BiriaBiria Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu Który lepszy i dlaczego, lub do czego? Bierzemy pod uwagę tylko oś QR9 w obu przypadkach. Trochę jest już na ten temat, ale zdania są bardzo podzielone. Jeśli pójdziemy w kierunku opinii zaa oceanu to tam Manitou raczej wygrywa w tej klasie tanich amortyzatorów z Judy Gold, ale u nas jakby Judy Gold miała lepsze opinie. Skąd tak takie różnice zdań w przypadku tych dwóch amortyzatorów? Cytuj
Maciorra Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu MZ głównie stąd, że RS ma spory kawałek tortu OEM i każdy go zna, a Manitou to nisza. Na Markhorze nie jeździłem, ale tłumik ABS ma dobre opinie. 1 Cytuj
Dokumosa Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Judy ma dwie komory powietrzne a tłumik mc odpowiada 1:1 tłumikowi abs+. 1 Cytuj
BiriaBiria Napisano 2 godziny temu Autor Napisano 2 godziny temu Dzięki za opinie, choć w sumie nie można na tę chwilę wyłonić lepszego chyba, a co byście powiedzieli gdybym do tego zestawienia dodał SR Suntour Aion 35 EVO (ale to już boost i taper)? Ale tak po porostu teoretycznie, który z tych trzech widłów będzie lepszy do amatorskiego XC? Cytuj
Maciorra Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu @Dokumosa Chyba w tym sensie, że oba mają regulowane tłumienie kompresji, bo konstrukcyjnie to jednak różne zwierzaki. @BiriaBiria Na Aionie nie jeździłem, z Duroluxa byłem bardzo zadowolony, Suntoura bym nie skreślał. Wersja Evo zdaje się na już olejowe smarowanie? Cytuj
Dokumosa Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu (edytowane) Suntoury mają tandetne uszczelki i smarowane są smarem stałym co skutecznie upośledza pracę. Obydwa wspomniane tłumiki mają regulację kompresji i w obydwóch zachodzi pasożytnicze zjawisko mieszania oleju z powietrzem. Niczym żaden z nich się nie wyróżnia na plus. Markhor ma.opinię drewniamego kołka. Judy można okiełznać bo nie ma stalowek sprężyny o stałej charakterystyce jak mamiek i sr. W każdym razie brałbym tańszy bo żaden w ambitniejszy niż szutry teren się nie nadaje. Edytowane 1 godzinę temu przez Dokumosa Cytuj
Turysta05 Napisano 41 minut temu Napisano 41 minut temu . 1 godzinę temu, BiriaBiria napisał: ...a co byście powiedzieli gdybym do tego zestawienia dodał SR Suntour Aion 35 EVO... A to mnie zaciekawiło, jakież to dobre amortyzatory robi Suntour (to tak dla mojej ciekawości, nie żeby doradzać) to od razu pierwsza oferta z netu: ... i od razu pierwsze opinie 5*, 4*, 😲 które wyraźnie mówią, że nowy amortyzator wymaga czegoś więcej niż duży serwis, bo potrzebna ingerencja w konstrukcję😡 (inne uszczelnienia, kalibracja...), to ile gwiazdek* mój chińczyk, który od razu, po prostu, w zwyczajny sposób dobry, i po 3ooo km nadal dobry? Chyba 10*, bo trzeba zachować jakieś adekwatne proporcje😂🤣. Cytuj
Maciorra Napisano 14 minut temu Napisano 14 minut temu Godzinę temu, Dokumosa napisał: Obydwa wspomniane tłumiki mają regulację kompresji i w obydwóch zachodzi pasożytnicze zjawisko mieszania oleju z powietrzem. Nie wiem, czy nie mieszasz Kwik Toggle z ABS+, w którym olej jest od powietrza oddzielony. Ma też regulowane LSC za pomocą wajchy a HSC przez zmianę shimstacka (dla chętnych i zdolnych:) MC od Rockshoxa to prosty otworkowy tłumik z zaletami i wadami tego rozwiązania. Działa w miarę i do spokojnej jazdy zazwyczaj wystarczy, ale szału nie robi. @Turysta05 Cytat ... i od razu pierwsze opinie 5*, 4*, 😲 które wyraźnie mówią, że nowy amortyzator wymaga czegoś więcej niż duży serwis, bo potrzebna ingerencja w konstrukcję😡 (inne uszczelnienia, kalibracja... Ludzie robią kalibrację ślizgów w topowych widelcach za grube tysiące, więc w Suntourze z niższej półki to nie szokuje:) Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.