Skocz do zawartości

[gravel] Canyon Grizl 7 Suspension - problem z doborem rozmiaru ramy


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Witam wszystkich jako nowy użytkownik. W poszukiwaniu roweru mój wybór padł na model Grizl 7 Suspension, mam jednak dylemat odnośnie doboru rozmiaru ramy. W związku z tym, że mój wzrost to 184cm a przekrok 90cm, jestem idealnie na granicy rozmiarów M i L. Nie do końca ogarniam geometrie rowerów, a wszędzie czytam, że jest to mocno istotne przy doborze rozmiaru. Rower ma służyć na dojazdy do pracy, leśne wycieczki 30-50km, a czasami rodzinny wypad z dziećmi. Wszędzie czytam, że mniejsza rama = bardziej agresywna pozycja, a tego chciałbym raczej uniknąć. Nie chcę siedzieć w mocno agresywnej pozycji, wolę bardziej wyprostowaną, żeby nie zadzierać mocno głowy do góry ( mam niewielki problem z kręgosłupem w odcinku szyjnym po wypadku ). Który rozmiar ramy przy tej geometrii da bardziej komfortową pozycję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ale nie pomogłeś :) Chodzi mi tylko o to, która rama w tym przypadku będzie dla mnie bardziej komfortowa. Nie chciałbym się rozwijać na temat dlaczego ten rower a nie inny i dlaczego M jest dostępne bo to już inna historia. Mam możliwość wyboru pomiędzy M a L, ale nie mam możliwości przymierzenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj nie da się pomóc, Grizl ma stosunkowo agresywną geometrię i L-ka będzie po prostu za duża, nie dopasujesz jej pod siebie. Czego byś tam nie zmienił to zawsze będziesz się borykał z problemami, po prostu tego typu geometria nie idzie w parze z Twoimi wymaganiami.

Akurat mój kolega w Twoich wymiarach jeździ Grizlem w M, na L-ce nie byłoby szans.

Edytowane przez marcesco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, toja1986 napisał:

Dzięki ale nie pomogłeś :) 

Pomogłem, zaproponowałem inny model, który spełni twoje wymagania. Jeśli będziesz się upierał przy canyonie to nie da ci się pomóc. Nawet jeśli weźmiesz rozmiar L, który ma oczywiście wiekszy stack niż M (czyt kierownicę wyżej) to z uwagi na twoj przekrok będziesz miał taką samą różnicę poziomów pomiędzy siodłem a kierownicą jaką ja mam w szosie o wyścigowej geometrii (mam 185 wzrostu, 86/7 przekroku). Sam sobie odpowiedz czy właśnie o to ci chodzi 

 

Screenshot_20230216-110943-762.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi. No mój wybór akurat musi paść na ten rower i spowodowane jest to różnymi względami.  Przyjmijmy, że nie mam innej opcji wyboru :)Rozumiem, że najlepiej byłoby wybrać rower o innej geometrii ale tu mam akurat mocno ograniczone pole manewru i muszę coś ulepić z tego, co mogę.

Cytat

będziesz miał taką samą różnicę poziomów pomiędzy siodłem a kierownicą jaką ja mam w szosie o wyścigowej geometrii

Czyli rozumiem, że przy rozmiarze M w gravelu miałbym jeszcze bardziej agresywną pozycję niż ty w rowerze wyścigowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Rozmiar M jest za niski a rozmiar L za długi. W normalnym rowerze mógłbyś wziąć to L, skrócić mostek ale grizl ma tę pseudoprogresywną geometrię i mostek już na starcie jest krótki, nie ma z czego skracać bardziej 

 

Zawsze możesz kupić i odsprzedać drożej a sobie ogarnąć coś spełniającego wymagania bo jak na razie totalnie z dvpy podchodzisz do tego zakupu. Rower szosowy/okołoszosowy (czyt. podobna geo/baranek) to nie jest pole do eksperymentów, tutaj liczy się każde 5mm ramy, nie ma miejsca na "a może się przyzwyczaję" 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Tak. Rozmiar M jest za niski a rozmiar L za długi. W normalnym rowerze mógłbyś wziąć to L, skrócić mostek ale grizl ma tę pseudoprogresywną geometrię i mostek już na starcie jest krótki, nie ma z czego skracać bardziej 

W rozmiarze L mostek jest nieco dłuższy bo 90mm. Spróbuję w takim razie L z mostkiem 80mm. W razie czego na zakupie na pewno nie stracę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wziąłem L i podzielę się moją opinią jak go otrzymam. Reach pomiędzy rozmiarem M i L to zaledwie 7mm ( 402  i 407 ). Długość górnej rury to różnica 14mmm. Jeśli dobrze myślę, to skróceniem mostka o 10mm powinienem prawie wyrównać odległość do kierownicy pomiędzy rozmiarami M i L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

. Reach pomiędzy rozmiarem M i L to zaledwie 7mm ( 402 i 407 )

Dlaczego "zaledwie"? Zupełnie standardowa wartość pomiędzy rozmiarami 

Godzinę temu, toja1986 napisał:

Dlaczego? Canyonowy mostek V13 w rozmiarze 80mm montowany  seryjnie w rozmiarze M przecież będzie pasował. Jeśli chodzi o krótsze to rzeczywiście może być problem ale spróbuję najpierw z 80mm.

Długość nie jest jedynym parametrem  charakteryzującym mostek. Jest też kąt wzniosu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Cytat

Długość nie jest jedynym parametrem  charakteryzującym mostek. Jest też kąt wzniosu 

Rozumiem. Ja jednak mówię o tym samym mostku z mniejszej ramy w rozmiarze M, gdzie kąt jest taki sam +/- 6⁰. W L jest montowany 90mm, a w M 80mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower już zamówiłem w rozmiarze L i jeśli rzeczywiście będzie taka tragedia to też się nic nie stanie bo będzie dla brata, który jest wyższy, ale...

czysto teoretycznie...

Cytat

To teraz sobie uświadom, że ty na L będziesz miał kierownicę wyżej o 2 cm a siodełko o kilkanaście

kierownica 2cm wyższa: OK rozumiem, ale siodełko o kilkanaście? Przy moim przekroku wysokość siodełka powinna wynosić ok 79,5cm, u niego pewnie ok. 74cm. Kilkanaście to nie jest tylko 5,5cm. W M by byłaby dopiero różnica wysokości a kolega wyżej marcesco napisał, że jego znajomy o moich wymiarach jeździ na M i jest OK. 

Ponadto skrócenie mostka o 10mm powinno znacząco zmienić pozycję, jeśli dobrze to rozumiem. 14mm dłuższa górna rura i 10mm krótszy mostek daje tylko 4mm różnicy pomiędzy M a L. Jeśli tutaj się mylę, to proszę o sprostowanie :) 

W każdym razie obiecuję, że jeśli będzie bardzo źle, to do błędu się przyznam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie być tak źle. Z długimi nogami często w parze idą długie ręce co ułatwia dopasowanie do roweru.

Z tego co patrzyłem, to kierownica Canyona ma tylko 70mm reachu, czyli 10mm mniej niż "standardowa". Po skróceniu mostka do 80mm możesz otrzymywać coś zbliżonego do optymalnego rozmiaru.

Co do wysokości kierownicy, to jeżeli faktycznie masz długie ramiona, to może Ci to nawet podpasować, o ile nie odezwą się problemy z szyją.

Obstawiam że dasz radę się dopasować do tego roweru, ale o wyprostowanej pozycji nie będzie mowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...