Skocz do zawartości

[Wymiana hamulców] MT200 na coś lepszego Enduro/Trail


szmyra12

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka, szukam czegoś lepszego od moich mt200 zamontowanych fabrycznie w fullu jakim się poruszam. Siła hamowania jak na przystosowanie roweru jakoś mnie nie zadowala więc za czym powinienem się rozejrzeć w sensownej cenie pod moje zastosowanie. Pierwszy raz wymieniam hamulce więc za bardzo nie wiem w jakiej półce cenowej się odnaleźć, by nie kupić czegoś za mocnego co się będzie marnować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, XC100S napisał:

Można brać pod uwagę kształt klamki ale ważna jest możliwość zmiany klocków bez odkręcania hamulca. 

520 ... ?

No tak. https://www.centrumrowerowe.pl/zacisk-hamulca-tarczowego-shimano-deore-br-mt520-pd20375/?v_Id=131841&gclid=Cj0KCQjw9rSoBhCiARIsAFOipln6gsS5vMgKf2USVMRzlS5BidjL2UGnAOpdJWS8v95gh1I0ckpQ7-waArOfEALw_wcB

i do tego klamka 500. 
 

ale jest jeszcze jedna propozycja. SRAM code R. Ma to córka i to są kotwice. Początkowy „bite” nie jest tak mocny ale dalej jest masa siły. Tylko to na płyn DOT. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam MT 520, na innych 4-tłoczkowych nie jeździłem, więc porównania nie mam, natomiast do moich zjazdów są wystarczające, nigdy chyba nie miałem sytuacji, że lepsze hamulce by mi pomogły ( aczkolwiek zjazdowym hardcorem nie jestem). Podobno MT 520 i Deore M6120 to praktycznie to samo, różnią się mocowaniem klamki.

Poza wielkością tarcz, kolosalne znaczenie mają też opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wyjmowanie bez zdejmowania koła przydało się, gdy chciałem szybko sprawdzić zużycie klocków. Natomiast przy wymianie trzeba wyjąć koło, bo inaczej trudno wyczyścić i rozepchnąć tłoczki. Różnice w różnych grupach Shimano są takiej jak gwintowany trzpień ustalający klocki a nie wygięty drut, gałeczka a nie dziurka na imbus, banjo a nie wkręcana końcówka, tłoczki ceramiczne a nie plastikowe no i przede wszystkim lakier :) . U mnie zmiana z 520 na 8120 wynikała ze zmiany roweru, bo uważam, że przy upgrade to już lepiej wydać na tarcze i klocki. MT200 założyłem awaryjnie córce jak złamała klamkę w MT520 - oj, nie nie było fajnie na zjazdach - teraz wozimy MT200 w skrzynce narzędziowej w razie kolejnej awarii, ale wrażenie jest bardzo słabe w górach. Co innego w mieście. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem czy mimo wszystko nie postawię na dwutłoczkowe mechaniki, napiszcie może jak wygląda trwałość hydraulików? Może zrobię tak, że na przód czterotłoczkowy hydraulik z półmetalem, a na tył dwutłoczkowy mechanik na spiekach. Wiadomo że podczas zjazdu głównie używa się tyłu. 

Taki zacisk mechaniczny nie ma gumy, jednotłoczek pcha tarczę na nieruchomy klocek, dwutłoczkowy zacisk ściska tarczę z obu stron, identycznie jak hydrauliki.

Wiadomo, trzeba regularnie podkręcić klocek bliżej tarczy, ale jest to bardzo proste, tak długo zbliżamy, aż zaczynamy słyszeć że klocek ociera o tarczę. Za to nie trzeba tego odpowietrzać czy wymieniać płynu (no wiadomo żadnego płynu nie ma). Po własnych doświadczeniach, okazało się że linki hamulcowe i tak są bardzo trwałe.

Perfekcyjnie wyregulowany jednotłoczek na tarczy 180 postawił szosę na koło przy 50 kmh. W przypadku dwutłoczkowych będzie tylko lepiej.

na pewno sporą zaletą może też być np. całkowita odporność na przegrzanie (od strony zacisku). W przypadku tarczy wiem że 180mm styknie, klocki? Od półmetali wzwyż. Organiki w sumie nie były aż tak złe. Przynajmniej te oryginały od avid, dodawane do bb5.

  • Zmieszany 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak hydrauliczny będzie używany ostro podczas zjazdów to pewnie będzie hamował aż do wykończenia klocków... To był jedyny "problem" jaki zdarzył się mi w górach na hydraulice.

Jak mechaniczny będzie mocno używany podczas zjazdów to podejrzewam, że większym problemem będzie wytrzymałość dłoni i przedramion... 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...