aryeky Napisano Środa o 14:07 Napisano Środa o 14:07 Planuje wycieczke wokol Tatr i jako, ze nie mam gravela, bede modyfikowal moj MTB. W tym celu chce zmienić [opony] na węższe. Obecnie mam opony 56-622 (29x2.2). Zgodnie z zaleceniami prducenta [felgi] SHIMANO i producenta roweru ROSE, rekomendowana [szerokość opon] to 2.0 do 2.4. (2.0 cala to 50mm) Jednakze jesli odniosc sie do strony https://www.sheldonbrown.com/tire-sizing.html#isoetrto to spokojnie powinienem dac rade z wezsza opona. Czy ktos moze mi poradzic, czy ryzykuje biorac opone wezsza niz rekomendowana przez producentow roweru i felgi? Byc moze ich rekomendacje bazuja na standardach MTB, a ja szukam opony szosowo/gravelowej. Dodam ze szrokosc wewnetrzna felgi to 24mm zgodnie z danymi producenta i 23,3mm zgodniw z recznym pomiarem. Z gory dzieki. Arek Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano Środa o 16:03 Mod Team Napisano Środa o 16:03 Jakąś 40 mm pewnie mógłbyś założyć, ale na jedną trasę jest sens ? Chyba, że normalnie też po asfaltach jeździsz. Bezkosztowo, to napompuj te 2.2" do wyższego ciśnienia. Cytuj
Rafał87 Napisano Środa o 19:05 Napisano Środa o 19:05 Ja w jednym z rowerów na feldze 25mm wewnętrznie mam opony 35C i przez rok jazdy nie zauważyłem z tego tytułu jakiś nieprawidłowości także śmiało zakładaj. Cytuj
aryeky Napisano Środa o 20:12 Autor Napisano Środa o 20:12 Dzięki bardzo za odpowiedzi. Czyli te dane producenta są w dużej mierze przesadzone? Cytuj
KSikorski Napisano Środa o 21:21 Napisano Środa o 21:21 Problem nie leży w szerokości felgi, bo obecnie felgi gravelowe mają szerokość wewnętrzną jak felgi MTB sprzed trzech sezonów. Problem polega na ciśnieniu. Felgi gravelowe są sztywniejsze, mają wyższy profil i większą wagę niż felgi MTB porównywalnej szerokości i klasy (weźmy dla przykładu aluminiowe felgi z wyższej półki od DT Swiss, GR531 jest 100g cięższa od XR391). Węższa opona wymaga wyższego ciśnienia niż szeroka. XR391 wg specyfikacji może jeździć na oponie 38mm z ciśnieniem maksymalnie 4,1bar. GR531 może przyjąć 30mm z ciśnieniem 7,2bar. W skrajnym przypadku kombinacja wąskiej opony i wysokiego ciśnienia na feldze MTB może się skończyć jej rozerwaniem lub utratą naciągu szprych i ich pękaniem. W związku z tym faktem lepiej sprawdzić specyfikację obręczy. 1 Cytuj
RabbitHood Napisano Czwartek o 05:01 Napisano Czwartek o 05:01 Ogólnie jest większy problem z węższymi oponami na obręczach MTB - rower się obniża... W swoim "radeonie" na spróbę zaimplantowałem gravelowe 1,6'' co już zakończyło się glebą po zahaczeniu pedałem o korzeń który normalnie przejeżdżam. Cytuj
Rafał87 Napisano Czwartek o 06:54 Napisano Czwartek o 06:54 Dane danymi a życie życiem. Jeździłem jeszcze w czasach gdy 29cali w mtb nie istniało. Felgi mtb 26cali miały bodajże 19mm szerokości, zakładało się na to wszystko, od szerokich kapci w teren po szosowe cienkie oponki 26cali na asfalt, może tera inaczej producenci do tego podchodzą? Cytuj
KSikorski Napisano Czwartek o 08:05 Napisano Czwartek o 08:05 Tak, podchodzą inaczej. Obręcze 26" pod hamulce obręczowe 20 lat temu były radykalnie sztywniejsze niż współczesne obręcze pod tarczę i bezdętkę. Cytuj
chrismel Napisano Czwartek o 08:41 Napisano Czwartek o 08:41 18 godzin temu, aryeky napisał: W tym celu chce zmienić [opony] na węższe Czyli szukasz opon przede wszystkim szybszych a nie węższych. Zobacz te: https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/continental-terra-hardpack Cytuj
Tyfon79 Napisano Czwartek o 09:09 Napisano Czwartek o 09:09 Jak się zadaje tego typu pytanie to może warto podać co to za rower bo jak obecne paści na napędach 1x to po licho zmieniać cokolwiek jak na zjazdach a jest tego sporo będzie zamulać? Wersji dookoła Tatr jest tyle, że nawet cześć terenową można wpleść w trasę. Jak to ma być na kilka dni nic bym nie robił tylko lajtowo sobie jechał tylko nadmuchał więcej w koła. Jak ma być w jeden dzień to najkrótsza wersja przez Zakopiański syf, zacząć wcześniej i tyle. Zysk z "szybszych" opon na tej trasie na góralu jest tak mały, że szkoda zachodu. 1 Cytuj
kipcior Napisano Czwartek o 11:44 Napisano Czwartek o 11:44 Ja bym po prostu Race Kingi 2.0 wsadził i tyle. Będzie równie szybko jak na gravelowych, w MTB je wykorzystasz, a nie będą głupio wyglądać. Cytuj
chrismel Napisano Czwartek o 17:18 Napisano Czwartek o 17:18 Race King 2.0 jest tylko w wersji Performance czyli do zaproponowanych przeze mnie Hardpack-ów dokładasz 10-12W na komplecie w zależności od ciśnienia. Cytuj
aryeky Napisano Czwartek o 19:47 Autor Napisano Czwartek o 19:47 Dzięki bardzo za wszystkie odpowiedzi i sugestie. Mój rower to Rose Count Solo 1, 11 biegów, 32T z przodu i 11-51 z tyłu. Nie do końca zależy mi na zyskaniu szybkości przy zmianie opon, a na zmniejszeniu oporu podczas jazdy po asfalcie. Jeśli miałbym zmienić na 2.0, to moim zdaniem byłaby to stosunkowo niewielka różnica w stosunku do moich obecnych opon 2.2. Dlatego szukam opinii czy 1.8 lub 1.75 ma sens do mojego roweru. Z tego co czytam i info, które uzyskałem, powinno być ok jeśli nie będę pompował kół na maxa jak w szosówce. Cytuj
chrismel Napisano Czwartek o 20:17 Napisano Czwartek o 20:17 Opory toczenia nie zależą tylko od szerokości. To jeden z wielu składników. Poczytaj uważnie wyniki testów. Porównaj np. tego Hardpacka z kiepskimi oponami szosowymi: https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/maxxis-re-fuse-2019 A potem zobacz na opony typowo MTB, ale bardzo dobre: https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/continental-race-king-protection-2020 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.