Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. sznib

    Zakup rowerów w Chinach

    Temat został usunięty.Prawdopodobna przyczyna usunięcia:- pkt 2b zasad pisania - brak klamrowego nazewnictwa tematu- podobny temat już istnieje- narusza inne postanowienia i zasady regulaminu forum lub/i polityki prywatności.Zasady pisania na forum: http://www.forumrowerowe.org/topic/9018-zasady-pisania/
  3. Witam. Rower GasGas TRA 5 mam taki problem czasami rower się wyłącza wydaje mi się, że to się zdarza przy mocniejszym naciskaniu na pedały lub przy wyższej prędkości ( nie zawsze tak się dzieje ) raz na trybie Automatycznym wyskoczył mi błąd Er 31. Po takim wyłączeniu rower jakby się resetuje tz. przejadę 30km nie wyłączy się ale na 31km wyłączy się i nie zapamiętuje tych przejechanych km tak jakby się zresetował. Są momenty że zrobię 20km i się nie wyłączy a czasem po 300m się wyłącza, po ponownym włączeniu znowu działa i po jakimś czasie znów to samo.
  4. Musiałem odwlec zakup roweru, ale nawet dobrze się stało, bo zauważyłem różnice w geometrii ram u mustanga M5 ten model chyba najbardziej interesuje. Z tego co widzę, są aż 3 rodzaje. Czy możecie powiedzieć, czym one się różnią ? Chodzi o same ramy, chyba, że są jakieś inne różnice ? https://allegro.pl/oferta/rower-mtb-romet-mustang-m5-rama-19-cali-kolo-29-czarno-zielony-17398520503 https://allegro.pl/oferta/rower-mtb-romet-mustang-m5-19-opony-michelin-15103231525 https://allegro.pl/oferta/rower-romet-mustang-m5-czarno-zielony-21-l-17529772661?bi_s=ads&bi_m=produc
  5. (Zakup rower w chinach)Mam pytanie Czy ktoś kupował rower w Chinach przez temu lub AliExpress bo jestem na topie kup kupić kolarkę i jestem ciekaw czy zapłacę akcyza albo cło.
  6. (Zakup rower w chinach)Mam pytanie Czy ktoś kupował rower w Chinach przez temu lub AliExpress bo jestem na topie kup kupić kolarkę i jestem ciekaw czy zapłacę akcyza albo cło.
  7. W temacie piesków; Towarzystwa na 4 łapach będzie przybywać bo lepiej czasem zaopiekować się w pewnym wieku zwierzęciem niż płciom przeciwną. Na szlakach też widuję coraz więcej 4 łap, coraz więcej dzieci w tym nawet niemowlaki w nosidełkach. Konkluzja jest taka, że trzeba uważać bo skoro mamy takich co pomimo DDR-a jedzie ulicą to psiarze i inne też mają ochotę chodzić po ścieżce rowerowej i mają "gdzieś tam" rowerzystów
  8. Dzisiaj
  9. Z 7Anny miałem Eccentrica, Octana Kode, Mylc CF2 i Synonyma. Po cenach katalogowych rowery bywały strasznie drogie i nieopłacalne, mnie się udawało kupować ze sporą zniżką i wtedy miało to sens. Mam wrażenie że od 3-4 lat malowania są coraz bardziej na minus i gdzieś trochę zatracili przynajmniej moje poczucie estetyki ale wiadomo że jest to rzecz gustu. Np chętnie kupiłbym Bogana czy Eccentrica ale malowania kompletnie nijakie w porównaniu do Eccentrica z 2018 roku. Kontakt mailowy i telefoniczny był slaby, czułem wręcz czasem arogancję. Nieprzyjemne doświadczenie. Z kolei serwis był bez problemowy i od razu wymienili mi pękniętą ramę w Synonimie. Projekty ram i rowerów były zawsze ciekawe, niektóre innowacyjne ale tutaj też mi się wydaje że inne marki podgoniły w tej kwestii i aż tak się już nie wyróżniają. Mam też wrażenie że jest po prostu za dużo modeli nikomu do szczęścia niepotrzebnych, zbyt szeroka oferta w pewnym momencie a dostępność części na 7anna słaba. Gdyby były dostępne ich malowane piasty, mostki, pedały itp. to na pewno nie raz bym zakupił. Jeśli są te wysokie ceny i półka premium to niech koła, korby i reszta osprzętu niech też będzie na poziomie a nie taka jak w rowerach o połowę tańszych, przecież w zakupie i "produkcji" to nie są aż tak wyższe koszty. Bardzo im kibicuje aby restrukturyzacja przebiegłą dobrze i wzięli do siebie wszystkie uwagi z rynku. Można pozostać małą manufakturą premium z wyższymi cenami ale rowery muszą być jakościowe.
  10. Cześć, Czy mierzył się już z Was z podobnym problemem, w jak najbardziej sensowny sposób przechowywać dwa rowery MTB (XL i S) w komórce lokatorskiej o powierzchni 1,63m^2 (1,32 x 1,23), sufit 2,86. Jaki typ montażu i rodzaj uchwytów/haków pozwoli je tam upchać i pozostawić miejsce na pozostałe graty? Jedyne sensowne rozwiazanie które mi przychodzi to montaż rowerów w pionie bokiem do ściany, jeden obok drugiego.
  11. Super udało mi się to zrobić ale niestety mam kolejny problem. Tarcza trze o klocki. Próbowałem regulacji mam nawet przymiar ale to nic nie daje. Wydaje mi się że jeden z zacisków się wysuwa i nie wraca . Co może być tego przyczyną? Czy może być to spowodowane ze za dużo płynu jest w układzie?
  12. Ale Kross, Romet czy Decathlon to nie są marki znikąd i raczej ciężko mieć uzasadnione podstawy o ich dalsze istnienie. Z drugiej strony Sprick padł... Nie wiem jak jest obecnie z polityką gwarancyjną ale kilka lat temu było w necie trochę wątków o podejściu Trek-a do klienta i raczej trudno je było nazwać pro klienckim. W Decu kiedyś wymieniali wszystko jak leci i się nie szczypali. Tu na forum też było o tym sporo wątków. Mi w jednym rowerze przed końcem gwarancji wymienili amor RS na nowy bo zaczęła przecierać się anoda na lagach i zrobili przy okazji serwis 0. Moje XC 500 przyjęli na gwarancji z podejrzeniem wady spawu. Nie było pewności więc poszła decyzja o wymianie ramy. Ram nie było dostępnych więc oddali mi pieniądze + dopłacili różnicę między ceną po jakiej kupiłem rower, a ceną po jakiej był w sprzedaży w czasie reklamacji. Dołożyłem jeszcze trochę i w czasie Covid wygrzebali mi z pod ziemi XC 900. W czasie całego tego zamieszania mogłem korzystać za darmo z Decathlon Rent i brać rowerki na testy.
  13. Dla potomnych: Faktycznie był krzywy hak... Patrzyłem sobie z osi kierownicy w tylną kasetę i kręciłem, zmieniając biegi, widać było, że przerzutka jest jakby przechylona do wewnątrz roweru tj. w stronę szprych i dół łańcucha (wychodzący z tych małych zębatek) jest zukosowany w stronę lżejszych biegów, ewidentnie przerzutka była pod skosem do środka, wziąłem bodajżę bit 5mm na długim śrubokręcie, wsadziłem w miejsce mocowania przerzutki i lekko odginałem sprawdzając co się dzieje, kilka rzy odgiąłem i problemy praktycznie zniknęły, wszystkie biegi się zmieniają, wiadomo, przy skrajnych lekko ukosuje bo to 1x9, ale na 6-7 wewnętrznych biegach śmiga jak po maśle, nie spodziewałem się, że to może być to. Przyznam, że po 3 godzinach zacząłem wątpić w moje umiejętności regulowania przerzutek....
  14. Zmartwię Cię. Są marki, gdzie nawet rama nie jest ich autorskim projektem / produktem. Większość branży zleca produkcje ram w Azji. Wielu nawet nie projektuje własnych ram tylko kupuje gotowe rozwiązania, które mają jedynie personalizowane malowanie i logo danego producenta. Dopłacasz za pewność, spokój i gwarancję. Duży renomowany producent to pewność, że jak coś pójdzie nie tak to będziesz mieć wsparcie i zostaniesz obsłużony. W przypadku drobnicy może się okazać, że kupiłeś taniej, ale jak coś pójdzie nie tak to producenta już nie będzie.
  15. Jeśli na szybko znajdę dobre koła, to włożę. Wieczorem poszukam. Obecnie kopię się z koniem. Korba wróciła z pomiarem mocy, ale nie zamontują jej z powrotem, bo kolejka do serwisu. Już drugi weekend zostanę bez szosy. A gdybym kupił u nich koła, co im nie schodzą, to by zmienili na poczekaniu i wtedy można wykonać coś ekstra. A montaż korby schodzi chyba krócej niż zmiana kół. Jeśli nie założą do jutra, to będą moje ostatnie zakupy w tym sklepie. Trzeba kupić stojak, narzędzia i samemu ogarniać tak proste rzeczy. Jak nie zrobią, to jutro pójdę i zabiorę. Zapłacę tylko za demontaż i wysyłkę korby. Muszą mi wydać sprzęt.
  16. Jak otworzysz sobie plik .gpx notatnikiem, to masz dość przejrzysty plik xml z danymi takimi jak szerokość/długość geograficzna i wysokość npm w metrach. Wygląda to tak: <trkpt lat="49.75635" lon="20.74317"> <ele>260.65</ele> Więc wysokość masz podaną. Możesz sobie spróbować zrobić skrypt w excelu, który na podstawie różnicy współrzędnych między punktami wyliczy odległość między nimi.
  17. Ciężko mi się zgodzić z tą opinią. Chyba że porównujemy rowery z różnych półek cenowych. Miałem XC 500. Obecnie mam w domu XC 120 XC 900 E-st 900 , a także 2 Rose, 2 Woomy i 1 Krossa. Przed ich zakupem oglądałem Orbea, Trek, Merida, Giant. Według mojej subiektywnej opinii rowery z Deca nie odstają niczym od pozostałych w podobnym przedziale cenowym, poza osprzętem, bo za tą samą cenę oferują zazwyczaj grupę wyżej. Wszystkie stały również na markowych kołach Duroc lub Mavic z którymi od 3-4 lat nic się nie dzieje. Nie miałem też żadnych uwag do montażu. Rowery zamawiałem przez neta z odbiorem w sklepie. Wszystko zawsze było dobrze złożone i wyregulowane. Mam też kilku znajomych z Rockriderami i nie spotkałem się z negatywnymi opiniami posiadaczy, więc chyba nie generalizowałbym tak. Van Rysele również zbierają bardzo dobre recenzje w szczególności właśnie za projekt i konstrukcję ram.
  18. @Spoconymanek nie zmierzysz to się nie dowiesz. Przy pakowaniu mógł się skrzywić, w czasie transportu mógł się skrzywić. Innymi słowy nówka sztuka prosto z kartonu może być krzywa.
  19. Może być krzywy nawet w nowym rowerze. Niewiele trzeba żeby go skrzywić. Kupujesz coś w ten deseń https://pl.aliexpress.com/item/1005005823867522.html i sprawdzać albo serwis. Jeżeli regulacja jest poprawna łącznie z odległością kółeczka w przerzutce (co raczej nie powinno mieć na to wpływu) to warto wziąć pod lupę hak.
  20. ale czy on jest faktycznie krzywy, czy to może być coś innego? Bo nie chce mi się wierzyć, że w nowym rowerze od razu byłyby takie problemy z hakiem, że taki został dostarczony....
  21. Wywal te nexty 32mm na coś 25/28 ze stajni gp5000 s, pirelli p zero race, vittroria corsa pro, maxiss high road, schwalbe pro one. To będzie najszybsza i najbardziej odczuwalna zmiana na teraz. Koła...jak znajdziesz coś w dobrej cenie to kup, jak nie to ze spokojem coś o czym pisaliśmy wyżej.
  22. Zapoznaj się z terminem kadencja lub napisz jakich przełożeń używałeś, o ile pamiętasz 🙂. Teoretycznie na dojazdówki po asfalcie korba 32t powinna Ci wystarczyć.
  23. Z każdego z tych rowerów osprzętowo będziesz zadowolony. Kwestia po prostu przeważającego użycia. Mają być bike parki z czerwonymi czy czarnymi trasami, dropy, hopy itd. bierz Swoopa, jak będziesz jeździł trochę mniej agresywnie to Slide też będzie świetnym wyborem, szczególnie na początek.
  24. Film to mistrzostwo! 😀 Odnośnie haka - najprostszy przyrząd z Ali da radę.
  25. Potrzebujesz najpierw przykręcić kasetę do trenażera - kupujesz taką samą jak w rowerze, albo odkręcasz od koła. Polecam kupno nowej, zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż przykładanie między trenażerem a rowerem.
  26. Obadaj gpx.studio, ale pewnie to zbyt mało dla Ciebie będzie...
  27. Poszukuję strony internetowej na której mógłbym wyrysować sobie trasę (po drogach) i potem móc pobrać dane o długości trasy i wysokości n.p.m. Na google maps, na komoot po zaplanowaniu trasy pięknie rysuje profil wysokościowy, ale chciałbym móc sobie porównać jeden podjazd z drugim graficznie, nałożyć na siebie. Potrzebowałbym odległości od początku trasy i odpowiadającej jej wysokości żeby sobie w excelu narysować taki profil wysokościowy i wtedy mogę sobie graficznie porównywać zaplanowane trasy. Czy z google maps lub kommot można pobrać takie dane liczbowe i potem wrzucić do excela,żeby zrobić tabelkę odległość od początku trasy - wysokość. Teoretycznie obojętnie czy będzie to wysokość względna czy bezwzględna. Na komoot można sobie najechać myszką na profil i sprawdzić dystans i wysokość i to potem wrzucać do excela, ale to jest taka metoda ręczna. Google maps i koomot muszą rysować te profile na podstawie właśnie dystansu i wysokości i te dane bym potrzebował. Dokładność odczytu nie musi być za 1 cm ale też nie co 100 m. Czy ktoś ma pomysł skąd takie dane wytrzasnąć?
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...