Skocz do zawartości

[do 3000] Rower dla osoby z nadwagą ~110kg/180cm.


Rekomendowane odpowiedzi

Rower dla rekreacyjnej jazdy. Wiadomo, im taniej tym lepiej. Ale nie chcę znów zbyt oszczędzać, gdyż ostatnim razem jak kupowałem, pokusiłem się na taniość, i podczas jazdy mocno odczuwałem w kolanach (równiez przez zle dobrany rozmiar). Zraziłem sie, i przez długi czas unikałem roweru, ale wraca,.... coś doradzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena roweru nie będzie miała nic wspólnego z bólem kolan - tu kwestia (o ile jesteś zdrowy) jest tylko zbyt niskiego siodełka ewentualnie zbyt niskiej kadencji/ciężkich przełożeń.
W tej cenie cokolwiek kupisz będzie na podobnym poziomie - bierz rowery crossowe/trekingi na cienkich oponach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałbym używki do ~1,5-2tys i zainwestował w solidne, markowe koła. Sam schodziłem z wagą od 120kg i nie policzę, ile razy musiałem wymieniać szprychy i centrować koło przy zwykłej jeździe po mieście czy dziurawym asfalcie.

Dla kręgosłupa i tyłka przy tej wadze zdrowiej będzie jednak mieć szersze kapcie. Powiedziałbym nawet, że to ważniejsze niż podstawowy amortyzator w crossie do 3tys.

Co do bólu kolan, zgadzam się z przedmówcą. Prawidłowe ustawienie pozycji to klucz. Czasem taka pierdoła, jak 1 stopień pochylenia siodła za bardzo w przód i zapierasz się nogami o pedały, bolą kolana. Albo ręce drętwieją od ucisku na kierze.

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od doprecyzowania, co masz na myśli pisząc o "rekreacyjnej jeździe", bo to dla każdego może oznaczać co innego. Wycieczki po 20km w ciepły weeekend, spokojne tempo, ma być wygodnie, pozycja wyprostowana/dojazdy do pracy itp.? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma ustandaryzowanej rozmiarówki, do każdego modelu trzeba podejść indywidualnie. 

W kolanach nie odczuwałeś złego rozmiaru roweru tylko złe ustawienie siodełka - a siodełko ma taki zakres ruchu zarówno na sztycy jak i na prętach, że przestrzelony rozmiar nie jest problemem nie do przejścia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Qaroll napisał:

Zacznij od doprecyzowania, co masz na myśli pisząc o "rekreacyjnej jeździe", bo to dla każdego może oznaczać co innego. Wycieczki po 20km w ciepły weeekend, spokojne tempo, ma być wygodnie, pozycja wyprostowana/dojazdy do pracy itp.? 

Spokojne tempo, wygodnie, na początek praca - dom.. później wycieczki po 10-20km.. raczej ulice/ścieżki. Raczej w ogóle tereny górzyste/leśne. 

 

 

Pytam o rozmiarówkę i o takie rzeczy, bo naprawdę nie znam się zupełnie na rowerach, nie chcę dobrać złego. Mi nic nie mówią te liczby. 

Edytowane przez Khav
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Khav napisał:

Rower dla rekreacyjnej jazdy. Wiadomo, im taniej tym lepiej. Ale nie chcę znów zbyt oszczędzać, gdyż ostatnim razem jak kupowałem, pokusiłem się na taniość, i podczas jazdy mocno odczuwałem w kolanach (równiez przez zle dobrany rozmiar). Zraziłem sie, i przez długi czas unikałem roweru, ale wraca,.... coś doradzicie?

Jaką masz długość nogi po wewnętrznej - tzn przekrok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to licząc 'klasyczną' metodą, to sugeruje ramę 19"-20". W nowoczesnej nomenklaturze będzie to coś z okolic rozmiaru L. Kwestia jest taka, że przez ostatnie kilka lat, zwłaszcza w góralach i na szosie, odchodzi się od mierzenia długością podsiodłówki a rowery robią się coraz dłuższe. Zależnie od dyscypliny. Dlatego 'stary' rower w rozmiarze 20" może się nadać, za nowy w tym samym rozmiarze to bydlę dla chłopa 200cm.

Jeżeli, tak jak piszesz, planujesz się toczyć dostojnie, to cross, mtb lub trekking. Jeżeli nie masz problemu z kierownicą typu 'baranek' to nawet gravel się nada. Jeżeli chodzi o same rowery - to interesuje Cię aby miały kasetę ( więc 9+ biegów ), stery typu Ahead oraz hamulce tarczowe. Poziom osprzętu jest drugorzędny. Fajnym ficzerkiem jest napęd z jedną zębatką - przy czym ta fajność to głównie ergonomia - masz jedną manetkę.

Od siebie - człowieka który zaczynał od 130 kilo i teraz waży ok 100. Od razu po kupnie idź do dobrego sklepu rowerowego, i każ wymienić szprychy po stronie napędu w tylnym kole na szprychy o grubości 2.3mm ( standard to 2mm ). Oszczędzisz sobie miliona wizyt w serwisie.

Aha - zaraz na ten temat będzie gruba dyskusja z kategorii 'internetowy kociołek hejtu'

EDIT: Nastaw się też na zmianę fabrycznego siodła oraz mostka - oba te elementy wpływają na dopasowanie roweru do rowerzysty i na 99% cokolwiek kupisz będzie miało złe siodło i za dlugi/za krótki/za niski/za wysoki mostek.

Wybierz te 3-5 rowerów, wrzuć linki. Podeliberujemy na ich temat.

Edytowane przez uzurpator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już nie przesadzajmy z tą "wagą" 110 kg spokojnie przyjmie każde nieodchudzone koło i rower. Znam zawodnika który zaczynał od 150kg na zwykłym krosie od unibajka - po 2 latach jedyne co mu wymieniałem to 2 szprychy i lekkie bicie bo chłop najechał na krawężnik bez podniesienia pupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to kwestia farta, ale ja przy wadze ~130kg przejechałem jakieś 2 500 kilometrów Kandsem Maestro z 2016 roku i nie miałem żadnych awarii. Wymieniłem mostek na znacznie krótszy i to była jedyna modyfikacja. Co kilkaset km oddawałem go do serwisu, bo łapał luzy i się rozregulowywał, ale awarii jako takich nie było. Mam ramę 21 przy 186 cm wzrostu i w sumie mimo wymiany mostka, wciąż mam na nim dość pochyloną sylwetkę, przy dłuższych trasach odczuwam to w nadgarstkach. Drugi raz chyba wziąłbym rozmiar 19. Widzę, że teraz kosztuje 2200-2500 zł. 

P.S.
Pomijając moje subiektywne odczucia, rower ten chyba i tak wypada bardzo korzystnie w stosunku cena / podzespoły, a przy Twoim budżecie zostaje Ci spora kwota na ew. modyfikacje, o których pisano wyżej (wymiana szprych, opon, mostka, siodełka) 

 

Edytowane przez Resel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym ten Kross ma koła 27,5". Szukaj crossów/trekkingów na kołach 28" lub mtb na kołach 29". Jak już wcześniej ktoś napisał, znajdź kilka modeli, które Ci się podobają, my je ocenimy i albo odrzucimy z marszu albo powiemy może być. Tym sposobem Ty będziesz wiedział czego szukać, na co zwracać uwagę itp. Ale na początku pójdź do lakalnego sklepu rowerowego a nawet do kilku, przejedź się po placu przed sklepem każdym z tych rodzajów rowerów i róznymi markami (np. crossem 2-3 marek, trekingiem kilku marek i to samo mtb) i mniej więcej będziesz wiedział co Ci najbardziej pasuje. Oczywiście jazda 3 czy 5 minut nie powie Ci czy rower będzie wygodny po 20 czy 30 km jazdy ale nakieruje Cię mniej więcej jaki typ roweru Ci odpowiada. Jak się wkręcisz to za rok czy dwa już będziesz wiedział co potrzebujesz. Nie odrzucaj też tak zwanych fitnessów czy innych tego typu rowerów na sztywnym widelcu i trochę grubszej oponie.

Edit. Romet już lepszy, poza atrapą amortyzatora reszta na początek jest o.k. Ale najpierw przejdź się po lokalnych sklepach, poprzymierzaj się do różnych typów rowerów, pojeździj, pomarudź że musisz się zastanowić i wróć z tą wiedzą

Edytowane przez Greg1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Jeśli budżet jest przekraczalny, to za 300 zł więcej masz rower nieporównywalnie lepszy (bardzo dobry napęd, amortyzator hydrauliczny):

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-sensa-livigno-evo-ltd-comp-pd23170/

Jedynie osie QR, ale w tym budżecie to standart i sztywnych osi nie uświadczymu. Chociaż jeśli weźmiemy pod uwagę używki, to ja na przykład kupiłem niespełna roczny, dokładnie 11 miesięczny mtb na sztywnych osiach, z powietrznym amorem, taperowaną główką ramy, hydraulicznymi hamulcami i napędem 2x10 Deore/XT za 3 tys. zł, czyli tyle ile wynosi budżet.

Edit. Jak już tak proponujemy podniesienie budżetu to ze dwa czy trzy dni temu była promocja na Rockridera Expl 540 za 3400 zł (normalnie kosztuje 3900 zł i można wziąc na raty 0%) - on już ma wszystko: i sztywne osie, i tapera, i powietrzny amor, i dobry napęd i w miarę rekreacyjną pozycję

Edytowane przez Greg1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież te rowery jakie wrzucasz to pierwsze z brzegu śmietniki. Równie dobrze możesz iść do najbliższego sklepu rowerowego i wyjechać czymś o dokładnie takich parametrach

 

Jak jesteś już na etapie mtb to kup sobie ten i sprawa załatwiona https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-explore-540-29/_/R-p-329414

Wczoraj jeszcze te 3400 kosztował;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Greg1 napisał:

Jedynie osie QR, ale w tym budżecie to standart i sztywnych osi nie uświadczymu. Chociaż jeśli weźmiemy pod uwagę używki, to ja na przykład kupiłem niespełna roczny, dokładnie 11 miesięczny mtb na sztywnych osiach, z powietrznym amorem, taperowaną główką ramy, hydraulicznymi hamulcami i napędem 2x10 Deore/XT za 3 tys. zł, czyli tyle ile wynosi budżet.

Edit. Jak już tak proponujemy podniesienie budżetu to ze dwa czy trzy dni temu była promocja na Rockridera Expl 540 za 3400 zł (normalnie kosztuje 3900 zł i można wziąc na raty 0%) - on już ma wszystko: i sztywne osie, i tapera, i powietrzny amor, i dobry napęd i w miarę rekreacyjną pozycję

Sam się czaiłem na tego Rockirdera ale lekko zniechęca mnie właśnie napęd, a konkretnie jego zakres (11-46 i 30 zębów z przodu). Rower będę też wykorzystywał na dojazdy do pracy i boje się, że będzie za wolny na asfalt. Dlatego bardziej odpowiadał by mi np. napęd 10-51 i 32 zęby z przodu. Myślicie, że moja obawa jest słuszna, czy na takim napędzie jak ma ten rockrider można spokojnie jechać te 25km / h, w porywach do 30? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w sklepie, zaproponował mi coś takiego https://www.activsport.eu/product-pol-44620-UNIBIKE-FLASH-M-19-czarno-grafitowy-rower.html?curr=PLN&country=1143020003&utm_source=iai_ads&utm_medium=google_shopping 

 

@Mihau_ Nie znam się na rowerach, szukam rower znając się jak baba na samochodach. Przychodzę na forum specjalistów, jeżeli słyszę tylko jakieś parametry którymi mam szukać, szukam, wrzucam. Wyskakujesz mi z tekstem "śmietniki". Okej, znasz się, wiesz że śmietnik. Wyobraź sobie że ja nie mam bladego pojęcia nawet czym jest Twoje zdanie uargumentowane. Nie jestem na etapie MTB.. jestem na etapie szukania czegokolwiek bo się po prostu nie znam. Poszedłem do sklepu, powiedziałem gościowi to co mi tu @uzurpatori inni pomocni podpowiedzieli (kaseta, hamulce tarcza)... i mi zaproponował coś. Ale wiem o co pytać. Idąc do sklepu i mówiąc "tylko nie śmietnik" mogę być pewny że śmietnik dostanę. Więc dziękuję Ci za takie rady.

Edytowane przez Khav
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Khav napisał:

To jest niezłe. Hydrauliczne hamulce, napęd bez ekstrawagancji - jeżeli nie mieszkasz w górach, to da radę. Kaseta - nawet mostek regulowany, coby sobie znaleźć pozycję zanim przejdziesz na 'ostateczny'.

Jedynie każ wymienić te szprychy po stronie napędu z tyłu na 2.3 i przejeździsz na tym świat.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Resel napisał:

Sam się czaiłem na tego Rockirdera ale lekko zniechęca mnie właśnie napęd, a konkretnie jego zakres (11-46 i 30 zębów z przodu). Rower będę też wykorzystywał na dojazdy do pracy i boje się, że będzie za wolny na asfalt. Dlatego bardziej odpowiadał by mi np. napęd 10-51 i 32 zęby z przodu. Myślicie, że moja obawa jest słuszna, czy na takim napędzie jak ma ten rockrider można spokojnie jechać te 25km / h, w porywach do 30? ;)

Rama ma miejsce na 32T, co jest nawet napisane na stronie Decathlonu, niemniej jednak i tak, zgodnie z kalkulatorem i to nawet przy lekko niższej kadencji (80) niż zawsze brana pod uwage przy takich porównaniach (90):

Bicycle Gear Calculator (gear-calculator.com)

Jak zmienisz tarczę korby na 32T to pojedziesz nawet 32 km/h przy kadencji 80:

Bicycle Gear Calculator (gear-calculator.com)

43 minuty temu, Khav napisał:

Nie jestem na etapie MTB.. jestem na etapie szukania czegokolwiek bo się po prostu nie znam. Poszedłem do sklepu, powiedziałem gościowi to co mi tu @uzurpatori inni pomocni podpowiedzieli (kaseta, hamulce tarcza)... i mi zaproponował coś. Ale wiem o co pytać.

Pójdź jeszcze raz i oprócz pytania o kasetę, hamulce, tarcze poproś o możliwość przejechania się zarówno mtb jak i crossem jak i trekkingiem i fitnessem (czasem niektórzy nazywają je crossami ze sztywnym widelcem a nawet grawelami z prostą kierownicą) też jeśli jakiś mają na stanie. Wtedy będziesz więcej wiedział czy chcesz mtb czy crossa.

Chodzą opowieści po internetach, że ten Unibike Flash jest całkiem niezły mimo napędu Shimano Tourney - podstawowy i tani napęd, ja mam Tourneya w swoim commuterze, specjalnie się nim nie przejmuje i działa bez problemów. Jest też tani co przy ewentualnych wymianach też się liczy. Unibike Flash to rower crossowy (cieńsze opony niż w mtb, mniejszy skok widelca, regulowany mostek, często też bardziej "wyprostowana" pozycja). Idź do sklepu i potestuj różne typy - nawet jak Ci sprzedawca będzie wciskał, że tylko ten i kropka to mów, że mimo wszystko chcesz spróbować jeszcze czegoś innego żeby się przekonać, że ma on rację :)

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...