Skocz do zawartości

[6000zł] Konwersja BBF'a Bafang 750w 48v/18Ah) czy Koga MiyataION usunięty) po modyfikacji 21 Ah Li-Ion/350W. Mam 100kg .


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie, dopiero się zarejestrowałem.

Mam sporo lat i dwa rowery trekkingowe  średniej klasy. Lubię jeździć, niestety stan kolana skłania mnie do roweru elektrycznego. W większości spokojne/turystyczne wycieczki po asfalcie, polnych dróżkach, po równym 30-80 km. Czytam od tygodnia wszelkie dostępne źródła i mam problem z decyzją. Jaki wariant dla mnie będzie optymalny? Sprzedawcy/usługodawcy każdy zachwala swoje. Każdy wariant to ok. 6 tyś PLN:

1. Konwersja mojego prawie nowego BBF'a zestawem Bafang centralny. Mam słuszną wagę 100 kg, dlatego moc ok. 750 W bateria "bidon" 19Ah?

2. Przeróbka mojego niedziałającego nigdy (dałem się wkręcić) holendra Koga Miyata na nowy rodzaj baterii Li-Ion 2 Ah i nowe sterowanie. Wady oryginału są znane. Moc wzrośnie do 350 W. Czy to nie za mało na takiego gościa jak ja?

3. Kupienie markowego używanego roweru za 6 tyś, silnik centralny lub tylny. Tu niestety moc tylko 250W (przepisy)?

4. Kupienie całkiem nowego roweru o parametrach j.w. mniej "markowego"?

Bardzo proszę o niehejtowanie emeryta. Potrzebuję opinii osób z szerszą, praktyczną wiedzą. Ja ciągle odrabiam "lekcje", ale sezon zaraz a nie wiem w co inwestować :)

Pozdrowienia Świąteczne

is200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info @Electronite.

Tak cała reszta Kogi z silnikiem jest ok. Rower jest fajny.Do wyrzucenia jest bateria (Ni-Mh) upierdliwe, kodowane sterowanie. Koszt konwersji w specjalizowanym, dającym gwarancję (5 lat/bateria)  punkcie 3,470.

Jedno co mnie martwi to czy nawet po zmianie napięcia z 24 V na 33V, moc silnika 350W da sobie radę z takim "ciężkim bykiem", jak ja?

Nie mam jak tego sprawdzić. Nie zależy mi na mega prędkościach. Już mi się nigdzie nie spieszy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od tego jest czujnik temperatury uzwojeń. Jak mu się zrobi za gorąco to załącza się limiter mocy. Możesz też zaprogramować limiter prądu, opcji jest multum. A obciążenie silnika i tak zależy od przełożenia na łańcuchu. Także napisz jaki tam masz kontroler i silnik. Za pewne kontroler pójdzie na śmietnik - wstawi sie ASI BAC2000 - to tego baterię w okolicy 3000Wh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...