-
Liczba zawartości
7 967 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
85
Ostatnia wygrana zekker w dniu 16 Lipca
Użytkownicy przyznają zekker punkty reputacji!
O zekker
Metody kontaktu
-
Strona www
http://
Dodatkowe informacje
-
Skąd
Gdańsk
Osiągnięcia użytkownika zekker
-
[Gniew rowerzysty] Co cię wkurzyło na rowerze?
zekker odpowiedział Borsuczy → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
A co to prawko zmieni? Skoro obecne przepisy o ograniczeniu prędkości do 20km/h nie są egzekwowane, to i kontrola uprawnień nie będzie. Dodatkowo papierek nie sprawi, że ludzie zaczną jeździć spokojniej (patrz samochody), czy przestaną zdejmować blokady. -
[nocleg] Singletrack glacensis, które miasto wybrać?
zekker odpowiedział dejmienoKr → na temat → Turystyka rowerowa
To bym zapytał o Kłodzką co tam faktycznie popsute, czy tylko te kładki na początku, czy faktycznie mostki w wąwozach. Ostatnio byłem na niej 2 lata temu i tylko pod koniec w stronę Łaszczowej było popsute przez leśników. -
Na liście korb? Wybierz cokolwiek i sobie przesuń.
-
Stare kasety szło rozłożyć i np. pożenić 2 różne, czy nawet każdą koronkę dobrać - obecnie ciężej. Są wynalazki typu Rotor, widzę że Classiefied podobnie robi, problem w tym, że przerzutki niekoniecznie chcą współpracować z tak odmiennym stopniowaniem. Reszta na jedno kopyto, czy to sram, czy shimano czy inny popularny producent.
-
zekker obserwuje zawartość → [Opony] Storm Shark 1.0? , [Kalkulator przełożeń] nowa wersja 2025 , [Hamulce] Road do zwykłej klamki MTB i 1 inny
-
Niczym, oprócz nowych funkcji, bo to strony tej samej firmy/osoby. A to ciekawe skąd wezmą jak nie ma w śladzie zapisanej. Jak licznik będzie zintegrowany z elektronicznymi manetkami i zapisuje na którym biegu się jechało, to może być ciekawe narzędzie do analizy i budowania napędu pod siebie (jakby dało się przebudować kasety ).
-
Mechanicznie to będzie działać ale może być problem z siłą hamowania. Jeżeli klamki mają możliwość zmiany położenia punktu zaczepu linki, to przestaw najbliżej osi.
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
zekker odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bo to jednak lato: Ostatnie tygodnie to była codzienna jazda po mieście lub wypady w las. Pogoda bardziej wiosenna. Gdzieś to poczucie lata uciekło, dopiero jak się zrobi wypad w pola i popatrzy na dojrzewające zboże, to można sobie uzmysłowić, że to połowa lipca, środek lata. -
To jest obecnie schyłek tej klasy rowerów. Tam gdzie kończy się cena crossów, tam zaczyna graveli. Po prostu, nie ma crossów dobrej klasy, są co najwyżej mocno przeciętne. Chcesz coś lepszego, to musisz wybierać miedzy gravelem lub XC z wszystkimi ich wadami, które cross mógłby rozwiązać będąc pomiędzy. Brakuje amortyzatorów wyższej klasy, wszystko kończy się na poziomie Paragona lub NRX, czyli tak na granicy wejścia na średnią półkę XC. Brakuje ram na sztywną oś. O karbonowych można co najwyżej pomarzyć. Prawdopodobnie tak To że można się zmęczyć nie determinuje braku przełożeń. U siebie mam 34 / 11-52 i 28-42 / 11-42, czyli trochę lżejsze na górze kasety. Tyle że to nie jest jakaś ogromna różnica do twoich 34/50, jakieś 3-4,5% lżej mam. Dopiero 30 na korbie dałaby wyraźniejszą różnicę. To co masz, to w zasadzie odpowiednik starych napędów 22-32-42 / 12-32 (przy 11 stary byłby szybszy).
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
zekker odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
-
Nadal pleciesz bzdury bez znajomości terenu zakładając, że wysokość bezwzględna nie ma przynajmniej 300m, to teren jest płaski. Do tego jeszcze od razu dajesz kontrargument w postaci płaskiego terenu, mimo że na wyżynie. Do tego jeszcze drogi publiczne, a nie w terenie. Gdańsk i okolice według tej mapki ledwo co na żółte się łapią, a jednak przy odrobinie kreatywności 100m przewyższenia jednym ciągiem idzie zrobić (nie całość stroma). Tylko, że nawet te 40-50m względnych mogą być na tyle strome, że nie pociągniesz na przełożeniach trekkingowych/gravelowych. Masz nogę, żeby to wycisnąć - super. Tylko nie każdy ma, nie każdy też piłuje asfalty > 30km/h. Wsadzając dużą zębatkę tak samo tracisz kilka biegów (z tymi 5-6 to przesadzasz i to mocno), bo 2-3 najmniejsze prawie nie będą używane (mało kiedy jest szansa rozpędzić się w okolice 40 i więcej). Tu wychodzi cała ułomność napędów 1x, że lata się po skrajnościach, trzeba wybierać kompromis czy ma być ok na podjazdach, czy ma się czym dokręcić, utrzymać prędkość na płaskim. Jak ktoś ma tylko góry lub tylko płasko, to ujdzie. Jak ma się to i to, to ciężko sensownie zgrać taki napęd. Wszystko ok jak ma się nogę, żeby się przepchnąć. Mam u siebie w lasach takie podjazdy, gdzie ledwo wpycham rower bo tak jest stromo, ale widziałem tam cyborgów z lokalnej czołówki xc, którzy podjeżdżali. Nie ma się jednak co czarować, większość cyborgami nie jest i nawet 20m w górę o nachyleniu 20% mało kto zrobi, nie mówiąc że na twardo. Mi głównie chodzi o to, żeby nie sugerować się bezsensu ogólną wysokością terenu, bo to kompletnie nic nie mówi jak płasko jest. Trójmiejskie lasy mają maksymalne wysokości bezwzględne dochodzące do 200m (większość bliżej 140m), względne przeważnie po 30-40m ale jak się trochę pokombinuje to można i pod 100m jednym ciągiem zrobić, choć większość niezbyt stromo. Nijak się to nie łapie w pomarańczowe ale serio jest się na czym ujechać i lżejszych biegów może braknąć, zwłaszcza jak to 4-5h jazdy. Dalej na zachód, na Kaszubach, Kociewiu niby mniej stromo ale też są miejsca gdzie można się zdziwić, zwłaszcza jak się objeżdża jeziora polodowcowe. Jak ktoś trenuje, ciśnie to pewnie założy większe koronki na korbę, bo mu brakuje prędkości. ale spora część ludzi jeździ turystycznie, rekreacyjnie, bez ciśnięcia na wynik. Lekkie przełożenia jak najbardziej się przydają, a szybkich i tak nie wykorzystają, bo rzadko kiedy zbliżają się do 30km/h.
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
zekker odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
-
Pleciesz pan bzdury. Wysokość nie determinuje jak stromy jest teren. Można mieć nieprzekraczający 100m ale nachylenia po kilkanaście i więcej %, można mieć 600m i nachylenia nieprzekraczające 10%. Z uwagą o offsecie i grubości zębatki. Ja oryginalnie mam 32z 3mm, nie popatrzyłem przy kupowaniu nowej i wziąłem 34z 6mm. Weszła, choć mocno na styk. Wniosek taki, że rama prawdopodobnie przyjmie 36z 0mm, choć producent podaje maks 34z.
-
Odczytujesz lub mierzysz wewnętrzną szerokość obręczy, potem patrzysz w tabelki (najlepiej producenta opon jakie zamierzasz wsadzić). Współcześnie pod takie szerokości to obręcze 25-30mm. Po staremu przy 19mm to tak pod 2,3", choć to już nie będzie optymalnie. Tak czy inaczej, to problemem może być rama, która nie przyjmie szerszych opon. Tak samo w widelcu może się nie zmieścić. Musisz pomierzyć ile masz zapasu.
-
Jana przełomie marca i kwietnia zwracałem. Kupione przez internet, a zwrot w stacjonarnym z wypisaniem wszystkiego na miejscu (zrobili to na komputerze, ja tylko podpisałem). Regulamin faktycznie nie do końca zrozumiale napisany, w zasadzie nie daje możliwości zwrotu w sklepie, ale nie miałem problemów. Poczty nie czyszczę i też nie widzę zmiany w regulaminach. Jak są wątpliwości, to najlepiej podejść i zapytać lub inaczej się skontaktować.
-
Kiedyś to się śmigało na oponach 2,1-2,25" na obręczach 17-19mm, bo takie były standardy. Jeżeli dobrze pamiętam, to nawet obręcze szersze niż połowa opony uznawano za zbyt szerokie. Teraz jest mania na szerokie obręcze i ludzie zaczęli latać z suwmiarkami licząc, że coś to zmieni. Odnośnie łapania, to kwestia napompowania i kształtu opony. Są bardziej okrągłe, są bardziej płaskie. Trek dał mi seryjnie opony 2,4" w obręczach 25mm. Boczne klocki zdecydowanie nie stykały się z podłożem podczas jazdy na wprost i większość opon tak się zachowuje, w końcu w zakrętach też muszą trzymać, łapać bokiem korzenie, kamienie. Nie wiem czy 30mm obręcze by te opony wypłaszczyły na tyle, żeby cały bieżnik przylegał do ziemi. Większą różnicę poczułem jak przesiadłem się z opon 42 na 50 (ten sam model), niż jak później na obręcze 23mm (stare chyba były 19 ale musiałbym sprawdzić). Miałem też 2,3" na zdaje się 19 i nie wyglądało to źle. Z drugiej strony obecne 2,4" na 23mm wyglądały na zbyt ściśnięte, nawet na 25mm wydaje się, że to jeszcze nie to. W planach przesiadka na 30mm, to zobaczę czy to faktycznie taka różnica, no ale mowa o 5mm, a nie 1mm W mieszczuchu te 2" z przodu na 19mm maja około 47mm, z tyłu na 22,5mm około 48mm, ale to 3,5mm różnicy na obręczy. Zakładając liniowość zmiany szerokości, to przy różnicy obręczy 1mm, opona będzie szersza/węższa o 1/3mm - według mnie niezauważalne.