-
Liczba zawartości
8 081 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
88
Osiągnięcia użytkownika zekker
-
zekker obserwuje zawartość → [Zakupy] ubrania na jesień/lekką zimę , [Druciarstwo] Cross z GRX'em , [Zima] jazda rowerem i 1 inny
-
A jak ze standardami średnicy przewodów hydraulicznych? Z tego co pamiętam musiałem dokupić adaptery do klamkomanetek (tiagra), żeby podpiąć zaciski slx z przewodem. Było to kilka lat temu, więc dokładnie nie pamiętam skąd potrzeba tych adapterów (montował serwis), czy to była inna średnica, czy inny typ zakończenia.
-
[napęd 1x vs 2x w MTB] jaka różnica w użytkowaniu?
zekker odpowiedział girek → na temat → Napęd rowerowy
Owszem, jedyny słuszny rozmiar obręczy 622. Naście lat temu w mtb też nikt nie śnił o 52, rozmiarze blatu w szosach I zapewne Pinion robi, zwłaszcza 18 biegowy. Jedyny problem, to konieczność specjalnej ramy - jak coś trzaśnie, to rower uziemiony, nie da rady wstawić czegoś z kartonu na zastępstwo. Nie wiem po co, bo obecne kasety to już koronkowa robota na pająkach, czy jedna koronka zanitowana do sąsiedniej. -
[napęd 1x vs 2x w MTB] jaka różnica w użytkowaniu?
zekker odpowiedział girek → na temat → Napęd rowerowy
Jak ma się takie góry pod ręką, to tak, można odpuścić przełożenia na płaskie czy dokręcenie z lekkiej górki. Sęk w tym, że większość u nas nie ma tych gór, a mimo to chce mieć możliwość wjechania w ciężki teren lub ma pod ręką pagórki lub musi do tych gór dojechać. W takich przypadkach często kończy się na piłowaniu na najmniejszych zębatkach kasety. Obecnie w fullu mam 34:52-11, jest wystarczająco ale na pewno nie optymalnie. Przy kasetach 52-10 niby szerszy zakres ale na pewno nie przyjemniejsza praca na tych mikro koronkach. Ja bym bardziej widział kasety typu 60/58-13/12 i możliwość wsadzenia z przodu 38 lub 40. Zakres będzie podobny ale nie będzie tych dzikich przeskoków z 13 na 11, czy 12 na 10. -
[Znalezione w internecie] Filmy, zdjęcia, gify...
zekker odpowiedział SovaLTD → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
UCI by zawało dostało -
[Zima] jazda rowerem
zekker odpowiedział adamek1 → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Nie ma co porównywać myszkowania po ziemi czy piasku, do tego po śniegu i lodzie. Błoto jest gdzieś pomiędzy Piasek, ziemia dają dosyć tępy poślizg. Śnieg od w miarę szorstkiego, gdzie można pokusić się na jazdę na slickach i zabawę w blokowanie przedniego koła, po taki gdzie się modlisz, żeby nie trafić na niewidoczną muldę, która podetnie. Podobnie z lodem, bywa taki gdzie swobodnie się przejedzie i w zasadzie nie jest jakoś ślisko, a bywa taki, że kolce niewiele pomagają (bardzo twardy, o fakturze przypominającej orzech włoski, jak kolce trafiają w te zagłębienia, to nie trzymają). -
To zależy jak podchodzili do klienta. Jeżeli w stylu "bierz pan co jest", to na pewno. Jeżeli bardziej otwarcie, z możliwością ściągnięcia mniej typowych rzeczy, to się utrzymają. CR nie ma wcale jakiegoś super wyboru rzeczy stacjonarnie. Np. w Gdańsku buty, to w zasadzie jedna wnęka z niewielkim wyborem modeli. Najwięcej jest rowerów, reszta tak żeby była z kilkoma wyjątkami, gdzie jest w czym wybierać. No i to jest bardziej market, ciężko szukać indywidualnego podejścia do klienta i np. zamówienia czegoś spoza oferty. Może się mylę i da się ale odczucia mam, że nie ma nawet co próbować.
-
[Gniew rowerzysty] Co cię wkurzyło na rowerze?
zekker odpowiedział Borsuczy → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Przede wszystkim, to takie trasy muszą być robione z sensem, a nie byle były. Separacja naście, czy dziesiąt metrów, asfalt. Tylko jest mega wąsko i w innej części gdzie ta ścieżka kręci bardzo łatwo o czołówkę (sam prawie zaliczyłem jak mi z naprzeciwka szeroko wyjechali). Włocławek, na wyjeździe 91 w stronę Łodzi: Hel, może nie asfalt ale dobrej jakości szuter. Separacja poprawna ale tak samo wąsko, a tędy jeździ sporo turystów z sakwami, więc tym bardziej mniej miejsca na minięcie się. Jak się doda niedzielnych, jadących byle jak, to o kontakt jeszcze łatwiej. DW224, tutaj okolice Rukosina (nie do końca ciągła np. przy przecinaniu A1, miejscami z kostki ale całkiem długi kawałek Tczew - Godziszewo). Szeroko, sporo odcinków asfaltowych ale separacja symboliczna, jak coś pójdzie nie tak na jezdni, to samochody mogą spokojnie wylecieć na ten ciąg pieszo rowerowy. Wiedzę sporo takich modernizacji dróg, nie wiem czy to wszędzie zaczyna być standardem, czy tylko w Pomorskim. Np. DK22 z Malborka w stronę Elbląga (nie wiem czy całość tak zrobili): https://www.google.pl/maps/@54.0373238,19.1015962,3a,90y,283.87h,72.17t/data=!3m7!1e1!3m5!1sZZLXB9FDIibNSB3rZ1rLYQ!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D17.83366794672841%26panoid%3DZZLXB9FDIibNSB3rZ1rLYQ%26yaw%3D283.86996780165805!7i13312!8i6656?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MTAxNC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D Są też przykłady całkiem fajnych tras, niestety to wyjątki i niestety tylko fragmenty. Np. DW211 z Żukowa w stronę Kartuz. Niestety do samego Żukowa nie dochodzi, tak samo do Kartuz się nie dojedzie. Jeżeli dobrze pamiętam, to jest zrobiona od Borkowa do Borowa. Swoją drogą w okolicach Żukowa jest tyle bezsensownych rozwiązań, że aż dziwne, że taką trasę zrobili. No ale to na następny raz wygrzebywania z archiwum. -
[Zima] jazda rowerem
zekker odpowiedział adamek1 → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Po śniegu większość opon terenowych daje radę i nie trzeba specjalnych. Na lodzie nawet kolcowane nie zawsze pomogą, zwłaszcza jak to te z cieńszych. Lód ma tą paskudną cechę, że potrafi być bardzo śliski, koło ucieka momentalnie i nie ma żadnych szans na reakcję. Jak już kupować i zakładać zimówki, to komplet na oba koła. -
[napęd 1x vs 2x w MTB] jaka różnica w użytkowaniu?
zekker odpowiedział girek → na temat → Napęd rowerowy
W porównaniu do obecnego na wolnobiegu, każda kaseta pokroju 51/50 - 11 będzie miała szerszy zakres. Kwestia ile chcesz zachować lub zwiększyć prędkości, ile mieć lżejszych przełożeń niż obecne. Tutaj jedyną przeszkodą jest maksymalny rozmiar zębatki na korbie jaki się mieści w typowe ramy xc. Pobaw się kalkulatorem i porównaj z obecnym (wolnobieg będziesz musiał sam ustawić, bo nie ma do wyboru). Zobacz jakie rozpiętości kasety będą ci pasować, jakiego rozmiaru z przodu potrzebujesz. Podpowiem tylko, że typowe napędy obecnie to kasety 50-11, 52-10, a korby 30, 32 z opcją na 34 czasami 36. W tańszych rowerach mogą być węższe kasety, jakieś 9-10 rzędowe 45-11. Brak przedniej przerzutki oznacza, że zrobi się miejsce na manetkę do sztycy. Jak masz kasę, to warto mieć droppera, sporo pomaga na stromych zjazdach, czy przy jeździe po większych przeszkodach. Przy tańszych rowerach ze zwykłymi sztycami, warto sprawdzić czy mają wewnętrzne prowadzenie linki do sztycy oraz jakąś sensowną średnicę rury podsiodłwej (30,9, 31,6). -
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
zekker odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
-
[Zima] jazda rowerem
zekker odpowiedział adamek1 → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Zmieniałem, obecnie kończę 5 rok na całorocznych (Marathon GT 365) i prawdopodobnie wrócę do zmiany na typowe zimówki. Obecne nie są złe ale po 2-3 sezonach jak lamelki się zetrą, to już tak dobrze na śniegu (ubitym) nie trzymają. Po lodzie dawały radę ale na kolcach jednak pewniej się człowiek czuje i jest zdecydowanie większa kontrola. W góralu ostatnio nie zmieniałem, bo nie było po co. Kendy Klondike (29x2,1) ostatnio się przydały jakoś w 2016-2017, gdzie faktycznie oblodziło w lesie. Ostatnie zimy mam przejeżdżone na WTB Vigilante High Grip i na śniegu trzymają zdecydowanie lepiej niż te Kendy. Tak jak zawsze - dostosować do swoich potrzeb. Jak masz pełną świadomość ryzyka dobijania, większego zużycia ścianek od ugięcia, to można śmiało upuszczać. Czy poniżej zalecanego, to już kwestia twojej wagi i uwagi na nierównościach (nic fajnego wymieniać dętkę na mrozi i wietrze). Zdarzyło mi się na tych Kendach zejść w okolice 1bar (nie wiem na ile pompka przekłamuje), bo dopiero przy takim było stabilne trzymanie na lodzie. Oczywiście każdy korzeń, to był dobry balans, żeby nie dobić. Zalecane wybite na oponach było absurdalne pokroju 3,5 bar - pewnie ktoś się pomylił i zostawił z węższych modeli, obecnie mają poprawione 2,x. Co do modelu, to sprawa na długie dyskusje. W jednych warunkach cienkie crossowe się sprawdzą lepiej, w innych szerokie, a w jeszcze innych bez kolców nie ma co wychodzić z domu. Niestety ale warunki są bardzo zmienne, inna temperatura, wilgotność i śnieg zupełnie inaczej się zachowuje. Z moich doświadczeń im szerzej tym pewniej się jeździ. Na twardym może mniej efektywnie, na świeżym puchu mniej pewnie ale w ogólności jak jest miękko to o wiele stabilniej. Marathony Winter 1,6" najlepiej się sprawdzały na twardych nawierzchniach, ubitym śniegu. Na luźniejszym, cięższym, rozłażącym się były niestabilne. GT 365 2" zdecydowanie lepiej się sprawdzają na luźniejszym, a na twardym nadal przyzwoicie. Także kwestia co się zmieści w rowerze i jaki jest wybór opon w tym rozmiarze. Ja bym chętnie wypróbował te Continentale Top Contact Winter II ale nie ma ich w rozmiarze 28x2". Chętnie bym wypróbował 45nrth Kahva ale 2,25" raczej nie wcisnę lub musiałbym zrezygnować z pełnych błotników, co zimą nie jest sensowne. Także zostają mi 2" zimówki/całoroczne Schwalbe. -
W Gdańsku też nie jest jakaś super. Po sąsiedzku z wysypiskiem śmieci, w centrum handlowym, które w wolne dni jest wiecznie zakorkowane (na prawie wiecznie ).
-
[Nexus] Opóźnienie przy przerzucaniu biegów w dol
zekker odpowiedział RowerowyMaciej → na temat → Napęd rowerowy
A bez kręcenia korbą podczas zmiany też jest problem? Takie piasty pod dużym obciążeniem mają problem ze zmianą przełożeń. Jeżeli ciśnie się tak samo jak przy tradycyjnej przerzutce, to mimo zmiany na manetce w samej piaście może zostać poprzedni bieg. Przy naciąganiu linki powinien być wyczuwalny opór. Tutaj w sumie pytanie czy na wolniejsze przełożenia linkę się luzuje, czy napina (w mojej 8 luzowało się). Najlepiej na moment zmiany przełożenia przestać kręcić, a na pewno trzeba mocno odpuścić. Sama zmiana powinna pójść szybko, więc to mocno nie przeszkadza ale trzeba się przyzwyczaić, że jest inaczej niż przy przerzutce. Z czasem można wyczuć na ile można cisnąć, choć nie wiem jak obecne modele działają. Na starej 8 mogłem spokojnie zmieniać przy lekkim obciążeniu, przy obecnej 11 jest to trudniejsze i po roku używania nadal zdarza mi się źle trafić. -
[Zakupy] ubrania na jesień/lekką zimę
zekker odpowiedział Marcinx555 → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Jak się poszuka w mtb, czy pod pedały platformowe to coś się znajdzie. Szosowe tylko z otworem na blok, do tego z delikatnym materiałem na podeszwie, to faktycznie szybko się przetrą. Na szybko przeglądając to coś w stylu Chiba Superthermo, Accent Thermal. Wyglądają, że maja odpowiednio duże otwory, żeby platformą nie drapać materiału. Z moich doświadczeń ocieplacze membranowe (Spark, nie mogę ich wyszukać w sieci) wytrzymują do 2 sezonów zimowych po mieście (przecierają się od strony czubka buta). Głównie w nich jeżdżę (spd) ale też chodzę po sklepach, chodniku itp. a materiał od podeszwy ten sam, czyli membrana. Endury 500 mają spód wykończony kevlarem oraz gumą na czubku, wytrzymują dłużej i przeważnie guma pękała szybciej niż się robiły przetarcia. Można tez popatrzeć na ochraniacze dedykowane jeździe miejskiej, choć przeważnie to tylko przeciwdeszczowe (powinny działać na wiatr). Nie eliminuje to problemu przecierania ale otwór na podeszwę przeważnie jest duży. Tak czy inaczej, jeżeli jazda na platformach, to może prościej jakieś buty turystyczne, czy "cywilne" jesienno zimowe. -
To miałeś wyjątkowego pecha lub delikatne opony lub to jakiś dziwny typ gruzu, a nie tłucznia. Da radę jakąś fotkę tych dróg wstawić? I ile takich miejsc mamy, żeby był sens wejścia w fat-a? Dużo częściej jest coś w stylu: Tłucznia nie mam, jakiś nie fascynował na tyle, żeby uwieczniać. Na oko ze 2 razy drobniejszy niż ten sypany na tory. Jest mniej równo, mniej stabilnie ale takie kamienie się dosyć dobrze klinują, wiec mimo wszystko jedzie się w miarę stabilnie. Błota bym musiał poszukać, na szybko takie, gdzie fat raczej nie pomoże i tak będzie trzeba bokiem:
