Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

im dłużej czytam o rowerach tym bardziej głupieje.

Póki co jestem na dwóch modelach, ktoś napisze który warto?

https://www.bike-discount.de/en/radon-slide-trail-9.0-2

https://www.giant-bicycles.com/pl/trance-x-1-2024

Obecnie mam giant trance advanced X E+1 - jestem zadowolony.

Za radonem przemawia:
- lepsze zawieszenie tył
- lepsze hamulce
- 670g mniej wagi
- rama carbonowa

Za giantem:
- dożywotnia gwarancja na ramę
- bezproblemowy serwis w giant
- dwa miejsca na bidon
- skrytka na narzędzia
- lepszy wygląd

Skoki zawieszenia są te same. Różnica w cenie to +200 zł za gianta. Praktycznie taka sama cena. Ktoś coś doradzi? Sam nie już nie wiem który wziąć :)

Napisano

Sformułowanie lepsze zawieszenie tył w radionie jest chyba przesadą, wiem, że chodzi Ci o damper ale sam system zawieszenia legndarne maestro vs dosyć prosty horst w radionie, sam jeżdżę trancem x ale na kole 29, rowerem da się zjechać praktycznie wszystko przynajmniej u mnie w okolicy, z tym, że mocno został doposażony, całkowita wymiana amortyzacji, geometrycznie też jest w stanie w miarę efektywnie podjechać, oczywiście to nie rower XC ale jak na tak duży rower radzi sobie całkiem ok, wpływ na to na pewno ma również wspomniane maestro, które w naprawdę fajny sposób izoluje bujanie podczas pedałowania, odnośnie radona się nie wypowiem nie miałem okazji użytkować, ale z opinii znajomego mechanika wiem ,że jest to dość prosta konstrukcja, która generalnie zachęca bardzo dobrym wyposażeniem w danej cenie, natomiast sama ram i system zawieszenia nie są jakoś szczególnie zaawansowane. Sam obecnie gdybym miał wymieniać rower to najbliżej mi jest do reigna właśnie ze względu na system zawieszenia, ale kto co woli czy fajną bazę czy od razu mocno poskładany zestaw, ja lubię modyfikować rowery, ale na pewno nie każdy ma takie podejście. Tak więc dla mnie giant jako baza pod modyfikację zdecydowanie bardziej się nadaję.

I żebyś mnie źle nie zrozumiał, jako gotowe projekty radon wydaje się być lepszym pomysłem, jednak jeśli osobiście miałbym robić jakiś upgrade wolałbym robić to na bazie Gianta.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Co będziesz robił na tym rowerze? Giant ma jednak trochę bardziej progresywną geometrię, powinien stabilniej zjeżdżać. 

Po zmianie ciężkich kół w Giancie różnica w wadze będzie pomijalna. W Radonie, mimo wszystko, bałbym się właśnie kół. Jak walnie Ci szprycha możesz od ręki nie znaleźć.

Edytowane przez NerfMe
  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)
55 minut temu, RabbitHood napisał:

Powiem ci tak, zalety Gianta które wymieniłeś są raczej symboliczne - więc jak dla mnie to raczej wybór prosty. Radony to zaskakująco OK rowery - więc nie ma się czego bać.

Do gianta mam zaufanie, bo po prostu mam, korzystałem z serwisu. Mam też cube, który jest bliźniaczy i tu z serwisem, pomimo, że finalnie ok - była masa problemów.

 

 

52 minuty temu, Xzc napisał:

Sformułowanie lepsze zawieszenie tył w radionie jest chyba przesadą, wiem, że chodzi Ci o damper

tak, dokładnie

 

 

52 minuty temu, Xzc napisał:

ale sam system zawieszenia legndarne maestro vs dosyć prosty horst w radionie

i właśnie stad też tu pytam, to mi umknęło całkowicie :)

 

52 minuty temu, Xzc napisał:

co woli czy fajną bazę czy od razu mocno poskładany zestaw, ja lubię modyfikować rowery, ale na pewno nie każdy ma takie podejście. Tak więc dla mnie giant jako baza pod modyfikację zdecydowanie bardziej się nadaję.

raczej wolę mieć dobrą bazę, z możliwością modyfikacji. Problem w tym, że zaczynałem z budżetem 6000 zł, a kończę z 9000 zł... Dopłata do karbonowego gianta odpada. Reszta i tak pewnie z czasem się zużyje (osprzęt) / trzeba będzie wymienić.

"Co będziesz robił na tym rowerze?"

Zasadniczo wszystko, od jazdy po asfalcie, po jakieś dróżki, po jurę, po wjazdy na bielsko (podjazdy - maratony), po enduro. Rower praktycznie uniwersalny, wszystko poza bułkami w sklepie (od tego będzie trzeci rower lub może ten). Na tyle ile robiłem research, to potrzebuje all-moutain, i elektryczny giant mi pasuje - używałem go w tych scenariuszach, a to też trance x.


"Po zmianie ciężkich kół w Giancie różnica w wadze będzie pomijalna"

Z tego co widzę to waga kół ok. 1900-1950g / komplet. Wchodzę na ali i jakieś popularne ponad 2000g. Z kolei te w radonie są lżejsze o 100-150g. Ale nie znam się na tym :) Stąd pytam.

Edytowane przez grzech1991
Napisano

Ja w swoim trance zaplatałem już 2x tylne koło, z tym, że kupowałem go w okresie największej pandemi i brało się co było, zapłaciłem więcej niż ty obecnie planujesz za naped SX i najprostszą amortyzację, stąd wymieniłem w nim praktycznie wszystko ale właśnie sama rama z zawieszeniem maestro dawała perspektywy, że ma to sens, osobiście do jazdy raczej enduro zdecydowanie bardziej polecam pancerne koła aniżeli skupianie sie na urywaniu wagi, przy ostrzejszej jeździe łamałem co chwile szprychy, obecne mam zestaw dt 240 + fr 541 więc raczej mocno  niezniszczalny a kompletnie nie skupiony na urywaniu wagi zestaw i jeździ się naprawdę ok. 

Sama specyfikacja mestro masz gianta stąd pewnie wiesz, ale daje on odczucia jakby realnie tego skoku było więcej niż w specyfikacji, stąd tez małe trance 29 ze skokiem 115 mm cieszyły się duża popularnością mimo teoretycznie małego skoku.

Obecnie wymieniłem całe zawieszenie na liryka ultimate + super deluxa coila działa to genialnie, miałem okazje jeździć na foxie 36 i jak dla mnie spisywał się gorzej, dlatego nauczony doświadczeniem, nie opierałbym swojego wybory stricte na zastosowanych komponentach, które może mają duża wartość ale nie koniecznie w praktyce będą najlepsza opcją.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...