Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Mejerko

    [szosa] doradzenie w wyborze

    Własnie na felcie jezdziłem i wydaje się być w porządku. Przyjemnie mi się na nim jezdziło, ale znalazłem jeszcze taką oferte: https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-cannondale-caad13-CID767-ID16HDMr.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=0 I teraz nie wiem czy warto dolozyc tysiaka i kupic tego co jest wyzej czy na spokojni juz wziac tego felta
  3. Czy zwykły śmiertelnik odczuje różnicę między 105, a ultegrą....nie za bardzo. Giant TCR- przewaga technologiczna ramy...czyli własna rama, własnej produkcji, lekka, sztywna gdzie trzeba i amortyzuje gdzie trzeba. Dla mnie liga wyżej niż pozostałe. Jedyny mały minus tego roweru to koła i opony. Są średnie....jak większość w tej półce cenowej. Zakres przełożeń 52/36-11/30 więc po górkach też pojeździsz....jak noga średnia to pow.10% może być twardo. Spory potencjał na zbijanie wagi. Kross Vento- rama z tego co kojarzę od przyzwoitego chińczyka, koła już przyzwoite, opony dobre, twarde przełożenia...52/36-11/28. Kellys- o ramie nic nie powiem, koła jako takie, opony oki, przełożenia już bardziej uniwersalne bo 52/36-11/32. Kellys mniej popularne ostatnio więc trudniej sprzedać. Nie wiem też jak się sprawuje pressfit w ich ramach. Giant umie to robić więc problemów nie ma, jak w Kellysie to nie wiem....ale zdecydowanie ładniejszy niż Kross. Sensa....najbardziej uniwersalny napęd z tego co pamiętam 50/34-11/34....ogarniesz tym płaskie i góry. No chyba, że śmigasz ze średnią ponad 40kmh i lubisz sprinty to lepiej mieć te 52/36 jak w powyższych. No i masz nową grupę 2x12. Dlatego tak jak napisałem wyżej...wybierałbym pomiędzy Giantem , a Sensą. Poza Krossem i ew. Kellysem opony we wszystkich do wymiany na wstępie.
  4. trance x zjazdowy? w każdej recenzji podkreślają, że rower uniwersalny i taki miał być - kupiłem go pod zawody, pod nie-zawody mam elektryka Zjazdowy to jest reign Wg. testów jest carbon bardziej wytrzymały, topowe teamy jeźdzą na carbonie. Skąd wnioski, że aluminium jest lepsze? Tylko bez argumentów "Bo mi" albo "kolega kolegi kolegi, rozwalił się na carbonie". "Czy to ma 15.5 cz 16.5 to w zasadzie pomijalne jest ." raczej 15.5 vs 14.5 może i jest, ale patrząc na prosów to potrafią wstawić sztywny widelec na podjazd
  5. @JWO ogarnę zdjęcie jak dorwę się roweru, ale z kasetą nie ma żadnego problemu w sensie, że łańcuch przeskakuje. przebieg kasety dokładnie 9500 km 1 łańcuch zrobił ok ~4400 km, 2 łańcuch zrobił ok ~4800 km, 3 łańcuch ma na teraz 400 km. Problem występował również na drugim łańcuchu. Problemy zaczęły się od tego, że oparty o siatkę rower przewrócił się na bok (nie pamiętam na którą stronę). To skutkowało mocnym skrzywieniem haka. Na takim haku nie zmieniając przełożeń dojechałem 8 km do auta, potem na spokojnie w domu wymieniłem hak na nowy. Chwilę było ok, problemy wróciły. Hak był delikatnie krzywy mino, że nie oberwał, prostowałem. Znowu chwilę było ok, ale problemy wróciły. Kupiłem nowy hak (wycinany na cnc a nie taki odkuwany) i znowu było super, po jakimś czasie problemy wróciły. Pytanie, czy przy tej wywrotce nie oberwał jeszcze wózek przerzutki. Jeżeli tak to czemu przez chwilkę jest ok i problem wraca po jakimś czasie? Na mój laicki łeb przy krzywym wózku problem powinien być zawsze. Dlatego pomysł o zużycie przerzutki...
  6. @nossyno to gratuluje kolejnego nabytku👍. Znam różnicę między nimi dwoma ale właśnie widzę,że ludzie na Tcr-ach robią długie dystanse dlatego pytałem. Dzięki za odpowiedż.
  7. Ja bym wziął dopłatę na elektryka enduro, którego będę woził samochodem w góry , bo 5km do biura to się nie będę wygłupiał - zwykły rower mi styka. I obawiam się, że znaczna część dopłat poszła by na rekreację, a nie dojazdy. Natomiast doceniam wysiłki na poprawę warunków rowerowych w mojej okolicy - strefa 30km/h, pasy i kontrpasy rowerowe - łatwiej się jeździ.
  8. Moze zebatki 4-5 sa zuzyte?
  9. Potrzebuję wsparcia szanownych forumowiczów. Objawy są na tyle dziwne, że skończyły mi się już pomysły Pacjent: Shimano GRX 812. Objawy: Mam problem z działaniem tylnej zmieniarki w określonym zakresie kasety (11-42 M8000). Zmiana z mniejszej na większą koronki nie zawsze działa poprawnie. Łańcuch nie wchodzi na większą koronkę. Trzeba poprawić klamką, aby to zadziałało. Co ciekawe zrzucanie na mniejszą zawsze działa poprawnie. Dodatkowo jak często działam przełożeniami to problem nie występuje. Dzieje się tak tylko przy dłuższej jeździe na 4 koronce i zmianie na 5. Można odnieść wrażenie, że coś się zapiekło i musi się rozruszać... Pierwsza myśl krzywy hak Faktycznie tak było, ale hak był prostowany - pomogło na chwilę i problem wrócił. Wymieniłem hak na nowy, znowu chwilę było ok i problem wrócił. Druga myśl regulacja przerzutki była prowadzona wielokrotnie, efekty jak powyżej nawet jak problem znika to po chwili wraca, Trzecia myśl naciąg linki linka i pancerz wymienione, użyty smark do linek od Shimano naciąg linki w przerzutce - sprawdzonym, poprawiony, etc, zabawy z baryłką były. problem znika na chwile i potem wraca. Zastanawiam się, czy to jest ten moment, że powinienem zmienić przerzutkę na nową. Obecna ma najechane ok 11 500 km.
  10. nossy

    [szosa] doradzenie w wyborze

    @Przecietny...a teraz dochodzi jeszcze Propel😀. Ale odpowiadając na Twoje pytanie wybierałbym między Tcr'em, a nowym Defym. Tcr i Contend Ar to trochę dwa różne rowery, aczkolwiek Contend Ar po zmianie kół na lekkie dt Swiss i szybkie szosowe opony okazał się zaskakująco szybki. W planach był film porównujący te dwa rowery (bo to takie zaskakujące porównanie) z konkluzją, który jest wygodniejszy....no i dla mnie Tcr. Ten rower mega mi pasuje, nie męczy, dobrze amortyzuje jak na rower sportowy, świetnie podjeżdża, zjeżdża jak po sznurku, na YT zauważyłem, że trochę osób kupuje te rowery pod ultra. Z kolei Contend jest nieco stabilniejszy na prostej, ma dłuższy rozstaw osi, wchodzą opony 38c co jest mega zaletą jeśli ktoś chce rotować oponami i zjeżdżać na szutry. No i to alu więc na wertepach , wąskiej oponie i kołach alu potrafi wytrzepać. Kolejna rzecz to waga 1,5-2kg różnicy. Gdyby do Tcr wchodziły opony 38c to bym używał jako gravela. Na początku wspomniałem, że wybierałbym między tcr'a nowym Defym. Dlaczego Defym bo łączy wszystkie zalety Contenda z większością zalet Tcr'a. Tak więc na dłuższe dystanse bez napinki sportowej zdecydowanie rozważyłbym nowego Defiego (szczególnie, że na centrumrowerowe jest poniżej 10k w podstawowej wersji). A wracając do tematu dla autora wątku to warto pamiętać, że do tej Sensy wejdzie opona max 32c co na asfalty jest aż nadto wystarczające, ale gdybyś zechciał zjechać na szutry to może warto szukać używanego felta vr40 na Tiagrze i hydro hamplach lub contenda ar3 (tutaj niestety już sora 2x9 i mechaniczne hamulce tarczowe- ale za to przyzwoite).
  11. Dzisiaj
  12. Ten dodatkowy 1 kg to na oponach pewnie Czy to ma 15.5 cz 16.5 to w zasadzie pomijalne jest .
  13. Zgoda. Tylko ze doplaty tego nie zalatwia. Co najwyzej rozpali sie 'slomiany ogien', ktory zgasnie wraz z chlodami. Ja nie widze sensu doplat.
  14. Wiadomo że nie wszyscy by się przesiedli i nie całkowicie, bo jazda w trudnych warunkach pogodowych to większość ludzi zniechęca. Ale jak ktoś ma dojazdu do pracy powyżej 10km., a brak czasu nie pozwala na wyrobienie kondycji to jazda elektrykiem w ładną pogodę jak najbardziej na plus.
  15. A czy w przypadku tego typu rowerów waga jest aż tak kluczowym czynnikiem ? Raczej nikt nie spodziewa się po takim rowerze, że będzie podjeżdżał jak rower XC, a jest on mocno ukierunkowany w stronę możliwości zjazdowych gdzie akurat wyższa masa jest wg mnie zaletą. Miałem okazję, jeździć w pełni karbonowym trekiem ważącym nieznacznie powyżej 14 kg i odczucia z samego zjazdu były gorsze niż z mojego 17 kg aluminowego tranca x, oczywiście mam świadomość różnicy w zawieszeniu, ale z perspektywy typowo zjazdowej wyższa waga nie jest żadną wagą, jednak ten dodatkowy kg idący w parze pewnie z wyższa wytrzymałością ramy byłby jak najbardziej akceptowalny.
  16. Poza tym design mi sie nie podoba lampki cyclami x7. Pytanie mam o ogniwa jakie posiadaja takie latarki. Czy ładuje sie je standardowymi ładowarkami do akumulatorków?
  17. Akurat kółeczka też mam wymienione na aluminowe z allugear i są jeszcze dosyć "świeże" więc raczej z tej strony wszystko jest ok. A nie regulowałem przerzutki tylko z tego powodu, że nie miałem nawet świadomości, że to może być problem, bardzo mocno eksploatuje rower i on bardzo często ląduje na serwisie, więc sam przy nim nic nie robię, na ogół raz na miesiąc, dużo błota to szybko schodzą klocki, wiec przy okazji mam wszystko ustawiane. Pierwszy trop to było że napęd jest zużyty bo niewątpliwe tak jest, natomiast dlatego rozpocząłem ten temat aby dowiedzieć się jakie mogą być inne przyczyny tej sytuacji. Oczywiście wraz z wymianą napędu dziś będzie to wszystko wyregulowane.
  18. Cześć przepraszam,ze poza tematem ale chciałem zapytać @nossy o Twoje rowery szosowe. Pisałeś,że masz dwa Gianty: TCR i Contend Ar który byś wybrał na długie dystanse powiedzmy 300km+?
  19. Jeżeli chcesz wydać więcej za to samo to możesz, tylko po co?
  20. nie ważyłem, mam P+T tyle, że 2,4.
  21. tak, ale ten sam giant w carbonie jest lżejszy, tylko pytanie czy +1000E za 0.5kg-1kg jest uzasadnione. Rozmiar L waży 15.5kg, to pewnie M 15-15.25kg, tymczasem santa cruz czy canyon to 16kg 16.5kg dla rozmiaru M Durgiego gianta mam w carbonie i naprawdę dla mnie to jedyna wada tego roweru. To jest dla mnie tak irytujące, bo z tyłu głowy "mogło być lepiej", natomiast pod względem wyposażenia, hamulców, zawieszenia, ramy, gwarancji jest idealny - spełnił wszystkie wymogi. Chociaż radon też miał wady, bo magura + gwarancja. Ale z kolei 0.9kg lżejszy (wg. spec tego z 2025) Z resztą, to nie jest dzwine, mam drugiego gianta elektrycznego (E2+), który różni się od tego hamulcami MT400 + jest w carbonie, reszta to samo. Więc tutaj nie mogło być inaczej.
  22. @emski, masz ją na przodzie? Znasz może realną wagę?
  23. nossy

    [szosa] doradzenie w wyborze

    Vento ma mechaniczne hamulce tarczowe, felt może być lekko za mały. Może naciągniesz budżet na nowy: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-romagna-disc-tiagra-pd36384/?v_Id=235617 Jesteś pomiędzy rozmiarem 57/58,5. Tutaj natomiast masz już najnowszą grupę s.105 2x12 i hamulce hydro, trudno o lepszą relację cena/wyposażenie: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-romagna-disc-sle-pd35801/?v_Id=248090
  24. Faktycznie skupiłem się na tym aero, a zapomniałem że autor sam wsadził te dt swissy...budżetowo opcja którą wsadziłeś jest calkiem ok. Z Polski są jeszcze: https://www.centrumrowerowe.pl/komplet-kol-vision-team-30-tc-disc-pd40759/ https://www.centrumrowerowe.pl/komplet-kol-campagnolo-scirocco-disc-tlr-pd42860/ https://www.centrumrowerowe.pl/komplet-kol-vision-team-30-disc-pd21250/ https://www.centrumrowerowe.pl/komplet-kol-campagnolo-zonda-c17-pd44009/ (tutaj już fajna waga, używane pewnie dobrze się sprzedadzą) (można poszukać używanych, albo kupić jakieś powyższe i pewnie używane sprzedadzą się za 500-600zł) https://www.olx.pl/d/oferta/kola-szosowe-giant-pa2-disc-aluminium-CID767-ID16Upso.html (tutaj jest efekt stożka wow jak na alu, ale jest też waga, opony średnie).
  25. To lipa w tym Panasonicu, w Boschu jest zupełnie inaczej. Z wyłączonym wspomaganiem, jedzie się jak na zwykłym rowerze, tym bardziej, ze mój waży 21,7 kg.
  26. Racja, dopłaty dla elektryków dla seniorów 70+ byłyby jak najbardziej wskazane, a więc dla mnie Nie licząc za bardzo na te obiecanki-cacanki w maju nabyłem wymarzonego ebika.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...