Skocz do zawartości

[4000] Który do miasta ?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Rower do jazdy po Krakowie i okolicy, w 90% będą to ścieżki i asfalt, pozostałe 10% jakiś lekki szuter.

Zakładam budżet do 4000 zł, sztywny widelec, napęd 1x. Jak uważacie ,w który z tych rowerów zainwestować :

Cannondale Quick Disc 4

Specialized Sirrus X 3.0

Marin Muirwoods 2023

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma stalową ramę a czy to wada czy zaletą to już indywidualna kwestia. Generalnie mamy na forumku mały fanklub marina i zawsze rowery od nich polecają 

Generalnie z tego co wymieniasz możesz wziąć ten, który ci się najbardziej podoba. Przy tym budżecie nie będzie kosmicznych różnic pomiędzy poszczególnymi rowerami

Poszukaj czegoś z karbonowym widelcem, to byłoby wartością dodaną. Może jakiś triban flatbar 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@desoto bo należę do fanklubu marina. Mam ich w domu z 5 🤣 A poważnie bo robią fajne rowery z fajna geo. Są przemyślane i dają radość. No i mają coś takiego że się je lubi. Tylko nie kup sobie za dużego.  Ja ten błąd popełniłem bo przecież większy lepszy jak się jest na granicy 😶.  

 

A jak masz budżet z gumy to zerknij na gstalta. Rower wygodny i wdzięczny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie tylko M z marina jest dostępna w Krakowie , i trochę mała (180/85krok). Quick też ciekawie wyglądał , sirrusa może w tyg. zobaczę. Nie chce rowerów z baranem. Bardziej zależy mi na Waszej opinii pod kątem funkcjonalności, szybkości i łatwości poruszania się po mieście w/w. Budżet założyłem taki , bo jak się trochę wkręcę, to dopiero będę szukał drugiego ,czegoś na dłuższe trasy. Na razie męczę unibike explorer z 2017, ale mam wrażenie że to stoi w miejscu , a rozebrałam i złożyłem od zera. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quick Disc to bardzo fajna maszyna ale od modelu 3, gdzie masz carbonowy widelec. Rama jest bardzo lekka i ładnie wykonana, jest mnogość punktów mocujących (błotniki, bagażnik, nawet dwie "nóżki"), prześwit na opony 40mm. Tylko stosunek cena/napęd z dvpy 😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SIrrus i Cannondale mają ten minus że oprócz napędu bez rewelacji mają aluminiowe widelce, a teoretycznie jest to najmniej "komfortowy" materiał. 

Wiem że zakładałeś napę 1x (sam jestem jego fanem - mam Muirwoodsa super uniwersalny rower), ale zerknij dla porównania na tego Gianta, to też ciekawa opcja w tym budżecie z tym że z napędem 2x9

https://projectbike.pl/pl/products/rower-fitness-giant-escape-disc-1-480.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Murwioods ma napęd Adven X czyli 1x10 (który ma bardzo szeroki zakres i działa bardzo sprwawnie, więc na siłę od razu bym go nie wymieniał), spec i canon mają niższy model 9 rzędowy.

Marin ze względu na ramę i widelec stalowy teoretycznie lepiej będzie tłumił drgania, ale też z tego względu będzie cieższy o dobry kilogram. Muirwoods nie ogranicza w żaden sposób jeżeli chodzi i szerokość opony, fabrycznie wyjeżdża na miejskich 42c, ale jak najdzie Cię ochota na szaleństwo w terenie czy duży komfort kosztem osiągów to bez problemu wsadzisz tam 29x2,4 cala. 

W przypadku Marina zwiększając budżet dochodzisz do DSX 1 lub 2, otrzymujesz za to napęd 11 lub 12 rzędowy, lepszą korbę i wkład suportu, sztywne osie i przedewszystkim aluminiową ramę z karbonowym widelcem (co jest najlepszym połączeniem jeżeli chodzi o wagę i komfort). Koła w dalszym ciągu nie będą rewelacyjne, więc koszt ich wymiany doliczałbym do każdego z nowych rowerów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

A co z geometrią Muirwoodsa i DSX ? Który wygodniejszy na miasto ? 

Też się nad tym zawsze zastanawiałem, ale dla mnie geometria to czarna magia, dlatego chętnie sam posłucham kogoś mądrzejszego ;).

Ja na moim Muirwoodsie jeżdżę po mieści, ciągam przczepkę z dzieckiem, robię trasy mtb (oczywiście z braku amortyzatora w granicach rozsądku), czy mieszane trasy szutrowo-asfaltowe o dystansach 50-100 km i wszędzie rower sprawdza się bardzo dobrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

 

Four styles of Marin MTB rims, as spec'd on a variety of Marin mountain bikes. All rims sold with 32 hole spoke drilling. Tubeless compatible.

27.5"

* 29mm inner width, ERTO 584mm, ERD 562mm

* 38mm inner width, ERTO 584mm, ERD 560.1mm

29"

* 29mm inner width, ERD 622mm, ERD 600mm

* 32mm inner width, ERD 622mm, ERD 599.6mm

 

1373411174_szeropony.JPG.2610ee60d8701c8aa63a32bc7d2358b9.JPG

Edytowane przez JWO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, desoto napisał:

jakie max wąskie opony da się wsadzić na fabryczne obręcze ?

Obstawiam, że tam jest obręcz 19 lub 21 mm, nigdy nie mierzyłem, ale fabryczne opony mają 40 mm więc zapas w dół jest na pewno 35mm zagra na pewno czy mnie pewnie też ale to już zgadywanie.  Tylko czy jest sens pakować tam tak cienkie opony?

 

Edytowane przez Artur85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...