Skocz do zawartości

[hamulce Hydrauliczne Shimano] BR-MT501 jak zwiększyć skok klamki?


bladawiec

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

pytanie mam banalne, jak w tym modelu zwiększyć skok klamki? Klamka zarówno w przednim i tylnym  hamulcu łapie niemalże natychmiast, skok jest minimalny. Rozpierałem klocki odpowiednim do tego narzędziem po kilku ruchach klamki ona zaczyna łapać od razu i jest słaba modulacja. Wyjmowałem okładziny i czyściłem niewielką ilością oleju na pędzelku rozpierając i ściskając same tłoczki. doradzi ktoś  coś? Zanim zacznę się  bawić w przelewanie płynu upuszczanie itp. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku przez ponad pół roku wszystko działało w porządku, więc nie przypuszczam, żeby teraz było coś nie tak z tym o czym piszesz. Mam takie same w drugim rowerze i tam wszystko nadal działa bez zarzutu.  Klocki są w oryginale, takie jak były od nowości. To są w ogóle prawie nowe hamulce. 

Edytowane przez sznib
nie cytujemy posta poprzedzajacego w całości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie przelewaj. Może wystarczyć minimalne upuszczenie płynu.

Wsadź rozpychacz między klocki i rozpychając je odkręć minimalnie śrubę od zbiornika na klamce, aż wypłynie trochę płynu.

Zakręć trzymając klocki rozepchnięte, wytrzyj klamkę, poskładaj, i sprawdź efekt.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za szybkie odpowiedzi i rady.  Idąc za waszymi radami upuszczę trochę krwi :). 

 

1 minutę temu, Maciek.B napisał:

I jeszcze pytanie, czy siedzi tam płyn taki jak powinien, czy może kiedyś kombinowałeś z wymianą na coś innego niż taki jak trzeba?

Nic nie było kombinowane, płyn w oryginale jaki był od nowości zalany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naciskasz dźwignię, tłoczki są popychane w stronę tarczy. Powrót powinien odbyć się w tym samym zakresie. Jednak tłoki nie wracają tyle ile wyszły czyli masz je bliżej tarczy, przestrzeń robocza się zmniejsza. Kolejne nacisnięcie dźwigni nie wysuwa tłoków tyle samo bo są już dużo bliżej, czyli do dociśnięcia klocków do tarczy wystarczy znacznie krótszy ruch dźwigni, czyli odczuwalnie ma ona zerowy lub minimalny zakres ruchu. 

Z doświadczenia- szansa na zrobienie czegoś z tym jest wątpliwa. Wymiana uszczelek to podejście nr1. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, tobo napisał:

Naciskasz dźwignię, tłoczki są popychane w stronę tarczy. Powrót powinien odbyć się w tym samym zakresie. Jednak tłoki nie wracają tyle ile wyszły czyli masz je bliżej tarczy, przestrzeń robocza się zmniejsza. Kolejne nacisnięcie dźwigni nie wysuwa tłoków tyle samo bo są już dużo bliżej, czyli do dociśnięcia klocków do tarczy wystarczy znacznie krótszy ruch dźwigni, czyli odczuwalnie ma ona zerowy lub minimalny zakres ruchu. 

Z doświadczenia- szansa na zrobienie czegoś z tym jest wątpliwa. Wymiana uszczelek to podejście nr1. 

To możliwe, że tarcze tak mocno przez pół roku użytkowania dostały tak mocno w d... , że wymagana jest wymiana uszczelek na tłoczkach i to zarówno z przodu i z tyłu identycznie, na wszystkich czterech tłokach? Rower jeżdżony w zimie może i to by się zgadzało sam już nie wiem? Tłoczki chodzą lekko i w miarę równomiernie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oświeć mnie co jest nieprawdą? Że shimano to łajno? 

Nie wnikam w twoje doświadczenie, bazuję na własnym jako użytkownika i  pracownika/właściciela serwisu. Zakładając że własnymi doświadczeniami się dzielimy to raczej użytkownicy tego forum nie będą wkręcać innych użytkowników. 

Z części do hamulców mam na stanie przynajmniej jeden zestaw klocków do popularnych na rynku hamulców oraz , stale, 5-10 zacisków shimano. Największe wzięcie mają deore, mt 401, 105tki i ultegry z szosowych. Wielkim biznesem nie jestem ale i tak rocznie wymieniam kilkadziesiąt sztuk. 

Problem opisany w tym temacie jest znany od początku romansu shimano z heblami hydraulicznymi. Guma używana do produkcji uszczelek współpracujących z olejem mineralnym jest wrażliwa np na temperatury , w zimie sprowadza się to w przypadku wielu sztuk do takiego zjawiska jak opisane tu.

Kilka razy zerknąłem się z heblami S w których skok klamki zmalał blisko do zera tak jak w opisanym tu przypadku i nie miało to nic wspólnego z niskimi temperaturami. 

Gdyby moje sugestie o kałowej jakości siemano były nieprawdą to chińczycy nie robiliby biznesu na tłoczkach do zacisków, dźwigni oraz na uszczelkach. W Polsce też ktoś zatrybił że to może być niezły interes i takie oferty jak na Aliexpress pojawiły się także na allegro. 

Jeśli autor tematu znajdze inną przyczynę niż podałem- brawo on.  Zawsze można zacząć od serwisu zacisków i ich rozbiórki, bez wkładu w części zamienne. 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naszła mnie takowa myśl, czy grzebać przy hamulcach do tego stopnia aby wymieniać uszczelki (gdyby zaszła taka potrzeba), skoro są na gwarancji? Skoro są na gwarancji, to czy gwarancja takie coś obejmuje? wiem, że to pytania do sprzedawcy. ale zanim je do niego napiszę, to pozwolę  sobie je zadać do was, jak to wygląda w praktyce, o ile ktoś takie usterki reklamował? 

Na ile gwarancja dopuszcza grzebanie przy hamulcach? Wymiana klocków no to jasne. Ale Wymian uszczelek itp. tu już mam wątpliwość. 

Edytowane przez bladawiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz cztery "części zamienne" do shimano: zacisk, przewód, dźwignia hamulcowa i, tylko do niektórych, sama "łopatka" dźwigni. Drobnica nie jest oferowana poza śrubami przyłączeniowymi.  

Gwarancja oczywiście że obejmuje problem o którym piszesz tym bardziej że hamulec ma tylko kilka miesięcy. Sprzedawca powinien rozwiązać ten problem a jeśli rower masz zadbany to nie będzie miał punktu zaczepienia żeby roszczenie odrzucić. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powalczyłem wczoraj z przednim, bo w moim odczuciu bardziej twarda ta klamka w nim była, więc zacząłem od przedniego. Kilkukrotnie tłoczki  rozsuwałem i po założeniu okładzin i koła z tarczą podejmowałem próby pracy hamulca i jak się tak dosunęły okładziny  w końcu blisko tarczy, to klamka dalej twarda, może około 10 % zakres ruchu się poprawił ale to mało wyczuwalne i bardziej sugestywne, że coś się poprawiło. Oczywiście wcześniej poluzowałem zaślepkę przy klamce do odpowietrzania. Tak, że tobo ma rację, że hamulce są mało odporne na zimowe warunki plus do tego sól wilgoć itp.  Nie pozostaje mi nic innego, jak tylko reklamować hamulce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...