Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ilu ludzi - tyle opinii. Ja nie mam żadnych zastrzeżeń do wewnętrznego prowadzenia pancerzy - a czyściutka rama bez kabelków to piękna rama.

 

I tak, miałem epizod z dzwonieniem pancerza w ramie, ale go rozwiązałem jedną trytytką i minutą pracy. Wystarczy pociągnąć pancerz przy główce ramy żeby wyszedł o kilka mm czy 1cm i zacisnąć opaskę mocno, żeby nie wrócił ten cm do ramy.

Napisano

Osobiscie miedzy rockshox judy a fox 34 czuje ogromna roznice a jestem calkowitym amatorem ;)

to doradzanie czegos powyzej radon 8 bylo dla innego uzytkownika ktory czai sie na radon 10 ;)

ale radon 8 dla poczatkujacego spokojnie wystarczy

  • +1 pomógł 1
Napisano

Czy warto/ jest potrzeba wykonywania serwisu zerowego amortyzatora, o którym zostało powyżej wspomniane?

Jaki blat o 34 zębach będzie pasował do korby FC-MT511-1 w Jealous 8.0 lub CUES FC-U6000-1 w Jealous 6.0 ?

Napisano

Blat 32 na spokojnie Ci wystarczy. Chcesz 50km/h + jezdzic ? 
 

Serwisu zerowego nigdy nie robilem.

Zrobilem raz po 1k km to mi powiedzieli ze bylo za wczesnie na serwis.

Bede robil serwis po okolo 100-150godzinacy jazdy czyli 2-3k km

Napisano
14 godzin temu, zuraw0 napisał:

Czy warto/ jest potrzeba wykonywania serwisu zerowego amortyzatora, o którym zostało powyżej wspomniane?

Moim zdaniem, serwis zerowy nowego amortyzatora to aktualnie absolutna konieczność i osobiście zlecam je po zakupie nowego amortyzatora lub roweru. 

Zbyt mała ilość oleju (a często nawet jego brak), brak smaru na uszczelkach kurzowych czy suche gąbki smarujące to obecnie powszechna norma w przypadku amortyzatorów wyjeżdżających z fabryki, nie wspominając już o tym, że nierzadko zdarzają się opiłki metalu wewnątrz goleni dolnych.. Nie trzeba chyba tłumaczyć jakich szkód mogą narobić podczas pracy amortyzatora, szczególnie takiego z goleniami z anodowanego aluminium czy powłoką Kashima. 

Kilka przykładów, tak na szybko, z Wichu Workshop @Fonika:

,,1. Komora powietrzna w nowym Pike'u.
2. Po serwisie zerowym.
Rozumiem, że producenci nie chcą przesadzać ze smarowaniem komory powietrznej ale bez przesady.  😅 Warto więc poświęcić dodatkowe dwie minuty przy serwisie zerowym i sprawdzić jak to wygląda, bo czasem jest jak na pierwszym zdjęciu - słabo.
"

https://www.facebook.com/[reklama-bez-zgody]/posts/pfbid02MFr85r2fz8eZRHZ6LfGSKmhHA9ioVnXboQqi2BTiPW4KcdnimiEH1CaTVAC3MtkRl

 

,,Opiłki w oleju ciąg dalszy, tym razem Sid.
Miejcie świadomość, że publikowane przez nas zdjęcia to tylko ułamek amortyzatorów które dostajemy, takie Rock Shoxy mamy praktycznie codziennie. To nie jest wyjątek 😔.
W tylnych amortyzatorach zdecydowanie rzadziej można spotkać jakieś nieprawidłowości I zazwyczaj nie są one szczególnie groźne dla samego dampera.
"

https://www.facebook.com/[reklama-bez-zgody]/posts/pfbid02eVLcwu1AGAtepMbmGxpSfF4fo7GPMbtwo6atpqJgXVrSfCbiEwmBeQfTtUa3Cs84l 

 

,,A na fotce kolejny nowy Lyrik z masą aluminiowych opiłków. Trochę mnie martwi skala tego zjawiska zarówno w Lyrikach jak i w Zebach, dlatego jeżeli chodzi o Rock Shoxy to naprawdę warto zainwestować w serwis zerowy."

https://www.facebook.com/[reklama-bez-zgody]/posts/pfbid02rX5iFWN9mu8g1LAHcKukHFSXBMjD8v5XRCTdGMg5vLZijmnuUHqtT7gJSiG86wLrl

 

,,Tak może wyglądać kilkumiesięczny Lyrik, który nie przeszedł serwisu zerowego.
Mimo kontroli produkcji czasem ktoś ma pecha, a już jeden zbłąkany opiłek potrafi zrobić masakrę z lagi.
Oczywiście amortyzator będzie reklamowany - akurat polski rock shox nie robi problemów z tak ewidentną wadą, czego nie można niestety powiedzieć o wszystkich dystrybutorach. 🤦"

https://www.facebook.com/[reklama-bez-zgody]/posts/pfbid02KAJB2H1WiCXmnYbaX7LMFinjBAiSuKxqLeyTGa1GhK2W74Q86oEZtHKhNp4D6pwDl

 

,,Kolejny amortyzator udowadnia, że producenci nie ogarniają kontroli produkcji. 😄
Opiłek wbity w ślizg zostawił piękną rysę na ladze, a ilość smarowania w komorze powietrznej nie wymaga komentarza, bo go po prostu nie ma. Niejeden zawodnik miałby już z takim smarowaniem zmieloną uszczelkę.
"

https://www.facebook.com/[reklama-bez-zgody]/posts/pfbid033VZMEexgKCqr3F5DkXmD6y5w7c2bdQJn8ACdQMQZbaajvzGmCj15zoPtDBEhb6Ypl

 

A warto zaznaczyć, że wielokrotnie wspominali, że publikowane przez nich przypadki, to tylko niewielka część takich kwiatków - w rzeczywistości jest ich znacznie więcej i są powszechne. 

Oczywiście każdy robi jak chce, na pewno są osoby, które go nie zrobiły i nic złego się nie stało, jednak w przypadku amortyzatorów średniej, a szczególnie wyższej klasy, pominięcie serwisu zerowego to spore i niepotrzebne ryzyko. Tym bardziej, że koszt takiego podstawowego serwisu goleni dolnych oscyluje zazwyczaj w okolicach 200 zł, co przy cenie amortyzatora (lub często całego nowego roweru) jest marginalną wartością. Zdecydowanie lepiej zrobić, mieć spokojną głowę i cieszyć się jazdą. 

Napisano

Jak wezmiesz radona mozesz zamowic go prosto do sklepu by Ci go zlozyli i zrobili od razu serwis zerowy.

W foxie na kashimie nie robilem i wszystko ok

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...