Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Który lepszy i dlaczego, lub do czego? Bierzemy pod uwagę tylko oś QR9 w obu przypadkach. 

Trochę jest już na ten temat, ale zdania są bardzo podzielone. Jeśli pójdziemy w kierunku opinii zaa oceanu to tam Manitou raczej wygrywa w tej klasie tanich amortyzatorów z Judy Gold, ale u nas jakby Judy Gold miała lepsze opinie. Skąd tak takie różnice zdań w przypadku tych dwóch amortyzatorów?

Napisano

Dzięki za opinie, choć w sumie nie można na tę chwilę wyłonić lepszego chyba, a co byście powiedzieli gdybym do tego zestawienia dodał SR Suntour Aion 35 EVO (ale to już boost i taper)? Ale tak po porostu teoretycznie, który z tych trzech widłów będzie lepszy do amatorskiego XC? 

Napisano

@Dokumosa

Chyba w tym sensie, że oba mają regulowane tłumienie kompresji, bo konstrukcyjnie to jednak różne zwierzaki.

@BiriaBiria Na Aionie nie jeździłem, z Duroluxa byłem bardzo zadowolony, Suntoura bym nie skreślał. Wersja Evo zdaje się na już olejowe smarowanie?

Napisano (edytowane)

Suntoury mają tandetne uszczelki i smarowane są smarem stałym co skutecznie upośledza pracę. 

Obydwa wspomniane tłumiki mają regulację kompresji i w obydwóch zachodzi pasożytnicze zjawisko mieszania oleju z powietrzem. Niczym żaden z nich się nie wyróżnia na plus. Markhor ma.opinię drewniamego kołka. Judy można okiełznać bo nie ma stalowek sprężyny o stałej charakterystyce jak mamiek i sr. W każdym razie brałbym tańszy bo żaden w ambitniejszy niż szutry teren się nie nadaje.

Edytowane przez Dokumosa
Napisano

.

1 godzinę temu, BiriaBiria napisał:

...a co byście powiedzieli gdybym do tego zestawienia dodał SR Suntour Aion 35 EVO...

A to mnie zaciekawiło, jakież to dobre amortyzatory robi Suntour (to tak dla mojej ciekawości, nie żeby doradzać) to od razu pierwsza oferta z netu:

Screenshot_2025-11-24-17-12-34-988_com.brave.browser.thumb.jpg.22f6849a03f8fde06b595fd16face390.jpg

Screenshot_2025-11-24-17-13-30-689_com.brave.browser.thumb.jpg.617a87fb82ed88553346e82a357e8407.jpg

... i od razu pierwsze opinie 5*, 4*, 😲 które wyraźnie mówią, że nowy amortyzator wymaga czegoś więcej niż duży serwis, bo potrzebna ingerencja w konstrukcję😡 (inne uszczelnienia, kalibracja...), to ile gwiazdek* mój chińczyk, który od razu, po prostu, w zwyczajny sposób dobry, i po 3ooo km nadal dobry? Chyba 10*, bo trzeba zachować jakieś adekwatne proporcje😂🤣.  

Napisano
Godzinę temu, Dokumosa napisał:

Obydwa wspomniane tłumiki mają regulację kompresji i w obydwóch zachodzi pasożytnicze zjawisko mieszania oleju z powietrzem.

Nie wiem, czy nie mieszasz Kwik Toggle z ABS+,  w którym olej jest od powietrza oddzielony. Ma też regulowane LSC za pomocą wajchy a HSC przez zmianę shimstacka (dla chętnych i zdolnych:)

MC od Rockshoxa to prosty otworkowy tłumik z zaletami i wadami tego rozwiązania. Działa w miarę i do spokojnej jazdy zazwyczaj wystarczy, ale szału nie robi.

@Turysta05

Cytat

... i od razu pierwsze opinie 5*, 4*, 😲 które wyraźnie mówią, że nowy amortyzator wymaga czegoś więcej niż duży serwis, bo potrzebna ingerencja w konstrukcję😡 (inne uszczelnienia, kalibracja...

Ludzie robią kalibrację ślizgów w topowych widelcach za grube tysiące, więc w Suntourze z niższej półki to nie szokuje:)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...