Skocz do zawartości

[4000] Który do miasta ?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć.

Rower do jazdy po Krakowie i okolicy, w 90% będą to ścieżki i asfalt, pozostałe 10% jakiś lekki szuter.

Zakładam budżet do 4000 zł, sztywny widelec, napęd 1x. Jak uważacie ,w który z tych rowerów zainwestować :

Cannondale Quick Disc 4

Specialized Sirrus X 3.0

Marin Muirwoods 2023

 

Napisano

W czym lepszy od reszty ? Dla mnie jak patrzyłem , wszystko podobne , może kaseta większa i rama inna. Będzie sprawniejszy w mieście ? Czy może coś innego go faworyzuje ?

Napisano

Ma stalową ramę a czy to wada czy zaletą to już indywidualna kwestia. Generalnie mamy na forumku mały fanklub marina i zawsze rowery od nich polecają 

Generalnie z tego co wymieniasz możesz wziąć ten, który ci się najbardziej podoba. Przy tym budżecie nie będzie kosmicznych różnic pomiędzy poszczególnymi rowerami

Poszukaj czegoś z karbonowym widelcem, to byłoby wartością dodaną. Może jakiś triban flatbar 

Napisano

@desoto bo należę do fanklubu marina. Mam ich w domu z 5 🤣 A poważnie bo robią fajne rowery z fajna geo. Są przemyślane i dają radość. No i mają coś takiego że się je lubi. Tylko nie kup sobie za dużego.  Ja ten błąd popełniłem bo przecież większy lepszy jak się jest na granicy 😶.  

 

A jak masz budżet z gumy to zerknij na gstalta. Rower wygodny i wdzięczny. 

Napisano

Na razie tylko M z marina jest dostępna w Krakowie , i trochę mała (180/85krok). Quick też ciekawie wyglądał , sirrusa może w tyg. zobaczę. Nie chce rowerów z baranem. Bardziej zależy mi na Waszej opinii pod kątem funkcjonalności, szybkości i łatwości poruszania się po mieście w/w. Budżet założyłem taki , bo jak się trochę wkręcę, to dopiero będę szukał drugiego ,czegoś na dłuższe trasy. Na razie męczę unibike explorer z 2017, ale mam wrażenie że to stoi w miejscu , a rozebrałam i złożyłem od zera. 

Napisano

Quick Disc to bardzo fajna maszyna ale od modelu 3, gdzie masz carbonowy widelec. Rama jest bardzo lekka i ładnie wykonana, jest mnogość punktów mocujących (błotniki, bagażnik, nawet dwie "nóżki"), prześwit na opony 40mm. Tylko stosunek cena/napęd z dvpy 😅

Napisano

Wychodzi na to , że po zakupie w/w modeli wypada napędy wymienić i może koła na lepsze .Tylko że wtedy to nie Ok 4000, a drugie tyle się robi 😀. Poczekam jeszcze na kogoś kto jeździ tym Sirrusem, i wtedy coś pomyśle .

Napisano

SIrrus i Cannondale mają ten minus że oprócz napędu bez rewelacji mają aluminiowe widelce, a teoretycznie jest to najmniej "komfortowy" materiał. 

Wiem że zakładałeś napę 1x (sam jestem jego fanem - mam Muirwoodsa super uniwersalny rower), ale zerknij dla porównania na tego Gianta, to też ciekawa opcja w tym budżecie z tym że z napędem 2x9

https://projectbike.pl/pl/products/rower-fitness-giant-escape-disc-1-480.html

 

Napisano

To z tych trzech , tylko marin cały metalowy . Napędy te same . Znalazłem wczoraj przeróbkę na napęd SLX  marina . Może w tym kierunku pójść ? Albo zbierać na np jakiegoś DSX-a ? 

Napisano

Murwioods ma napęd Adven X czyli 1x10 (który ma bardzo szeroki zakres i działa bardzo sprwawnie, więc na siłę od razu bym go nie wymieniał), spec i canon mają niższy model 9 rzędowy.

Marin ze względu na ramę i widelec stalowy teoretycznie lepiej będzie tłumił drgania, ale też z tego względu będzie cieższy o dobry kilogram. Muirwoods nie ogranicza w żaden sposób jeżeli chodzi i szerokość opony, fabrycznie wyjeżdża na miejskich 42c, ale jak najdzie Cię ochota na szaleństwo w terenie czy duży komfort kosztem osiągów to bez problemu wsadzisz tam 29x2,4 cala. 

W przypadku Marina zwiększając budżet dochodzisz do DSX 1 lub 2, otrzymujesz za to napęd 11 lub 12 rzędowy, lepszą korbę i wkład suportu, sztywne osie i przedewszystkim aluminiową ramę z karbonowym widelcem (co jest najlepszym połączeniem jeżeli chodzi o wagę i komfort). Koła w dalszym ciągu nie będą rewelacyjne, więc koszt ich wymiany doliczałbym do każdego z nowych rowerów. 

Napisano
Cytat

A co z geometrią Muirwoodsa i DSX ? Który wygodniejszy na miasto ? 

Też się nad tym zawsze zastanawiałem, ale dla mnie geometria to czarna magia, dlatego chętnie sam posłucham kogoś mądrzejszego ;).

Ja na moim Muirwoodsie jeżdżę po mieści, ciągam przczepkę z dzieckiem, robię trasy mtb (oczywiście z braku amortyzatora w granicach rozsądku), czy mieszane trasy szutrowo-asfaltowe o dystansach 50-100 km i wszędzie rower sprawdza się bardzo dobrze. 

Napisano

Właśnie takich informacji potrzebuje. A jaki masz rozmiar ramy tego muirwoodsa. L przy moim wzroście 180cm będzie odpowiednia ? I czy coś modyfikowałeś w nim po zakupie ?

Napisano

Mam rozmiar M przy wzroście 175 cm i przekroku ok 77, rower ustawiony jest jak na zdjęciu. 
Co do zmian, to nowe chwyty ergon, wewnętrzne rogi, no i nowe koła DandyHorse z lekkimi oponami 2,1 cala zalanymi mlekiem. 

E74E51B7-42D6-46AC-B7D8-C09382A71900.jpeg

Napisano

Jeden z podstawowych modeli, Hiperion 20, udało mi się w bdb cenie na black friday kupić, w aktualnej cenie można poszukać chyba korzystniejszej oferty, poza tym to koła świetnej jakości i jak najbardziej polecam. 

Napisano
Cytat

 

Four styles of Marin MTB rims, as spec'd on a variety of Marin mountain bikes. All rims sold with 32 hole spoke drilling. Tubeless compatible.

27.5"

* 29mm inner width, ERTO 584mm, ERD 562mm

* 38mm inner width, ERTO 584mm, ERD 560.1mm

29"

* 29mm inner width, ERD 622mm, ERD 600mm

* 32mm inner width, ERD 622mm, ERD 599.6mm

 

1373411174_szeropony.JPG.2610ee60d8701c8aa63a32bc7d2358b9.JPG

Napisano
2 godziny temu, desoto napisał:

jakie max wąskie opony da się wsadzić na fabryczne obręcze ?

Obstawiam, że tam jest obręcz 19 lub 21 mm, nigdy nie mierzyłem, ale fabryczne opony mają 40 mm więc zapas w dół jest na pewno 35mm zagra na pewno czy mnie pewnie też ale to już zgadywanie.  Tylko czy jest sens pakować tam tak cienkie opony?

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...