Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Po pierwsze to akurat większą korzyść odczujesz po przesiadce na 2x12 niż na sama elektronikę. Większy zakres przełożeń, a różnicę wsadzisz w koła. Po drugie bikefitting przed zakupem niby za free robi bikechill ( Bianchi, Factor, Orbea - tutaj Orca Aero) i w niekótrych Giant Storach też mają sprzęt to sprawdzenia rozmiaru itp. Tutaj w grę wchodzi Propel jeśli ma być aero. Część sprzedawców Treka też oferuje bikefitting - tutaj w grę wchodzi Madone. Pytanie czy potrzebujesz tego aero...bo biorąc pod uwagę ofertę, którą znam czyli Giant Propel i Tcr to jako jednego uniwersalnego wolałbym mieć tcr'a. Różnica w osiągach poniżej 40kmh i jak nie robisz sprintów pomijalna, a wchodzą szersze opony bo 32c i jest nieco wygodniejszy. Dobrze podjeżdża, świetnie zjeżdża. No i jest nieco tańszy....
  3. Tak i ja myślę o kupnie plastikowych https://pl.aliexpress.com/item/1005004330711619.html Córka mi ostatnio marudziła, że jej się but ślizga i też myślę o zmianie.
  4. Bardziej mi chodziło, o akceptacje tego rozwiązania w perspektywie konieczności przeplecenia koła, do samej technologii nic nie mam, jednak obecnie używam dość fajnego zestawu kół, które na pewno chciałbym przełożyć do nowego roweru, a inny standard to trochę komplikuje. Fabrycznie koła w tym modelu są podobno wyjątkowo słabe.
  5. Czyli te piny to jest standardowa śrubka M3 z normalnym gwintem do dokupienia w sklepie?
  6. A orientujesz się jakiej długości są zamontowane?
  7. Czyli powinienem się liczyć, że przy takim podejściu 15k to bardziej all rounder, czy też nawet i to odpada? Generalnie nie zamierzam protestować, jak sklep/salon/butik będzie sprzedawał, to co sprzedają (bardziej) seryjnie. Ma pasować. Największą - praktycznie jedyną - moją obawą jest to, że po prostu wydam kasę, a rama będzie nie taka. Bo jak to potem wymienić? Świetnie taką sytuację opisał pan Śledziński: https://youtu.be/L5V2-pg4MTA?t=1030 Akurat mam wzrost w większości rozmiarówek na styku. Z huraganem 2 i ramą 53 (na której za bardzo się garbiłem/źle trzymałem kierownicę) vs teoretycznie za dużą 56, koszty w razie wtopy były niewielkie. Wtopienie kasy powyżej 10k ssie. Wydać 20k raczej bym nie chciał - aż takich wrażeń rower mi nie daje. A z drugiej strony, ktoś inny z podobnymi gabarytami czuje coś kompletnie innego niż ja: https://www.forumrowerowe.org/topic/261512-zakup-roweru-ramy-basso/#findComment-2397414 Dlatego godzę się, że obsługa całości też pochłonie koszty.
  8. Chyba najlepiej będzie kupić od razu niższe śrubki m3 - w ten sposób co najwyżej się podrapie. A jak jesienią będzie jeździł w dresie to powinno wystarczyć.
  9. @RabbitHood, @Greg1 Dzięki za podpowiedzi. Nie wiedziałem, że istnieją nylonowe z pinami bo się nie znam (jeżdżę na spd). Jeżeli rzeczywiście będą ranić golenie syna to sam sobie je zamontuję. PS czy istnieje jakaś lekka ochrona goleni?
  10. Ai offset to najlepsze co może być z technicznego punktu widzenia.
  11. Nie no nie mówię - jakbym szukał hardtaila to pewnie bym go wziął. Mam po prostu wrażenie, że to początek obniżek.
  12. Dzisiaj
  13. Teraz kross esker 6.0 dostaniesz za okolo 5k i nic tego nie przebije. Noim zdaniem nastepna kategoria to rowery powyzej 10k, a tak naprawdę cos fajnego to nawet powyzej 12k i to na promocji. Zainwestowalbym jeszcze w dobre siodelko, ktore zostanie z Toba tez na przyszly rower I ewentualnie dobre opony w zaleznosci jaki teren bedziesz jezdzic
  14. Tylko, że w sklepie Gianta to Ci zaoferują części i ceny jak ze "sklepu Gianta", przede wszystkim nowe, z półki, z cenami jak za nowe. Jakbyś sobie poskładał części sam, upolował coś na przecenie, coś na olx, to zapłacisz za te części połowę ceny. Wiadomo, że niektóre jak łańcuch czy kasetę raczej trzeba nowe ale resztę już niekoniecznie. Można z demontaż z nowego. Ja tak sobie przez zimę uzbierałem prawie kompletną Tiagrę, tylko łańcuch i kasetę kupiłem nowe. Koła też z demontażu z nowego roweru kupisz na olx o wiele taniej niż w "sklepie Gianta". Jak będziesz miał już części to popytasz w kilku serwisach ile by chcieli za złożenie wszystkiego do kupy i wybierzesz najlepszy
  15. @RabbitHood ale fakty są takie że rowery na deore 1x12 kosztują więcej oczywiście zależnie od reszty osprzętu, często na sprężynowych suntourach a tu mamy recona w wersji gold. Oferta bardzo dobra trzeba przyznać.
  16. Witam, Rozglądając się za rowerem na nowy sezon, przypadkiem natknąłem się na canondale https://www.cannondalebikes.pl/rowery/gorskie/trail/jekyll/jekyll-1-c21102u, nie brałem pod uwagę zupełnie tej marki, wcześniej patrzyłem w kierunku reigna czy GT force, natomiast w tej cenie wydaje się być naprawdę fajną opcją. Ma ktoś może jakieś doswiadczenie z tym modelem ? Nie są to chyba zbyt popularne modele u nas, czytałem sporo zagranicznych recenzji, które na ogół są bardzo pozytywne, jednak nigdzie nie spotkałem się z jakąś opinią z polskiego rynku. Rower ma być generalnie nastawiony na zjazdy, naturalne szlaki o dosyć wymagających profilach. Czy w podobnej cenie jest jakaś alternatywa, głownie zależy mi na dobrej bazie pod dalszy upgradę, tak więc rama i system zawieszenia to priorytet. Mam świadomość specyficznego standardu canondale w postaci ofsetu tylnego koła i braku UHD, jednak nie jest to dla mnie aż tak duża wada aby miało przekreślać ten model.
  17. Też chciałem się zapytać dlaczego mają być aluminiowe. Tak, nylonowe też mają wymienne piny i takie bym kupił. Na Ali masz np. MZYRH MZ926, które są "repliką" jakichś markowych albo inne "repliki" Crank Brothers Stamp 1 - link lub link. Miałem w mtb aluminiowe z takimi płaskimi, szerokimi pinami jak ktoś tu wyżej polecał i one bardzo kiepsko trzymają, może dla dzieciaka, który nie skacze, nie kombinuje, tylko "normalnie" jeździ są o.k. ale jak się przesiadłem na nylonowe z tymi innymi, węższymi i ostrymi pinami to różnica w trzymaniu jest kolosalna. Poza tym w tych aluminowych co podlinkowałeś masz bardzo "grubą" część środkową gdzie jest oś względem boków z pinami (duża różnica) i buty na tych osiach się jakby trochę bujają, nie jest to super stabilne
  18. Bierz nylony -można na nich zrobić tysiące km. Co więcej - ja np u siebie wykręcam środkowe piny (dla swoich potrzeb nie widzę zasadniczej różnicy).
  19. Wiecie - jak dla mnie to zwykła korekcja kowidowego szaleństwa. Nie oszukujmy się - rower na osprzęcie deore więcej niż te 3tyś nie powinien kosztować.
  20. Czy nylonowe też mają wymienne piny? Mam nylonowe dla siebie ale z pinami odlanymi wraz z korpusem. Są zdecydowanie tańsze ale nie wiem czy lepiej przyczepne a przyczepność obok wagi jest priorytetem bo niestety stopa przy mocnym i dynamicznym pedałowaniu obsuwa mu się z pedałów (teraz ma plastikowe)
  21. A podpytam jeszcze o coś takiego https://mapy.com/s/geradonopa - jak to się ma nawierzchniowo do Wielkiej Raczy, Przegibka? Może by się jeszcze udało zrobić we wrześniu... 🙂 !!! wegierska barania-magurka 33 km.gpx
  22. W sensie rower na zamówienie, osobno rama i osprzęt? W tych pieniądzach się możesz nie zmieścić, ale takie rzeczy w butikach typu Veloart, Bike-RS, Velodrom Katowice. Bike sizing przed zakupem a potem dopasowanie korby, siodełka, kierownicy powinno być w każdym porządnym sklepie który oferuje usługę bikefittingu, np. wspomniany Velodrom. Ogólnie większość sklepów będzie raczej starać się sprzedać Ci to co mają na miejscu. Jak chcesz coś bardzo pod siebie, to znów, Velodrom lub inne butikowe miejsca.
  23. Standard 27,5" jest od dawna martwy w segmencie XC, więc ewentualna wymiana amortyzatora będzie dużym problemem.
  24. Na wstępnie chciałbym się przywitać, ponieważ to mój pierwszy post na forum, także witam wszystkich serdecznie :). Rowery ponownie zagościły w moim życiu 3 lata temu - wtedy też po wielu latach kupiłem nowy rower crossowy marki Tabou, model Flow 4.0. Do tego roku rower spełniał moje zapotrzebowania, gdyż jeżdżę dużo po wałach, szutrach, ścieżkach rowerowych szutrowych, czasem asfaltach, ale powoli zacząłem czuć, że nie jestem w stanie wykręcić nim więcej. Tej wiosny i lata mam na nim zrobione 1,5 tys i znudzony uznałem, że chciałbym sprawdzić jakiegoś gravela. Wypożyczyłem jakiegoś starego Tribana z Decathlonu na SRAMie i zrobiłem nim rundkę 70km po różnych nawierzchniach, podjazdach, zjazdach - bardzo mi się to spodobało. Pozycja była dla mnie bardzo wygodna, wydawało mi się, że mam więcej siły mimo, że jechałem z podobną prędkością jak na crossie, tyłek nie bolał, mogłem trzymać ręce w różnych pozycjach, więc też się nie męczyły. Rower ten miał kilka mankamentów, takie jak brak hydraulicznych hamulców, słaba owijka (czuć było linki) oraz kilka innych, ale mimo wszystko jeździło mi się naprawdę fajnie i bardzo dobrze przyspieszało. Po tej przejażdżce zacząłem się rozglądać za gravelem dla siebie, na kolejny sezon. Problem jest jednak taki, że nie za bardzo wiem na co się zdecydować. Na początku szukałem czegoś z marek premium typu Canyon lub Trek, ale kiedy porównałem je z osprzętem i ceną takich Krossów lub Unibike to nie byłem pewien skąd takie wielkie różnice w tych rowerach. Ostatecznie mój wybór padł na trzy modele, z których każdy czymś się różni, ale trzymają podobną cenę. Orbea Terra H40 Kross Esker 6.0 Unibike Geos Czy możecie mi doradzić, który z tych rowerów potencjalnie rozpatrywać i z czego wynikają tak duże różnice w cenie graveli? Nawet patrząc na Orbea, która jest na GRX400 2x10 a Kross na GRX820 2x12 widzimy pewną różnicę, mimo podobnych widełek cenowych... Z góry dzięki za pomoc.
  25. Taaak, patrząc na komenatrz z peppera: https://www.pepper.pl/promocje/rower-mtb-stevens-devils-trail-rozm-18-1110566#comment-24751310
  26. Te środkowe specjalnie nie potrzebne. Mogłoby być więcej tych zewnętrznych. Rozglądałeś się za nylonowymi korpusami? IMO lepsze nawet dla dorosłych.
  27. Dzięki za podpowiedź. A jak się ma sprawa z rozmieszczeniem pinów? Pytam ponieważ pedały ze środkowego linku nie mają pinów na środku platformy.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...