Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć wam! 

Mam starszego aluminiowego mtb ze sztycą 27,2mm.

Nie mogę okiełznać klikania sztycy w ramię. Wyjmuje sztyce, czyszcze ją i rurę, zakładam  - na jakiś czas jest dobrze po czym znowu zaczyna klikać.

Sztyca ma offset 20mm i siodełko jest wysunięte do tyłu. Zakładam że to przez taką skrajną pozycję występują jakieś naprężenia. Swoją drogą to już 3 sztycą - wszystkie klikają.  Rama nie jest pęknięta. Zacisk nowy i dobry, piachu brak, wszystko czyste.

Macie jakieś sprawdzone patenty?

 

Napisano

Średnice się na pewno zgadzają? Może się już podsiodłówka "wyrobiła" ze starości. Spróbuj może pastę montażową do karbonu, chociaż obawiam się, że w tym przypadku może tylko pogorszyć sprawę i do klikania dojdzie strzelanie. :D

Napisano

Anti Seize nie jest typowym smarem, do połączenia alu sztycy z alu ramą można go jak najbardziej stosować, ja nawet składając znajomym czy rodzinie nowe rowery smaruję sztyce profilaktycznie, żeby nie musieć w przyszłości walczyć z zapieczoną rurą. ;)

Napisano

Anti sieze to pasta przeciwzatarciowa. Zapobiega zapieczenia, zatarciu i korozji. Ale działa tez jako lubrykant, czyli smar.

Carbon assembly paste - zapobiega ślizganiu się połączonych elementów. Ta służy do połączenia carbonu z carbonem lub aluminium. Chodzi o to żeby sztyca nie ześlizgiwała się do dołu.

Napisano

Uzupełniając wypowiedź @JWO, z którą oczywiście całkowicie się zgadzam - połączenie karbon-karbon lub karbon-alu wymaga użycia pasty przede wszystkim ze względu na mniejsze wartości, z jakimi można dokręcać śruby obejm, co może powodować obracanie lub osuwanie się części. 

  • 10 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano

Męczyłem się z tym problemem dość długo. 
Wszelkie zabiegi kończyły się na “strzelaniu” sztycy po kilku km. 
Rozwiązaniem tematu permanentnie u mnie było:

1) nasmarowanie smarem anty sieze (w moim przypadku motorex) samej sztycy (tak sztycy!) oraz zacisku i…

2) najważniejsze, dokręcenie z odpowiednią siłą zacisku. Z tego co pamiętam u mnie to było 5.2nm (klucz cyfrowy z dokładnym wskazaniem).

Uwaga: ryzyko urwania słabej jakości śruby. Dobra kalibracji klucza też wskazana.

Wszystko poniżej skutkowało strzelaniem sztycy (przy różnicy nawet ~0.2-0.4nm )

Wcześniej próbowałem wielu innych zabiegów (łącznie z wymiana sztycy, zacisku, czyszczeniu dokładnym rury, zacisku, pasta karbonowa, zwykły smar, bez smaru itp…)

Powodzenia, ja z tym walczyłem dość długo, mimo namierzenia precyzyjnie miejsca strzałów. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...