Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Który lepszy i dlaczego, lub do czego? Bierzemy pod uwagę tylko oś QR9 w obu przypadkach. 

Trochę jest już na ten temat, ale zdania są bardzo podzielone. Jeśli pójdziemy w kierunku opinii zaa oceanu to tam Manitou raczej wygrywa w tej klasie tanich amortyzatorów z Judy Gold, ale u nas jakby Judy Gold miała lepsze opinie. Skąd tak takie różnice zdań w przypadku tych dwóch amortyzatorów?

Napisano

Dzięki za opinie, choć w sumie nie można na tę chwilę wyłonić lepszego chyba, a co byście powiedzieli gdybym do tego zestawienia dodał SR Suntour Aion 35 EVO (ale to już boost i taper)? Ale tak po porostu teoretycznie, który z tych trzech widłów będzie lepszy do amatorskiego XC? 

Napisano

@Dokumosa

Chyba w tym sensie, że oba mają regulowane tłumienie kompresji, bo konstrukcyjnie to jednak różne zwierzaki.

@BiriaBiria Na Aionie nie jeździłem, z Duroluxa byłem bardzo zadowolony, Suntoura bym nie skreślał. Wersja Evo zdaje się na już olejowe smarowanie?

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Suntoury mają tandetne uszczelki i smarowane są smarem stałym co skutecznie upośledza pracę. 

Obydwa wspomniane tłumiki mają regulację kompresji i w obydwóch zachodzi pasożytnicze zjawisko mieszania oleju z powietrzem. Niczym żaden z nich się nie wyróżnia na plus. Markhor ma.opinię drewniamego kołka. Judy można okiełznać bo nie ma stalowek sprężyny o stałej charakterystyce jak mamiek i sr. W każdym razie brałbym tańszy bo żaden w ambitniejszy niż szutry teren się nie nadaje.

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1
Napisano

.

1 godzinę temu, BiriaBiria napisał:

...a co byście powiedzieli gdybym do tego zestawienia dodał SR Suntour Aion 35 EVO...

A to mnie zaciekawiło, jakież to dobre amortyzatory robi Suntour (to tak dla mojej ciekawości, nie żeby doradzać) to od razu pierwsza oferta z netu:

Screenshot_2025-11-24-17-12-34-988_com.brave.browser.thumb.jpg.22f6849a03f8fde06b595fd16face390.jpg

Screenshot_2025-11-24-17-13-30-689_com.brave.browser.thumb.jpg.617a87fb82ed88553346e82a357e8407.jpg

... i od razu pierwsze opinie 5*, 4*, 😲 które wyraźnie mówią, że nowy amortyzator wymaga czegoś więcej niż duży serwis, bo potrzebna ingerencja w konstrukcję😡 (inne uszczelnienia, kalibracja...), to ile gwiazdek* mój chińczyk, który od razu, po prostu, w zwyczajny sposób dobry, i po 3ooo km nadal dobry? Chyba 10*, bo trzeba zachować jakieś adekwatne proporcje😂🤣.  

  • +1 pomógł 1
Napisano
Godzinę temu, Dokumosa napisał:

Obydwa wspomniane tłumiki mają regulację kompresji i w obydwóch zachodzi pasożytnicze zjawisko mieszania oleju z powietrzem.

Nie wiem, czy nie mieszasz Kwik Toggle z ABS+,  w którym olej jest od powietrza oddzielony. Ma też regulowane LSC za pomocą wajchy a HSC przez zmianę shimstacka (dla chętnych i zdolnych:)

MC od Rockshoxa to prosty otworkowy tłumik z zaletami i wadami tego rozwiązania. Działa w miarę i do spokojnej jazdy zazwyczaj wystarczy, ale szału nie robi.

@Turysta05

Cytat

... i od razu pierwsze opinie 5*, 4*, 😲 które wyraźnie mówią, że nowy amortyzator wymaga czegoś więcej niż duży serwis, bo potrzebna ingerencja w konstrukcję😡 (inne uszczelnienia, kalibracja...

Ludzie robią kalibrację ślizgów w topowych widelcach za grube tysiące, więc w Suntourze z niższej półki to nie szokuje:)

  • +1 pomógł 1
  • Mod Team
Napisano

Trzeba dodać, że tytułowe amorki mają golenie 30 mm średnicy, czyli ze wskazaniem raczej dla lżejszych osób, zwłaszcza przy w miarę ambitnej jeździe.

@Turysta05 No offence, ale czy tego "chińczyka" ktoś porządnie przetestował w terenie ?  Mam podejrzenie graniczące z pewnością, że jednak nie ;)

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

@Maciorra nic nie mieszam, abs+ nie ma separatora oleju od powoetrza (otwarta kąpiel olejowa) i działa na tej samej zasadzie co MC. Ta "regulacja", którą w ABS+ nazywasz HSC w MC nazywa się FloodGate i też można podkładkować. Nie mniej nikt się z tym nie bawi bo sensu brak. Natomiast LSC to w rzeczywistosci w obu tych tłumikach regulacja kompresji "całlowitej" bo nie ma niezależnych przepływów dla LSC i HSC.

Odnośnie kalobracji ślizgów to fakt. Obecnie odwalają kaszanę również w wysokiej półce. A nawet się się odda na kalibrację (albo przypadkowo trafi na taki ezemplarz, który tego nie wymaga) to i tak się stosunkowo szybko wyklepią.

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

@Dokumosa  zgadza się z, to nie jest zamknięty tłumik, ale te piankowy element z podkładką w dużym stopniu oddziela olej.

141-26532-k001-1-1000x1000.jpg

Podobnie był skonstruowany tłumik MC2 w poprzednich generacjach Mattoca i działał bardzo dobrze. Nie jest to zapewne tak skuteczne jak zamknięty tłumik z ifp lub pęcherzem, ale wystarczająco skuteczne.

Cytat

Ta "regulacja", którą w ABS+ nazywasz HSC w MC nazywa się FloodGate i też można podkładkować.  Nie mniej nikt się z tym nie bawi bo sensu brak. Natomiast LSC to w rzeczywistosci w obu tych tłumikach regulacja kompresji "całlowitej" bo nie ma niezależnych przepływów dla LSC i HSC. 

No nie, ABS+ ma jak najbardziej LSC (port zamykany iglicą za pomocą pokrętła) i HSC (piston + shim stack)

https://hayesbicycle.zendesk.com/hc/en-us/article_attachments/360065754833

Edytowane przez Maciorra
  • +1 pomógł 1
Napisano

.

1 godzinę temu, KrissDeValnor napisał:

...ale czy tego "chińczyka" ktoś porządnie przetestował w terenie ?  Mam podejrzenie graniczące z pewnością, że jednak nie ;)

??? przecież napisałem, że ja testowałem przez cały sezon🤔?

Napompowałem dokładnie pod swoją wagę...

IMG_20241219_154935.thumb.jpg.3c2a93613c6bbfa2a3de1b0c441b499e.jpg

.. stosuję się dokładnie do zaleceń producenta...

IMG_20241219_131556.thumb.jpg.085543c7aeafdf9761fd5b5bd182e75a.jpg

.. i cieszę się jazdą w grupie znajomych po naszych "leśnych wertepach"😂, a to ciekawe i często wymagające trasy.

IMG_20240119_135229.thumb.jpg.67f23e1410545ba2664cb82ad82d1ca9.jpg

 https://www.forumrowerowe.org/topic/272905-amortyzator-jak-to-jest-z-tym-serwisowaniem/?do=findComment&comment=2521753

A jak Ty @KrissDeValnor wyobrażasz sobie testowanie sprzętu rowerowego?? 

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

 @KrissDeValnor pyta:

Wykorzystałeś chociaż z 50 mm skoku ?

Duuużo więcej, już wyjaśniam, amortyzator oznaczony jest jako Nanlio X7 PRO 140/120 co oznacza:

140 mm to przesuw konstrukcyjny (sprężyna bez powietrza),

120 mm to przewidywane ugięcie przy maksymalnym obciążeniu, niektóre amortyzatory pozwalają to regulować tokenami,

Ja oceniam, że normalnie😉 wykorzystuję 80-100mm, czasami "dobijam" więcej bo zdradliwych dziur nie brakuje😂. Tak sobie napompowałem i wyregulowałem, bo nie lubię jak telepie na korzeniach, kamieniach... 

A Ty @KrissDeValnor jak sobie wyregulowałeś amorek? Możesz go polecić kolegom?

Edytowane przez Turysta05
  • +1 pomógł 1
Napisano

Ja napisze od siebie, że zrobiłem na judy tk silver 3000km bez serwisu, amortyzator nie do zajechania wg. mnie. Robi co ma robić, szału nie ma ale działa (w porównaniu do foxa 36).

Jedzie do mnie nowy rower z manitou i na tyle ile czytałem, to słabo z serwisem, trzeba kombinować z cżęsciami. Czytałem sporo o Manitou Machete i narzekają, że potrafi puszczać powietrze.

W każdym bądź razie, jakbym miał wybór - brałbym rockshoxa, nie jest tak egzotyczny jak manitou.

  • +1 pomógł 1
Napisano
17 godzin temu, KrissDeValnor napisał:

Trzeba dodać, że tytułowe amorki mają golenie 30 mm średnicy, czyli ze wskazaniem raczej dla lżejszych osób, zwłaszcza przy w miarę ambitnej jeździe.

@Turysta05 No offence, ale czy tego "chińczyka" ktoś porządnie przetestował w terenie ?  Mam podejrzenie graniczące z pewnością, że jednak nie ;)

Lżejsze osoby to do ilu? Bo ważę ok. 99kg obecnie, ale docelowo zbijam do ok. 86-8 ;)  Mam teraz RS Paragona Gold w takim jakby trekingowym rowerze i zdarza się wjechać w cięższy teren i nie zauważyłem problemów z 30mm goleniami. Te 30mm w Manitou i Judy będą problemem przy już ostrzejszej jeździe? Jak te problemy będą się objawiać? 

Patrzyłem na chińczyka Bolany 34 i tego Nanlio X7 PRO,  ale odrzuca mnie losowość wykonania tych widelców oraz tandetne rozwiązania, także odpadają (choć ten Bolany był testowany mocno przez YTbera Wolftick czy jakoś tak i nie zmarł). Skłaniam się zatem ku Judy, ale chyba tylko ze względu na dostępność części i fakt, że mam już płyny itp. od Paragona. Także zostanę chyba w systemie RS. No chyba, że macie jeszcze coś innego do polecenia w kwocie do 1300 zł? 

Napisano

W paragonie masz pewnie 63mm skoku i w zasrosowaniach trekingowych sobie radzi. Jesli zamierzasz uterenowić ten rower to przy masie 99kg 30mm golenie w widelcu o skoku 100mm mogą być pewnym ograniczeniem (wiotkość, głównie skrętna, chociaż raczej reszta roweru będzie skutecznie studziła chęć jeżdżenia w terenie).. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...