Skocz do zawartości

[hamulce] Avid sd7


kadlubek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :P

 

Przymierzam się do zakupu hamulcow Avid sd 7 :) czytałem tu sporo dobrych opini o nich więc dysponując odpowiednim budżetem postanawiam je kupić. Zastanawiam się tylko czy będą one dobrze współpracowały z moimi klamkomanetkami Deore dualcontrol, i czy po zamontowaniu nie wystąpi efekt miękkiej klamki :D Proszę o rade dotyczącą ich współpracy z moimi klamkami DC i czy będzie ona tak efektowna jakbym miał klamki FR5? :) Pozdrawiam

 

 

Moje dual controle : Kliknij Tutaj!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem już próbę sparowania nowych samych klamek XTR z jakimiś zaciskami Magury i niestety prawie wogóle nie hamowała taka hybryda, a trzeba zaznaczyć, że obie firmy używają ponoć odporniejszego na przegrzanie, odporniejszego na wyciek bo gęstszy, nie higroskopijnego, no i oczywiście nie niszczącego tak środowiska oleju mineralnego. Tak Shimao i Magura go zachwalają i można w to nawet uwierzyć chodź nie wiem czemu w autach się go nie stosuje ?. Pewnie obciąrzenia mniejsze znosi i starzje się szybciej, a przedewszystkim na zimno jest mniej odporny co w rowerach nie ma takiego znaczenia. Co do Avida to używa płynów hamulcowych DOT więc nie wiem czym byś chciał zalać taki układ, pewnie uszczelki są przystosowane do jednego rodzaju, może wówczas lepiej mineralny bo nie jest żrący jak DOT, ale to gdybanie bo chyba jeszcze nikt takich experymentów nie robił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Srebrny ford" tylko Ty masz tę konfigurację od nowości , a ja wymieniam moje TEKTRO 834AL , i nie jestem pewien czy po wymianie na avidy uzyskam na DC dobrą sztywność klamek i napięcie linki :D

a co to za roznica czy od nowosci, czy tez nie. jak wymienisz/przeczyscisz linki i pancerze, to powinny byc jak nowe i wszystko powinno dzialac idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mentos, ale on pisze o vkach, nie o tarczach ;)

 

Wow nie zwróciłem uwagi na symbole i nigdzie indziej nic nie było o tym że to V'ki, myślałem że innych hampli niż tarcze już się teraz nie stosuje :) . Wtopa, wtopa, ale w sumie po wczorajszym wstrząśnieniu mózgu, trochę szfów i coś mi widocznie stępiało we łbie :033: (czołowe zdeżenie z innym roweryzstą, karetka, tera szpital, dobrze że mi laptopa z internetem przynieśli)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedział co wiedział. jeżeli nie chcesz wydawać 200-300 zł (za jedno koło) na tarcze , to kupujesz bardzo dobre avidy komplet za 100 zł, o których mało kto źle się wypowiada. :) wystarczy poczytać kilkadziesiąt wypowiedzi na temat ich funkcjonowania :033:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ze to temat o moich hamulcach chcialbym zadac pewne pytanie bo mam watpliwosci co do montażu tychze. Chodzi o to czy powinienem cos zmienic,gdyz moje stare tektro jak na zdjeciu nie maja takiego rozwarcia ramion jak te nowe avidy. Jestli jest zle to co zmienic... Prosze o szybka pomoc :)

tektro:

http://www.bikefoto.pl/rower/zdjecie/24067/

 

avidy:

http://www.bikefoto.pl/rower/zdjecie/24066/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci nie pasuje rozwarcie ramion to zamien kolejnoscia podkladki. Jak masz ramie hamulca to po zewnetrznej(myslac ze srodek jest blizej kola) masz mniejsza podkladke...a po wewnetrznej wieksza. Ogolnie rozstaw pomiedzy koncem tej blaszki trzymajacej fajke a drugim ramieniem ..kiedy hamulec jest zacisniety nie powinien byc mniejszy niz 39mm. Testujac u siebie rozne konfiguracje zauwazylem ze im wiekszy rozstaw ramion (czyli wieksze podkladki w srodku), zwieksza sie sila hamowania. Ma to zwiazek z powiekszeniem swoistej dzwigni..co zarazem umozliwia zwiekszenie sily docisku.

 

 

Ps. Nowe przerzutki = nowe linki(i pancerze jak masz chec)....odnosnie hamulcow ten rytual takze powinien sie powtorzyc. U ciebie widze stare linki :P Dbaj o swoje bezpieczenstwo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu nie ma co pasowac czy nie pasowac, pytam czy to czemus szkodzi. Co do sily hamowania to jest ogromna. Te linki nie maja 3 tysiecy km wiec bez przesady. Mialem do wyboru albo nowe hamulce albo nowe klocki z wkladami, sd 7 nie wychodzily az tak wiele drozej niz porzadne klocki z wymienialnymi wkladami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie sd7 smiga z klamka leechi (seryjna w moim giancie) i wszystko dziala znakomicie. byleby klamka byla pod v'ke to nie bedzie zadnych problemow ze wspolpraca.

odnosnie magury i shimano: hydraulika to inna bajka, tam nie ma pomiedzy producentami standaryzacji i wcale sie nie dziwie, ze nie pasowalo. swoja droga wlasnie dlatego kazdy hampel hydrauliczny jest sprzedawany w zestawie z klamka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnosnie magury i shimano: hydraulika to inna bajka, tam nie ma pomiedzy producentami standaryzacji i wcale sie nie dziwie, ze nie pasowalo. swoja droga wlasnie dlatego kazdy hampel hydrauliczny jest sprzedawany w zestawie z klamka :)

 

No nie przesadzaj. A standaryzacja chwytów zacisków, rozstawu tarcz, ich odległości od piasty to co ?. A to, że klamek z zaciskami mieszać się nie da wcale nie dziwi. W hydraulikach też są odpowiednie "hydrauliczne" przełożenia - średnica i skok tłoków w zaciskach i klamkach. A Shimano bez problemu kupisz cały zestaw na sztuki, łącząc sobie grupy jak chcesz, wcale nie musi być to zalany zestaw. A co do V-ek to się pomyliłem w zrozumieniu tematu, i nie zawsze na tarczach jeździłem. Koniec lat 80'tych/początek lat 90'tych nawet o V'kach nikt nie słyszał co dopiero o tarczach :) . No i nie przesadzajcie tak z zachwalaniem V-ek, oczywiście ogólnie mówię o tym typie hampli. Jeździłem na Avidach ale nawet nie wiem jakich (takich z równoległym przesuwem klocka) i nie ma żadnej różnicy pomiędzy nimi a XT, XTR'em czy zwykłymi Altusami (w sile hamowania oczywiście). Wg mnie ważne jest, jakie są linki/pancerze i jakie klocki i obręcz a w sile hamowania nie ma różnicy, chyba że jakieś plastikowe badziewie się uwzględni. Wszystkie hamują wg mnie dostatecznie chodź różna jest modulacja i faktycznie to wystarcza na lekkie suche traski czy maratony. Dodając do tego proste rozwiązanie, niskie ceny i masę nie myślę wcale, że wymrą, chodź zdominują dolną półkę MTB (właściwie już tak jest). Ale w mokrym terenie a więc bardzo często w Polskich warunkach kompletnie sobie nie radzą. Wiosną jak trochę śniegu jeszcze jest na V'kach z Turbacza nie dojedzie się nawet na Stare Wierchy, co łopatologicznie już sprawdziłem będąc przymuszony na takich się wybrać. Wystarczy, że opona nabierze rzadkie spływające po obręczach błotko i zaraz nie ma klocków. Nie mówiąc, że i tak w ogóle prawie nie hamują w takich warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jeździłem na Avidach ale nawet nie wiem jakich (takich z równoległym przesuwem klocka) i nie ma żadnej różnicy pomiędzy nimi a XT, XTR'em czy zwykłymi Altusami (w sile hamowania oczywiście).

TOś dowalił hahaha dobre nie ma róznicy między XTR-em czy avidem (SD7?) a altusem <lol2> umiesz człowieka rozbawić. ^_^:D:D:D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłeś na nich, ze sie wypowiadasz goofy?

 

Różnic w sztywności sa tak niewielkie ze zwykly uzytkownik tego nie zauwazy. Co nie zmiania faktu ze regulacja avidach jest bajeczna, a np. w tektro srubki sie tak opornie krecily ze nie szlo tego wyregulowac dobrze. Ale moc hanowania zostaje praiwe taka sama:) Był już kiedyś temat o tym, zalozony, o ile dobrze pamietam przez sebkafiremana ^_^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Shimano bez problemu kupisz cały zestaw na sztuki, łącząc sobie grupy jak chcesz, wcale nie musi być to zalany zestaw.

sorry, ale jesli dokladnie przeczytasz to napisalem "standaryzacji pomiedzy producentami", wiec mozliwosc mieszania roznych grup jednego producenta to troche inna bajka. swoja droga producent musialby byc szalony, zeby kazda grupe robic w innym standarcie :)

Ale moc hanowania zostaje praiwe taka sama:)

ale dobre hamulce nie traca z uplywem czasu mocy hamowania, natomiast w np. tektro jest to wyraznie odczuwalne. jesli ktos jezdzi malo, to nie jest problem, bo nawet taki hamulec starczy na 10 lat, ale jezdzac wiecej wyraznie sie to odczuwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale dobre hamulce nie traca z uplywem czasu mocy hamowania, natomiast w np. tektro jest to wyraznie odczuwalne. jesli ktos jezdzi malo, to nie jest problem, bo nawet taki hamulec starczy na 10 lat, ale jezdzac wiecej wyraznie sie to odczuwa.

Mógłbyś rozwinąć? Wskutek czego niby ma sie zmniejszac skutecznosc hamowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś rozwinąć? Wskutek czego niby ma sie zmniejszac skutecznosc hamowania?

A chociażby wskutek zmęczenia materiału sprężyny. Sam mam Jakieś stare hamulce Tektro i jest to wyraźnie odczuwalne. Normalnie ten drucik (sprężyna) co odgina Vki do zewnątrz jest pod kontem prostym, a po kilku latach użytkowania wygina sie do wewnątrz. Przez co hamulce stają sie prawie nie do wyregulowania i tracą skuteczność. Druga sprawa to łapanie luzów i zapychanie się pancerzy, ale tego nie uniknie sie nawet w najlepszych Vkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...