PikToGram Napisano 21 Maja 2023 Napisano 21 Maja 2023 Cześć, Proszę o pomoc w wyborze roweru. Mam 182cm wzrostu i 105kg wagi. Trasy jakie planuję to max. 50km po scieżkach rowerowych, jumbach, szutrach trochę leśnych ścieżek. Silnik ma mnie przede wszystkim wspomóc na podjazdach (mieszkam w trójmieście w wysoko położonym punkcie). Po poszukiwaniach do ścisłego finału trafiły poniższe 3 rowery: 1) https://www.specialized.com/pl/pl/turbo-vado-sl-5-0/p/216529?color=367265-216529 2) https://www.orbea.com/pl-pl/ebikes/urban/vibe/cat/vibe-h10-2023 3) https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/elektryczne-rowery-crossowe/dual-sport/dual-sport-2/p/35852/ (tu wymieniłbym widelec na karbonowy) Z góry dziękuję za wszystkie porady i opinie. Cytuj
Gość Napisano 21 Maja 2023 Napisano 21 Maja 2023 Z tych trzech poleciłbym... czwarty - Spec Turbo Vado SL 4.0. Niewiele różni się od 5.0, a jest 5000 zł tańszy. Ten Trek ma silnik w piaście mało znanej marki i dość słabą baterię. Generalnie wygląda cienko w porównaniu do Vado SL 4.0. W Orbea też raczej mało znany motor i słaba bateria. Cytuj
PikToGram Napisano 21 Maja 2023 Autor Napisano 21 Maja 2023 Zastanawiałem się nad 4.0 ale mogę mieć 5.0 w cenie niewiele wyższej od 4.0, dlatego zdecydowałem się na 5.0. Silnik w Orbea jest wg mnie znany na rynku (Mahle x35+) i występuje w wielu rowerach a bateria rzeczywiście jest słabsza ale można dokupić extendera w miejsce bidonu i jeśli miało by zabraknąć mi zasięgu to mogę go zabrać ze sobą. Cytuj
Mihau_ Napisano 21 Maja 2023 Napisano 21 Maja 2023 8 godzin temu, PikToGram napisał: wspomóc na podjazdach (mieszkam w trójmieście w wysoko położonym punkcie) serio? Cytuj
Gość Napisano 21 Maja 2023 Napisano 21 Maja 2023 Silniki w piaście miały już swoje 5 minut. Dziś występują raczej tylko w tańszych konstrukcjach. Coś jak hamulce szczękowe. Cytuj
PiotrWie Napisano 21 Maja 2023 Napisano 21 Maja 2023 Silnik do tego Specializeda jest robiony przez firmę Mahle, więc jest pewnie wariantem tego silnika który jest w Orbei. Wszystkie trzy rowery są zaprojektowane jako względnie lekkie, z wspomaganiem tylko w trudniejszych miejscach, a na płaskim każda bez wspomagania. Dlatego mają baterie o mniejszej pojemności. Jeśli chcesz wspomagania tylko na podjazdach to jest to dobre rozwiązanie, jeśli masz taką możliwość to przede wszystkim przymierz się do nich i wybierz ten który będzie najwygodniejszy. 1 Cytuj
Mandoleran Napisano 21 Maja 2023 Napisano 21 Maja 2023 Cytat Silniki w piaście miały już swoje 5 minut. Dziś występują raczej tylko w tańszych konstrukcjach. Coś jak hamulce szczękowe. Silniki w piaście montuje się zazwyczaj do lekkich rowerów ( nie licząc jakiś wynalazków z allie express )co wspomaganie ma wspomagać tam gdzie tego chcemy, a przy odcinaniu ma w ogóle nie generować żadnych oporów. A takie mahle to nie jest taka nisza, może u nas gdzie moda jest na 25kg i więcej potworów z 90nm. https://www.scott.pl/produkt/1481/10381/Rower-Addict-RC-eRide-10 No nie taki tani raczej, oczywiście są inne tańsze modele przez różnych producentów z silnikami w paście. Cytuj
PikToGram Napisano 21 Maja 2023 Autor Napisano 21 Maja 2023 Dziękuję za odpowiedzi, udało mi się przetestować speca i treka i na obu przyjemnie się jechało bez wspomagania na płaskim i ze wspomaganiem pod górę. Najbardziej podoba mi się orbea (wizualnie) ale nie mam niestety gdzie jej przetestować. Cytuj
Gość Napisano 21 Maja 2023 Napisano 21 Maja 2023 16 minut temu, PiotrWie napisał: Silnik do tego Specializeda jest robiony przez firmę Mahle. A nie Fazua? 18 minut temu, Mandoleran napisał: https://www.scott.pl/produkt/1481/10381/Rower-Addict-RC-eRide-10 No nie taki tani raczej, oczywiście są inne tańsze modele przez różnych producentów z silnikami w paście. Czyli drogi rower z kiepsko umiejscowionym silnikiem. Nie świadczy to dobrze o skocie Cytuj
Mandoleran Napisano 21 Maja 2023 Napisano 21 Maja 2023 No tak lepiej z takiej szosy zrobić takie coś co zrobił Giant: 😂 Te silniki przede wszystkim nie demolują napędu, nie generują żadnych oporów, nie hałasują i rower wygląda jak rower a nie jak ta paskuda powyżej . Są one stworzone tylko jako pomoc przy podjazdach, na płaskim w ogóle tego się nie używa. Cytuj
Gość Napisano 21 Maja 2023 Napisano 21 Maja 2023 Zdjęcie Giant-a nie wyświetla się. Coś mi jednak podpowiada, że wolałbym tego nie widzieć. Jest dużo elektrycznych szos/graveli z centralnym napędem, które wyglądają normalnie - ciężko je odróżnić od modelu bez wspomagania. Wylajtowany napęd w piaście nadal posiada wady napędu w piaście, a z uwagi na mniejszą wagę i gabaryty są one co najwyżej mniej odczuwalne. @PikToGram Ten Trek technicznie jest sporo słabszy od Vado SL zarówno 4.0 jak i 5.0. Cenowo natomiast Vado SL 4.0 dużo nie odstaje, więc na moje warto dołożyć. Chyba że na Trek-a dostałbyś dużo lepszą cenę, wtedy co innego. Cytuj
Mandoleran Napisano 21 Maja 2023 Napisano 21 Maja 2023 Mi się wyświetla, czy to na smartfonie czy kompie. No ale zawsze jest link https://www.giant-bicycles.com/pl/road-eplus-1-pro-2020 Cytat Wylajtowany napęd w piaście nadal posiada wady napędu w piaście, a z uwagi na mniejszą wagę i gabaryty są one co najwyżej mniej odczuwalne. Napisz jakie są to wady. Nie licząc ogromnego akumulatora czego taki rower nie potrzebuje, czy dużego momentu, czego też taki rower nie potrzebuje . Serio naprawdę się dowiem, bo mimo że elektryka nie posiadam, to interesuje mnie ten temat . Cytat Jest dużo elektrycznych szos/graveli z centralnym napędem, które wyglądają normalnie - ciężko je odróżnić od modelu bez wspomagania. No to chyba każdy ma inne spostrzeganie, dla mnie ten Scott to właśnie taki rower którego ciężko odróżnić od nie elektrycznego napędu, oczywiście jest też Fazua, ale każdy inny to z daleka widać ( nawet nie po kadencji ) że jedzie na elektryku . Cytuj
PiotrWie Napisano 22 Maja 2023 Napisano 22 Maja 2023 (edytowane) Specialized Turbo Vado 5, 0a silnik oznaczone jako Specialized 1,1 i baterię 350 Wh, według tego co znalazłem w necie produkcji Mahle, waży ok 18 kg, Turbo Vado 4,0 ma silnik oznaczony jako 2,0 czyli normalny Brose i baterię 710 Wh, waży jak typowy elektryk powyżej 25kg. To zupełnie inne rowery - pierwszy ma wspomagać tylko wtedy gdy trzeba, drugi może stale. Edytowane 22 Maja 2023 przez PiotrWie Cytuj
PikToGram Napisano 22 Maja 2023 Autor Napisano 22 Maja 2023 Zarówno w przypadku 4.0 jak i 5.0 chodzi o wersję SL a nie o zwykłe turbo vado Cytuj
PiotrWie Napisano 22 Maja 2023 Napisano 22 Maja 2023 15 godzin temu, PikToGram napisał: Dziękuję za odpowiedzi, udało mi się przetestować speca i treka i na obu przyjemnie się jechało bez wspomagania na płaskim i ze wspomaganiem pod górę. Najbardziej podoba mi się orbea (wizualnie) ale nie mam niestety gdzie jej przetestować. Zamów przez internet, przetestuj i jak co bardziej będzie pasować Spec to oddasz. Cytuj
Gość Napisano 22 Maja 2023 Napisano 22 Maja 2023 19 godzin temu, Mandoleran napisał: Napisz jakie są to wady. Nie licząc ogromnego akumulatora czego taki rower nie potrzebuje, czy dużego momentu, czego też taki rower nie potrzebuje . Serio naprawdę się dowiem, bo mimo że elektryka nie posiadam, to interesuje mnie ten temat . Silniki centralne Speca 2.0 i w górę (1.1 nie jestem pewien) wspierają już standard ANT+ LEV. Dzięki temu takie informacje jak między innymi: moc, prędkość, kadencja itp. mogą być transmitowane przez ANT+ do kompatybilnego odbiornika. Jeśli komuś na tym zależy to ma zaoszczędzone ~2000 zł na mierniku mocy. Więcej info: https://magazynbike.pl/2023/02/26/hammerhead-wprowadza-obsluge-rowerow-elektrycznych-w-standardzie-ant-lev/ Cytuj
Bulkovski Napisano 16 Lutego 2024 Napisano 16 Lutego 2024 W dniu 22.05.2023 o 13:28, PiotrWie napisał: Zamów przez internet, przetestuj i jak co bardziej będzie pasować Spec to oddasz. Sklepy nie mają problemów ze zwrotami rowerów zamówionych przez internet? Też się zastanawiam nad lekkim elektrykiem do miasta i biorę pod uwagę 3 modele wyżej wymienione i wpadły mi też w oko holenderskie single speedy z paskiem: https://www.tenways.com/products/cgo600-pro?gad_source=1&gclid=CjwKCAiArLyuBhA7EiwA-qo80HCcwGoSvzvk3NGUr2PVJRpF16ah50RQ5HJcw1wBmAX7p7sptC2Q4xoCrTYQAvD_BwE https://www.wattebike.com/us/brooklyn.html?id=282498795 Problem w tym, że nie ma jak tego testować. Dzwoniłem do Speca i mogą wypożyczyć na dzień za 250zł... W dniu 21.05.2023 o 21:49, PikToGram napisał: Dziękuję za odpowiedzi, udało mi się przetestować speca i treka i na obu przyjemnie się jechało bez wspomagania na płaskim i ze wspomaganiem pod górę. Najbardziej podoba mi się orbea (wizualnie) ale nie mam niestety gdzie jej przetestować. Gdzie testowałeś te rowery, co ostatecznie kupiłeś i jak wrażenia? Teraz to już inna półka cenowa: Treka za 7-8 tys można kupić, Orbee 8-10 tys a Speca ciężko poniżej 11 tys znaleźć. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.