Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej! :) 

Jak w temacie, szukam roweru dla mojej partnerki, 30 lat, 150 cm wzrostu, więc w zasadzie większość rowerów na stornach rowerowych po wpisaniu wzrostu odpada, ramy są za duże.

Rower będzie używany sporadycznie, więc pewnie trekking. Chyba, że jakiś pseudo-gravel w tej cenie się też znajdzie. Nie mamy żadnych wymagań odnośnie osprzętu, co po prostu będzie najlepsze w tej cenie to rozważymy.

Pozdrawiam i dzięki :)

Napisano

Ciężka sprawa, z jednej strony koła 27,5", z drugiej nie znam żadnego rozsądnego crossa na kołach 28" na ten wzrost.
Zwróć uwagę zdecydowanie na producentów oferujących linię rowerów dla Kobiet, jak Giant LIV, Kross LEA itp. Obawiam się, że jedyną rozsądną opcją będzie rower na kołach 27,5" typu ATB (lekkie MTB)

Napisano

Z decathlonu proszę bardzo:

https://www.decathlon.pl/p/rower-miejski-dlugodystansowy-elops-500-niska-rama/_/R-p-305054

prosty i lekki rower z napędem 1x, można odchudzić jeszcze bardziej demontując błotniki/bagażnik. Zaletą jest relatywna łatwość przymiarki w Decathlonie.

na pewno dla kobiety odradzam zakup roweu mtb 26 cali z napędem 3x 8 w stylu "komunia rocznik 2005"

Z bardzo  tanich crossów. ciekawy jest https://sportano.pl/p/687507/rower-crossowy-damski-attabo-sano-4-0-28-szary  z opcją wyniany widelca na powietrzny/sztywny.

Przy opcji przekroczenia budżetu można by popatrzeć na coś takiego: https://www.wysepka.pl/rowery-urban/16338-36939-rower-fitness-specialized-sirrus-x-20-step-through.html?utm_source=google&utm_medium=pricewars2&utm_campaign=rower-fitness-specialized-sirrus-x-20-step-through&gad_source=1&gad_campaignid=21956042115&gbraid=0AAAAACnrG0cRTirBmxc7Di-Q33DfHyoVM&gclid=Cj0KCQjwvajDBhCNARIsAEE29WooQK9dI-yjb1UlwzKpmE7ofVHRORMFiVwzcbwrMAYLwPyaMqRUFm8aAjgnEALw_wcB#/rozmiar-xs/kolor-satin_spice_deep_orange_reflective

 

Napisano (edytowane)

Komfort użytkowania roweru, gdzie nasz wzrost jest w dolnej granicy rozmiarówki określę mianem: graniczny, warunkowy komfort. Jestem prawie pewny iż przyszły użytkownik zostanie skutecznie zniechęcony.

Edytowane przez afly
Napisano

Kurcze, musimy znaleźć jakiś rowerowy i przymierzyć chyba te ramy S-ki dla niej, bo ciężko tak, wszystkie te rowery od 150 cm+... Pytanie czy da się to jakoś dostosować aby jednak umilić jazdę tak niskiej osobie? Tj. siodełko przesunąć do przodu, podnieść kierownicę itp.,? Nie chodzi mi tutaj o jak najbardziej wygodny i aerodynamiczny typ jazdy, będzie go używać max raz na 1-2 tygodnie, na 3-4h, więc nie ma to być rower do wypraw na 500km tylko tak sporadycznie wskoczyć i pokręcić po lesie :)

Napisano

Problemem będzie wyciągnięta sylwetka oraz ograniczona możliwość pełnego skrętu - tego parametru ramy nie zniwelujesz bez upośledzenia prowadzenia roweru.

W momencie gdy dopasowałem rower mojej żonie, zaczęła jeździć więcej niż ja :woot:

Zobacz jaką geometrię mają te rowery - niech wykona kilka przymiarek (na sucho przy perspektywie zakupu nowego roweru, przeważnie wszystko pasuje ;)).

https://www.amuletbikes.pl/pl/p/amulet-29-youngster-1-11-sh-alu-brushed-transparent_red-2023-amulet-pl
https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mlodziezowy-orbea-onna-27-xs-40-pd31918/

  • +1 pomógł 1
Napisano

Z ilością jeżdżenia bardziej chodzi o pracę, wolny czas itp., ja mam go po prostu dużo, a narzeczona bardzo mało, więc jedyne jej jeżdżenie to ewentualne weekendy jak nie mamy nic zaplanowane, wiec to będzie 3-4 razy w miesiącu max. Czyli celować w ogóle w rowery młodzieżowe i zrzucić opcje rowerów dla dorosłych?

Napisano (edytowane)

Moja przyjaciółka ma 153 i znam ten ból. Jeśli ma być gravel, to parametr TT absolutnie maks 52 cm i kąt główki 70 stopni. Wtedy możesz dać mostek nawet 4 cm bez ryzyka nerwowego kierowania. Do tego dokupujesz przedłużkę rury sterowej np. marki BBB, żeby można było dać kilka podkładek. Kiera z krótkim reachem, czyli około. 60 mm lub mniej. Można też pomyśleć o kierownicy z podniesieniem, są takie baranki.

Absolutnie nie polecam z przesuwaniem siodła mocnego do przodu, bo takie małe ramy mają ostry kat rury podsiodłowej, więc siodło już jest do przodu względem osi korby. Jak jeszcze przesuniesz, to fatalnie dla kolan i pedałowania.

Weź pod uwagę moje rady, bo już trzeci rower ustawiam przyjaciółce i mam pewne doświadczenie w tym problemie.

Gravela teraz mi się udało tak ustawić, że jest git. A to jest rozmiar S, niby od 151, a bez zmniejszenia go tymi zabiegami o grubo ponad rozmiar dziewczyna by była wyciągnięta jak struna...

PS. Pisząc ostry kat podsiodłowej, miałem na myśli stromy, zazwyczaj w takich ramach jest 74.5-75, to bardzo dużo, jak na rowery nie sportowe.

Edytowane przez Miro1970
  • +1 pomógł 2
Napisano (edytowane)
7 godzin temu, Spoconymanek napisał:

A coś "gravelowego" da radę w tym budżecie?

Nie polecam klamkomanetek szosowych w połączeniu z mechanicznymi hamulcami tarczowymi. To słabe rozwiązanie a dla dziewczyn wręcz bardzo niebezpieczne. Trzeba używać dużej siły a tej przy drobnych dłoniach zwyczajnie brakuje. Jeżeli w ogóle chcecie myśleć o gravelu to trzeba zwiększyć budżet i celować w coś dostosowanego dla Pań - np. Liv (Giant w wersji damskiej). Z drugiej strony to wydatek na lata więc raz się wydaje a korzysta długo.

Edytowane przez chrismel
  • +1 pomógł 2
Napisano

Dokładnie, osoby o małych dłoniach mają problem z hamowaniem na baranku. Napędy 2x też raczej odpadają moim zdaniem - ruch nadgarstkiem do wewnątrz żeby zmienić z małego blatu na duży też jest bardzo trudny w takim wypadku.

  • +1 pomógł 2
Napisano

... a potem, osoby o małych dłoniach, odkrywają że klamkomanetki można regulować 😉. Od zawsze wiadomo że hamulce mechaniczne to porażka, ale tutaj mamy symboliczny budżet i chyba nie spodziewamy się fajerwerków.

  • +1 pomógł 2
Napisano

Dla tego Attabo, parametr F (545mm) w geometrii ramy wskazuje bardziej na 156cm+ ;)
Podpisuje się pod @Miro1970 - TT powinno być w okolicy 520mm dla kobiety 150cm.

Oczywiście należy uświadomić sobie iż są to rowery niszowe i znalezienie ich w budżecie określonym w temacie może być niemożliwe.

  • +1 pomógł 3
Napisano
13 godzin temu, KNKS napisał:

... a potem, osoby o małych dłoniach, odkrywają że klamkomanetki można regulować 😉.

No spoko. Moja żona ma 156cm, klamkomanetki sora. Hamowanie z górnego chwytu, kiedy, masz przybliżone klamki jest w sumie nawet gorsze. W dolnym chwycie prawie nie jeździ. Z przerzucaniem biegów nic nie wyregulujesz. Ale przyznaję też, że to skill issue. Znajoma o niewiele większych dłoniach po prostu nauczyła się sobie z tym radzić, bo jeździ o wiele więcej. Do ergonomii jednak nadal temu daleko.

  • +1 pomógł 1
Napisano

@nctrns Sam wiesz, że skuteczność hamulców w rowerze szosowym, oparta na klamkomanetkach, jest wyraźnie mniejsza niż porównywalnych hamulców obsługiwanych "tradycyjną" klamką. Tyle tylko, że rower szosowy , użytkowany zgodnie z przeznaczeniem, korzysta z dobrodziejstw hamowania znacznie rzadziej niź rower XC czy enduro. Tak więc obserwowana przez początkujących niższa skuteczność hamowania klamkomanetką jest zrozumiała, jednak wynika ona z zapotrzebowania na siłę hamowania i konstrukcję jako taką. Bo i ułożenie klamkomanetki uniemożliwia hamowanie z pełną stanowczością a i punkt styku z jezdnią jest znikomy, tak więc przyczepność również. Tak mi się wydaje.

Oczywiście te wszystkie badziewne hamulce mechaniczne powinny zostać zakazane, bo są niebezpieczne i trup ściele się gęsto 😉.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Pamiętajcie, jeżeli nie jest to typowa linia kobieca, głównym odbiorcą jest osoba męska/"uniwersalna".

Analizując geo TREK'a w rozmiarze XS (czasami najmniejsze rozmiar znika z możliwości wyboru jak się skończą), kąty główki ramy poprawiają prowadzenie przy krótkim mostku. Jest to bardzo ciekawa opcja do przymiarki i powinna podpasować.
Rowery fitness FX – więcej zdrowia, więcej szczęścia - Trek Bikes (PL)
Rowery Dual Sport - Trek Bikes (PL)

Edytowane przez afly
  • +1 pomógł 1
Napisano

Z własnego doświadczenia kupowania roweru pod 155 cm powiem, że bardzo ciężko dostać ramę XS do przymiarki w sklepie. U mnie skończyło się na mierzeniu kilku S-ek (np. Dual Sporta 2025, rama taka sama jak w FX 2025, minimalna różnica geometrii ze względu na rożne koła), porównaniem kilku innych ram na https://bikeinsights.com i ostatecznie zamówiłam trochę w ciemno Treka FX 3 Disc 2023 za 3380 zł. 

W ramach ciekawostki, Trek FX 3 Disc 2023 w rozmiarze XS wygląda następująco (zdjęcie z internetu): 
s-l1200.jpg

  • +1 pomógł 2

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...