Skocz do zawartości

[Gravel czy Road+] Optymalny rower?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! A ja szukam i szukam. Czytam, porównuję, wypytuję i analizuję. A wątpliwości coraz więcej.

A zatem, chcę się przesiąść z leciwego już MTB na coś bardziej sportowego. Ale na pewno nie szukam szosy. Sprinterem nie jestem i nie mam takiego zacięcia. Pierwsza myśl to był gravel, bo zawsze marzyłem o kierownicy z barankiem. Budżet, jaki chciałbym przeznaczyć na rower to 7 tys. PLN (początkowo zakładałem, że nie wydam więcej niż 5 tys.). Wiem jednak, że sama nazwa "gravel" znacznie podnosi cenę roweru. Stąd, zastanawiam się teraz, czy może rower o charkaterystyce Road+ byłby optymalnym wyborem. 

Podpowiecie mi coś? A może od razu podpowiecie jakieś ciekawe oferty nowych lub prawie nowych rowerów? Oczywiście w sieci znalazłem kilka sprawdzonych sklepów z nowymi, odnowionymi lub powystawowymi rowerami. Ale może jeszcze jakieś oferty podrzucicie? Przymierzałem się do Unibike Geos, mierzyłem Kross Esker i Meridę Silex. Testowany rozmiar Unibike był na mnie za duży (nie czułem się zbyt komfortowo), w Kross też mi coś nie pasowało, Merida choć wygodna, to mi się nie podoba jej geometria. 

Poproszę o porady i optymalne oferty, biorąc pod uwagę mój budżet i stosunek jakość-cena.

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przymierzałeś się do jakichś Road+? Bo piszesz, że Road+ byłby może optymalnym wyborem a podajesz przykładowe nazwy graweli. Nie napisałeś też gdzie tym rowerem masz zamiar jeździć, czy będą to tylko asfalty, ddr-y i tym podobne, czy lasy i pola też. Tak jak Ty też nie mam parcia na prędkość, komy, i takie tam. Ja chciałem Road+ bo do lasu i w teren mam mtb i poprzednim "bieda-grawelem" jeździłem tylko po twardym, na oponach 35c, ale w końcu kupiłem grawela, głównie dla napędu GRX, który jest troszkę bardziej miękki niż Tiagra czy 105 w Road+. Tiagrę mam w fitnessie i stwierdziłem, że do grawela, do niespiesznego wałęsania się po okolicy bliższej i dalszej chcę troszkę bardziej miękki napęd. A że w poprzednim bieda-grawelu miałem korbę 2x 46/30T więc miałem porównanie z Tiagrą w fitnessie gdzie jest korba 50/34T i wiedziałem jaki napęd chcę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, dzięki za odpowiedź. Ja jedynie głośno się zastanawiam, czy Road+ byłby optymalnym wyborem. Głównie z uwagi na wysokie ceny graveli. Faktycznie, nie napisałem, gdzie zamierzam jeździć rowerem. Otóż, zakładam, że proporcje byłyby takie: 50% asfalt i 50% teren (głównie lasy). I tak, jak Ty, zakładam niespieszne wałęsanie się po okolicy. No i stąd pytanie o Road+.

Miałem ofertę powystawowego Cannondale Topstone 3 w dobrej cenie (niestety nie przymierzałem), ale w sklepie, w którym oglądałem Geosa, odradzono mi Sorę w Cannondale. Czy różnica między GRX a Sorą są aż tak zauważalne dla amatora, takiego jak ja?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanow sie jakie szerokie opony bedziesz chcial wstawic np. 40mm czy wezsze, szersze. Potem znajdz rower, ktory to pomiesci. Nastepnie geometria, musisz przymierzyc albo przynajmniej wiedziec co bedziesz chcial. Wygodne to pojecie wzgledne bo to zalezne jest tez od twojej mobilnosci ruchowej.

Sora a grx. Na obydwo polatasz i nie poczujesz roznicy. Licza sie przelozenia. W sorze lancuch bedzie mocno latal i uderzal o rame przy wiekszych dziurach. Mialem sore i wymienilem na grx ale to ze wzgledu na zmiane hamulcow z mechanicznych na hydrauliczne. Sora wg mnie spokojnie dawala rade.

Wlasnie nastepny punkt to hamulce. Da rade jezdzic na mechanicznych ale zdecdowanie lepiej beda dzialac hydrauliczne.

Jesli myslisz o walesaniu sie po lesie to lepiej wstawic szersze opony >40mm. Im szersza tym wygodniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim różnica w stopniowaniu korby. Sora do graveli jest montowana tylko dlatego że jest tania. Ale w proporcjach 50/50 nie bawiłbym się w Road+. Męczenie się na drogach innych niż asfaltowe na oponach poniżej 40/42C nie ma sensu. Road+ jest dobrym wyborem kiedy takich dróg (szutrowych, leśnych) jest kilka-kilkanaście %.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wyrażę mało popularną opinię, ale mając w planach jazdę w tych samych proporcjach w terenie jak i po szosie to ja bym się zastanowił nad lekkim XC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...