shimaserduszko Napisano 20 godzin temu Napisano 20 godzin temu Cześć, Szukam posiadaczy roweru, który pojawia się w tytule posta. Czy można go realnie traktować jako rower szosowy z prostą kierownicą, czy jest to raczej fitnesiak na dojazdy do pracy? Planuje dołożyć uchwyty SQLabs oraz lemondkę i dłuższe trasy 100km+. Może ktoś pokonywał na tym rowerze dłuższe dystanse? Cytuj
KNKS Napisano 15 godzin temu Napisano 15 godzin temu Jechałem raz czy dwa takim rowerem. Napęd kompakt (50-34 x 11-34). Bardzo fajny, uniwersalny rower. Czy pojedzie po szosie ? Pojedzie. Czy pojedzie równo z szosowcami ? Raczej nie. Średnie prędkości bardziej grawelowe niż szosowe. Jak będzie jeździł z lemondką ? Nie mam bladego pojęcia. Cytuj
Greg1 Napisano 14 godzin temu Napisano 14 godzin temu Raczej fitnessiak. Co prawda nie miałem Speedera tylko Cube SL Road ale napęd miałem typowo szosowy bo Tiagra 2x10. Był czas, że miałem w nim opony szosowe 28c i traktowałem go jak szosę z prostą kierownicą. Może nie jeździłem nim 100km+ ale 60-70 km regularnie. Miałem też gripy Ergona z krótkimi rogami. Ostatecznie założyłem w nim szybkie semislicki 35c i był traktowany jako grawel/szosa road+ z prostą kierownicą a jak w końcu kupiłem grawela a później jeszcze szosę to skończył jako commuter. Z czasem zacząłem do pracy dojeżdżać grawelem więc go sprzedałem. Ale generalnie bardzo fajny, jak ktoś nie ma parcia na baranka to można powiedzieć, że bardzo uniwersalny rower. Na pewno nie może konkurować z prawdziwą szosą ale spokojnie nadaje się na długie dystanse Cytuj
marvelo Napisano 13 godzin temu Napisano 13 godzin temu Jako użytkownik tego typu rowerów gorąco je polecam. Są prawie tak szybkie jak szosówki (mają długie przełożenia i pozwalają na montaż typowych opon szosowych), a nie wymagają aż takiej gibkości jak rowery z barankiem umieszczonym znacznie poniżej kierownicy. Jeśli ktoś jest amatorem i operuje w zakresie prędkości średnich bliżej 30 km/h niż 40 km/h to zysk z baranka jest przereklamowany, a prosta kierownica z rogami (nawet takimi zewnętrznymi jak u mnie) daje już dodatkowe chwyty, bardzo poprawiające komfort (a nawet aerodynamikę, jak się odpowiednio złapie). Ja od paru lat na szosę z baranem (wciąż mam i jest to mój najlżejszy rower) już prawie nie wsiadam, tak bardzo polubiłem te hybrydy. Cytuj
shimaserduszko Napisano 9 godzin temu Autor Napisano 9 godzin temu (edytowane) Miałem Marina DSX ( hybryda/gravel flat bar ) i wspominam go bardzo dobrze, gdzieś tam mnie ciągnie znów do tego typu wynalazków. Teraz mam już drugi rower z barankiem i oba musiały być fitowane. Jeżdżę ze średnią 24-26km na Marin Gestalt 2 z GRX 2x10. Używam tylko górnego chwytu i lemondki. Wydaje mi się, że na rowerze typu Merida Speeder mam szansę poprawić średnią, ale dlatego jestem tutaj żeby wysłuchać co ludzie mają do powiedzenia. Edytowane 9 godzin temu przez shimaserduszko Cytuj
KNKS Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu Jeśli kupisz rower na kompakcie (50-34) to, porównując do Gesfalt 2 z grawelowym GRX (46-30), będzie to krok w stronę szybszej jazdy. Cytuj
shimaserduszko Napisano 3 godziny temu Autor Napisano 3 godziny temu Wcześniej ten rower często pojawiał się na dwóch blatach, a teraz jest coś bardziej w stylu Marin DSX. Przerzutka SRAM Apex XPLR, korba SRAM Apex 1 Wide, 12-rzędowa kaseta SRAM PG1231 XPLR 11-44 Cytuj
KNKS Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu 42x11-44 ? Na tym średniej prędkości raczej nie poprawisz. Cytuj
shimaserduszko Napisano 2 godziny temu Autor Napisano 2 godziny temu Bardzo dobrze mi się jeździ teraz na dwóch blatach, ale widzę że Giant Fastroad też poszedł w jeden blat i rower typu AR. Będę musiał szukać dalej... Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.