adik1234 Napisano wczoraj o 17:12 Napisano wczoraj o 17:12 Cześć! Od zeszłego roku jeżdżę w bike park. Kupiłem Radona Skeen Trail który miał być rowerem po bułki do sklepu oraz na bike park. I na nim zacząłem jeździć głownie niebieskie/czerwone trasy flow. Niestety, gdy wjeżdżam w korzenie, kamienie bardziej naturalne czerwone/czarne trasy, zawieszenie i geometria mocno mnie ograniczają a udało się zrobić dobry progres. W tym roku więcej jeździłem na rowerach znajomych niż moim: Kellys Theos F70 (elektryk) – świetne zawieszenie, bardzo dobrze się latało i jechało po kamieniach- na nim dałem rade zrobić Tigera w Wiśle Trek Slash 9 – też bardzo fajny, uniwersalny, Capra Yt- jak wyżej Zerode G3 – dzięki temu wiem że na razie nie chce zjazdówki bo na Polskę to jednak overkill Więc szukam nowego roweru. Myślałem o enduro/superenduro za ok 15k, ale chciałbym mieć topowe zawieszenie (raczej rockshox chyba że uda się FOX na grip x 2 najnowszym) i widzę że jednak ciężko w tym budżecie więc ewentualnie mogę trochę podnieść go. Nie chciałbym też wydać 30k na rower bo jednak mam daleko w góry i nie jeżdzę w każdy weekend. Zależy mi żeby dobrze radził sobie trasach wyboistych, ale też żeby nie był za bardzo ociężały na trasach flow. na razie z tego co widzę: https://www.biker-boarder.de/cannondale/3043528.html bardzo fajna promocja - od razu pewnie zmieniłbym damper, zmieści się sprężyna ? (2k), prawdopodobnie za jakiś czas też tłumik z przodu na charger 3.1 (2k), jeżeli dobra cena to może być karbon ale wolałbym aluminium jednak https://www.bike-discount.de/de/radon-swoop-10.0-hd-3 https://www.bike-discount.de/de/radon-swoop-9.0-4 Co o tych Radonach sądzicie ? Osprzętowo super za taką kwotę. Yt na fajnym zawieszeniu ponad 20k Propain Spindrift wyglada w miarę ok bo na sprężynie i grip x2 (chyba ten najnowszy) da sie za ok 18-19 tyś kupić. Z góry dziękuję za pomoc Cytuj
marcin_ostrów Napisano 23 godziny temu Napisano 23 godziny temu Nie bardzo rozumiem kryterium amortyzacji jako wiodące..... Kupić coś z fajną geometrią i systemem zawieszenia. Damper i amor to akurat najłatwiej wymienić , takie nowe 36 na gripie x2 to w okolicach 3 tys można dorwać ( a tego Zeba z Cannondale sprzedać za 1500 ) Cytuj
KSikorski Napisano 14 godzin temu Napisano 14 godzin temu Kupić damper i amortyzator z normalną gwarancją (czyli nie spady z upadających montowni) to trzeba dołożyć pół wartości roweru, więc ja tam popieram kryterium. Rozważyłbym dartmoor rocbird XT di2 - mieści się w kryterium cenowym, ma najnowszego foxa 36. Cytuj
adik1234 Napisano 11 godzin temu Autor Napisano 11 godzin temu Dlatego właśnie tutaj napisałem, żeby upewnić się czy moje myślenie jest dobre Z tego co widzę to zeb ultimate nowy to ok 4k, sam tłumik zeby zmienic z zeb select ok 2k . Sprężyna na tył vivid ultimate też ok 2k więc trochę się zbiera... Ten dartmoor bardzo ciekawa opcja- jedynie szkoda że jest fox 36 a nie 38 I w FOX jakbym chciał zwiększyć skok na 170-180 to nie będzie tak łatwo i tanio jak w rockshox ? Macie jakieś doświadczenia z tymi Radonami ? Czy ten Cannodale jest rzeczywiście taką okazją ? Teoretycznie dołożyć do niego 4k i ma się bardzo dobre zawieszenie Cytuj
Tyfon79 Napisano 11 godzin temu Napisano 11 godzin temu (edytowane) Na CR jest za dyszkę o ile to nie jest żart Ghost Riot Enduro na w sumie pełnym XT i Fox'ach Factory Elite. Co do Radonów to już mnie śmieszy powoli to naganianie. Już to powinno być zauważalne a ja nadal tego nie widuję czyli coś tu nie gra albo ja latam w jakiś białych plamach terenowych tej marki u nas. Edytowane 10 godzin temu przez Tyfon79 Cytuj
Czikol Napisano 8 godzin temu Napisano 8 godzin temu Dopóki zawodowcy nie będą latać na Radonach to nie zobaczymy ich licznie na ulicach Cytuj
NerfMe Napisano 8 godzin temu Napisano 8 godzin temu Ja trochę widuje. Natomiast nie są to rowery wybitnie rzucające się w oczy. Cytuj
Galvatron Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu Cannondale's sobie odpuść, bo zawieszenie i napęd mają znacznie większy wpływ na doznania z jazdy niż kompozytowa rama. W Swoopie 10.0 HD3 trzeba by jedynie wymienić manetkę przerzutki na X01. Z rowerów dostępnych stacjonarnie najlepszy stosunek cena/wyposażenie ma Rocbird Enduro Pro w wersji z napędem XT Di2, ale jeśli ważysz więcej, to Fox 36 może się okazać zbyt wiotki do agresywnej jazdy. Cytuj
marcin_ostrów Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu (edytowane) 9 godzin temu, KSikorski napisał: Kupić damper i amortyzator z normalną gwarancją (czyli nie spady z upadających montowni) to trzeba dołożyć pół wartości roweru, więc ja tam popieram kryterium. Akurat jeśli chodzi o foxa , to jeśli sprzedający udostępni Ci oryginalną fakturę ( nawet z updającej montowni ) to Gregorio załatwia temat bez najmniejszych uwag. A takie oferty wiszą na olx . Z RS jest gorzej , wysyłają do dystry z kraju zakupu 36 vs 38 .....stawiam dużą flaszkę jak ktoś z forum odróżni je w śłepym teście niezależnie od wagi . 36 jest całkowicie wystarcającym amorem na trasy enduro ,bikeparki. Zmiana skoku tak jak w RS ,wymiana shaftu. 36 max 170mm Edytowane 5 godzin temu przez marcin_ostrów 1 Cytuj
wr81 Napisano 12 minut temu Napisano 12 minut temu W dniu 22.08.2025 o 19:12, adik1234 napisał: Yt na fajnym zawieszeniu ponad 20k Co do YT wpadli w niewypłacalność/upadłość i wg.informacji sprzed kilku tygodni nie wysyłają rowerów zamówionych w dużych promocjach które mieli chwilę wcześniej więc sprawa do rozwagi.. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.