Skocz do zawartości

[opony] do XC


Rekomendowane odpowiedzi

Rower MTB 29 typu komfort. Opony do wymiany to SCHWALBE RAPID ROB PP 29x2.25 57-622 B/B-SK HS391 SBC, dętki 29"X2.2. Obręcze z zewnątrz 23mm.

Jeżdżąc coraz częściej po mazowieckich śladach XC (mliga, mazowia) w miarę progresu zauważyłem że koła sprawiają coraz częściej problemy. Na ciśnieniu 2,5at. nie da się już jeździć (komfort i ślizganie), na 2,0 jest szybko ale dalej niepewnie na korzeniach, na 1,6 robi się miodzio ale zacząłem łapać kapcie.

Ostatnio omyłkowo kupiłem dętki 2.4 |i powiem że komfort i pewność w trudnym terenie wzrosła tak że się tego nie spodziewałem tylko po nich. Jednak 'baloniki' zauważalnie myszkują na boki ale dobite do 2.0 dają radę :)

Oponki RR 2.25 dobrze wspominam od nowości ale nadszedł na nie czas.

Jakie oponki polecicie aby dobrze kleiły się na ścieżkach zachowując szybkość oraz pewność na szybszych stromych zjazdach. Obręcze jak wyżej. No i przydałby się komfort bo lichy amortyzator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

miałem crossmarki i przesiadłem się z nich na rocker Rony, które wg mnie sa lepsze pod każdym kątem...mniejsze opory toczenia, szybsze,  bardziej przyczepne. Do crossmarkow już był nie wrócił.Jak już chcesz crossmarki to oczywiście zwijane , a nie druciaki.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w tej chwili Rapid Rob (active line, k-guard) 2,9-2,10.

 

Na lato kupię coś szybkiego np. Recon Race (2,25 bo nie ma 2,1). Recony bardziej na suche ale w lecie raczej nie jeżdżę w deszczu ;)

 

Na jesień/zima wychodzi mi Crossmark.

Bo boczne kostki dobrze się czyszczą (ponoć) i wiadomo poślizgi na korzeniach. Bo środkowy pasek da mi szybko wrócić asfaltem po 30-50 km naparzania po wertepach pełnych błota i korzonków.

2,10 bo opory, drutowe myślałem bo treningi w błocie to i tak ciężko a trening zrobię. Jak radzisz ewidentnie zwijane to tak zrobię.

 

Jeszcze nic nie kupiłem, a więc sugestie dalej mile widziane 🙄 :)

 

Ps, pojeździłem na wysłużonych już rapid robach po śniegu i myślałem że będzie tragedia a tu zego gleby normalnie 😄

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mazovia to niewiele ma z XC wspólnego. :) MLiga (zakładam, że jeździłeś śladami maratonów), może i trochę bardziej wymagająca, ale to na nadal nie jest XC.

Więc szukasz po prostu opon do jazdy po typowych mazowieckich szlakach. Jeśli jesteś w miarę ogarnięty technicznie (w co - bez urazy - wątpię, skoro Mazovię wrzucasz do kategorii XC ), to sprawdzą się opony o niskim, stosunkowo drobnym i gęstym bieżniku, jak CST Jack Rabbit II, Maxxis Ikon, Rekon Race, Wolfpack Speed, Specialized Renegade itp.

Jeśli ma być bardziej uniwersalnie, to jakaś Vittoria Bardzo+Mezcal czy Schwalbe RoRo. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kros kantry to tylko styl,  coś szerzej niż wyścig XC

Teraz zmieniać opony - w zimie ? Po co?

do jazdy z samym sobą - bez ścigania największym skokiem będzie zmiana na bezdętkę - warto zaplanować na wiosnę  do  tego np barzo przód Mezcal tył… 2,25…sprawdzone hurtowo opony na etapówkach w aaameryce!!!! 😊

a na razie kończyć, te które są na kołach.  Uważać na spadające wraz temperaturą ciśnienie.

Do suchej puszczy zużyty Racing Ralf czy Spec Renegat czy inny tunder bird na przód to za gładko. Jeśli masz słabą technikę - z przodu można mieć wyraźną oponę.  A na śliskie korzenie działają: mieszanka gumy, temperatura,  niskie ciśnienie i brak dętki. Moim znaniem guma wypełniona bez dętki inaczej radzi sobie na styku z mokrym korzeniem.    Na podstawie porównania 2 atm z dętką i bez i tą samą oponą-  to dwa światy….

dotyczy gum ok 2,25 , bo świat grawelowych opon z mlekiem i wyższym ciśnieniem mnie ominął.

Od lat mam wywalone na ściganie i w puszczy mam sobie 3 cale i poza jesienią z błoto lodem  i ulewą to najlepsza opona na Kampinos 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, TheJW napisał:

Mazovia to niewiele ma z XC wspólnego. :) MLiga (zakładam, że jeździłeś śladami maratonów)...

Faktycznie maratonki a nie ostre interwałowe XC :)...

Czasami zapiszę się na fajne zawody, często pojeżdżę z chłopakami z danej grupy ale znudziły mi się już naprawdę równe równiny i epatowanie łydą - tak, nie mam takiej kondychy 😉 Fajne górki daleko a więc szczyrkowskie endurko, szynka czy czarna 3-5x na rok tylko.

 

Mazovia MTB Puławy, MLiga Zabieżki gdzie 1000m przewyższenia w czelendziu, PB Wawer (chyba najłagodniejszy Wawer ale z Zagórzem i Góraszkami!!), mligowe Wawery, górka Topora (góra Sobotów?).

Jeżeli to jest nic to ja zapraszam na choćby ślady Puławy czy Zabieżki. Wiadomo że można pomknąć dróżkami pożarowymi ale nie o tym tu mowa.

Słuchając Was pewnie wybiorę się na Wałbrzych :)

 

Słuchając sportowców oponę brałbym jak najlżejszą z najniższymi oponami, pewnie rekon race. Co jak popada i wyjdzie błoto, i te korzenie?!

Według Ciebie TheJW ma być uniwersalnie czyli do wszystkiego?

 

Edytowane przez pierotez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.12.2023 o 03:37, pierotez napisał:

Na jesień/zima wychodzi mi Crossmark.

Bo boczne kostki dobrze się czyszczą (ponoć) i wiadomo poślizgi na korzeniach. Bo środkowy pasek da mi szybko wrócić asfaltem po 30-50 km naparzania po wertepach pełnych błota i korzonków.

No serio nie zaobserwowałem takich plusów...

Wałbrzych fajny, ale z tych okolic Sowie, Bardzkie równie fajne, a może i lepsze...pomijam dozwolone okolice Karpacza bo tam już można się mocno zabawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.12.2023 o 03:38, pierotez napisał:

Słuchając sportowców oponę brałbym jak najlżejszą z najniższymi oponami, pewnie rekon race. Co jak popada i wyjdzie błoto, i te korzenie?!

Jeśli pytasz, to zrobiłem na Rekon Race EXO TR 4000km w bieżącym sezonie. Oczywiście na mleku.

Opona godna uwagi. Genialna na sypkim, szybka na suchym, przyzwoita na mokrym. Na błocie mocno przeciętna.

Bardzo podatna na zmiany ciśnienia i trzeba poświęcić trochę czasu aby dobrać odpowiednią wartość ( jak każda porządna opona w systemie TR).

W dniu 18.12.2023 o 03:38, pierotez napisał:

Słuchając sportowców oponę brałbym jak najlżejszą z najniższymi oponami, pewnie rekon race. Co jak popada i wyjdzie błoto, i te korzenie?!

Wśród sportowców, w bieżącym sezonie, najmodniejsze jest Pirelli Scorpion XC 😎

W dniu 3.07.2023 o 01:59, pierotez napisał:

Ostatnio omyłkowo kupiłem dętki 

Pod dętki to najlepszy jest drutowy Smart Sam 😄

W dniu 17.12.2023 o 17:18, TheJW napisał:

Jeśli jesteś w miarę ogarnięty technicznie (w co - bez urazy - wątpię, skoro Mazovię wrzucasz do kategorii XC ),

W takim wypadku to już zdecydowanie Smart Sam 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...