Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie!

Coraz częściej na kandsie stv700 zdarzają mi się wycieczki powyżej 5h, na których nie oszczędzam się.

stv700 to najtańszy możliwy kros na tournaju ze sztywnym widelcem. Rama bez uginacza bardzo mi odpowiada.

Zastanawiam się, czy coś mogę w tym rowerze poprawić.

Nieco szybsze (może ciut węższe?) koła na lepszych piastach? A jeśli tak, to jak dobierać koła, by pasowały pod nieco wyższe grupy, które mają rożne ilości koronek?

pozdro,

zt

Napisano

Rower prawdopodobnie obecnie jest na wolnobiegu 7rz.
To przy rowerze z tego przedziału cenowego wszelkie większe usprawnienia będą stanowiły znaczną część ogólnej wartości. Ale nikt nikomu nie zabroni ustawiać sobie roweru "pod siebie" :), bez względu na koszt.
Poniżej kilka możliwości:

1.Jeśli obecne koła są "OK"(brak "bicia", brak większych problemów w eksportacji) można wymienić opony na coś "szybszego(np. link, link)
(Pytanie na jakich obecnie oponach rower jest użytkowany?)
-koszt do ~200zł


2.Wymiana tylnego koła z piasta na kasetę(kaseta 7rz. bez zmian przerzutki, manetki)
https://allegro.pl/oferta/kolo-rowerowe-tyl-alexrims-en24-28-29-622x19-novatec-nt-f362-kaseta-v-brake-17402085095
-koszt ~450


3.Komplet z przejściem na napęd 3x8, 3x9.
Można rozbić na raty: koło tył, następnie kaseta z wyższego rzędu + przerzutka + manetka, na koniec przednie koło, a docelowo można podziałać coś jeszcze z suportem i korbą. 

https://allegro.pl/oferta/kolo-rowerowe-tyl-alexrims-en24-28-29-622x19-novatec-nt-f362-kaseta-v-brake-17402085095
~370zł
https://allegro.pl/oferta/kolo-rowerowe-przod-alexrims-en24-28-29-622x19-novatec-nt-a361-v-brake-17402279405
~320zł
Manetka + przerzutka (8-9rz.)
~150-200zł


4.Odsprzedać obecny rower i zainwestować w coś "wyższej klasy".


A dobór koła pod wyższe grupy: to musi być informacja o tym co obsługuje piasta, wolnobieg/kaseta(np. "Przeznaczona do 7, 8, 9, 10 i 11-rzędowych kaset").

  • +1 pomógł 1
Napisano

Widzę, że korba w altus to 3x6, 3x7 i 3x8 (np. FC-M311). Natomiast acera i alivio to 3x9 (np. FC-T3010, FC-MT210)

Jeżeli chodzi o obecny układ 3x7 (48/38/28 xh 14/16/18/20/22/24/28) raczej nie byłem w sytuacji, gdy aż tak bardzo mi czegoś brakowało. Podkreślam: aż tak bardzo.

Chyba najbliżej jestem altusa. Pytanie, czy acera i alivio dadzą mi coś więcej niż tournay i altus. One wszystkie są w kwadracie, który, kehem, w tej mojej wersji tournaja jest dość dzielny.

Hollowteka bym bankowo zauważył, ale przy całości kosztów to przesada. IMO dywagacje claris (są konfiguracje 3x8) z "turystycznymi" manetkami, czy deore raczej odpuszczamy.

Cytat

Pytanie na jakich obecnie oponach rower jest użytkowany?

Od początku roku śmigam na oponach Vittoria Randonneur 111.344.B4.37.111TG 700 x 38C. Po wymianie z prążkowanych jest różnica. Znacznie dłuższe dystanse zaczęły być na nich  całkiem dynamiczne (dominuje asfalt i ścieżki przepalonych dotacji).

 

Cytat

4.Odsprzedać obecny rower i zainwestować w coś "wyższej klasy".

W zeszłą sobotę przejechałem na tym w obecnej konfiguracji i stanie ponad 200km. Ani razu nie włączył mi się tryb "nigdy więcej".

@StrayRider,dzięki za hinty z kołami - podobają mi się.

I wracając do głównego wątku:

szukam istotnych różnic między:
- altusem z https://allegro.pl/oferta/kolo-rowerowe-tyl-alexrims-en24-28-29-622x19-novatec-nt-f362-kaseta-v-brake-17402085095
- a acerą z https://allegro.pl/oferta/kolo-rowerowe-tyl-alexrims-en24-28-29-622x19-novatec-nt-f362-kaseta-v-brake-17402085095

 

Napisano (edytowane)
12 godzin temu, StrayRider napisał:

Rower prawdopodobnie obecnie jest na wolnobiegu 7rz.
To przy rowerze z tego przedziału cenowego wszelkie większe usprawnienia będą stanowiły znaczną część ogólnej wartości.

Można zastąpić obecny wolnobieg (14-28) takim:

Wolnobieg SunRace 7-rzędowy 13-28T srebrny MFM30 - 4710944225235 - 11022926292 - Allegro

Wbrew pozorom, ten jeden ząbek mniej da się zauważyć i będzie łatwiej dokręcać w sprzyjających warunkach (wiatr w plecy, zjazdy). 

Jeśli w planie są strome podjazdy to jest też wersja Mega:

Wolnobieg 7-rzędowy SUNRACE 13-34T SHIMANO MTB - 4710944227475 - 17438911159 - Allegro

Opony Vittoria Randonneur do szybkich nie należą, to raczej takie ciężkie (przy małej realnej szerokości), pancerne klocki o nieprzyzwoicie dużych oporach toczenia. Macałem je kiedyś w Decathlonie i wydawały się strasznie toporne - komfortu też bym się na nich nie spodziewał, bo ten karkas nie ma żadnej elastyczności.  

Touring Bike Tire Test: Vittoria Randonneur

Tutaj zdecydowanie można wiele poprawić. 

Nawet takie będą lżejsze, bardziej komfortowe i uniwersalne (bo całkiem dobrze trzymają w lekkim terenie), a po asfalcie też toczą przyjemnie lekko. 

Świetna cena jak za oponę renomowanego producenta z paskiem odblaskowym:

Continental AT Ride 28x1.6 reflex drut - Biostern  

Te też godne polecenia:

Continental Contact Speed 700x32C ref/dr - Biostern

Pod tą drugą to można dać nawet taką dętkę:

Dętka Ride Now Light 36g Road Bike 45mm - Biostern

Pierwsza wymaga już szerszej:

Dętka Ride Now Light Gravel / MTB 65mm - Biostern

 

 

Edytowane przez marvelo

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...