Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Z kodem APP w appce 2149 zł. https://sportano.pl/p/399436/rower-crossowy-marin-san-rafael-ds2-700c-szary-niebieski za rejestrację tam zdaje się chyba jeszcze jakieś pkt się dostaje i można wymienić na zniżkę, regulowany mostek to kwestia ~40-50 zł. więc nie ma sensu się tym ograniczać tylko dokupić i samemu podmienić.
  3. Jeżeli wszystkie elementu napędu były wymienione to nie powinno być problemu. Sprawdziłbym jeszcze czy nie ma problemu z ułożeniem łańcucha i pozycji samej przerzutki. Popróbować, poregulować, potestować na kilku ustawieniach(małych zmianach) . Nowa kaseta, łańcuch, zębatka korby i 200-300 km jazdy "weryfikacyjnej" z "przelatującym łańcuchem" ?
  4. Czołem, postanowiłem napisać gdyż może ktoś też miał taki problem i sobie z nim poradził. Mianowicie, posiadam sakwę na telefon montowaną 2 rzepami do ramy roweru i 1 rzepem do rury widelca. Problem z jakim się zmagam to strasznie irytujący dźwięk trzeszczenia podczas skręcania kierownicą w miejscu zamontowania rzepem sakwy do podkładek sterów. Innej możliwości montażu nie ma. Ciaśniejsze zaczepienie nie pomaga, a luźniejsze powoduje że owa sakwa mi się cała rusza. Dodałem zdjęcie poglądowe, żeby było wiadomo o jakie to cudo chodzi. Zdaję sobie sprawę, że można po prostu kupić inny uchwyt np na kierownicę, no ale skoro już mam tą to fajnie by było móc z niej korzystać
  5. Tak naprawdę w tej grupie cenowej i typie rowerów przy wymaganiu m.in hamulców hydraulicznych wybór nie jest nieskoczenie wielki. Można zrobić sobie wstępną selekcje wzrokową ze względu na typ "design'u" i z 3-4 wybranych modeli/preferencji ktoś może cos więcej doradzi. MERIDA CROSSWAY 15 KANDS CRS 1200 Tabou Flow 2.0 UNIBIKE FLASH GTS Kross EVADO 4.0 Lazaro ELITARY V3 KANDS CANAVARO SPARTACUS CROSS 3.1
  6. Temat został usunięty.Prawdopodobna przyczyna usunięcia:- pkt 2b zasad pisania - brak klamrowego nazewnictwa tematu- podobny temat już istnieje- narusza inne postanowienia i zasady regulaminu forum lub/i polityki prywatności.Zasady pisania na forum: http://www.forumrowerowe.org/topic/9018-zasady-pisania/
  7. W tym nowym nie widzę tarczy 34
  8. Witam poszukuję jakieś taniej ramy by weszły do niej opony 26x3.0 oraz była w pełni amortyzowana. Może to być najtańsza stalowa rama nawet z aliexpressm. Co polecacie?
  9. Dzisiaj
  10. Bo gdzieś w letnim plenerze.
  11. W obu propozycjach rowerów rozwiązania techniczne są sprzed 30+ lat, co wiąże się ,że przy intensywniejszym użytkowania, aby zachować 100% sprawności serwis będzie musiał być regularny(przegląd piast, napęd, regulacja hamulców itd.). Rower z allegro za 600zł - faktycznie trochę strach (ewentualnie można by podjąć próbę, aby coś tam usprawnić pod siebie, chwyty klamki, ale za dużo opcji nie będzie do pozostałych elementów). I najsłabszym elementem będzie raczej napęd(element przeniesienia napędu na tylne koła). Alternatywą może być: 1.Rower poziomy trójkołowy. -osprzęt raczej będzie "solidniejszy" 2.Używane rowery trójkołowe rehabilitacyjny: -do poszukania lokalnie; -starszy, już używany, po doinwestowaniu może być bardziej "godny zaufania"; Kilka linków: https://www.rowertolek.pl/sklep/ https://www.olx.pl/d/oferta/sprzedam-rower-trojklowy-CID767-IDXqakm.html?isPreviewActive=1&reason=ip|cool_rec_platform&sliderIndex=2 https://www.olx.pl/d/oferta/rower-trojkolowy-poziomy-CID767-ID16Ivoo.html https://www.olx.pl/d/oferta/rower-rehabilitacyjny-trojkolowy-26-cali-CID767-ID142zzH.html?reason=ip|cool_rec_platform https://www.olx.pl/d/oferta/rower-trojkolowy-kynast-3-biegowy-CID767-ID15Etpz.html https://www.misiarz.pl/oferta/rowery-trojkolowe-rehabilitacyjne/rower-trojkolowy-turystyczny.html
  12. Mam taką ramę z wewnętrznym prowadzenie linek i nie pasuje mi jakiś uniwersalny ślizg, jest za szeroki. Do tego ta rama ma niecentrycznie otwór na ww ślizg, więc dopasowanie jest problematyczne (a przynajmniej tak mi się wydaje). Pewnie są jakieś oryginalne, ale nie potrafię znaleźć. Wpadłem na pomysł, że dam dwie teflonowe rurki i kawałek plastiku przykręconego który je usztywni, a może są jakieś inne proste, gotowe rozwiązania?
  13. @kipcior Tak przez moment posiadalem Brytona S810 oceniam ze to biedniejsza wersja E1040 stylizacja podobna ekranu danych. Strasznie slaba nawigacja pod wzgledem wygladu mapy, moj egzemplarz okazal sie niestabilny czesto zdarzalo sie na ekranie mapy podczas nawigacji nagle zrestartowac cala trase ze znikala i po jakims czasie pokazywala sie znowu wraz z odswiezeniem mapy i w tym czasie zacinal sie na pikaniu. Jesli miales wczesniej licznik i umiesz wybaczyc niedoskonalosci to moze sie przekonasz. W reklamach mowia ze ma multi GNSS pokazuja w instrukcji opcje wlaczenia dual banda ale nic z tych rzeczy urzadzenie ma zwykly GPS i to w lesie nie dalo rady a poza lasem na ulicy ciagnal slad po budynkach. Pokazuja jak dziala rerouting ale trzeba miec telefon bo bez niego to dziala tak ze pokazuje linie prosta do punktu zejscia z trasy, dolaczenie do startu trasy poprowadzilo mnie przez schody a rerouting raz w lesie wybral sciezke brzegiem jeziora mimo ze obok byla spokojna droga tak zeby dojechac do dalszej trasy. Ale moze moje trasy sa ekstremalne nie wiem, na ten moment uwazam ze lepiej dorzucic i wybrac Karoo 3. Ewentualnie chyba Magene C606 jest lepsza alternatywa chyba ze koniecznie chcesz ekran 3.5 cala. Ale wszystko co ma Magene ma tez Bryton, no chyba ze wgranie nowej trasy podczas tej samej aktywnosci i zmiana pol danych podczas rozpoczetej aktywnosci. Jeszcze mozna iGPSport biNavi ktore na pewno jest lepsze niz bryton, bo ogladac filmy recenzje czy czytac artykuly to jedno, ale zeby wiedziec co sie chce to trzeba kupic licznik sprawdzic i jak nie przypasuje to zwrocic. Ja przerobilem wszystkie liczniki (Roam V3, Ace, E1040, Karoo 3, Bryton s810) i ostatecznie tak jak napisalem wybralem Karoo 3. Przewazylo to co najwazniejsze dla mnie czyli czytelnosc mapy i tego jak pokazany jest kursor z trasa. Dodatkowo przydatne rzeczy jak nawiguj do domu, czy nawiguj do punktu z zachowaniem preferowanej nawierzchni i najszybsze ladowanie trasy z tego calego zestawienia. Bryton trase 63km ladowal 5min, K3 8sek Wahoo 30sek a Garmin 2min. Co z tego ze mozna wyznaczyc sobie tez trase do domu w E1040 czy do lokalizacji jak prowadzi po szosie, tak samo Wahoo. Ktos powie ze logiczne ze tak ma prowadzic ale mi to nie odpowiada. W Wahoo Ace czy Roam v3 sila jaka trzeba przylozyc zeby kliknac przycisk jest strasznie duza no i ciezko wyczuc. W E1040 nie da sie ustawic kolorku jaki chcesz, bo kolor trasy jest zalezny od motywu mapy no i jeszcze wirtualny partner ktorego nie da sie wylaczyc. Ale kalibracje wysokosci mial najlepsza E1040, po 4h jazdy na starcie pokazal 273m a na koniec pokazal 274m a zaczynalem z tego samego punktu K3 z 274m pozniej pokazalo 278m Wahoo z 275m pozniej pokazal 292m Bryton z 273m pokazal pozniej 313 czy 315m w kazdym razie straszny dryf a kalibracja jest jedna, wpisanie z łapy ze teraz jestes na takiej wysokosci i innej nie ma. Takze czasami przy podjazdach wygladalo to komicznie bo dane bral z GPX na temat elewacji a wyswietlal te swoja wysokosc i jadac pod gorke liczby ktore wyswietlal powinny swiadczyc ze jedzie sie z gorki xD
  14. Jeśli chodzi o poprawę osiągów i wagi to zdecydowanie koła- tutaj na kołach i oponach ugrasz najwięcej. Kiera....już nie tak bardzo. Lepiej kase zainwestować w dobre ciuchy, pomiar mocy itp. Co do geometrii to wg producenta to model pod gran fondo, stąd nazwa GF i nie masz tutaj raczej agresywnej geometrii. Sam jednak jestem wrogiem kupowania rowerow na zasadzie...najlepsza relacja cena/osprzęt. Rower musi pasować i tyle...
  15. Gdzie napisalem cokolwiek o reroutingu Garmina? Napisalem ze mialem wyznaczona trase, Garmin nie mial paru sciezek na mapie i zamiast mnie prowadzic jak trasa to powiadomienie wysylal U-Turn 30m a gdy sie zawrocilo zglaszal kolejny U-turn i tak w kolko. bo caly czas bylem na trasie jednak no potem ogarnalem ze zamiast wyslac informacje o skrecie i follow the map to rzuca u-turn jak np siezki nie ma na swojej ActiveTopo map Zreszta nie bede polemizowal nad szybkoscia - bo momentalnie to nie jest 25 sek a przy dluzszych trasach to trwa z minute jak nie wiecej
  16. U mnie 11,5. Także się za bardzo nie przejmuj. Po prostu śmigaj i patrz jak szpyta rośnie.
  17. No nie wiem, mnie E1040 doprowadził do irytacji zeby nie napisac gorszego slowa pare razy i to zw wzgledu na mapy, ale jezdze po specyficznym terenie i walil masa U -Turnow na komunikatach o skretach, gdzie chocby Karoo na tych samych trasach daje informacje o skrecie i gdy nie rozpoznaje drogi po prostu pisze Follow the map i pokazuje skrety. Nie wiem, Garmin totalnie nie moja bajka chyba przez to ze jestem niecierpliwy i oczekuje szybkosci dzialania a nie wiecznego laga, czy przypadkowych klikniec ekranu pomimo ze sie go nie dotyka ani nie pada deszcz. Ale rozumiem to po prostu kwestia uzytkownika i przyzwyczajenia, gdybym mial wczesniej wiele egzemplarzy Garmin to pewnie wiedzialbym z czym sie to wiaze i jak wyglada korzystanie z menu czy ustawien bo to troche jak stara nokia. mapy fakt mozna sobie podegrac szkoda ze wiekszosc ok jest po niemiecku plus to ciagle spychanie na sciezke rowerowa albo chodnik i ciagle pikanie. No i wisienka na torcie trasa 100km i laduje TBT z 5min a potem przy jakimkolwiek zejsciu z trasy tez oblicza bardzo dlugo rerouting i moze okazac sie ze przejechalem te 500m i rzuca ze powinno sie zawrocic bo nie znalazl opcji na dolaczenie do wgranej trasy. Naprawde jako nowemu uzytkownikowi ktory wczesniej mial zwykle liczniki a jezdzil na telefonie to jednak przeszkadzalo i wymagalbym od urzadzenia za te 2tys tego zeby dzialalo lepiej… Ale pomiar wysokosci czy fix GPS-a byl naprawde szybki, gdyby poprawili ten UI oraz to co mnie kłuło w oczy to pewnie bym go używał dalej. A tak jestem szczesliwy z alternatywa, bo nie potrzebuje baterii na 500km tylko wystarczy mi na 200km bo nie robie tras dluzszych niz 100km
  18. Dalej nie wiem co wybrać, przejechałem się na Boreasie w rozmiarze L czyli 54 bo Aspre to 52. Nie podoba mi się trochę że mam tak wygięte plecy, być może za krótki mostek jest w tym M. Tutaj zdjęcia z Boreasa w rozmiarze L
  19. Witam Mam taki trochę pokombinowany rower trekingowy z klamkami szosowymi clarisa. Problem jest z przerzutkami przednia obsługuje 2 z 3 blatów ale gorzej jest z tylną bo nie da się jej tak ustawić by płynnie zmieniała biegi. Albo nie chce iść w górę a jak podciągnę linkę to zaś nie chce iść w dół. Działa to topornie wiem bo mam porównanie do innego roweru też z clarisem. Wydaje mi się, że przyczyną jest to, że przez cały rower linka przerzutki idzie w pancerzu. Rozwiązanie to powoduje duże opory w ruchu linki. Pytanie czy da się jakoś poprawić pracę tylnej przerzutki? Czy wymiana tylnej przerzutki na nową essę rd-u2000 poprawi sytuację? Może zmienić pancerz i linkę na jakiś system z mniejszymi oporami (Jagwire Lex-sl)? Aktualna przerzutka Altus rd-m310.
  20. Witam wszystkich, kolejne pytanie do 100500 tys poprzednich. Mam 190cm/100 kg. Nie pierwszy rower dla mnie, ale nigdy nie jeździłem na gravele. Wuberam pomiędzy ASPRE 2, Esker 6, triban grvl af grx 2*12. Niestety nie mogę znaleźć ich dla przymierzania, więc interesuje mnie jaki z nich ma bardziej sportową geometrię, a jaki będzie bliżej do komfortu. Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.
  21. Cześć Panowie i Panie, Planuję zakup roweru. Szybkie pytanie - wyselekcjonowałem w dostępnym budżecie kilka modeli rowerów crossowych (allegro bo najwięcej filtrów). Możecie rzucić okiem i doradzić który wybrać? Dla nielubiących allegro poniżej lista: Lazaro TX Lazaro elitary v1 Kands CRS 700 Kands Canavaro KROSS GO MOVE 2.0 Kellys Cliff 70 https://allegro.pl/kategoria/rowery-crossowe-125055?order=qd&rozmiar-ramy=19%20cali&stan=nowe&price_from=900&price_to=1800&rozmiar-kola=28&marka=Kands&marka=Kellys&marka=Kross&marka=Lazaro&hamulce=tarczowe%20hydrauliczne&hamulce=tarczowe%20mechaniczne&amortyzacja=prz%C3%B3d&plec=m%C4%99%C5%BCczyzna&plec=nie%20dotyczy&plec=produkt%20uniseks Z góry dzięki :-*
  22. Cześć, chciałbym kupić nową ośkę do mojego amortyzatora rockshox revelation która ma wymiary 15x110 a długość gwintu wynosi 10mm natomiast ta oś którą planuje kupić ma wyiary 15x110 jednakże w długości gwintu jest o 1mm krótsza czyli ma 9mm. Chciałbym się dowiedzieć czy coś się przez to może stać. Z góry dziękękuje za odpowiedź. Pozdrawiam
  23. Zważyłem i waga startowa z pustym bidonem 10,9kg także sporo. Kupiłem pompkę z manometrem ale niestety o ile w starym rowerze działa, tak w szosie nie jestem w stanie pompować ani zmierzyć ciśnienia, nie wiem w czym problem mimo takich samych zaworów. Zrobiłem turystycznie dwie długie trasy 118 km i mazowiecką Robinsonadę 150km crosowym rowerem. Szosą natomiast 22km w średnim 33,2km/h także progres prędkości 0,1 pomijalny ale stabilnie jest.
  24. Cześć, chciałbym kupić nową ośkę do mojego amortyzatora rockshox revelation która ma wymiary 15x110 a długość gwintu wynosi 10mm natomiast ta oś którą planuje kupić ma wyiary 15x110 jednakże w długości gwintu jest o 1mm krótsza czyli ma 9mm. Chciałbym się dowiedzieć czy coś się przez to może stać. Z góry dziękękuje za odpowiedź. Pozdrawiam
  25. 60cm uskoku z prędkością 25km/h z maksymalną dopuszczoną masą systemową musi wytrzymać każdy rower MTB podstawowej kategorii 3 wg ISO 4210
  26. Dziękuję wszystkim za komentarze i propozycje – naprawdę pomogły mi spojrzeć na temat szerzej i bardziej świadomie. Orca M30i nadal bardzo mi się podoba i będę ją brał pod uwagę przy wyborze. Myślę też o przyszłych ulepszeniach, jak np. wymiana kół na lżejsze czy zmiana kierownicy, żeby z czasem poprawić osiągi i wagę. Zaciekawiła mnie też propozycja Sensa Giulia GF Space Gem 105 Di2 – wygląda bardzo sensownie i może to właśnie będzie kierunek, w który ostatecznie pójdę. Zastanawia mnie jeszcze geometria – czy nie będzie zbyt sportowa jak na pierwszy rower szosowy – ale liczę na to, że się przyzwyczaję, a z czasem może wręcz docenię taką charakterystykę. Jeśli ktoś ma jeszcze ciekawe propozycje rowerów w podobnym budżecie albo własne doświadczenia czy uwagi – będę wdzięczny, jeśli napiszecie je poniżej. Chętnie poczytam!
  27. sky87

    [sr suntour] Jaki klucz?

    Zdejmij z góry te zaślepki i zobaczysz. Wystarczy z zestawu narzędzi wziąć wszystkie dostępne przedłużki na 1/4" i dopasować imbus. Strzelam że będzie tam 5mm, ale pewności nie mam.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...