Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Może być wszystko. Swego czasu już szykowałem się do reklamacji amortyzatora na okoliczność trzeszczenia połączenia rury sterowej z koroną, a źródłem trzasków było jarzmo sztycy.

To stukanie może być też kwestią suportu, i jego demontaż i ponowny montaż nic nie wniesie do tematu. Jeśli jest zużyty to będzie dalej stukał.

Napisano

Ja bym wykluczył siodełko wraz ze sztycą poprzez pedałowanie na stojąco oraz kierownicę wraz z rurą sterową poprzez pedałowanie bez trzymania kierownicy (albo tak "ino ino").

No a dalej to szukanie po kolei 🙂.

Napisano (edytowane)

Dzięki za podpowiedź. Suport jest nowiutki - świeżo wymieniony miesiąc temu. To był mój pierwszy trop, ale pomimo dwukrotnego rozkręcenia i dokręcenia nie pomogło. Przy pedałowaniu na stojąco też stuka. Więc szukam dalej :)

Edytowane przez Arturo82
Dodanie
Napisano (edytowane)

U mnie takie dźwięki wydawał pedał po dostaniu się syfu w okolicach gwintu (mógł też się poluzować), wykręć porządnie przeczyść a na koniec możesz nanieść troszkę Shimano Antiseize jak masz na gwint, to smar zapobiegający zapiekaniu.

Edytowane przez keltu
Napisano

U mnie podobny stuk po mocnym atakowaniu lewego ramienia korby. Rozbierałem korbę, wykręciłem i wkręciłem lewy pedał, ostatecznie wyprasowałem i wprasowałem suport... nadal stukało.

I wtedy nadeszło olśnienie, że to może nie lewa korba podczas atakowania strzela, ale prawa podczas zdejmowania obciążenia z niej. No i bingo, prawy pedał wykręciłem, wkręciłem na czysto i cisza od kilkuset km...

Napisano

Miałem podobną sytuację w szosie i byłem przekonany, że dziwne dźwięki pochodzą ze strony napędu, nasilałby się wraz z mocniejszym pedałowaniem, okazało się, że wydobywały się one z piasty i starczyło zrobić jej serwis, również w innym przypadku w fullu strzelały mi szprychy podczas pedałowania dając złudne wrażenie, że pochodzi to z okolic napędu.

Napisano

Suport najczęściej "pyka" co pełny obrót. Sprawdziłbym: mocowanie koła tylnego - pewnie masz QR - odkręć i jeszcze raz przykręć koło. Sprawdź pedały - nie masz SPD więc będzie Ci dość trudno pedałować jedną nogą - ale może uda Ci się jeśli drugą nogą będziesz tylko delikatnie podciągał sprawdzany podciągał do góry. Sprawdź sztycę. Jeśli masz suport HT2 BSA - zobacz czy nie masz luzu na osi korby. Zobacz czy któraś szprycha nie jest wyraźnie luźniejsza w naciągu od pozostałych.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...