nikonadrian Napisano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 Witam. Po zimie czas na zmianę opon w moim MTB. Od 2 dni zgłębiam temat przewertowałe miliony postów i niemogę się zdecydować. Jeżdżę 70% Asfalt 30% Teren. Rozważam pomiędzy oponami: -Geax SAGUARO -Schwalbe Smart SAM -Maxxis Crossmark 1 -Continental Race King Chyba ,że macie jakieś lepsze propozycje ? Zależy mi głownie na tym aby podczas jazdy po utwardzonej powieżchni nie było bicia pomiędzy klockami jakbym traktorem jechał. (aktualnie tak mam) Przydały by się niewielkie opory toczenia i możliwie duża prędkość do rozwinięcia po płaskim terenie. Możliwie niewielka masa i wytrzymałośc na przebicia. Wiadomo opony idealnej nie ma ale szukam kompromisu pomiędzy wymienionymi wyżej cechami. Z początku szukałem semi-slick lecz z tego co czytałem nie są wcale takie świetne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal1289 Napisano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 Na takie warunki ja bym wziął race kinga 2.0. Opona w miarę uniwersalna, w terenie nie poszalejesz ale ma niskie opory toczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 Jeżeli nie jeździsz w góry i przeważa lekki teren to wziąłbym Race Kinga, ew. X-King na przód. Jeżeli jeździsz w góry i odporność na przebicia i uszkodzenia to ważna kwestia, to brałbym Saguaro. Nie zawodzi, do póki nie mamy mokrej skały lub nachylenia ponad 25% po skale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Buno Napisano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 Ja używałem jakiś czas crossmarków (aż do pierwszego śniegu) i na asfalt i lekki teren są dobre. W ostrym błocie są słabe, no ale coś za coś. Mam wersję kevlarową z EXO i kapcia złapałem tylko raz, godzinę po kupnie roweru W górach z nimi jeszcze nie byłem, ale to chyba niezbyt dobry pomysł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikonadrian Napisano 14 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 Aż tak szalałeś Buno ? http://fcdn.mtbr.com/attachments/wheels-tires/626765d1311121182-tire-test-results-german-bike-magazine-bike_magazin_tires_tests.pdf Patrząc na powyższe zestawienie różnica oporów jest rzędu maksymalnie kilku watów. Jak ma się cena do jakości tych oponek bo nie ukrywam ,wole kupić raz a dobrze chodź z drugiej strony może lepiej co sezon ale tańszą ? W końcu jaka by ta guma nie była to i tak się ściera. Warto brać zwijane za 40% większą cene czy lepiej druciaka ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz1988wroc Napisano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 Race king racesport duzo lepszy pd Smart sama. Jeździłem od asfaltów po Sudety. Mniej kapci, lepsza przyczepnosc na mokrym i w zakrętach, podczas hamowania trudniej zablokować koło. Na asfalcie szybsze, obiektywnie zmierzone na pętli 20km, jazda w strefie HR. Bardziej odporne na scieranie po 2kkm wyglądały jak Smarty po 500km. Moze Racing Ralph wypadłby lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 14 Stycznia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 Kłaniam, NIGDY nie zrozumiem ludzi którzy do jazdy w 70% po asfalcie polecają opony stricte terenowe Załóż Conti Travel Contact Naprawdę fajna opona na pojazdówki po gładkim a i po TPK się na niej śmigało spokojnie... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikonadrian Napisano 15 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2015 Ciężkie i drogie z tego co widze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 15 Stycznia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2015 Spoko... Kup jakieś kriosiarskie szmaty, które zamienią Ci się w slick'i po 500 kaemach na asfalcie Jak pragnę zdrowia... Polska to jednak ... dziwny kraj... Jak nie goral i jak nie na klockowanych oponach to już syfkiłamogiła nie rower... ... a jeździ to-to tylko po ścieżkach rowerowych i w parku miejskim po szuterku... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2015 Załóż Conti Travel Contact A jak one sprawują się na mokrym betonie????? Race Kingi 2.0 to opony którym bliżej do semi-slicka niż do "krosiarskiej szmaty', chociaż jak na przód założysz coś agresywniejszego to i po lesie poszalejesz... największą ich zaletą jest to, że pewnie i przewidywalnie zachowują się na mokrym betonie (w przeciwieństwie do semi-slicka). Dlatego mimo że w sumie latam głównie na twardym to zakładam je na jesień i zimę. Na lato planuję coś szybszego...bo na moje Land Cruisery znalazł się kupiec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2015 Jak nie goral i jak nie na klockowanych oponach to już syfkiłamogiła nie rower... ... a jeździ to-to tylko po ścieżkach rowerowych i w parku miejskim po szuterku... I. I trafiłeś w samo sedno. Rower koniecznie ATB/MTB, a potem "co zrobić, bo jeżdżę w sumie tylko po ulicach i jest ciężko..?" IMHO to nie kłopot z wyborem opony, tylko kłopot w tym, że ogólnie nie dobrało się sprzętu do potrzeb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elton29 Napisano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2015 Jak już podałeś 4 do wyboru to stawiam na saguaro, szybka, przyczepna i wolno się zużywa ale dla ciebie może dobra by była cx comp od schwalbe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 a nie lepsza byłaby geax aka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NEX Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 Jeżeli wybierasz komplet to pomyśl o zrobieniu miksu na przód i tył . Ja mogę polecić Saguaro , w tamtym sezonie na nich zrobiłem tylko ok 800km ,ale ani jednej gumy a jeździło się po mieście , dużo po Jurze i na dość wysokim ( dla niektórych ciśnieniu - 3,5 bara ) ale nie waże dużo ( 65 plus rower ) . Opory jak dla mnie dość przyjemne . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.