Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Dzisiaj
-
No właśnie to zależy, u mnie w eletryku X2 potrzebowała by serwisu co 2 miesiące (trzymając się godzinowego interwału producenta). A DHX2 to w sumie póki się nie zapowietrzy to śmigać można. Często też fenomen sprężyny wynika z innej rzeczy, ludzie wymieniają np Foxa Float X lub RS Super Deluxe na DHX2/RS Vivid Coil i mają efekt WOW. Tylko efekt ten to nie jest tylko zmiana czynnika ściskanego. Float X a DHX2 to zupełnie dwa różne tłumiki, Super Deluxe i Vivid Coil (Dawniej Super deluxe Coil) to także inne konstrukcje, to one w gruncie rzeczy są powodem zadowolenia klientów.
-
ludzie często kierują sie marką roweru jako najważniejszum wyznacznikiem, nie chciałbym niczego sugerować. Nie twierdzę , że marka roweru jest nieważna...bynajmniej...ale w tym przypadku nie o nią chodzi...dodam , że rower ma słuzyć przede wszystkim jeździe rekreacyjnej ale nie wykluczam łatwiejszych singiel traków w sumie trochę zdublowałem bo w złym miejscu ten temat umieściłem...adminie jeżeli mozesz to skasuj ten temat z " cena roweru " aby sie nie dublował. Sorki..gapa ze mnie
-
Czyli rozumiem, że nie Ty założyłeś drugie konto tylko po to żeby zdublować ten temat...? Po co takie podchody? Nie lepiej dopytać w tamtym temacie jak już jeden forumowicz Ci odpisał?
-
sorki ale nie bardzo wiem dlaczego tak myślisz .... przede wszystkim chodzi mi o porównanie najważniejszych elementów ebika czyli silnik z aku, amorki oraz rodzina napędu...
-
Jak masz taka możliwość, to warto skorzystać.
-
chudzinki obserwuje zawartość → [e-bike] Który z tych dwóch ?
-
@zusia, wariatów z nas chcesz zrobić czy z siebie? 🤔
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: Arek1966
-
Mój wzrost 182 cm, waga 83 kg. Specjalnie nie podaję nazw rowerów aby się nie sugerować marką. Chodzi mi o porównanie osprzętu na tych dwóch fulach. Dziękuję za porady Rower 1 Rama Alu 6061 Widelec ROCKSHOX FS Psylo Silver RC Solo Air 29" BOOST, skok 150 mm Tylny amortyzator ROCKSHOX DELUXE SELECT+ RT, 185x55 mm Bateria LG Li-Ion 36 V / 720 Wh (20 Ah) Silnik PANASONIC GX Ultimate, 250 W 95 Nm Lokalizacja silnika Centralny Sterowanie Panel LCD PANASONIC, kolorowy wyświetlacz Jednostka sterująca zintegrowana z silnikiem Czujnik pedału skrętny Ładowarka 4A (w zestawie) Zasięg do 170 km Port USB Micro-B Asystent spaceru tak Liczba przełożeń 1x12 Przerzutka (tył) SRAM GX Eagle, 12 biegów Manetka SRAM NX Eagle Łańcuch SRAM SX Eagle, 12 biegów Kaseta SRAM CS-PG1210 Eagle, 11-50z Korba SRAM X-SYNC 2 34Z, CRS ISIS 170mm Hamulec (przód) SHIMANO Deore BR-MT420, hydrauliczna, tarcza 200 mm Hamulec (tył) SHIMANO Deore BR-MT420, hydrauliczna, tarcza 200 mm Obręcze Tarcza CRUSSIS 29", podwójna, ściankowa, 30 mm Piasta (przód) Tarcza CRUSSIS, łożyska przemysłowe, 32D, oś stała BOOST 15x110 mm Piasta (tył) Tarcza CRUSSIS, łożyska przemysłowe, 32D, oś stała BOOST 12x148 mm Opony MICHELIN Wild AM2 Competition Line TS TLR 29x2,60 Kierownica CRUSSIS AL 31,8 mm, szerokość 780 mm Wspornik CRUSSIS AL 40 lub 50 mm, kąt 7° Chwyty RACEFACE Getta, 33 mm, czarne Stery TAPPERED 1,5" Siodełko SELLE ROYAL Zacisk CRUSSIS AL, czarny 34,9 mm Sztyca X-FUSION MANIC 30.9, teleskopowy, skok 100, 125 lub 150 mm Nośność 120 kg Rower 2 Frame:RENDER AL, Max. width tire 2.6", Powertube Capacity 750 Wh, Hanger UDH Frame material:Alloy main frame / Aluminium rear triangle Wheel size:29" Speeds:1 x 12 Colour:black / silvermetal Fork:Marzocchi Bomber Z2, Rail Sweep Adjust, E-Tuned, Boost, Nachlauf 44mm Rear Shock:Fox FLOAT Performance, 2-Pos., EVOL LV, Einbaumaß: 210 x 55mm, Buchsenmaß: Oben: 8 x 20mm, Unten: DU-Bushing 12.7mm Travel:150mm/ 140mm Brakes:Magura MT5 Brake discs:Magura MDR-C, 203/203mm, 6-bolt Headset:Acros Block-Lock, ZS56/ZS56 Stem:Race Face Chester, Ø35mm (M: 40mm, L: 40mm, XL: 60mm) Handlebar:Race Face Chester, 35 x 780mm, 20mm rise Bar grips:ACID React Pro Saddle:Natural Fit Venec Lite Seatpost:Radon Competition Dropper, Ø31.6mm (M 125mm travel, L 150mm travel, XL 150mm travel) Crankset:Race Face Æffect E-MTB, 165mm, SRAM Eagle X-SYNC 2 Chainring, 34T Rear derailleur:SRAM NX Eagle, 12-speed Gear shifters:SRAM NX Eagle, Single-Click, Shiftmix Chain guide:Reverse Components Flip-Guide, direct mount Cassette:SRAM PG-1210 Eagle, 11-50 Chain:Sram SX Eagle Front tyre:Maxxis Minion DHF, 3C, MaxxTerra, EXO, TR, 29" x 2.5" WT Rear tyre:Maxxis Minion DHR II, 3C, MaxxTerra, EXO, TR, 29" x 2.4" WT Wheelset:SUNringlé Düroc SD37, 110/148mm Display:Bosch LED Remote / Bosch Kiox 300 Battery:Bosch Powertube 750Wh Charger:Bosch Standard Charger 4A Engine:Bosch Performance Line CX Gen4 Smart System / 85Nm Pedals:not included Maximum total weight allowed:135 kg (body weight + bike + equipment) Weight:ab 25,80 kg
-
No właśnie jeden będzie gadał, że sprężyna ma lepszą czułość bo mniej "blokad" poprzez uszczelki a drugi czuje tyle co nic. Tu nie ma chyba co pisać bo indywidualna kwestia. Mam X2-kę i serwisuję razem z amorem po sezonie. Znowu jak ktoś non stop się tłucze po singlach w takich warunkach i tej wiosny czy tym co za oknem to faktycznie sprężyna ma plusy. Ja jestem bardziej szlakowy a dzikusy to tylko dodatek urazmaicający więc powietrze w zupełności styka. Nie wiem, nie ma na dziś jakiś opcji na samą ramę takiego Dżajanta. Wprawdzie mam dobry kontakt z częścią "dawnej" krakowską ekipy z Armii Krajowej ale nawet nie myślałem w tym kierunku. Dawniej była opcja jak się zakombinowało. Kupowanie i aż tyle przekładki w nowym to nie wiem czy by mi się chciało.
-
Witam, Jako, że najprawdopodobniej dojdzie u mnie do wymiany roweru lub chociaż ramy, a tym samym dojdzie konieczność zakupu nowego dampera sprężynowego chciałbym dowiedzieć się jakie różnice są w działaniu super deluxa i vivida obu na sprężynach. Do tej pory jeździłem na super deluxe coil ultimate i działa on świetnie, natomiast nowa rama będzie miała większy skok stąd też będę zmuszony do zakupu nowego i zastanawiam się właśnie między tymi dwoma. Za czasów jak kupowałem swój obecny damper nie istniał jeszcze vivid w wersji sprężynowej i zastanawiam się czy są jakieś odczuwalne różnice w ich działaniu. Jeśli ktoś ma doświadczenia to prosiłbym aby się nimi podzielił.
-
Patrząc po krzywej progresji można wrzucic sprężynę, ja generalnie lubię ale akurat nie ze względu na jakąś mityczną czułość tylko za to, że nie trzeba sie z tym pitolić Wkładasz raz i jazda a nie serwis co 3 miechy jak X2 bądź Vivid. Teraz RS ma sprężyny co 25lb więc można sobie bardzo dobrze dostroić twardość pod siebie.
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
Jurek63 odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
-
Po prostu od paru lat jeżdżę na damperze sprężynowym i czułość w stosunku do powietrznego jest genialna, było to wręcz dziwne uczucie na początku kiedy miałem wrażenie, jakby ten rower był złamany w połowie, natomiast po przyzwyczajeniu się do pracy sprężyny nie bardzo wyobrażam sobie powrót na damper powietrzny. A rower i tak służy mi głownie do zjazdu, w sensie oczywiście jeżdżę szlaki, ale jeśli czegoś nie mogę wyjechać to po prostu pcham rower i to dla mnie żadna ujma, więc wady w postaci aktywnej pracy podczas pedałowania czy wagi są dla mnie pomijalne.
-
[13000] mtb - który z tych dwóch za taką kasę, chodzi o osprzęt
emski odpowiedział zusia → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
radon-bosch, zmienisz manetkę i przerzutkę na GX i będzie cacy -
Po licho ci w tak dobrym zawiasie sprężyna? Jeszcze jak byś był wyciągowy albo tylko zjazdy. Miałem zwykłego Monarcha w tej samej ramie i względem dużo bardziej zaawansowanego Fox'a jakąś wyraźną różnicę czuję tylko na podjazdach i grzbietowych odcinkach. Zobacz ilu pro lata na powietrzu.
-
zusia obserwuje zawartość → [13000] mtb - który z tych dwóch za taką kasę, chodzi o osprzęt
-
Mój wzrost 182 cm, waga 83 kg Crussis ONE-Full 10.10-(720 Wh) Rama Alu 6061 Widelec ROCKSHOX FS Psylo Silver RC Solo Air 29" BOOST, skok 150 mm Tylny amortyzator ROCKSHOX DELUXE SELECT+ RT, 185x55 mm Bateria LG Li-Ion 36 V / 720 Wh (20 Ah) Silnik PANASONIC GX Ultimate, 250 W 95 Nm Lokalizacja silnika Centralny Sterowanie Panel LCD PANASONIC, kolorowy wyświetlacz Jednostka sterująca zintegrowana z silnikiem Czujnik pedału skrętny Ładowarka 4A (w zestawie) Zasięg do 170 km Port USB Micro-B Asystent spaceru tak Liczba przełożeń 1x12 Przerzutka (tył) SRAM GX Eagle, 12 biegów Manetka SRAM NX Eagle Łańcuch SRAM SX Eagle, 12 biegów Kaseta SRAM CS-PG1210 Eagle, 11-50z Korba SRAM X-SYNC 2 34Z, CRS ISIS 170mm Hamulec (przód) SHIMANO Deore BR-MT420, hydrauliczna, tarcza 200 mm Hamulec (tył) SHIMANO Deore BR-MT420, hydrauliczna, tarcza 200 mm Obręcze Tarcza CRUSSIS 29", podwójna, ściankowa, 30 mm Piasta (przód) Tarcza CRUSSIS, łożyska przemysłowe, 32D, oś stała BOOST 15x110 mm Piasta (tył) Tarcza CRUSSIS, łożyska przemysłowe, 32D, oś stała BOOST 12x148 mm Opony MICHELIN Wild AM2 Competition Line TS TLR 29x2,60 Kierownica CRUSSIS AL 31,8 mm, szerokość 780 mm Wspornik CRUSSIS AL 40 lub 50 mm, kąt 7° Chwyty RACEFACE Getta, 33 mm, czarne Stery TAPPERED 1,5" Siodełko SELLE ROYAL Zacisk CRUSSIS AL, czarny 34,9 mm Sztyca X-FUSION MANIC 30.9, teleskopowy, skok 100, 125 lub 150 mm Nośność 120 kg Radon RENDER AL 8.0 750 Frame:RENDER AL, Max. width tire 2.6", Powertube Capacity 750 Wh, Hanger UDH Frame material:Alloy main frame / Aluminium rear triangle Wheel size:29" Speeds:1 x 12 Colour:black / silvermetal Fork:Marzocchi Bomber Z2, Rail Sweep Adjust, E-Tuned, Boost, Nachlauf 44mm Rear Shock:Fox FLOAT Performance, 2-Pos., EVOL LV, Einbaumaß: 210 x 55mm, Buchsenmaß: Oben: 8 x 20mm, Unten: DU-Bushing 12.7mm Travel:150mm/ 140mm Brakes:Magura MT5 Brake discs:Magura MDR-C, 203/203mm, 6-bolt Headset:Acros Block-Lock, ZS56/ZS56 Stem:Race Face Chester, Ø35mm (M: 40mm, L: 40mm, XL: 60mm) Handlebar:Race Face Chester, 35 x 780mm, 20mm rise Bar grips:ACID React Pro Saddle:Natural Fit Venec Lite Seatpost:Radon Competition Dropper, Ø31.6mm (M 125mm travel, L 150mm travel, XL 150mm travel) Crankset:Race Face Æffect E-MTB, 165mm, SRAM Eagle X-SYNC 2 Chainring, 34T Rear derailleur:SRAM NX Eagle, 12-speed Gear shifters:SRAM NX Eagle, Single-Click, Shiftmix Chain guide:Reverse Components Flip-Guide, direct mount Cassette:SRAM PG-1210 Eagle, 11-50 Chain:Sram SX Eagle Front tyre:Maxxis Minion DHF, 3C, MaxxTerra, EXO, TR, 29" x 2.5" WT Rear tyre:Maxxis Minion DHR II, 3C, MaxxTerra, EXO, TR, 29" x 2.4" WT Wheelset:SUNringlé Düroc SD37, 110/148mm Display:Bosch LED Remote / Bosch Kiox 300 Battery:Bosch Powertube 750Wh Charger:Bosch Standard Charger 4A Engine:Bosch Performance Line CX Gen4 Smart System / 85Nm Pedals:not included Maximum total weight allowed:135 kg (body weight + bike + equipment) Weight:ab 25,80 kg
-
[E-bike] pasek - przekładnia w tylnej piaście - silnik Bosch SX.
2marekm odpowiedział 2marekm → na temat → Elektryczne - e-bike
Po wczorajszej przejażdżce stwierdzam, że te dodatkowe 5Nm i 400% wspomagania są odczuwalne. Dosyć stroma górka i w trybie "Turbo" wyrywa jak auto F1, musiałem mocno trzymać się kierownicy, aby nie zostać w tyle za ebikiem -
[Dolinki Krakowskie] Będkowice
chudzinki odpowiedział chudzinki → na temat → Szlaki i trasy rowerowe
https://mapy.com/s/gagokobuja - duży parking przy drodze Bolesław-Klucze. Na zachód od niego szutrówka kierunek Laski, pustynia, a na wschód mroczne lasy i zapadliska. Co prawda jedna droga jest jeszcze całkowicie przejezdna i ponoć jest w miarę bezpieczna, ale ten tego 🙂. Tam się lepiej nie zapuszczaj no chyba, że kierunek Olkusz, ale musiałbym obadać jak ona teraz wygląda, bo dawno tam nie byłem. No i unikaj wymienionych odcinków niebieskiego szlaku. Jest wiele ciekawszych tras. -
Tak sobie zerknąłem na to geo LP , nic tragicznego tam nie widzę Fakt , nastawiony na enduro i zjazdy , ale nieekstremalnie . Mocno podobny do Reigna i 4060 LT , deczko większy WB .
-
A reign dobrze współpracuje z damperem sprężynowym ? Pewnie tak bo wychodziła wersja SX i obstawiam, że zawieszenie od trance X wiele się nie różni gdzie mam założoną sprężyne i nie wyobrażam sobie już innego dampera, ale warto zapytać bo może macie jakieś doświadczenie z praktyki.
-
Reign jest ostro zjazdowy i nie ma co tu dyskutować. Maskuje się po prostu smuklejszym wyglądem względem innych marek gdzie nawalone plastiku, przekombinowane napędy potrzebne jak kij w tyłku. Ma jedną wadę czyli cena-część wyposażenia ale nadal to sprawdzona do bólu konstrukcja bez choćby tego bałaganu w sterach. Jak jeszcze z dwa lata temu bym go nie kupił tak obecnie raczej był by w top 3 tym bardziej, że zawsze cześć szpeja wylatywało i sżło po mojemu. Nadal mam jednego z top Reignów na średnim kole i gdybym miał wkładki... to klękajcie narody. Wszystko w naszych górach szlakowo do zjechania ze sporą rezerwą. Brakuje tylko na już super ostrych sztuczniakach a i tak jak pisałem wkładki plus już blokuje trochę psychika i mój wiek. Innymi słowy wszystko co obecnie jest typowym enduro albo na sterydach będzie szło w dół jak dzikie w każdym terenie. 180 skoku na częściowo szlakowe klimaty w analogu to jak dla mnie są całkiem chore tematy ale co kto lubi albo inaczej lubi się męczyć.
-
filipog44 obserwuje zawartość → [Opony] Pirelli Scorpion Xc RC/M Coś mocniejszego ale też szybkiego ?
-
[Aliexpress] Sprawdzone zakupy
DyktaTusek odpowiedział milosh → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
ENDURA TREKKIT PANT -
Ja akurat bardzo mocno rozglądałem się właśnie za reignem, bo w stosunku do trance x wydaje się być naturalnym przejściem, natomiast właśnie mnogość w ostatnim czasie bardzo atrakcyjnych ofert różnych bardziej "egzotycznych" marek spowodowała, że mocno zacząłem przyglądać się temu co oferuje rynek. Sam swojego trance mam mocno przerobionego w kierunku enduro zawieszenie + ciężkie opony waga obecnie ok 16.2 kg więc obstawiam, że pod tym kątem reign był by bardzo podobny, z troszkę większą możliwością zjazdową, natomiast moim dużym zastanowieniem było właśnie jak sprawdza się w bardziej mieszanym terenie gdzie trance jest świetny, to znaczy odcinki zjazdowe połączone ze sobą jakąś bardziej płaską sekcją, naturalne szlaki w mojej okolicy mają tą tendencje, że są stosunkowo długie ale właśnie miejscami trafi się jakiś płaski odcinek czy nawet lekki podjazd, a nie ukrywam, że lubię się pościgać na segmentach i też nie chciałbym aż tak mocno się ograniczać jakąś wielka endurówką pokroju spicy, a właśnie taki reign wydaje mi się bardziej odpowiedni, natomiast obecny stosunek reigna cena do tego co oferuje jest powiedzmy przeciętny nie mniej jednak jako baza wydaje mi się idealny, z pewnością jeszcze prześledzę rynek może coś bliżej BF się pojawi w jakiejś atrakcyjnej cenie i nie ukrywam, że jednak chyba ciągnie mnie trochę w kierunku karbonu. Trance X bylby super wyborem w dalszym ciągu, jednak charakterystyka jazdy zmieniła się na dość mocno agresywną i w pewnych sytuacjach czuje ograniczenia w postaci skoku z tyłu, czyt. dropy, czy zjeźdżanie po naprawdę stromych sekcjach, gdzie ten rower jest stosunkowo krótki i mimo sporej manewrowalności nie zapewnia mi takiej pewności jakiej bym oczekiwał.
-
Ciężko się nie zgodzić że wycena atrakcyjna, ale ma ona swoje źródła: specyficzne przeznaczenie, szerzej nieznana konstrukcja, marka egzotyczna w enduro (przynajmniej poza Francją). @XzcMogę Ci opisać swoje doświadczenie - w tamtym roku jesienią zmieniłem trailówkę Ibisa Ripleya AF, 120mm skoku, amor 140mm (Fox 34) na Reigna, alu, fox 38 performance elite (Giant Reign 1 2023). Rowery były do znalezienia w Niemczech za około 2000 EUR, nie wiem czy jeszcze są w takich cenach, przestałem śledzić. Rozumiem dążenie do bardziej "egzotycznej" marki, ale Giant ma niewiele wad - do wymiany koła, dla części użytkowników sztyca (wstawiłem 240mm, długie nogi), zmieniłem jeszcze korbę na 165 mm, do zmiany pójdą jeszcze pewnie hamulce. Rower jest ciężki - L na oryginalnych kołach bez pedałów waży 17 kg. Carbon będzie trochę lżejszy (obstawiam jakieś 300-400 g różnicy na samej ramie). To jak działa zawieszenie wiesz, konstrukcja nie jest przesadzona w stronę ekstremalnej jazdy - przy odpowiedniej kondycji rower dobrze sprawdza się na całodziennym wycieczkach. W terenie sztucznym jego granice leżą daleko poza moimi umiejętnościami. Jeżdżę cały czas z flip chipem w pozycji wysokiej, niska wymaga typowo zjazdowego nastawienia i świadomego dociążania przodu roweru, ale pewnie daje jeszcze większe możliwości we wprawnych rękach i odpowiednim terenie. Przesiadając się z Ibisa granice tego, co mogę komfortowo zjechać zostały znacząco zwiększone, właściwości podjazdowe tylko lekko upośledzone (w mojej ocenie na oponach do enduro nigdy nie będzie cudów na podjazdach). Rower nie jest też "nudny" w łatwym terenie i nie trzeba go rozpędzać do kosmicznych prędkości żeby była zabawa. Moim zdaniem - rozważ jeszcze "passata B5 enduro", jeżeli znajdziesz odpowiednio wycenionego.
-
Jeśli masz obawy co do tego Cube'a, to jest wiele innych rowerów na rynku "używek".