej przednią miałem wcześniej. -
Rama On-One Scandal - czy warto kupić?
Gość dodał pytanie → w Forum rowerowe dla niezarejestrowanych
Cześć, zastanawiam się nad zakupem w przyszłym roku ramy On-One Scandal w sklepie Planet X. --> https://planetx.co.uk/products/on-one-scandal-29er-mtb-frame-2 Czy ktoś z Forumowiczów wie jak przedstawia się jakość tych ram? Oczywiście nie oczekuję cudów w tak niskiej cenie. Po prostu szukam przyzwoitej ramy do amatorskich zastosowań - jazda w terenie, bez skoków, ryzykownych zjazdów na złamanie karku i innych dziwnych pomysłów. W dodatku jestem rowerzystą wagi lekkiej(ok. 60kg), więc nadmierne obciążenie konstrukcji absolutnie nie będzie problemem. Przewidywany przebieg roczny od 2 do 3 tysięcy km. Druga kwestia to formalności przy zakupach w sklepie spoza UE. Ile mniej więcej wynosiłaby całkowita kwota zakupu uwzględniając wszelkie dodatkowe opłaty celne, manipulacyjne itp.? Zupełnie nie mam pojęcia na temat i nie chciałbym, żeby się okazało, że same opłaty przewyższają wartość tej ramy. Z góry dziękuję za ewentualne odpowiedzi. -
Tytułowa tarcza z fotki wyżej to przynajmniej dla mnie szajs jakich mało. Od razu napiszę, że oryginał z nowym rowerem. Posądzam, że to produkt tylko i wyłącznie do lekkiego xc jakiś asfaltów czy szutrów. Im dłuższy zjazd tym te paści częściej się gną. Im dłużej się ją ma a co za tym idzie zbliżamy się do aluminium tym gnie się jeszcze bardziej. Ostatni mój wypad i męki z tym syfem to prostowanie ręką takie to jest plastyczne. Nie wiem może to przez rozmiar bo 202 mm ale jak ktoś chce cokolwiek z nią robić w tym Szczyrku to niech sobie kupi coś normalnego. Może jakieś inne serie XT. Swoją drogą jako fan Shimano nie uważam by zawsze i wszystko od nich było tip top z tej grupy. Kolejny przykład; nie wiem jak u innych ale co kogoś spotkam z cięższego zastosowania to tylna przerzutka 12 sp XT w ogóle się do tego nie nadaje. Zmieniają na Deorkę i jakoś dziwnym trafem żyje toto zdecydowanie dłużej.
-
Tektro TR-24 są pod szerokie klocki ale równie dobrze działają z wąskimi klockami, jedyny minus łączenia tych tarcz z wąskimi klockami jest taki że zostawiają węższy ślad przetarcia na tarczy niż szerokie klocki, jest to jedynie efekt estetyczny nie wpływający na siłę hamowania. Jeden TR-24 za 35 złotych jest lepszy od kilkukrotnie droższych tarcz Shimano.
-
Lza obserwuje zawartość → [ebike MTB enduro] Wodoodporność zanurzeniowa
-
Z racji dziadzienia i starzenia się komponentów (moich, nie roweru) przymierzam się do zakupu elektrycznego enduro. Jednak nie mogę nigdzie znaleźć testów, jak takie rowery się zachowują... Pod wodą. Zdarza mi się forsować beskidzkie rzeki brodami, gdize woda często jest powyżej połowy kola, co oznacza że silnik byłby zanurzony w całości, a rama w miejscu, gdzie jest bateria pewnie w połowie całkowicie zanurzona. Zdarza mi się też jeździć po plażach morza śródziemnego, gdzie zanurzenie nie jest takie duze, (max 20cm) ale nieraz fala chlapanie, z kolei woda jest bardzo słona, więc dla urządzeń elektrycznych jeszcze gorzej niż całkowite zaburzenie w wodzie slodkiej. Zwykły MTB znosi to bez zająknięcia. Trzeba trochę prześladować po takiej jeździe, żeby nie rdzewiał i essa. Jednak jak się zachowa ebike? Ktoś torturował w ten sposób elektryka? (Chodzi o rowery ze średniej półki, typu MTB enduro z pełnym zawieszeniem w budżecie około 18-20k)
-
Tak, tr-24 dziala z klockami wide (jak znacząca większość hamulców tektro).
-
[9000 zł] all moutain - wybór pomiędzy giant, a radon
grzech1991 odpowiedział grzech1991 → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Jakby ktoś się pytał o różnice w wadze: Giant trance X 2 advanced L - waży 15kg, przy czym ma obręcze lżejsze o 100g gaint trance x 1 L (praktycznie to bliźniak advanced x2) - waży 15.42kg giant trance x 1 M - waży 14.9kg Więc dzięki karbonie oszczędność to 300g, wg. mnie - mało. Dla wersji M giant udostępnił wagę, możliwe, że przez przypadek. Kupując lekkie obręcze 1500g - 1300g prześcigniemy rower carbonowy -
@Dokumosatrochę off top, tektro TR-xx 24 pasują do klocków wide?
-
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
grzech1991 odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
i to kilkukrotnie... -
Mt800 to shimano i (chyba) jeszcze nie przenieśli ich produkcji do Chin. Niemniej każda tarcza tektro jest lepsza niż dowolna shimano wyprodukowana w Chinach. Z innych tarcz które pasują polecam wspomniane tu SRAMowskie centerline'y albo G2 (i te z ali są b.dobre).
-
michalr75 obserwuje zawartość → [tarcza] sm rt86 jakość wykonania
-
A Ty wiesz cokolwiek o komponentach rowerowych czy nic nie wiesz? Bo jeśli pytasz czy 86-tki wytrzymają "kilometrowe zjazdy w Irlandii" to śmiem twierdzić że nie masz pojęcia jakiej klasy to jest sprzęt (grupa XT, wyżej w Shimano jest już tylko XTR). One nie tylko wytrzymają takie zjazdy ale również takie ze Skrzycznego do Szczyrku, gdzie zapewniam Cię, są dużo większe trudności niż w rzeczonej Irlandii
-
[Szosa] Gdzie na szosę na śląsku?
Greg1 odpowiedział sivesgaard → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Na grawelu też na siłę pcha w teren, ja wolę planować w opcji dla szosy i ewentualnie wyskoczy komunikat, że nawierzchnia nieodpowiednia a jak planujesz w opcji pod grawela to będzie Cię pchał na siłę na polne czy leśne ścieżki wzdłuż trasy. Pierwszy lepszy przykład: Albo to: -
Ok dzięki wielkie przemyśle sprawę
-
[Szosa] Gdzie na szosę na śląsku?
sivesgaard odpowiedział sivesgaard → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
@Mandoleran na gravelu i mtb komoot sprawdza się wg mnie lepiej niż strava, ale na asfalcie już nie, bo ciągnie po najkrótszej drodze właśnie często przez DK. -
Dziękuję za odpowiedź może mój błąd bo w poście który wstawiłem zapomniałem napisać że są zjazdy
-
[opny] Opony do Treak 4100 26x2.20
domwakebiach odpowiedział domwakebiach → na temat → Koła rowerowe
A czy coś szerszego jest jeszcze godne uwagi? Nie wiem czy te 1.9 nie będzie wyglądało "skromnie" na tym rowerze? A czy np Continental Race King 26x2.20 nie byłby dobra do takiego użytkowania - Opona CONTINENTAL Race King | CentrumRowerowe.pl Generalnie to najbardziej chdzi o scieralność na asfaltowych drogach -
sznib obserwuje zawartość → [tarcza] sm rt86 jakość wykonania
-
Ja polece Sram Centerline, budżetowo mogą być z Ali. Miałem RT-76, potem te Centerline'y i w zasadzie różnic nie było. A jak chciałbyś lepsze to Sram HS2, jedne z fajniejszych na rynku. mam obecnie i jestem zadowolony.
-
Wszystkie 4ero tłoki chodzą ma wązkim klocku. Ogólnie poprieram taki koncept, sam tak jeżdżę i nie żałuję 4ero tłoka w szosie.
-
-
zekker obserwuje zawartość → [tarcza] sm rt86 jakość wykonania
-
Jak chcesz poprawne hamowanie, to chińskich wytłoczek się nie dotykaj. Miałem chińskie rt-66 mam obecnie japońskie mt800 i różnica jest zasadnicza. Pierwsze niby działały, obecne po prostu działają. Nie znam się na 4-tłoczkowych ale upewniłbym się, że klocki są kompatybilne z wyższymi grupami tarcz shimano. Przy 2-tłoczkowych jest różna wysokość tłoczków i części ciernej tarcz, niższe grupy mają wyższe klocki, więc mogą wystawać poza obrys tarczy.
