Skocz do zawartości

[Do 5000zł] Czy znajdę taki rower?


Rekomendowane odpowiedzi

Hej, czy znajdę jakiś nowy uniwersalny rower MTB do kwoty 5000 złotych, który:

  • będzie cechował się "miękką" geometrią, która nie będzie za bardzo obciążać nadgarstków
  • będzie posiadał sztywną oś
  • będzie posiadał dobry amortyzator powietrzny
  • i pewnie jako, że ma być uniwersalny powinien mieć przynajmniej 2 blaty z przodu?

Macie może jakieś pomysły? Merida 500 lite wydaje się wpasowywać w powyższe kryteria, no ale pozycja jest chyba jednak nieco bardziej sportowa, prawda?

Z góry dziękuję za wszelkie sugestię : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygodna pozycja, sztywna oś i dwa blaty rzadko kiedy obecnie chodzą w parze. Podejrzewam że jeszcze maksymalnie kilka lat i przednia przerzutka zostanie tylko w najtańszych rowerach MTB.

Z wygodnych rowerów ze sztywnymi osiami i wygodną pozycją możesz sprawdzić Grand Canyona od 7 w górę ( tylko trzeba czekać na promocje, ostatnio Canyon raz na jakiś czas robi), oraz Marin Team Marin 1 na rok 2024 ma być w granicach Twojego budżetu, podobno uporali się z problemem pękających tylnych widełek. 

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za opinię. Zbadam podane przez Ciebie modele. To może napęd 1x12 też byłby wystarczający w jeździe mieszanej, czy jednak poza lasem, na ścieżkach rowerowych może być niewystarczający? Generalnie po wielu latach chciałbym wrócić na rower, który zamierzam eksploatować zarówno w lesie (jak to w Trójmieście), ale także na co dzień. Chcę zmieścić w granicach tych 5000-6000 złotych, może masz też jakieś inne sugestie roweru? Niestety mam problem z nadgarstkiem, dlatego też chciałbym pozycję, którą nie będzie za bardzo go obciążać. Niby rower crossowy jest uniwersalny, no ale jednak w lesie bywają i korzenie, i kamienie, i grubsze piaski, więc chyba lepiej szukać kompromisu w rowerach MTB, prawda? Niestety, jestem laikiem w tych sprawach...

Edytowane przez NowaPrzygoda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten las będzie w górach?

Najbardziej uniwersalnym rowerem będzie cross, do nowoczesnych rowerów crossowych można włożyć dość szeroką oponę. Jeszcze zależy jaka ilość lasu w stosunku do utwardzanych dróg i czy ta leśna jazda będzie na ubitych głównych drogach czy każdą możliwą trudniejszą ścieżką boczną. Rowery MTB się mocno wyspecjalizowały, co oczywiście nie znaczy że po asfalcie nie pojadą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lasy w Trójmieście bywają górzyste 😅 Na ten moment załóżmy, że teren 50/50, ale w lesie chciałbym eksplorować też poboczne ścieżki, trasy, myślę, że MTB byłby wówczas najbardziej komfortowy. Z drugiej strony mam problem z nadgarstkiem, więc chciałbym rower ze stosunkowo "miękką" geometrią, na przykład niektóre Krossy, Scotty albo Cube chyba są takie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja popieram twoje podejście . Niesportowe MTB to bardzo uniwersalny rower . Problem że to wymierający gatunek . Albo mówiąc inaczej jeśli chcesz mieć turystyczną geometrię i uniwersalny napęd to całość będzie co najwyżej średniej klasy . Nie wiem co masz na myśli pisząc o ,,miękkiej geometrii " . Kiedyś rowery o których piszesz - Scott , Kross , Cube , ( i dorzuciłbym Gianta i Treka ) w wersji turystycznej miały łagodniejsze kąty i krótsze ramy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można pomyśleć na Explorerem 540, są sztywne osie, powietrzny wideł, cena rewelacyjna i pozycja też bardziej turystyczna. Tylko napęd.

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-explore-540-29/_/R-p-329414

tylko tu konieczny byłby upgrade napędu, a nie wiem Czy rama jest przystosowana do przedniej przerzutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, ahaja napisał:

Cube mają nieco wyższe, krótsze ramy. Rowery stricte sportowe mają je wydłużone (parametr TT).

Prawie każdy nieprzesadnie sportowy MTB da się znacznie podwższyć i odczuwalnie skrócić bez istotnego zmieniania właściwości jezdnych. Mostek odpowiedni, kierownica ze wzniosem, lekkie pochylenie kierownicy ze wzniosem do tyłu (nieznaczne, żeby odchylenie chwytów było OK),  kierownica z o kilka stopni większym gięciem do tyłu (do max 16 stopni) - i (pół) sportowy rower zmieni się w rower o całkiem rekracyjnej, crossowej pozycji, a zasadnicza geometria "jezdna" pozostanie praktycznie bez zmian.

Edytowane przez Miro1970
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...