grzech1991 Napisano 9 godzin temu Napisano 9 godzin temu Cześć, im dłużej czytam o rowerach tym bardziej głupieje. Póki co jestem na dwóch modelach, ktoś napisze który warto? https://www.bike-discount.de/en/radon-slide-trail-9.0-2 https://www.giant-bicycles.com/pl/trance-x-1-2024 Obecnie mam giant trance advanced X E+1 - jestem zadowolony. Za radonem przemawia: - lepsze zawieszenie tył - lepsze hamulce - 670g mniej wagi - rama carbonowa Za giantem: - dożywotnia gwarancja na ramę - bezproblemowy serwis w giant - dwa miejsca na bidon - skrytka na narzędzia - lepszy wygląd Skoki zawieszenia są te same. Różnica w cenie to +200 zł za gianta. Praktycznie taka sama cena. Ktoś coś doradzi? Sam nie już nie wiem który wziąć Cytuj
RabbitHood Napisano 8 godzin temu Napisano 8 godzin temu Powiem ci tak, zalety Gianta które wymieniłeś są raczej symboliczne - więc jak dla mnie to raczej wybór prosty. Radony to zaskakująco OK rowery - więc nie ma się czego bać. 1 Cytuj
Xzc Napisano 8 godzin temu Napisano 8 godzin temu Sformułowanie lepsze zawieszenie tył w radionie jest chyba przesadą, wiem, że chodzi Ci o damper ale sam system zawieszenia legndarne maestro vs dosyć prosty horst w radionie, sam jeżdżę trancem x ale na kole 29, rowerem da się zjechać praktycznie wszystko przynajmniej u mnie w okolicy, z tym, że mocno został doposażony, całkowita wymiana amortyzacji, geometrycznie też jest w stanie w miarę efektywnie podjechać, oczywiście to nie rower XC ale jak na tak duży rower radzi sobie całkiem ok, wpływ na to na pewno ma również wspomniane maestro, które w naprawdę fajny sposób izoluje bujanie podczas pedałowania, odnośnie radona się nie wypowiem nie miałem okazji użytkować, ale z opinii znajomego mechanika wiem ,że jest to dość prosta konstrukcja, która generalnie zachęca bardzo dobrym wyposażeniem w danej cenie, natomiast sama ram i system zawieszenia nie są jakoś szczególnie zaawansowane. Sam obecnie gdybym miał wymieniać rower to najbliżej mi jest do reigna właśnie ze względu na system zawieszenia, ale kto co woli czy fajną bazę czy od razu mocno poskładany zestaw, ja lubię modyfikować rowery, ale na pewno nie każdy ma takie podejście. Tak więc dla mnie giant jako baza pod modyfikację zdecydowanie bardziej się nadaję. I żebyś mnie źle nie zrozumiał, jako gotowe projekty radon wydaje się być lepszym pomysłem, jednak jeśli osobiście miałbym robić jakiś upgrade wolałbym robić to na bazie Gianta. 1 Cytuj
NerfMe Napisano 8 godzin temu Napisano 8 godzin temu (edytowane) Co będziesz robił na tym rowerze? Giant ma jednak trochę bardziej progresywną geometrię, powinien stabilniej zjeżdżać. Po zmianie ciężkich kół w Giancie różnica w wadze będzie pomijalna. W Radonie, mimo wszystko, bałbym się właśnie kół. Jak walnie Ci szprycha możesz od ręki nie znaleźć. Edytowane 8 godzin temu przez NerfMe 1 Cytuj
grzech1991 Napisano 7 godzin temu Autor Napisano 7 godzin temu (edytowane) 55 minut temu, RabbitHood napisał: Powiem ci tak, zalety Gianta które wymieniłeś są raczej symboliczne - więc jak dla mnie to raczej wybór prosty. Radony to zaskakująco OK rowery - więc nie ma się czego bać. Do gianta mam zaufanie, bo po prostu mam, korzystałem z serwisu. Mam też cube, który jest bliźniaczy i tu z serwisem, pomimo, że finalnie ok - była masa problemów. 52 minuty temu, Xzc napisał: Sformułowanie lepsze zawieszenie tył w radionie jest chyba przesadą, wiem, że chodzi Ci o damper tak, dokładnie 52 minuty temu, Xzc napisał: ale sam system zawieszenia legndarne maestro vs dosyć prosty horst w radionie i właśnie stad też tu pytam, to mi umknęło całkowicie 52 minuty temu, Xzc napisał: co woli czy fajną bazę czy od razu mocno poskładany zestaw, ja lubię modyfikować rowery, ale na pewno nie każdy ma takie podejście. Tak więc dla mnie giant jako baza pod modyfikację zdecydowanie bardziej się nadaję. raczej wolę mieć dobrą bazę, z możliwością modyfikacji. Problem w tym, że zaczynałem z budżetem 6000 zł, a kończę z 9000 zł... Dopłata do karbonowego gianta odpada. Reszta i tak pewnie z czasem się zużyje (osprzęt) / trzeba będzie wymienić. "Co będziesz robił na tym rowerze?" Zasadniczo wszystko, od jazdy po asfalcie, po jakieś dróżki, po jurę, po wjazdy na bielsko (podjazdy - maratony), po enduro. Rower praktycznie uniwersalny, wszystko poza bułkami w sklepie (od tego będzie trzeci rower lub może ten). Na tyle ile robiłem research, to potrzebuje all-moutain, i elektryczny giant mi pasuje - używałem go w tych scenariuszach, a to też trance x. "Po zmianie ciężkich kół w Giancie różnica w wadze będzie pomijalna" Z tego co widzę to waga kół ok. 1900-1950g / komplet. Wchodzę na ali i jakieś popularne ponad 2000g. Z kolei te w radonie są lżejsze o 100-150g. Ale nie znam się na tym Stąd pytam. Edytowane 7 godzin temu przez grzech1991 Cytuj
Xzc Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu Ja w swoim trance zaplatałem już 2x tylne koło, z tym, że kupowałem go w okresie największej pandemi i brało się co było, zapłaciłem więcej niż ty obecnie planujesz za naped SX i najprostszą amortyzację, stąd wymieniłem w nim praktycznie wszystko ale właśnie sama rama z zawieszeniem maestro dawała perspektywy, że ma to sens, osobiście do jazdy raczej enduro zdecydowanie bardziej polecam pancerne koła aniżeli skupianie sie na urywaniu wagi, przy ostrzejszej jeździe łamałem co chwile szprychy, obecne mam zestaw dt 240 + fr 541 więc raczej mocno niezniszczalny a kompletnie nie skupiony na urywaniu wagi zestaw i jeździ się naprawdę ok. Sama specyfikacja mestro masz gianta stąd pewnie wiesz, ale daje on odczucia jakby realnie tego skoku było więcej niż w specyfikacji, stąd tez małe trance 29 ze skokiem 115 mm cieszyły się duża popularnością mimo teoretycznie małego skoku. Obecnie wymieniłem całe zawieszenie na liryka ultimate + super deluxa coila działa to genialnie, miałem okazje jeździć na foxie 36 i jak dla mnie spisywał się gorzej, dlatego nauczony doświadczeniem, nie opierałbym swojego wybory stricte na zastosowanych komponentach, które może mają duża wartość ale nie koniecznie w praktyce będą najlepsza opcją. 1 Cytuj
Galvatron Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu Za Radonem przemawia lepsze wyposażenie (trzeba by jedynie zmienić dźwignię zmiany biegów na XT), a za Trance'em geometria, dzięki której powinien być stabilniejszy na zjazdach. Niestety, tutaj trzeba wybierać między wyposażeniem a geometrią. 1 Cytuj
NerfMe Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu Godzinę temu, grzech1991 napisał: Zasadniczo wszystko, od jazdy po asfalcie, po jakieś dróżki, po jurę, po wjazdy na bielsko (podjazdy - maratony), po enduro. Rower praktycznie uniwersalny, wszystko poza bułkami w sklepie (od tego będzie trzeci rower lub może ten). Na tyle ile robiłem research, to potrzebuje all-moutain, i elektryczny gia Z tego co widzę to waga kół ok. 1900-1950g / komplet. Wchodzę na ali i jakieś popularne ponad 2000g. Z kolei te w radonie są lżejsze o 100-150g. Ale nie znam się na tym Stąd pytam. W moim Trance z 2021 roku, koła ważyły prawie 2,5 kg. Te są niby inne, ale na wagę poniżej 2 kilogramów bym nie liczył. 1 Cytuj
grzech1991 Napisano 6 godzin temu Autor Napisano 6 godzin temu (edytowane) A jak zapatrujecie się na kwestie wagi / carbonu? Bo to mnie w radonie najbardziej przekonuje wagę mi podał mi chat gpt Waga zestawu kół Giant TRA (29”, 30-622) Zgodnie z oficjalnymi danymi producenta: Para kół (29”) – 1 947 g, bez taśmy i wentyla Przednie koło – 900 g, bez taśmy/wentyla Tylne koło – 1 048 g, bez taśmy/wentyla Edytowane 6 godzin temu przez grzech1991 Cytuj
Xzc Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu A tak w ogóle, obstawiam, że tobie chodzi o trance x ale jeszcze na starej ramie ? Bo nie chce mi sie wierzyć, że tego nowego jesteś w stanie kupić poniżej 9k a przekierowanie z linku jest właśnie do nowego, mógłbyś sobie zweryfikować czy na pewno mówisz o trance ze skokiem 150/140 a nie 150/135 ? 1 Cytuj
grzech1991 Napisano 5 godzin temu Autor Napisano 5 godzin temu Jasne https://www.mount7.com/giant-trance-x-1-2024.html Cytuj
Xzc Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu a ok, bo myślałem, że w pl gdzieś chcesz to kupić, cały czas myślałem, że mówisz o starej wersji trance x, która akurat posiadam, jeśli o nowej to nawet bym się nie zastanawiał, możesz sobie zagraniczne recenzję zobaczyć tego modelu, może nie będzie to najszybszy rower ale jeden z dających największa przyjemność z jazdy, oczywiście bardziej skierowany ku zjeżdżaniu niż podjeżdżaniu. 1 Cytuj
grzech1991 Napisano 3 godziny temu Autor Napisano 3 godziny temu takie coś znalazłem jescze, śmierdzi kandsem gdzie wszystko było do wymiany z osprzętu po czasie Cytuj
Xzc Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu Tak jak wspomniałem, nie mam doświadczenia z radonami, jedynie tyle co znajomy mechanik wspomniał o dość prostej konstrukcji ramy i zawieszenia, mając do wyboru radona na lepszym osprzęcie a tego gianta bezdyskusyjnie wziąłbym gianta, nie ukrywam, że gdyby tylko mój obecny damper w rozmiarze 185x55 wszedł do ramy nowego trance x sam bym chętnie go kupił niestety ale wchodzi jedynie w konfiguracji z mulletem, co nie zmienia faktu, że jako baza do upgrade wygląda naprawde super plus fakt zestrojenia zawieszenia bardziej pod zjazdy bardzo by mnie przekonał do tego roweru. Nasuwa mi się takie porównanie, że ten radon to tak jakby ubrać niezbyt ładną kobietę w piękne ubrania (czyt. słaba baza + świetny osprzęt) ale całościowo giant jest na pewno bardziej perspektywistyczny tym bardziej jeśli możesz go mieć w takiej cenie. 1 Cytuj
Pietrash Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu Ostatnio też stałem przed wyborem fulla i wybór padł na Radona. Zwracano mi głównie uwagę że Radom ma trochę przestarzałą geometrię. Co do marki posiadam jeden hardteil dla córki i jakość wykonania jest naprawdę dobrą, biorąc też pod uwagę cenę to była to bardzo dobrą oferta. Co do montażu rowerów kupionych w bike-discount to jest duża możliwość że będzie trzeba wyregulować go samemu bo serwis zrobi to tzw. odpierdziel. 1 Cytuj
KSikorski Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Warto wziąć pod uwagę fakt, że w Niemczech nie ma ustawowego terminu rozpatrywania gwarancji. Znam przypadek hamulców odesłanych na gwarancję do bike-discount i po 30 dniach od odbioru nie odpowiadają na maile, w pompie mają. Kupno jakiejkolwiek marki wysyłkowej typu Canyon, Radon, Rose, YT czy inny Propain to zawsze ryzyko że w przypadku konieczności skorzystania z gwarancji na grubsze rzeczy zostaje się bez roweru na miesiące. 1 Cytuj
grzech1991 Napisano 2 godziny temu Autor Napisano 2 godziny temu @Xzc na osprzęt zbyt nie patrzę, bardziej waga / Carbon Cytuj
marcin_ostrów Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Tak tylko podrzucę https://www.staterabikes.com/p/scor-4060-st-carbon-nx-30005164 1 Cytuj
Xzc Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Waga może być trochę myląca w przypadku tego typu rowerów, bo dochodzi jeszcze kwestia pracy zawieszenia podczas pedałowania, w giancie masz bardzo fajnie izolujące bujanie podczas pedałowanie maestro, które w praktyce oznacza, że rower nawet ważąc stosunkowo więcej pochłania mniej energii wkładanej w napędzanie roweru przekazywane na korby, czemu tak zachwalam gianta ? Bo po prostu mam z nim już kilkuletnie doświadczenie i mimo tego, że nie jest to najlepszy wybór jeśli patrzymy na stosunek cena/jakość (czyt. zastosowane komponenty) to sam system zawieszenia rekompensuje nam to i stanowi super bazę pod rozbudowę. 1 Cytuj
grzech1991 Napisano 1 godzinę temu Autor Napisano 1 godzinę temu @Xzc ale ja jako user gianta i to czytając co piszesz się zgadzam jest dokładnie jak opisujesz 38 minut temu, marcin_ostrów napisał: Tak tylko podrzucę https://www.staterabikes.com/p/scor-4060-st-carbon-nx-30005164 spojrzałem, miałem zacząć czytać i spec... tyle co anulowałem gt carbon st (140mm, carbon, sram hamulce i przerzutka) - hamulce sram - napęd sram Nie chcę obu niestety, napęd shimano, hamulce shimano ew. magura. Cytuj
NerfMe Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu Nie wiem jak mount7 robi te ceny na Gianty, ale pozostaje tylko się cieszyć. W specyfikacji ten Giant jest na 29 calowych kołach. 1 Cytuj
grzech1991 Napisano 1 godzinę temu Autor Napisano 1 godzinę temu (edytowane) nie wiem czy to dobra cena, carbonowy giant elektryczny - 15000 zł, teraz tyle samo analogowy u nich Godzinę temu, Xzc napisał: Waga może być trochę myląca w przypadku tego typu rowerów, bo dochodzi jeszcze kwestia pracy zawieszenia podczas pedałowania, w giancie masz bardzo fajnie izolujące bujanie podczas pedałowanie maestro, które w praktyce oznacza, że rower nawet ważąc stosunkowo więcej pochłania mniej energii wkładanej w napędzanie roweru przekazywane na korby, czemu tak zachwalam gianta ? Bo po prostu mam z nim już kilkuletnie doświadczenie i mimo tego, że nie jest to najlepszy wybór jeśli patrzymy na stosunek cena/jakość (czyt. zastosowane komponenty) to sam system zawieszenia rekompensuje nam to i stanowi super bazę pod rozbudowę. i to mnie przekonuje jako równowaga wagi. Póki co wygrywa giant, ale w 100% nie jestem przekonany... ehh. Z elektrykiem był prosty temat. Oczywiście wszystkim dziękuje za pomoc, jak Wam się coś rzuci w oczy dajcie znać Edytowane 1 godzinę temu przez grzech1991 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.