grissley Napisano 30 Kwietnia Napisano 30 Kwietnia Mam teraz w swoim Crossie hamulce MT200. Nie narzekam, ale gdzieś tam wyczytałem, że już wymiana samych klamek sporo poprawia wygodę hamowania, wyczucie i modulację - i zaczął mnie kusić apgrejd. Wybitne promki chyba się już pokończyły, ale zrobiłem rozpoznanie i wstępną listę potencjalnych zmienników obecnych klamek wraz z cenami: BL-MT501 210 zł DEORE BL-T6000 210 zł SLX BL-M7100 270 zł XT BL-T8100 320 zł XT BL-M8100 335 zł Tutaj jednak pojawia się problem kompatybilności - jest chyba kilka standardów, dodatkowo ludzie często piszą o konkretnych kombinacjach, że wg Shimano niby niekompatybilne, ale w praktyce kompatybilne bezproblemowo. Możecie mi podpowiedzieć, które klamki pasowałyby Plug&Play i które warto brać (oraz "czy" i dlaczego)? Cytuj
KSikorski Napisano 1 Maja Napisano 1 Maja Hamulcowo wszystkie shimano są wzajemnie kompatybilne. Manetkowo - te z serii x100 są w zasadzie kompatybilne tylko z manetkami z serii x100, a klamki z serii poniżej x100 nie dają się sensownie ustawić z manetkami z serii x100. Cytuj
Dokumosa Napisano 1 Maja Napisano 1 Maja Dodatkowo klamki trekingowe (np. T6000, T8000) nie posiadaja systemu servo wave oraz są 3-palczaste więc raczej nie do jazdy w terenie. Rozumiem, że podałeś ceny za komplet (L+P) klamek. 1 Cytuj
Mod Team bogus Napisano 1 Maja Mod Team Napisano 1 Maja Tylko podpowiem, że za 450 zł a czasem nawet mniej można kupić kompletne hamulce M6100 a to już zupełnie inne hamowanie niż MT200. 2 Cytuj
Rafał87 Napisano 1 Maja Napisano 1 Maja Sens tego upgrejdu to widzę tylko w zastosowaniu klamek z servo wave w innym wypadku to lepiej kupić dobre tarcze i dobre klocki. Cytuj
grissley Napisano 1 Maja Autor Napisano 1 Maja (edytowane) 6 godzin temu, sznib napisał: Wszystkie będą kompatybilne. 5 godzin temu, KSikorski napisał: Hamulcowo wszystkie shimano są wzajemnie kompatybilne. Manetkowo - te z serii x100 są w zasadzie kompatybilne tylko z manetkami z serii x100, a klamki z serii poniżej x100 nie dają się sensownie ustawić z manetkami z serii x100. Chyba nie ogarniam, czym się różni kompatybilność "hamulcowa" od "manetkowej"? Czy te klamki co podlinkowałem mogę podpiąć do zacisku i przewodu od M200 (czyli wymienić same klamki)? 5 godzin temu, Dokumosa napisał: Dodatkowo klamki trekingowe (np. T6000, T8000) nie posiadaja systemu servo wave oraz są 3-palczaste więc raczej nie do jazdy w terenie. Rozumiem, że podałeś ceny za komplet (L+P) klamek. Tak ceny za dwie klamki. 4 godziny temu, bogus napisał: Tylko podpowiem, że za 450 zł a czasem nawet mniej można kupić kompletne hamulce M6100 a to już zupełnie inne hamowanie niż MT200. No da się w tych okolicach znaleźć komplet BL-M6100+BR-M6100 albo BL-M6100+BR-M6120. Tylko to u=już takie pompowanie budżetu. No i miesiąc temu w tej cenie był komplet M8100, co mnie strasznie frustruje (bo już w tej cenie nie ma),,,, Edytowane 1 Maja przez grissley Cytuj
Rafał87 Napisano 1 Maja Napisano 1 Maja zobacz sobie w którym miejscu jest mocowanie klamki do kierownicy w klamce np m6000 a m6100, te z serii x100 mają przesunięte mocowanie do wewnątrz kierownicy przez co mając np manetkę m6000 nie zamontujesz jej sensownie z dźwignią m6100 bo jej położenie będzie wypadało dość nie ergonomicznie. Trzeba wtedy montować w kolejności grip-manetka-klamka ale to może nie być wygodne. Manetki x100 są dostosowane pod dźwignie x100 więc tam tego problemu nie ma. Cytuj
Dokumosa Napisano 1 Maja Napisano 1 Maja Nowe klamki shimano mają "poprawione" mocowanie do kierownicy, które zostało opracowane tak żeby ich obejma była usytuowana dokładnie w miejscu gdzie powinny być zamontowane manetki starszego typu. Cytuj
KSikorski Napisano 1 Maja Napisano 1 Maja Dokładnie tak, a z tego wynika że aktualne hamulce Shimano mają sens jedynie z manetkami x100, ale też w drugą stronę - napędy x100 słabo współpracują z hamulcami innych producentów. Przez chwilę miałem manetkę M5100 z klamkami tektro - dało się to ustawić do stanu używalnego, ale nie był to stan optymalny. Cytuj
grissley Napisano 1 Maja Autor Napisano 1 Maja (edytowane) Tak mam teraz: Po lewej manetka SL-T6000, a po prawej SL-T8000. Z tego co piszecie to oznacza, że żadne klamki z tych z mojej listy nie będą dobrym rozwiązaniem? Edytowane 1 Maja przez grissley Cytuj
Rafał87 Napisano 1 Maja Napisano 1 Maja Z Twojej listy dobre będą Deore BL-MT501, mają servo wave i klasycznie umiejscowioną obejmę montażową. One swoja drogą zastąpiły chyba M6000 ale jak znajdziesz BL-M6000 (nie T6000) to też dobre będą. Cytuj
Mod Team bogus Napisano 1 Maja Mod Team Napisano 1 Maja 4 godziny temu, KSikorski napisał: Dokładnie tak, a z tego wynika że aktualne hamulce Shimano mają sens jedynie z manetkami x100, ale też w drugą stronę - napędy x100 słabo współpracują z hamulcami innych producentów. Przez chwilę miałem manetkę M5100 z klamkami tektro - dało się to ustawić do stanu używalnego, ale nie był to stan optymalny. Da się wszystko pożenić tak żeby było dobrze. Kwestia odpowiedniego adaptera. Ja mam klamki M9100 i manetkę Sram zamontowaną na adapterze żeby wszystko było na jednej obejmie. Zakres regulacji jest duży i nie wyobrażam sobie nie znaleźć optimum. Podobnie wygląda sprawa z manetka blokady skoku i droppera. Zaznaczam, że zabawa z adapterami do ekonomicznych nie należy 😁 Cytuj
grissley Napisano 1 Maja Autor Napisano 1 Maja (edytowane) Chciałem popatrzeć jak to wygląda jak się próbuje pożenić serię x100 klamkowo z serią 000 manetkowo, ale nie mogę znaleźć zdjęcia w necie - wszędzie doktoraty n/t manetek montowanych bezpośrednio do klamek, a nie tych a obejmach. Jak ktoś ma jakąś fotę, to prośba o wrzucenie. Tak "na oko" to x100 ma obejmę na wysokości osi obrotu dźwigni i moje MT200 też mają obejmę na wysokości osi obrotu dźwigni. To skąd taka różnica o jakiej piszecie - klamka ma inną długość? Po przekopaniu neta wygląda na to, że seria 000 jest ogólnie umierająca i w wersji z serwo to już tylko i wyłącznie mt501. To pytanko przy okazji - czy zaciski serii mt500 są jakoś istotnie lepsze od mt200? Wygląda na to, że komplet przednia klamka + zacisk + przewód już zmontowane i zalane jest raptem 50zł droższy niż sama klamka - tutaj raczej nie ma co myśleć, jeśli mam iść w 501 to wezmę taki zestaw choćby po to, żeby się z zalewaniem nie paprać, bo tego nie lubię. Podobnie zmontowany zestaw można kupić też na tył - też niewiele drożej od samej klamki, ale tam fabryczne zmontowanie niewiele pomaga, bo i tak będę musiał to rozpiąć do montażu (rurka leci wewnątrz ramy). No i tutaj z lenistwa kupiłbym raczej samą klamkę - chyba, że różnica jest duża i faktycznie warto razem z zaciskiem. PS Że też te x100 nie pasują - zapolowałby, na XT... 🥲 Edytowane 1 Maja przez grissley Cytuj
grissley Napisano 1 Maja Autor Napisano 1 Maja (edytowane) EDYTA Jedna racja z tą niepasującą serią x100, ale trzeba doprecyzować: Przesunięte mocowanie ma seria Mx100. Seria Tx100 ma nadal "standardowe" mocowanie, ale trójpalczastą dźwignię (nawet w XT BL-T8100. WTF?). Ciekaw jestem jak jest z wygodą tych dwupalcówek - nigdy takich nie miałem, a jednocześnie na MT200 i tak hamuję na dwa palce... No i ostatnie - ktoś wie, o ile konkretnie przesunięta jest obejma w Mx100? Ja mam teraz jakiś centymetr odstępu między obejmą klamki a tą od manetki. Gdyby ta różnica wynosiła max 10mm, to dałoby jeszcze radę (mam długie paluchy, może to dlatego, bo manetkę mocno w lewo odsuwam). Edytowane 1 Maja przez grissley Cytuj
grissley Napisano 2 Maja Autor Napisano 2 Maja EDYTA 2 Doczytałem, że zestaw na tył jest w wersji J-kit, czyli też powinno być plug&play (o ile wymyślę sposób, żeby bezpiecznie przepchnąć przewód przez ramę i tylni trójkąt - pewnie jakoś skleję taśmą nowy ze starym i będę powoli ciągnął, zaciskając kciuki, żeby się połączenie nie zerwało wewnątrz ramy..). Za same klamki wychodzi 210zł, za komplet z zaciskami i zalanymi przewodami - niecałe 300. Cytuj
Dokumosa Napisano 2 Maja Napisano 2 Maja Klamki trekingowe (Txxxx) nie mają servo więc zastępując nimi mt200 nic nie poprawisz w kwestii siły hamowania. 1 Cytuj
Rafał87 Napisano 2 Maja Napisano 2 Maja Jak Dokumosa pisze zmiana klamek bez servo wave to żaden upgrade, lepiej zainwestować w dobre klocki i tarcze. Cytuj
grissley Napisano 3 Maja Autor Napisano 3 Maja Zamówiłem zestaw klamek 501 z zaciskami 500 za 320zł. Zobaczymy jak się sprawdzi Cytuj
grissley Napisano Poniedziałek o 16:39 Autor Napisano Poniedziałek o 16:39 (edytowane) Dodatkowe jeszcze pytanko, bo właśnie się doktoryzuję z tarcz. Teraz w rowerze mam jeszcze seryjne RT10tki 160mm. Chodzi mi po głowie zmiana z przodu na 180mm, ale niezależnie od tego - te nowe hamulce (501) zakładać do RT10tek i wymieniać tarcze dopiero jak je zajadę, czy lepiej od razu, bo to profanacja? A jeśli od razu, to jakie tarcze brać - "legendarne" RT66 (Do CL to chyba RT64)? Czy od razu pływające Hope? Edytowane Poniedziałek o 17:04 przez grissley Cytuj
wolek Napisano Poniedziałek o 16:41 Napisano Poniedziałek o 16:41 Zaciski będziesz miał praktycznie takiej samej klasy jak w starych hamulcach. Cytuj
Dokumosa Napisano Poniedziałek o 17:56 Napisano Poniedziałek o 17:56 Nie ma już legendarnych rt66, teraz to chińska kaszana. Poza tym i tak by nie pasowały do zacisków mt501, które posiadają klocki typu wide (wiec z shimano max tarcze to rt56, które i tak będą tak samo trefne jak rt10). Z pasujących tarcz innych firm, które są chociaż poprawnie obrobione i będą działały lepiej np. tektro. Cytuj
wr81 Napisano Poniedziałek o 18:57 Napisano Poniedziałek o 18:57 Jakby ktoś jednak szukał do crossa zestawu z długimi dźwigniami i prestiżowym logo to w b-d kompetny komplet za 82EUR Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.