Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzień dobry, szukam wygodnego, lekkiego i zarazem dość wytrzymałego roweru w określonej cenie. Zależy mi głównie na wygodzie i tym, by nie trzeba było się aż tak bardzo schylać, zważając na pewne problemy z kręgosłupem. Jest mi obojętny typ roweru, więc nawet gdyby był męski, to łatwo jest wymienić siodełko i nie robi mi to żadnej wielkiej różnicy.

Rower będzie mi służyć głównie do jazdy na asfalcie, zarówno na wyboistych terenach wiejskich, jak i prostych miejskich, dlatego myślę, że rower typu miejskiego nie byłby dobrą opcją, bardziej myślałam nad trekkingowym lub górskim. Szukałam kilku rowerów na Media expert, ale większość ma dość mieszane recenzje, a ja szukam sprzętu, który wytrzyma lata i nie trzeba będzie go tak bardzo przerabiać, wliczając w to dodatkowe koszty. Zależy mi opcjonalnie również na ładnym kolorze, choć, to jest tylko dodatek.

Moja mama ma bardzo wysoką damkę za 500 zł, ale niestety jest ona bardzo ciężka i jazda na niej dłużej naprawdę męczy.

 

Napisano (edytowane)

Upraszczając.

Podczas jazdy po płaskim terenie waga nie ma żadnego znaczenia.

Masz do pokonania tylko dwa opory - aerodynamiczny i toczenia.

Opory toczenia zależą od rodzaju użytych opon i są stałe niezależnie od prędkości. Dobre opony szosowe używane w rowerach szosowych mają opory na poziomie 20W za komplet. Marne opony turystyczne używane w tanich rowerach mogą mieć łączny opór na poziomie 100W za komplet. To przekłada się na różnicę rzędu kilku km/h.

http://bikecalculator.com/ , https://www.bicyclerollingresistance.com/

Drugi opór - aerodynamiczny - jest zależny od pozycji na rowerze i ubioru. Kiedy jest ona wyprostowana i ubrana jesteś w luźne ciuchy jest dramatycznie duży. Dlatego tak ciężko się jedzie.

Jak zsumujesz marne opony z wyprostowaną pozycją i luźnymi ciuchami to rower przestaje chcieć jechać i jazda staje się bardzo męcząca.

Edytowane przez chrismel
  • +1 pomógł 2
Napisano (edytowane)

Ten jest prawie idealny do takiej jazdy.

https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2023-kentfield-st-2-2-2

Jeszcze chyba lepszy, choć troszkę cięższy to Marin Larkspur 2. Niestety droższy. Jest też Larkspur 1, ale z dużo słabszym napędem.

Napęd w piaście lub 1x to ogromny plus wg mnie do takiej jazdy, dla 95% moich rekreacyjnych znajomych przednia przerzutka to tylko zawada i przeszkoda w płynnej jeździe. Oczywiście możesz być w pozostałych 5%.

 

Edytowane przez Miro1970
Napisano

@chrismel dobrze piszesz, ale to tylko teoria. Jadąc po płaskim zwalniasz I się rozpędzasz i wtedy waga ma znaczenie. A co do ciuchów i pozycji, to opory zaczynają być odczuwalne przy znacznie powyżej 20 km/h, chyba że mocno wieje.

Mam w swoich obu rowerach opony o prawie identycznych oporach, napędy prawie takiej samej klasy, piasty o bardzo zbliżonych oporach. Pozycje prawie takie same 

Jeden jest lżejszy o niecałe dwa kilo, ma napęd i piasty troszkę lepsze i zazwyczaj mam na nim 2 kg mniej bagażu, typu bidony, prowiant czy jakiś ciuch. A różnica w lekkości jazdy jest uderzająca - sumarycznie: podjazdy, ruszanie itd 

Zrobię test. Załaduje je tak, by całkowite wagi były identyczne, by ustalić, z czego wynika ta różnica w zmęczeniu, wysiłku.

  • +1 pomógł 1
Napisano

@Miro1970 oczywiście że masz rację. Dlatego napisałem pierwsze słowo w poście - upraszczając. Osobie która jest laikiem często wydaje się że kupienie lekkiego roweru rozwiązuje wszystkie problemy. Jak napisała koleżanka

1 godzinę temu, MarlenaTelep napisał:

niestety jest ona bardzo ciężka i jazda na niej dłużej naprawdę męczy

a nie to jest główną przyczyną.

Sama zmiana ciuchów na sportowe które większość ludzi ma w szafie (leginsy do biegania, obcisła koszulka) i opon na szybkie gravelowe już by znacznie ułatwiła jazdę. Oczywiście dalej będzie to toporny kloc ale mi chodziło tylko o uzmysłowienie co jest głównym problemem. Bo jak tego się nie zrobi to skończy się zakupem dokładnie takiego samego roweru w nadziei że skoro jest nowy to będzie szybki.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...