sadfreak Napisano 21 Stycznia 2008 Napisano 21 Stycznia 2008 Widze ze tylna przerzutke obslugujesz DC XT, a kasete masz SRAMA 850 - czyli 8 biegowa. To w ogole dziala, czy wkradl sie blad? Jezeli znajdzie sie chetny na rame itd, to ja bylbym zainteresowany siodelkiem, tylna przrzutka i ewentualni DC XT. Pozdrawiam Nie ma błędu. Działa znakomicie No wlasnie, moglby mi ktos wyjasnic jak to jest z DC i napedem 8 biegowym. Trzeba tam cos przerabiac, czy to dziala jakims cudownym sposobem bez ingerencji?
Mod Team bogus Napisano 22 Stycznia 2008 Mod Team Napisano 22 Stycznia 2008 Szczerze mówiąc dziwne to jest, nie spotkałem się jeszcze z czymś takim.
marcin1212 Napisano 22 Stycznia 2008 Napisano 22 Stycznia 2008 Raczej nie bedzie działać bo przecież dc są pod 9 biegów, a jak wiadomo odległości pomiedzy koronkami na 8 i 9 biegów są różne
Biera Napisano 22 Stycznia 2008 Napisano 22 Stycznia 2008 może tuningował kasetę? kaseta 850 jest w pełni rozbieralna. Zakładając że ją rozebrał, przeszlifował elementy dystansujące koronki od siebie i zastosował pierścień dystansujący (szerokości jednej koronki) i to wszystko razem skręcił, a następnie zablokował przerzutkę śrubkami H i L tak aby obsługiwała 8 przełożeń. Słowem: masakrycznie dużo roboty, w sumie nie wartej świeczki. Nie mam pojęcia jak to może inaczej działać.
marcin1212 Napisano 22 Stycznia 2008 Napisano 22 Stycznia 2008 No to było by jedynym sensownym wytłumaczeniem. Imo jeżli kupujesz Dc to zainwestuj również w kasete 9sp i bedzie cacy.
amoniak Napisano 22 Stycznia 2008 Napisano 22 Stycznia 2008 Nie mam pojęcia jak to może inaczej działać. Może. Potrzebny jest shift-mate typ 2 http://jtekengineering.com/shiftmate.htm Ale to tez bez sensu Kaseta deore na 9 biegów jest tańsza od tego shift mate`a
sadfreak Napisano 22 Stycznia 2008 Autor Napisano 22 Stycznia 2008 Amoniak: ciekawa rzecz taki shift-mate, nie spotkalem sie nigdy z czyms takim. Jednak to nie to, na zdjeciu tego roweru nic takiego nie widze przy tylnej przerzutce: http://img175.imageshack.us/img175/2636/hawk1hb9.jpg
uchmanek Napisano 22 Stycznia 2008 Napisano 22 Stycznia 2008 szczerze mowiac, nie moge sobie wyobrazic, jak ten gadzet dziala...
bartekgib Napisano 22 Stycznia 2008 Napisano 22 Stycznia 2008 Chyba zmienia przełożenie ciągu linki. Że jeden przeskok manetki ciągnie ileś tam linki w systemie 1:1, a w 2:1 ileś tam - a ta "maszynka" zmienia te wartości. Ale wychodzi na to, że to się jedynie w szosach sprawdza ( patrząc po tabelce ). Pozdrawiam !
uchmanek Napisano 22 Stycznia 2008 Napisano 22 Stycznia 2008 wlasnie tego nie moge sobie wyobrazic.. bo jesli np: manetka popusszcza wiecej linki, niz jest potrzebne do przesuniecia wozka o 1 bieg (np manetka 8sp, kaseta 9sp), to gadzet musi cos zrobic z jej nadmiarem... moze to cos na ksztal regulacji w klamkach sd7? regulowany punkt podparaci linki?? cos mid zisiaj wyobraznia szfankuje...
Biera Napisano 22 Stycznia 2008 Napisano 22 Stycznia 2008 spokojnie, nie jesteś jedyny. Dla mnie też to czarna magia
QWEY564 Napisano 22 Stycznia 2008 Napisano 22 Stycznia 2008 a może warto spytac się właściciela takiego "setu" tzn samego @arasa? sprawa dosyć nietypowa więc czekam na rozwój wypadków
Mod Team bogus Napisano 23 Stycznia 2008 Mod Team Napisano 23 Stycznia 2008 Przecież to jest chore. Za nic w świecie nie rozumiem działania tego czegoś. :turned:
grzegorz1974paszek Napisano 23 Stycznia 2008 Napisano 23 Stycznia 2008 Ja chyba wiem jak to działa. Wyobrażcie sobie wałek na którym są dwa walce - jeden większy drugi mniejszy. Na jednym zamocowana jest linka od manetki, na drugim druga linka połączona z przerzutką.
amoniak Napisano 23 Stycznia 2008 Napisano 23 Stycznia 2008 Prawie z tym że linka jest jedna a teraz sobie pomyśl jak to działa
proxx Napisano 23 Stycznia 2008 Napisano 23 Stycznia 2008 No właśnie na ten sam pomysł wpadłem. Wyraźnie widać, że są dwa rowki.
radomir82 Napisano 23 Stycznia 2008 Napisano 23 Stycznia 2008 Tak jakby slimak, a dokladniej ta rolka ma dwa rowki o roznej srednicy, zreszta mozna to zobaczyc w instrukcji montazu: http://jtekengineering.com/Images/ShiftMat...nstructions.pdf
amoniak Napisano 23 Stycznia 2008 Napisano 23 Stycznia 2008 Dokładnie. Na tej samej zasadzie działa TravelAgent taki dinks do łączenia klamek szosowych z V-brejkami
uchmanek Napisano 23 Stycznia 2008 Napisano 23 Stycznia 2008 to chyba zalezy od rejonu kraju. u mnie mowi sie dzingiel . wracajac do shiftmate'a: linka w miejscu zmiany koleczka "umocowana" jest (w pewnym sensie) na stale, co w efekcie dziala jak 2 niezalezne kawalki linki. zamina uciagu mozliwa jest dzieki ronicy w przebytych drogach (ktore zaleza od promienia koleczka). bardzo sprytna rzecz . sam bym na to nie wpadl.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.