aryeky Napisano 9 godzin temu Napisano 9 godzin temu Planuje wycieczke wokol Tatr i jako, ze nie mam gravela, bede modyfikowal moj MTB. W tym celu chce zmienić [opony] na węższe. Obecnie mam opony 56-622 (29x2.2). Zgodnie z zaleceniami prducenta [felgi] SHIMANO i producenta roweru ROSE, rekomendowana [szerokość opon] to 2.0 do 2.4. (2.0 cala to 50mm) Jednakze jesli odniosc sie do strony https://www.sheldonbrown.com/tire-sizing.html#isoetrto to spokojnie powinienem dac rade z wezsza opona. Czy ktos moze mi poradzic, czy ryzykuje biorac opone wezsza niz rekomendowana przez producentow roweru i felgi? Byc moze ich rekomendacje bazuja na standardach MTB, a ja szukam opony szosowo/gravelowej. Dodam ze szrokosc wewnetrzna felgi to 24mm zgodnie z danymi producenta i 23,3mm zgodniw z recznym pomiarem. Z gory dzieki. Arek Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 7 godzin temu Mod Team Napisano 7 godzin temu Jakąś 40 mm pewnie mógłbyś założyć, ale na jedną trasę jest sens ? Chyba, że normalnie też po asfaltach jeździsz. Bezkosztowo, to napompuj te 2.2" do wyższego ciśnienia. Cytuj
Rafał87 Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu Ja w jednym z rowerów na feldze 25mm wewnętrznie mam opony 35C i przez rok jazdy nie zauważyłem z tego tytułu jakiś nieprawidłowości także śmiało zakładaj. Cytuj
aryeky Napisano 3 godziny temu Autor Napisano 3 godziny temu Dzięki bardzo za odpowiedzi. Czyli te dane producenta są w dużej mierze przesadzone? Cytuj
KSikorski Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu Problem nie leży w szerokości felgi, bo obecnie felgi gravelowe mają szerokość wewnętrzną jak felgi MTB sprzed trzech sezonów. Problem polega na ciśnieniu. Felgi gravelowe są sztywniejsze, mają wyższy profil i większą wagę niż felgi MTB porównywalnej szerokości i klasy (weźmy dla przykładu aluminiowe felgi z wyższej półki od DT Swiss, GR531 jest 100g cięższa od XR391). Węższa opona wymaga wyższego ciśnienia niż szeroka. XR391 wg specyfikacji może jeździć na oponie 38mm z ciśnieniem maksymalnie 4,1bar. GR531 może przyjąć 30mm z ciśnieniem 7,2bar. W skrajnym przypadku kombinacja wąskiej opony i wysokiego ciśnienia na feldze MTB może się skończyć jej rozerwaniem lub utratą naciągu szprych i ich pękaniem. W związku z tym faktem lepiej sprawdzić specyfikację obręczy. 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.