Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

im dłużej czytam o rowerach tym bardziej głupieje.

Póki co jestem na dwóch modelach, ktoś napisze który warto?

https://www.bike-discount.de/en/radon-slide-trail-9.0-2

https://www.giant-bicycles.com/pl/trance-x-1-2024

Obecnie mam giant trance advanced X E+1 - jestem zadowolony.

Za radonem przemawia:
- lepsze zawieszenie tył
- lepsze hamulce
- 670g mniej wagi
- rama carbonowa

Za giantem:
- dożywotnia gwarancja na ramę
- bezproblemowy serwis w giant
- dwa miejsca na bidon
- skrytka na narzędzia
- lepszy wygląd

Skoki zawieszenia są te same. Różnica w cenie to +200 zł za gianta. Praktycznie taka sama cena. Ktoś coś doradzi? Sam nie już nie wiem który wziąć :)

Napisano

Sformułowanie lepsze zawieszenie tył w radionie jest chyba przesadą, wiem, że chodzi Ci o damper ale sam system zawieszenia legndarne maestro vs dosyć prosty horst w radionie, sam jeżdżę trancem x ale na kole 29, rowerem da się zjechać praktycznie wszystko przynajmniej u mnie w okolicy, z tym, że mocno został doposażony, całkowita wymiana amortyzacji, geometrycznie też jest w stanie w miarę efektywnie podjechać, oczywiście to nie rower XC ale jak na tak duży rower radzi sobie całkiem ok, wpływ na to na pewno ma również wspomniane maestro, które w naprawdę fajny sposób izoluje bujanie podczas pedałowania, odnośnie radona się nie wypowiem nie miałem okazji użytkować, ale z opinii znajomego mechanika wiem ,że jest to dość prosta konstrukcja, która generalnie zachęca bardzo dobrym wyposażeniem w danej cenie, natomiast sama ram i system zawieszenia nie są jakoś szczególnie zaawansowane. Sam obecnie gdybym miał wymieniać rower to najbliżej mi jest do reigna właśnie ze względu na system zawieszenia, ale kto co woli czy fajną bazę czy od razu mocno poskładany zestaw, ja lubię modyfikować rowery, ale na pewno nie każdy ma takie podejście. Tak więc dla mnie giant jako baza pod modyfikację zdecydowanie bardziej się nadaję.

I żebyś mnie źle nie zrozumiał, jako gotowe projekty radon wydaje się być lepszym pomysłem, jednak jeśli osobiście miałbym robić jakiś upgrade wolałbym robić to na bazie Gianta.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Co będziesz robił na tym rowerze? Giant ma jednak trochę bardziej progresywną geometrię, powinien stabilniej zjeżdżać. 

Po zmianie ciężkich kół w Giancie różnica w wadze będzie pomijalna. W Radonie, mimo wszystko, bałbym się właśnie kół. Jak walnie Ci szprycha możesz od ręki nie znaleźć.

Edytowane przez NerfMe
  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)
55 minut temu, RabbitHood napisał:

Powiem ci tak, zalety Gianta które wymieniłeś są raczej symboliczne - więc jak dla mnie to raczej wybór prosty. Radony to zaskakująco OK rowery - więc nie ma się czego bać.

Do gianta mam zaufanie, bo po prostu mam, korzystałem z serwisu. Mam też cube, który jest bliźniaczy i tu z serwisem, pomimo, że finalnie ok - była masa problemów.

 

 

52 minuty temu, Xzc napisał:

Sformułowanie lepsze zawieszenie tył w radionie jest chyba przesadą, wiem, że chodzi Ci o damper

tak, dokładnie

 

 

52 minuty temu, Xzc napisał:

ale sam system zawieszenia legndarne maestro vs dosyć prosty horst w radionie

i właśnie stad też tu pytam, to mi umknęło całkowicie :)

 

52 minuty temu, Xzc napisał:

co woli czy fajną bazę czy od razu mocno poskładany zestaw, ja lubię modyfikować rowery, ale na pewno nie każdy ma takie podejście. Tak więc dla mnie giant jako baza pod modyfikację zdecydowanie bardziej się nadaję.

raczej wolę mieć dobrą bazę, z możliwością modyfikacji. Problem w tym, że zaczynałem z budżetem 6000 zł, a kończę z 9000 zł... Dopłata do karbonowego gianta odpada. Reszta i tak pewnie z czasem się zużyje (osprzęt) / trzeba będzie wymienić.

"Co będziesz robił na tym rowerze?"

Zasadniczo wszystko, od jazdy po asfalcie, po jakieś dróżki, po jurę, po wjazdy na bielsko (podjazdy - maratony), po enduro. Rower praktycznie uniwersalny, wszystko poza bułkami w sklepie (od tego będzie trzeci rower lub może ten). Na tyle ile robiłem research, to potrzebuje all-moutain, i elektryczny giant mi pasuje - używałem go w tych scenariuszach, a to też trance x.


"Po zmianie ciężkich kół w Giancie różnica w wadze będzie pomijalna"

Z tego co widzę to waga kół ok. 1900-1950g / komplet. Wchodzę na ali i jakieś popularne ponad 2000g. Z kolei te w radonie są lżejsze o 100-150g. Ale nie znam się na tym :) Stąd pytam.

Edytowane przez grzech1991
Napisano

Ja w swoim trance zaplatałem już 2x tylne koło, z tym, że kupowałem go w okresie największej pandemi i brało się co było, zapłaciłem więcej niż ty obecnie planujesz za naped SX i najprostszą amortyzację, stąd wymieniłem w nim praktycznie wszystko ale właśnie sama rama z zawieszeniem maestro dawała perspektywy, że ma to sens, osobiście do jazdy raczej enduro zdecydowanie bardziej polecam pancerne koła aniżeli skupianie sie na urywaniu wagi, przy ostrzejszej jeździe łamałem co chwile szprychy, obecne mam zestaw dt 240 + fr 541 więc raczej mocno  niezniszczalny a kompletnie nie skupiony na urywaniu wagi zestaw i jeździ się naprawdę ok. 

Sama specyfikacja mestro masz gianta stąd pewnie wiesz, ale daje on odczucia jakby realnie tego skoku było więcej niż w specyfikacji, stąd tez małe trance 29 ze skokiem 115 mm cieszyły się duża popularnością mimo teoretycznie małego skoku.

Obecnie wymieniłem całe zawieszenie na liryka ultimate + super deluxa coila działa to genialnie, miałem okazje jeździć na foxie 36 i jak dla mnie spisywał się gorzej, dlatego nauczony doświadczeniem, nie opierałbym swojego wybory stricte na zastosowanych komponentach, które może mają duża wartość ale nie koniecznie w praktyce będą najlepsza opcją.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Za Radonem przemawia lepsze wyposażenie (trzeba by jedynie zmienić dźwignię zmiany biegów na XT), a za Trance'em geometria, dzięki której powinien być stabilniejszy na zjazdach. Niestety, tutaj trzeba wybierać między wyposażeniem a geometrią.

  • +1 pomógł 1
Napisano
Godzinę temu, grzech1991 napisał:


Zasadniczo wszystko, od jazdy po asfalcie, po jakieś dróżki, po jurę, po wjazdy na bielsko (podjazdy - maratony), po enduro. Rower praktycznie uniwersalny, wszystko poza bułkami w sklepie (od tego będzie trzeci rower lub może ten). Na tyle ile robiłem research, to potrzebuje all-moutain, i elektryczny gia
Z tego co widzę to waga kół ok. 1900-1950g / komplet. Wchodzę na ali i jakieś popularne ponad 2000g. Z kolei te w radonie są lżejsze o 100-150g. Ale nie znam się na tym :) Stąd pytam.

W moim Trance z 2021 roku, koła ważyły prawie 2,5 kg. Te są niby inne, ale na wagę poniżej 2 kilogramów bym nie liczył.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

A jak zapatrujecie się na kwestie wagi / carbonu? Bo to mnie w radonie najbardziej przekonuje

 

 wagę mi podał mi chat gpt 

 

 

Waga zestawu kół Giant TRA (29”, 30-622)

 

 

Zgodnie z oficjalnymi danymi producenta:

 

  • Para kół (29”) – 1 947 g, bez taśmy i wentyla
  • Przednie koło – 900 g, bez taśmy/wentyla
  • Tylne koło – 1 048 g, bez taśmy/wentyla

 

Edytowane przez grzech1991
Napisano

A tak w ogóle, obstawiam, że tobie chodzi o trance x ale jeszcze na starej ramie ? Bo nie chce mi sie wierzyć, że tego nowego jesteś w stanie kupić poniżej 9k :D a przekierowanie z linku jest właśnie do nowego, mógłbyś sobie zweryfikować czy na pewno mówisz o trance ze skokiem 150/140 a nie 150/135 ?

  • +1 pomógł 1
Napisano

a ok, bo myślałem, że w pl gdzieś chcesz to kupić, cały czas myślałem, że mówisz o starej wersji trance x, która akurat posiadam, jeśli o nowej to nawet bym się nie zastanawiał, możesz sobie zagraniczne recenzję zobaczyć tego modelu, może nie będzie to najszybszy rower ale jeden z dających największa przyjemność z jazdy, oczywiście bardziej skierowany ku zjeżdżaniu niż podjeżdżaniu.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Tak jak wspomniałem, nie mam doświadczenia z radonami, jedynie tyle co znajomy mechanik wspomniał o dość prostej konstrukcji ramy i zawieszenia, mając do wyboru radona na lepszym osprzęcie a tego gianta bezdyskusyjnie wziąłbym gianta, nie ukrywam, że gdyby tylko mój obecny damper w rozmiarze 185x55 wszedł do ramy nowego trance x sam bym chętnie go kupił niestety ale wchodzi jedynie w konfiguracji z mulletem, co nie zmienia faktu, że jako baza do upgrade wygląda naprawde super plus fakt zestrojenia zawieszenia bardziej pod zjazdy bardzo by mnie przekonał do tego roweru. 

Nasuwa mi się takie porównanie, że ten radon to tak jakby ubrać niezbyt ładną kobietę w piękne ubrania (czyt. słaba baza + świetny osprzęt) ale całościowo giant jest na pewno bardziej perspektywistyczny tym bardziej jeśli możesz go mieć w takiej cenie. 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Ostatnio też stałem przed wyborem fulla i wybór padł na Radona. Zwracano mi głównie uwagę że Radom ma trochę przestarzałą geometrię. Co do marki posiadam jeden hardteil dla córki i jakość wykonania  jest naprawdę dobrą, biorąc też pod uwagę cenę to była to bardzo dobrą oferta. 
Co do montażu rowerów kupionych w bike-discount to jest duża możliwość że będzie trzeba wyregulować go samemu bo serwis zrobi to tzw. odpierdziel.

 

 

 

 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Warto wziąć pod uwagę fakt, że w Niemczech nie ma ustawowego terminu rozpatrywania gwarancji.
Znam przypadek hamulców odesłanych na gwarancję do bike-discount i po 30 dniach od odbioru nie odpowiadają na maile, w pompie mają.
Kupno jakiejkolwiek marki wysyłkowej typu Canyon, Radon, Rose, YT czy inny Propain to zawsze ryzyko że w przypadku konieczności skorzystania z gwarancji na grubsze rzeczy zostaje się bez roweru na miesiące.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Waga może być trochę myląca w przypadku tego typu rowerów, bo dochodzi jeszcze kwestia pracy zawieszenia podczas pedałowania, w giancie masz bardzo fajnie izolujące bujanie podczas pedałowanie maestro, które w praktyce oznacza, że rower nawet ważąc stosunkowo więcej pochłania mniej energii wkładanej w napędzanie roweru przekazywane na korby, czemu tak zachwalam gianta ? Bo po prostu mam z nim już kilkuletnie doświadczenie i mimo tego, że nie jest to najlepszy wybór jeśli patrzymy na stosunek cena/jakość (czyt. zastosowane komponenty) to sam system zawieszenia rekompensuje nam to i stanowi super bazę pod rozbudowę.

  • +1 pomógł 1
Napisano

@Xzc ale ja jako user gianta i to czytając co piszesz się zgadzam :D jest dokładnie jak opisujesz

 

38 minut temu, marcin_ostrów napisał:

spojrzałem, miałem zacząć czytać i spec... tyle co anulowałem gt carbon st (140mm, carbon, sram hamulce i przerzutka)
- hamulce sram
- napęd sram

Nie chcę obu niestety, napęd shimano, hamulce shimano ew. magura.

Napisano (edytowane)

nie wiem czy to dobra cena, carbonowy giant elektryczny - 15000 zł, teraz tyle samo analogowy u nich :)

 

Godzinę temu, Xzc napisał:

Waga może być trochę myląca w przypadku tego typu rowerów, bo dochodzi jeszcze kwestia pracy zawieszenia podczas pedałowania, w giancie masz bardzo fajnie izolujące bujanie podczas pedałowanie maestro, które w praktyce oznacza, że rower nawet ważąc stosunkowo więcej pochłania mniej energii wkładanej w napędzanie roweru przekazywane na korby, czemu tak zachwalam gianta ? Bo po prostu mam z nim już kilkuletnie doświadczenie i mimo tego, że nie jest to najlepszy wybór jeśli patrzymy na stosunek cena/jakość (czyt. zastosowane komponenty) to sam system zawieszenia rekompensuje nam to i stanowi super bazę pod rozbudowę.

i to mnie przekonuje jako równowaga wagi.

Póki co wygrywa giant, ale w 100% nie jestem przekonany... ehh. Z elektrykiem był prosty temat.

Oczywiście wszystkim dziękuje za pomoc, jak Wam się coś rzuci w oczy dajcie znać :)

Edytowane przez grzech1991
Napisano

OK. Załóżmy, że model Giant Trace X 1 2024 kupisz w DE (wysyłka +60). Co z gwarancją ? Czy podobnie jak w przypadku samochodów? Honorują ją w serwisie Giant Polska na podstawie faktury zakupu w DE ?

Nawiasem. Giant to Giant i kropka. Nawet bym się nie zastanawiał.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Gwarancja wygląda tak, ogólna 2 letnia (chyba 2 lata + 5 lat rama):
- giant PL zwraca się do centrali, centrala musi wyrazić zgodę (względem normalnej procedury)
Rozszerzona gwarancja na ramę (dożywotnia):
- wymagany przegląd zerowy, do 3 miesięcy koszt chyba 200-300 zł dla roweru kupionego w PL, 500 zł z zagranicy

Korzystałem już z serwisu dla ramy, tego za 500 zł, będę wymieniał ridedasha - jest uszkodzony prawdopodobnie. Wezmę oba rowery do gianta wtedy.

Uwaga - wymagany jest zakup od oficjalnego dystrybutora gianta, mount7 akurat jest.

Edytowane przez grzech1991
Napisano (edytowane)

OK. Dziękuję za wyjaśnienie.

Co to za Kurier DSV ?

Jedna uwaga. Sklep nie oferuje Ubezpieczenia na czas dostawy do klienta - np. taką opcję oferuje bike-discount.de

Tak na marginesie - Analizowałeś RÓŻNICE sprzętowe pomiędzy modelem 2024 a 2025 ?

Edytowane przez leotdipl

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...