Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Rozglądam się za ramą typu hardtail, najlepiej karbon. Zastanawiam sę od dłuższego czasu nad Peakiem w karbonie. Jak z jakością wykonania? Chciałbym przełożyć bambety z tego roweru na którym aktualnie jeżdżę, z tym że suport mam PF'a w standardzie DUB natomiast  w Accencie jest BSA. Czy są tutaj jacyś użytkownicy tejże ramy?

  • Mod Team
Napisano

Używać nie używam, ale przed zakupem fulla długo się nad nią zastanawiałem. Plan był taki, żeby przełożyć wszystko oprócz suportu i kilku detali ze starej do nowej ramy.

Jak miałem okazję zobaczyć na żywo tą ramę to nie ma się do czego przyczepić. Moim zdaniem jakość jest ok. Mnie nie przekonała finalnie jedną rzecz - mało miejsca na oponę z tyłu. Producent podaje 2.3 cala, gdzie dzisiaj standardem już zrobiło się 2.25-2.4.

Generalnie z zakupem ram jest w ostatnim czasie problem, bo mało kto na szersza skalę oferuje ramy w wolnej sprzedaży.

Poza egzotycznymi producentami lub ściąganiem RAM z drugiego końca świata to Accent jest na wyciągnięcie ręki.

Napisano

Z tym brakiem możliwości założenia szerszej opony - fakt, tutaj dość mocny argument który i mnie trochę zniechęca. Obecnie jeżdżę na 2.2 ale nie wykluczam w przyszłości założenia szerszych. Na rynku nowych ram praktycznie nie ma nic sensownego, tylko ten Accent wydaje się być czymś sensownym. W jakieś chińczyki nie chcę się bawić. Używane też wykluczam, no chyba że od jakiegoś dobrego znajomego to jeszcze może bym i kupił. 

Napisano

@bogus faktycznie tak było. Rockridera to ja mam, ale amelinium. Ogólnie ramka spoko, geometria mi się podoba. Dobrze mi się jeździ na tej ramie, ale chciałbym spróbować karbona wreszcie. Chorowałem kiedyś na tą Rockrider xc900, własnie karbolinium. Póki co zostaję przy tej. 

Napisano

Ale mi sztywność nie przeszkadza. Natomiast może zrobi się trochę lżej 😁A tk na serio, nigdy nie miałem karbonu - chciałbym spróbować.

  • +1 pomógł 1
  • Mod Team
Napisano

Szczerze mówiąc to też tak błądziłem jak ty. Szukałem czegoś lżejszego niż miałem, najlepiej żeby była to rama karbonowa, a skończyłem z fullem do downcountry i nie żałuję, bo zdecydowanie przyjemniej się jedzie i każdą nawet nieco trudniejszą trasę przejeżdżam szybciej niż na hardtailu.

Nie namawiam, piszę jak jest z własnego doświadczenia. Zawsze twierdziłem, że rower z pełną amortyzacją to przy moim jeżdżeniu przerost formy nad treścią, ale już wiem że bardzo się myliłem. Co nie zmienia faktu, że sztywniaka nadal mam, póki co do ciągania przyczepki i wojaży po asfaltach i szutrach, ale jakieś plany powoli się kroją i na ten sprzęt.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)
15 godzin temu, szamysz83 napisał:

 Natomiast może zrobi się trochę lżej 😁A tk na serio, nigdy nie miałem karbonu - chciałbym spróbować.

Nie pokładałbym jakiś szczególnych nadziei w tej ramie. Jeśli upierasz się na HT to poszukaj raczej czegoś od Cannondale czy Scott. Oczywiście jeśli chcesz zauważyć jakąkolwiek różnicę.

Edytowane przez KNKS
  • Mod Team
Napisano

Można kupić rower dla ramy - część gratów można sprzedać, i odzyskać kasę. Poza tym, to czasem właśnie kupno samej ramy jest średnio opłacalne - popatrz ile np. kosztuje rama Treka, a ile kompletny rower na niej (nawet jeśli ma dość podstawowe komponenty). Jako ciekawostka - rama Procalibra drugiej generacji jest o stówę droższa od kompletnego Procalibra 9.6 trzeciej generacji, a model 9.5 jest o 1.4 k droższy od ramy (za tyle byś tego całego osprzętu raczej nie kupił)...

Taniej niż rama Procalibra wychodzi np. Scott Scale 930 z ramą niewiele ponad 1 kg (nieco >1500€ we włoskim sklepie evolutionbikes).

Trek podaje miejsce dla opon max 2.4", Scott ma fabrycznie założone 2.35" na 30 mm obręczach.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Kupno roweru dla ramy to jednak problem późniejszych kwestii gwarancyjnych. Zdarza się że producent zabiera Ci cały rower i daje nowy na podobnym poziomie kompletacji (tak się realizuje dożywotnia gwarancja na ramę w Treku gdy reklamujesz rower z wycofanej generacji). 

Kupno ramy upraszcza temat - gwarancję masz na ramę, a nie na rower jako taki.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...