Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć!

Od zeszłego roku jeżdżę w bike park. Kupiłem Radona Skeen Trail który miał być rowerem po bułki do sklepu oraz na bike park. I na nim zacząłem jeździć głownie niebieskie/czerwone trasy flow. Niestety, gdy wjeżdżam w korzenie, kamienie bardziej naturalne czerwone/czarne trasy, zawieszenie i geometria mocno mnie ograniczają a udało się zrobić dobry progres.

W tym roku więcej jeździłem na rowerach znajomych niż moim:

  • Kellys Theos F70 (elektryk) – świetne zawieszenie, bardzo dobrze się latało i jechało po kamieniach- na nim dałem rade zrobić Tigera w Wiśle

  • Trek Slash 9 – też bardzo fajny, uniwersalny,
  • Capra Yt- jak wyżej

  • Zerode G3 – dzięki temu wiem że na razie nie chce zjazdówki bo na Polskę to jednak overkill

Więc szukam nowego roweru. Myślałem o enduro/superenduro za ok 15k, ale chciałbym mieć topowe zawieszenie (raczej rockshox chyba że uda się FOX na grip x 2 najnowszym) i widzę że jednak ciężko w tym budżecie więc ewentualnie mogę trochę podnieść go. Nie chciałbym też wydać 30k na rower bo jednak mam daleko w góry i nie jeżdzę w każdy weekend. Zależy mi żeby dobrze radził sobie trasach wyboistych, ale też żeby nie był za bardzo ociężały na trasach flow. 

na razie z tego co widzę:

https://www.biker-boarder.de/cannondale/3043528.html

bardzo fajna promocja - od razu pewnie zmieniłbym damper, zmieści się sprężyna ? (2k), prawdopodobnie za jakiś czas też tłumik z przodu na charger 3.1 (2k), jeżeli dobra cena to może być karbon ale wolałbym aluminium jednak

https://www.bike-discount.de/de/radon-swoop-10.0-hd-3

https://www.bike-discount.de/de/radon-swoop-9.0-4

Co o tych Radonach sądzicie ? Osprzętowo super za taką kwotę.

Yt na fajnym zawieszeniu ponad 20k 

Propain Spindrift wyglada w miarę ok bo na sprężynie i grip x2 (chyba ten najnowszy) da sie za ok 18-19 tyś kupić.

Z góry dziękuję za pomoc :)

Napisano

Nie bardzo rozumiem kryterium amortyzacji jako wiodące..... Kupić coś z fajną geometrią  i systemem zawieszenia. Damper i amor to akurat najłatwiej wymienić , takie nowe 36 na gripie x2 to w okolicach 3 tys można dorwać ( a  tego Zeba z Cannondale sprzedać za 1500 ) 

Napisano

Kupić damper i amortyzator z normalną gwarancją (czyli nie spady z upadających montowni) to trzeba dołożyć pół wartości roweru, więc ja tam popieram kryterium.

Rozważyłbym dartmoor rocbird XT di2 - mieści się w kryterium cenowym, ma najnowszego foxa 36.

Napisano

Dlatego właśnie tutaj napisałem, żeby upewnić się czy moje myślenie jest dobre :) 
Z tego co widzę to zeb ultimate nowy to ok 4k, sam tłumik zeby zmienic z zeb select ok 2k . Sprężyna na tył vivid ultimate też ok 2k więc trochę się zbiera...

Ten dartmoor bardzo ciekawa opcja- jedynie szkoda że jest fox 36 a nie 38 :( I w FOX jakbym chciał zwiększyć skok na 170-180 to nie będzie tak łatwo i tanio jak w rockshox ?

Macie jakieś doświadczenia z tymi Radonami ?

Czy ten Cannodale jest rzeczywiście taką okazją ? Teoretycznie dołożyć do niego 4k i ma się bardzo dobre zawieszenie

Napisano (edytowane)

Na CR jest za dyszkę o ile to nie jest żart Ghost Riot Enduro na w sumie pełnym XT i Fox'ach Factory Elite. 

Co do Radonów to już mnie śmieszy powoli to naganianie. Już to powinno być zauważalne a ja nadal tego nie widuję czyli coś tu nie gra albo ja latam w jakiś białych plamach terenowych tej marki u nas. 

Edytowane przez Tyfon79
Napisano

Cannondale's sobie odpuść, bo zawieszenie i napęd mają znacznie większy wpływ na doznania z jazdy niż kompozytowa rama. 

W Swoopie 10.0 HD3 trzeba by jedynie wymienić manetkę przerzutki na X01.

Z rowerów dostępnych stacjonarnie najlepszy stosunek cena/wyposażenie ma Rocbird Enduro Pro w wersji z napędem XT Di2, ale jeśli ważysz więcej, to Fox 36 może się okazać zbyt wiotki do agresywnej jazdy. 

Napisano (edytowane)
9 godzin temu, KSikorski napisał:

Kupić damper i amortyzator z normalną gwarancją (czyli nie spady z upadających montowni) to trzeba dołożyć pół wartości roweru, więc ja tam popieram kryterium.

 

Akurat jeśli chodzi o foxa , to jeśli sprzedający udostępni Ci oryginalną fakturę ( nawet z updającej montowni ) to Gregorio załatwia temat bez najmniejszych uwag. A takie oferty wiszą na olx . Z RS jest gorzej , wysyłają do dystry z  kraju zakupu :D

36 vs 38 .....stawiam dużą flaszkę jak ktoś z forum odróżni je w śłepym teście :D niezależnie od wagi . 36 jest całkowicie wystarcającym amorem na trasy enduro ,bikeparki. 

Zmiana skoku tak jak w RS ,wymiana shaftu. 36 max 170mm

Edytowane przez marcin_ostrów
  • +1 pomógł 1
Napisano
W dniu 22.08.2025 o 19:12, adik1234 napisał:

Yt na fajnym zawieszeniu ponad 20k 

Co do YT wpadli w niewypłacalność/upadłość i wg.informacji sprzed kilku tygodni nie wysyłają rowerów zamówionych w dużych promocjach które mieli chwilę wcześniej więc sprawa do rozwagi..

Napisano

Czyli wychodzi na to, że najlepszy wybór na ten moment to byłby Rocbird Enduro Pro ? Ja wazę 70kg. Z tego co widzę to patrząć przyszłościowo nie dam się tam zamontować dampera większego niż 160 ? A jeżeli chodzi o przód to max 170 żeby nie popsuć geometrii ? Tylko zastnawiam się czy za jakiś czas to nie będzie za mało skoku trochę. Jak jest potem ze sprzedażą dartmoora?
Patrzyłem na Thunderbird Superenduro ale jest dużo gorzej osprzętowo...

Czy są jeszcze jakieś ciekawe opcje gdyby lekko zwiększyć budżet? Fajnie jakby to był jednak rockshockx

A co sądzicie czy Radon JAB mx byłby lepszy niż Swoop? Tylko niestety z Aluminium to chyba najlepiej by było taką wersję zeby zupgradować od razu zawieszenie:

https://www.bike-discount.de/de/radon-swoop-9.0-4

https://www.bike-discount.de/de/radon-swoop-10.0-4

Teoretycznie propain w nienajgorszej wersji jest za ok 17tyś

image.thumb.png.3e3ddb4b7237ee11d7b5d5c8c035ff5a.png

 

 

Napisano
W dniu 23.08.2025 o 12:57, Czikol napisał:

Dopóki zawodowcy nie będą latać na Radonach to nie zobaczymy ich licznie na ulicach ;) 

U nas co drugi nie wie kto to jest Łukasik więc przykład nietrafiony a jeszcze co mają pod dupskiem to już w ogóle. YT ma kłopoty... no niesamowite a takie też mają fajne ceny/klamoty. Tu raczej chodzi o fakt, że finalnie ludzie wolą płynąć z prądem niż przy zakupie eksperymentować w tym jednak zakupić na rodzimym rynku. 

Co do zakupu jakie to ma znaczenie takie zastanawianie się miesiącami? Ciężko dziś o sprzęt zupełnie do kitu a na "zwykłej" endurówce lata dziś sporo z czołówki bo to jest zupełnie wystarczające. Zamiast skupiać się czy musi być najgrubsza laga, powietrze w damperze przy 70 kg nie pasi bo musi być sprężyna to lepiej zainwestować w koła bo tu przynajmniej z poziomu amatora każdy różnicę poczuje. Tym bardziej jak ktoś ma daleko w góry. Albo kryterium absolutnie małopopularnej marki. 

Napisano (edytowane)

Rozchodzi oto co w skrócie napisał @marcin_ostrów wyżej bo wielu tak pompuje balon, że za chwilę pęknie. Na pewnym etapie najbardziej poczujesz efekt progresu w kołach a nie w tym czy będziesz miał Zeb'a czy Fox'a 36. Dużo kół w nowych rowerach jest takie se i z czasem trzeba coś z tym zrobić. Sama wkładka jak najdzie cię solidnie zapitalanie już ci da więcej niż zmiany damperów czy szerokości lag w rowerze. 

Edytowane przez Tyfon79

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...