Eduardo Napisano wczoraj o 21:01 Napisano wczoraj o 21:01 (edytowane) Czesc! Ostatnio przyjechal do mnie kolega i postanowilismy wypozyczyc rowery w decathlonie. Po jednym dniu jazdy na szosie (triban rc120) kompletnie sie tym zaraziem od razu zapragnaem miec wasny rower szosowy. Od tygodnia intensywnie zgebiam temat czytam o roznych typach rowerow szosowych, osprzecie itd. Szukam roweru typu endurance, będę użytkował w stolicy. W budzecie mam kilka modeli, ktore juz wytypowaem, ale chetnie usysze wasze opinie ktore z nich warto rozwazyc, a moze polecicie cos lepszego w tym budzecie? 1. Https://szybkierowery.Pl/produkt/sensa-romagna-comp-105-2024/ 2. Https://szybkierowery.Pl/produkt/sensa-modena-disc-tiagra-black-2024/ sa rowniez uzywki, ale nie do konca jestem do nich przekonany, raczej szukam nowego. Sa ze sklepu Bernarda na olx/fb 3) https://www.Olx.Pl/d/oferta/fvat23-carbon-ultegra-centurion-gigadrive-full-carbon-dt350-gwarancja-cid767-idw80rp. 4) https://www.Facebook.Com/share/p/1bbh2122am/ jesli chodzi o uzywane rowery z olx/fb, to szczerze mowiac, nie wiem, czy warto sie w to pakowac. Nie mam wystarczajacej wiedzy, zeby dobrze ocenic stan sprzetu i ciezko mi znalezc rower w dobrej cenie, ktory od razu byby w porzadku, bez koniecznosci wymiany czesci. Z gory dziekuje za pomoc. Edytowane 23 godziny temu przez Eduardo Cytuj
keltu Napisano 23 godziny temu Napisano 23 godziny temu Zdecydowanie https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-modena-disc-tiagra-black-2024/ jeśli jest twój rozmiar 1 Cytuj
Eduardo Napisano 23 godziny temu Autor Napisano 23 godziny temu Poprawiam link z 4 punktu https://www.facebook.com/share/p/164cgtzYt4/? Cytuj
nossy Napisano 13 godzin temu Napisano 13 godzin temu Przyjmij sobie następujące kryteria....grupa minimum Tiagra 2x10 , im wyżej czyli s.105 2x11, 2x12 tym lepiej. Hamulce- niby na płaskie , jak jeździsz po suchym to tarcze nie są jakimś must have, problem tylko taki że jak spadnie deszcze, wejdą jakieś góry to za nie podziękujesz. Oczywiście rower na hamplach hydraulicznych lepiej i szybciej się sprzeda z mniejszą stratą wartości. Tym samym wyszło, że ta Sensa na Tiagrze 2x10 i hamulcach tarczowych hydro jest dobrym wyborem, a jak możesz dołożyć trochę do lekko ponad 4k to kup sobię Sensę na grupie shimano 105 i hamplach tarczowych hydraulicznych. Stosunek ceny do osprzętu w przypadku Sensy raczej nie do przebicia, ale ich ramy nie należą do jakiś finezyjnych. Po prostu budżetowa alu rama i tyle. Jak się podoba nic tylko brać. Jeśli to ma być rower to nabijania kilometrów w normalnym tempie, a nie na jakieś szosowe zawody to w karbonowy używany na zwykłych hamplach bym się nie bawił. 1 Cytuj
chrismel Napisano 12 godzin temu Napisano 12 godzin temu 11 godzin temu, Eduardo napisał: będę użytkował w stolicy A więc koniecznie hamulce hydrauliczne. Rowerzyści którzy wyprzedzają na trzeciego. Ostatnio modne stało się robienie stuntów na hulajnogach elektrycznych połączone z utratą kontroli nad nimi. No i w ogóle wszelkiej maści elektryki pędzące po 50-60 km/h wyprzedzające wszystko co się rusza. 1 Cytuj
Greg1 Napisano 12 godzin temu Napisano 12 godzin temu Z tych linkowanych to zdecydowanie ta Sensa na Tiagrze i hamulcach hydraulicznych. Rowery szosowe na hamulcach obręczowych są obecnie niesprzedawalne - sam się od kilku miesięcy bujam z Krossem Vento 3.0 na Sorze 2x9 i mam naprawdę bardzo mało zapytań 1 Cytuj
Eduardo Napisano 7 godzin temu Autor Napisano 7 godzin temu (edytowane) Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc i rady! Ostatecznie wybór padł na Sense z Tiagrą i hydraulicznymi hamulcami 😄👍 A jakie pedały polecacie na początek? Edytowane 7 godzin temu przez Eduardo Cytuj
Eduardo Napisano 5 godzin temu Autor Napisano 5 godzin temu A jeśli chodzi o wagę – czy 10,1 kg to nie za dużo? Rozumiem, że to waga bez pedałów. Drugie pytanie: czy jest możliwość założenia szerszej opony w razie czego ? Cytuj
keltu Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu Sensa na tarczach zdaje się przyjmie do 32mm. 1 Cytuj
Eduardo Napisano 2 godziny temu Autor Napisano 2 godziny temu Dobra, chyba masa 10,1 kg bez pedałów w tym przedziale cenowym i z hydraulicznymi hamulcami to całkiem standardowa wartość. To przecież rower typu endurance, z wygodną pozycją, raczej nie do ścigania się. Z tego, co rozumiem, różnica w prędkości będzie niewielka ? Może ktoś się wypowiedzieć z ekspertów ? Dziękuję ! 🙂 2 godziny temu, keltu napisał: Sensa na tarczach zdaje się przyjmie do 32mm. 9 godzin temu, Greg1 napisał: Z tych linkowanych to zdecydowanie ta Sensa na Tiagrze i hamulcach hydraulicznych. Rowery szosowe na hamulcach obręczowych są obecnie niesprzedawalne - sam się od kilku miesięcy bujam z Krossem Vento 3.0 na Sorze 2x9 i mam naprawdę bardzo mało zapytań 10 godzin temu, chrismel napisał: A więc koniecznie hamulce hydrauliczne. Rowerzyści którzy wyprzedzają na trzeciego. Ostatnio modne stało się robienie stuntów na hulajnogach elektrycznych połączone z utratą kontroli nad nimi. No i w ogóle wszelkiej maści elektryki pędzące po 50-60 km/h wyprzedzające wszystko co się rusza. 11 godzin temu, nossy napisał: Przyjmij sobie następujące kryteria....grupa minimum Tiagra 2x10 , im wyżej czyli s.105 2x11, 2x12 tym lepiej. Hamulce- niby na płaskie , jak jeździsz po suchym to tarcze nie są jakimś must have, problem tylko taki że jak spadnie deszcze, wejdą jakieś góry to za nie podziękujesz. Oczywiście rower na hamplach hydraulicznych lepiej i szybciej się sprzeda z mniejszą stratą wartości. Tym samym wyszło, że ta Sensa na Tiagrze 2x10 i hamulcach tarczowych hydro jest dobrym wyborem, a jak możesz dołożyć trochę do lekko ponad 4k to kup sobię Sensę na grupie shimano 105 i hamplach tarczowych hydraulicznych. Stosunek ceny do osprzętu w przypadku Sensy raczej nie do przebicia, ale ich ramy nie należą do jakiś finezyjnych. Po prostu budżetowa alu rama i tyle. Jak się podoba nic tylko brać. Jeśli to ma być rower to nabijania kilometrów w normalnym tempie, a nie na jakieś szosowe zawody to w karbonowy używany na zwykłych hamplach bym się nie bawił. 21 godzin temu, keltu napisał: Zdecydowanie https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-modena-disc-tiagra-black-2024/ jeśli jest twój rozmiar Dobra, chyba masa 10,1 kg bez pedałów w tym przedziale cenowym i z hydraulicznymi hamulcami to całkiem standardowa wartość. To przecież rower typu endurance, z wygodną pozycją, raczej nie do ścigania się. Z tego, co rozumiem, różnica w prędkości będzie niewielka ? Może ktoś się wypowiedzieć z ekspertów ? Dziękuję ! 🙂 Cytuj
chrismel Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu Waga roweru przy jeździe po płaskim terenie ze stałą prędkością nie ma znaczenia. Poza tym pamiętaj że istotna jest masa zestawu czyli rowerzysta + rower a nie samego roweru. Więc jak rower jest lżejszy o 2 kg to zyskujesz nie 20% ale 2-2,5% w zależności od tego ile Ty ważysz. Dlatego w kolarstwie są tak istotne W/kg a nie czysta moc kolarza. Nie chcę Cię zniechęcać do zakupu tego roweru bo to całkiem fajny sprzęt za tą kwotę ale patrząc przyszłościowo rozważyłbym zwiększenie budżetu i zakup czegoś do czego wejdzie opona przynajmniej 35C. Ideałem by było gdyby rama mieściła 40C. Możesz sobie jeździć na razie na oponach typowo szosowych ale gdyby naszła Cię kiedyś ochota na zboczenie z asfaltu na drogi szutrowe to wcale nie musisz zmieniać roweru czy kupować drugiego, np. gravela. Wystarczy podmianka opon i po równych szutrach będzie wygodnie. Coraz więcej rowerów szosowych typu endurance ma taką możliwość. Podam tylko jeden przykład takiego roweru: https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-szosowe/endurance-bikes/endurace/allroad/endurace-allroad/4164.html?dwvar_4164_pv_rahmenfarbe=R138_P01 Na rynku zaczyna się też pojawiać coraz więcej opon o tej szerokości przeznaczonych właśnie do szos typu allroad. 1 Cytuj
Eduardo Napisano 1 godzinę temu Autor Napisano 1 godzinę temu (edytowane) @chrismel Dziękuję za odpowiedź i wskazówkę. Na ten moment i tak zwiększyłem budżet, ale niestety mam ograniczony do 3,5 tysiąca. Właśnie o tym myślałem, żeby w razie potrzeby mieć możliwość włożenia większej opony, a z tego co wiem do tej Sensy wejdzie maksymalnie 32 mm. Rozumiem, że to jest bardziej komfortowe na średniej jakości drogach, ale dalej nie gravel. Ten Canyon widzę też ma ponad 10 kg i bardzo fajnie wygląda, niestety nie mój budżet. Zauważyłem, że są dwie wersje dostępne — Romagna i Modena. Różnią się chyba głównie kolorem i nazwą, a do tego cena różni się o około 100 zł? https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-modena-disc-tiagra-black-2024/ https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-romagna-disc-tiagra-grey-2024/ Edytowane 1 godzinę temu przez Eduardo Cytuj
StrayRider Napisano 18 minut temu Napisano 18 minut temu Z specyfikacji z linków - różnica w siodełkach ... Selle Italia Model X Superflow vc. San Marco Monza Full-Fit Wide A opona 32mm na "szosę" jest OK. 1 Cytuj
chrismel Napisano 13 minut temu Napisano 13 minut temu Tu nie tyle chodzi o komfort ale o podatność ścianek bocznych na przypadkowe rozcięcie. Jeździłem na GP5000 32C. Potem założyłem GP5000 35C AS. W pierwszej boczne ścianki są jak papier. W drugiej to już kawałek solidnej gumy. Jak dołożysz do tego niższe ciśnienie to znów zmniejszasz szanse na uszkodzenie. Teraz jeżdżę na Pirelli P Zero Race 40C. Te to już traktuję jak gravelowe i przestałem w ogóle zwracać uwagę na to po czym jadę. Po 3000 km dość mało przyjaznego jak na opony szosowe traktowania zero śladów zużycia czy rozcięć. I naprawdę nie przejmuj się wagą roweru. Bardziej opłaca się samemu odchudzić, wyjdzie taniej a jeszcze zaoszczędzisz na żarciu 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.