Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Jednak ostatecznie zdecydowałem się na zakup Raymon CityRay E 4.0 SE. Nie wiem czy tutaj zamykacie takie nierozwiązane, ale nieaktualne tematy, ale jeśli tak, to można zamknąć.
  3. Zdecydowanie kalkhoff. 7 biegów w piaście wystarczy na uleczenie "alergii przerzutkowej", brak tak zwanego amortyzatora też na plus - będzie lżej a wcale nie gorzej. Podobny rower miejski INDIANA Storica 130 7B M21 28 cali, z MediaExpertu - piękny inaczej trochę on jest - a chcą za niego 1500.
  4. Cześć, szukam roweru na codzienny dojazd do pracy w mieście (ok. 20km dziennie). Jazda głównie po ścieżkach/chodnikach (często nierównych) + część trasy przez parki (szutry). Rower będzie używany cały rok, łącznie z zimą (Wrocław więc nie ma dużych śniegów, ale błoto pośniegowe czy lód na chodniku się zdarza). Aktualnie jeżdżę na starym wysłużonym kilkunastoletnim MTB z prechistoryczną geometria (kupowany w czasach jak jeszcze MTB to był rower do wszystkiego). Rower który wpadł mi w oko to Riverside 920 - teoretycznie poza budżetem, ale używany z decathlonu jestem w stanie wyrwać, za 3k z hakiem. Problem z tym rowerem jest taki, że przy wzroście 177 cm, wpadam pomiędzy dwa rozmiary. M jest minimalnie za mała, za to L już nieco muszę się wyciągnąć do kierownicy. Do rowerów się przymierzałem, ale tylko w sklepie, więc testy takie sobie - jazda pomiędzy alejkami. Z tego co patrzyłem w internetach to rower zbiera całkiem dobre opinie, dlatego go nie skreślam. I tu pojawia sie pytanie - czy wrażenie, że rower w wersji M jest za mały może być efektem tego, że na co dzień jeżdżę rowerem MTB z bardziej pochyloną pozycją (teoretycznie pochyloną bo z roweru dawno wyrosłem)? Na crossie teoretycznie ta pozycja powinna być bardziej wyprostowana, więc może kwestia przyzwyczajenia? Jakie sensowne alternatywy dla tego roweru? Nie upieram się przy crossie, bo myślę, że MTB na takich odcinkach (10km w jedną stronę) jakoś mocno mnie nie zmęczy. Rockrider EXPL540 byłby ok? Również używka do wyrwania za ok. 3k. To co dla mnie istotne: - waga tak mniej więcej do 13kg - amortyzator powietrzny z blokadą - osprzęt najlepiej taki, żeby nie prosił się o wymianę na wejściu - chociaż obecnie jeżdżę na zajechnej grupie Alivio i hamulcu v-brake (jednym, bo w tylnym szczęki się popsuły). - w grę wchodzą jedynie rowery z decathlonu - nie promuje sklepu, tylko mam do wykorzystania trochę środków na karcie podarunkowej Z góry dzięki za pomoc
  5. Nie każdy ma tyle czasu i chęci żeby zdejmować łańcuch z roweru tylko po to żeby powiesić na gwoździu i porównać z nowym. Po to własnie powstały przymiary. Przyzwoity przymiar (park tool cc4) kosztuje w okolicy 65zł.
  6. Niedawno odkręcałem coś podobnego. W moim przypadku ten klucz sięgną nakrętkę: https://motor-x.pl/p/klucz-do-pierscienia-blokujacego-kasete-i-do-tarczy-etlogo-romet
  7. Szkoda że taki mały bo już cena by mi pasowała
  8. Dzisiaj
  9. Witam serdecznie, ja facet: lat zaraz 30, 183 cm wzrostu, 91 kg (przydałoby się zrzucić) szuka "uniwersalnego" roweru do turystyki po małym miasteczku, ale i możliwości sensownego przejazdu jakąś żużlówką/szutrową drogą czy pojechaniem w "pole" do teściów. Zależy mi na bagażniku, by wpakować na niego fotelik albo jakieś torby z racji dwójki dzieciaków. Raczej szukam nowego roweru, ale może w tym budżecie polecacie mi szukać czegoś innego, super, ale używanego ze względu na jakieś mniej więcej 1500 zł. Na pewno nie chciałbym przekroczyć 2000zł. Mam awersję do klasycznych przerzutek, ale to i były inne czasy i może w tym budżecie wybór w piaście to wcale nic dobrego. Nie wymagam męskiej ramy, ale na pewno raczej dość prostej pozycji siedzenia. Moja historia rowerowa to komunijny "góral" z bardzo szybko zepsutymi przerzutkami, niezniszczalny składak i jakiś "holender" z targu z przerzutkami w piaście (najlepiej go wspominam) więc mam marne pojęcie, jak obecnie wygląda rynek. To właśnie na tym holendrze zrobiłem za dawnych czasów 120km w ciągu jednego dnia jako około 16 latek, czy jechałem po lesie/błocie i wszystkim, a potem studia, praca, życie, przytyło się i o... Wstępnie przygotowana lista modeli, które mam na oku to: Trekkingowe: LAZARO EXPEDITION T3 https://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-expedition-t3-męski-2025_pid=414 KROSS Trans 1.0 https://www.centrumrowerowe.pl/rower-trekkingowy-kross-trans-1-0-pd27813/?v_Id=246630 KROSS Trans 3.0 https://www.centrumrowerowe.pl/rower-trekkingowy-kross-trans-3-0-bg-pd42011/?v_Id=228468 Miejskie: ROMET Vintage Classic M https://www.centrumrowerowe.pl/rower-miejski-romet-vintage-classic-m-pd30636/?v_Id=263218 KALKHOFF Image Lite https://www.centrumrowerowe.pl/rower-miejski-kalkhoff-image-lite-pd48828/
  10. Przykro mi, ale nie mogę.
  11. Brat robi sam serwis foxa tych podstawowych amorkow Osobiscie mam na wersje factory to normalny serwis zrobi podstawowy serwis. A na pelny serwis juz wysylaja do autoryzowanego i osobiscie nie robia. A to wlasnie pelny serwis kosztuje ale to podobno nie robi sie go tak czesto chyba ze naprawdę katujesz te amorki
  12. @leotdipl, nie gadaj... Jakie specjalistyczne narzędzia i niedostępne materiały to są? Pytam, bo mam zamiar, jak zawsze, sam serwisować amor oraz damper i teraz mi zabiłeś ćwieka... Ktoś to może potwierdzić?
  13. W tym przypadku jest zastosowana niewłaściwa nakrętka tarczy. Nakrętka pod klucz kasety nadaje się do piast z osiami pod szybkozamykacze 5mm. Tu jest sztywna oś i należy zastosować nakrętkę SM-HB20. By teraz to uratować trzeba dorwać jakiś bardzo cienkościenny klucz do kasety lub stworzyć taki na tokarce. Co do instrukcji zaś, to polecam instrukcje Shimano. Są po polsku i są czytelne: https://si.shimano.com/pl/dm/MAHB001
  14. Nie powinno się zakładać takich nakrętek do takich osi... Tutaj powinno być coś takiego https://www.centrumrowerowe.pl/nakretka-do-tarczy-shimano-center-lock-sm-hb20-pd32034/ Nie znam tej piasty, ale może po odkręceniu tej kontry (jeżeli to kontra?) uda Ci się odkręcić tarcze. Na przyszłość kup odpowiednią nakrętkę i klucz do niej.
  15. Zakupiłem 2 x Schwalbe Nobby Nic. Chciałem trochę zejść z masy, a te są znacznie lżejsze. Na razie będę jeździł po mazowieckich lasach więc płasko. Jak będę ruszał w góry to zastanowię się nad innym ogumieniem.
  16. Witam wszystkich serdecznie mam pytanie odnośnie klucza do tarczy XT center lock z tego co wiem to tym kluczem odkręca sie kasetę i tarcze. Kasetę odkręciłem ale tarczy już nie mogłem chyba jest za krótki w załączniku wysyłam zdjęcie z danym kluczem może macie jakieś sprawdzone które można kupić na allegro. Druga sprawa chciałbym samodzielnie przeserwisować piasty przód tył Xt m8110 znacie może jakieś filmiki gdzie jest to sensownie wytłumaczone
  17. Jak wyżej:) Dissectora dałbym na tył, a na przód coś konkretniejszego DHF/ DHR na przykład. W Dissectorze relatywnie szybko padają boczne klocki (szybciej niż w Minionach) ale ogólnie to dobra opona. Maxxis pokazał niedawno nową wersję, ale w sklepach chyba jej jeszcze nie ma. To zależy jak ostro zamierzasz jeździć i w jakim terenie, ale jeśli pytasz czy potrzebujesz, to raczej znaczy, że nie:) Jeśli okaże się, że jednak potrzebujesz, to dokupisz.
  18. UMPERO, podobno ... NIE da się dłubać. Skomplikowana budowa, specjalistyczne narzędzia i materiały nie do kupienia (niektóre) itd. Znalazłem taki wpis z linku Foxa j.n.: ... "How often should I service my suspension?" "Regular maintenance of your products will increase its performance and lifespan. It is recommended that your fork, shock or seat post receive a Full Factory Service every 125hrs or yearly - which ever comes first* Suspension product will require more frequent servicing the harder they are worked. For those who ride lift-accessed DH, Park, or Extreme Freeride or in extremely wet/muddy or dry/dusty environmental conditions where trail debris is sprayed onto the fork or shock while on the trail, or e-mtb's, FOX encourages riders to perform maintenance earlier than recommended above as needed." Czyli PEŁEN serwis co 125 godzin Max. lub 1 raz w roku - w zależności co nastąpi pierwsze ... - prawda, że przypomina warunki gwarancji na auta ... https://service.ridefox.com/pages/bike?_ga=2.94060830.2063612820.1721062754-9066926.1713458479&_gl=1*1o04y9g*_gcl_au*MTU2NzAzMzIwMi4xNzU1NjMwNTEw*_ga*MTY1NDkzMzE0OS4xNzU1NjMwNTA5*_ga_MWNKS4E98X*czE3NTU2OTY3MjkkbzIkZzEkdDE3NTU2OTY3NDUkajQ0JGwwJGgzOTc3MDI2OTA.*_ga_VYZSJ7203N*czE3NTU2OTY3MzEkbzIkZzAkdDE3NTU2OTY3MzMkajU4JGwwJGgw#serviceintervals
  19. Garmin Edge 840 Bundle (czyli komputerek + czujniki kadencji i prędkości oraz pulsometr na klatę) do kupienia w słoweńskim sklepie, w cenie niższej niż u nas sam Edge 840. Jeśli dobrze kojarzę to ktoś tu już chyba wrzucał ten sklep i podobno bez problemów. https://www.sport11.pl/pl/komputer-rowerowy-garmin-edge-840-bundle
  20. „Moje” wyliczenie łatwiej porównać, bo na oko, trudno odróżnić, czy bardziej miękkie jest 30:34 czy 42:48. Ale fakt - dzieliłem odwrotnie 😳. Tak czy inaczej chodzi o stosunek . Autor wątku powinien brać jeszcze pod uwagę: Przełożenia na drugim końcu - jak szybkie są mu potrzebne. Gęstość przełożeń - zmieniając na 1x12 może być rozczarowany odległościami między biegami (ja jestem w Shimano 1x11 11-51) Koszty eksploatacji Wszystko to zależy od tego jak zwykle jeździ, z jakim bagażem i na jakie dystanse. Pomocna była by informacja jakich przełożeń używa najczęściej, jaki jest naturalny dla niego bieg po płaskim bez wiatru. I ostatnia sprawa - jak na podjazdach nie używa najbardziej miękkiego biegu (pisał o przedostatnim), to może problem leży gdzie indziej i super miękkie przełożenia nie pomogą.
  21. Zmierz przekrok i tyle. Siodelko mozesz przesuwac przod / tyl oraz sa podkladki pod mostek. W kazdym rowerze mam inaczej ustawione siodelko. W zaleznosci jaki chce miec styl jazdy. Mtb cisne ile sie da i wole bardziej sportowa charakterystyke. A gravelem na szosie wole jechac na niskim tetnie + sprinty. A ten gravel dzieki sprintom poprawil mi predkosc na mtb
  22. sznib

    [sztyca] One up trzaski

    Nie tylko jarzmo może trzeszczeć. Również osadzenie sztycy w ramie, jak się syf dostanie. Trzeba sztycę wyjąć, wyczyścić, i nasmarować. Nieraz z tym się borykałem.
  23. Może źle się wyraziłem 🙂 - w sensie nieprecyzyjnego wykonania ramy i/lub sztycy. Wtedy potrzebna blacha z puszki lub coś podobnego. @Maciorra, miałem kiedyś tak, że po nasmarowaniu 1-3 jazdy był spokój i później znowu. Podłożyłem kawałek jakiejś twardej folii i spokój jak makiem zasiał 🙂.
  24. Może być tak, że średnica deklarowana i rzeczywista to dwie różne rzeczy, ale jeśli problem ustaje na jakiś czas po czyszczeniu jarzma, to pewnie jednak jarzmo jest źródłem hałasu. Pytanie czy po tym czyszczeniu nurzałeś się w błocku, czy nie? U mnie w sztycy BY jest zazwyczaj cicho, ale po jakichś kąpielach błotnych też czasem muszę zdjąć siodełko i dokładnie wyczyścić jarzmo...
  25. Fox przypadkiem nie wymaga tylko żeby raz przeprowadzić serwis u autoryzowanego serwistanta po 125 godzinach lub po roku? Jeśli tak to później samemu można sobie dłubać. @NerfMe też jestem z Warszawy i porównywałem ostatnio koszty serwisu RS i Foxa i jest tak jak piszesz. Z tym, że taki RS jest chyba łatwiejszy w serwisie i Sram udostępnia do niego wszelkie schematy.
  26. Xzc

    [sztyca] One up trzaski

    Co to znaczy niedopasowana średnica sztycy do rury ? Rura 30.9 sztyca 30.9 coś więcej tam trzeba dopasowywać ?
  27. Równie dobrze może być zbyt niedokładne dopasowanie średnicy sztycy do rury i wtedy nie pomoże żadne smarowanie ani czyszczenie.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...