Skocz do zawartości

toja1986

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    13
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika toja1986

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Od miesiąca
  • Od tygodnia
  • Dedicated Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post

Ostatnio zdobyte

3

Reputacja

  1. Rower dotarł. Zrobiłem już jakieś 250km i moje spostrzeżenia: Po pierwszych 50km... Pozycja wcale nie jest wyścigowa czy agresywna. Nie wiem skąd ta opinia. Wysokość kierownicy jest dla mnie idealna. W górnym chwycie jest mi bardzo komfortowo i wygodnie, jeżeli chcę mieć bardziej aerodynamiczną pozycję to schodzę na dolny chwyt i jest super ale... "na łapach" mam wrażenie, że jest za daleko. Wolałbym mieć trochę bliżej. Okazało się jednak, że na rowerze mam tyłek wypięty za bardzo do tyłu i nie trzymam prostej linii pleców ( być może przez lekkie przodopochylenie miednicy ). Kierownica wydaje mi się za wąska, a w rozmiarze M jest jeszcze węższa, Kolejne 50km, pozycja skorygowana i jest dużo, dużo lepiej. Chociaż mogłoby być "ciut" bliżej Wrażenie wąskiej kierownicy ustało, wynikało to raczej z przesiadki z MTB, bo teraz nie mam z tym żadnego problemu. Jakby była te 2cm węższa to pewnie też nic by się nie stało. Tyłek obolały od siodełka, a właściwie to trochę poniżej. Kolejne 50km, po idealnym wypoziomowaniu siodełka jest OK Ale zauważyłem 2 rzeczy, na które nie zwracałem wcześniej uwagi. Po pierwsze: skręcając przy wolnych prędkościach butem prawie zahaczam o przednią oponę, w rozmiarze M ten problem mógłby być większy. Po drugie i ważniejsze: podczas podjazdu na stojąco pomiędzy moimi kolanami a kierownicą jest bardzo mało miejsca. Myślę, że jakby kierownica była 2 cm niżej to już miałbym problem. Kolejne 100km to już sama przyjemność z jazdy. Do roweru się przyzwyczaiłem i w zasadzie pozycja mi już odpowiada. Ustawiłem już dobrze przedni amor, z którego jestem mega zadowolony. Rower jest szybki i świetnie się prowadzi. Nie ogarniam do końca zasady działania półsprzęgła w nim ( może ktoś coś? ) i czasami trochę irytuje mnie krzyżujący się łańcuch, ale taki urok 2 rzędów z przodu. Nie ma żadnego problemu z bólem szyi. Mostek 80mm zamówiony i zamierzam go zmienić, myślę że po tym będzie już idealnie. Ostatnią rzeczą zostanie mi przejście na mleko. Ciężko jest mi powiedzieć, czy Mka byłaby dobra. Raczej nie chciałbym schodzić niżej z kierownicą, teraz jest naprawdę wygodnie, a poza tym dochodzą 2 punkty opisane wyżej, zwłaszcza jeśli chodzi o miejsce na kolana. Jeśli chodzi o to, co pisał kolega SpinOff to tak, chyba rzeczywiście mam długie łapy. Według pomiarów na stronie Meridy wychodzi mi 2-3 cm powyżej przeciętnej dla mojego wzrostu. To samo z przekrokiem: przy jednym pomiarze 90cm, przy innym nawet 91. Podsumowując: jestem bardzo zadowolony i i uważam, że rower jak najbardziej spełnia moje oczekiwania. Morał z tego taki, że żadna opinia nie da tyle, co własne odczucia, bo każdy ma inną budowę i preferencje. Ale... nie jest też tak, że przy moim wzroście polecam Grizla w rozmiarze L. Przy długości moich kończyn tak, jak najbardziej Jednak jeśli ktoś ma standardowy przekrok 87-88cm, to M może być lepszym wyborem. Dziękuję skończyłem
  2. Ale ma wzrost, przy którym powinien być na granicy XS i S. To tak jakbym ja przymierzał się do XL.
  3. Rower już zamówiłem w rozmiarze L i jeśli rzeczywiście będzie taka tragedia to też się nic nie stanie bo będzie dla brata, który jest wyższy, ale... czysto teoretycznie... kierownica 2cm wyższa: OK rozumiem, ale siodełko o kilkanaście? Przy moim przekroku wysokość siodełka powinna wynosić ok 79,5cm, u niego pewnie ok. 74cm. Kilkanaście to nie jest tylko 5,5cm. W M by byłaby dopiero różnica wysokości a kolega wyżej marcesco napisał, że jego znajomy o moich wymiarach jeździ na M i jest OK. Ponadto skrócenie mostka o 10mm powinno znacząco zmienić pozycję, jeśli dobrze to rozumiem. 14mm dłuższa górna rura i 10mm krótszy mostek daje tylko 4mm różnicy pomiędzy M a L. Jeśli tutaj się mylę, to proszę o sprostowanie W każdym razie obiecuję, że jeśli będzie bardzo źle, to do błędu się przyznam
  4. Rozumiem. Ja jednak mówię o tym samym mostku z mniejszej ramy w rozmiarze M, gdzie kąt jest taki sam +/- 6⁰. W L jest montowany 90mm, a w M 80mm.
  5. Wziąłem L i podzielę się moją opinią jak go otrzymam. Reach pomiędzy rozmiarem M i L to zaledwie 7mm ( 402 i 407 ). Długość górnej rury to różnica 14mmm. Jeśli dobrze myślę, to skróceniem mostka o 10mm powinienem prawie wyrównać odległość do kierownicy pomiędzy rozmiarami M i L.
  6. Dlaczego? Canyonowy mostek V13 w rozmiarze 80mm montowany seryjnie w rozmiarze M przecież będzie pasował. Jeśli chodzi o krótsze to rzeczywiście może być problem ale spróbuję najpierw z 80mm.
  7. W rozmiarze L mostek jest nieco dłuższy bo 90mm. Spróbuję w takim razie L z mostkiem 80mm. W razie czego na zakupie na pewno nie stracę.
  8. Dziękuję za odpowiedzi. No mój wybór akurat musi paść na ten rower i spowodowane jest to różnymi względami. Przyjmijmy, że nie mam innej opcji wyboru Rozumiem, że najlepiej byłoby wybrać rower o innej geometrii ale tu mam akurat mocno ograniczone pole manewru i muszę coś ulepić z tego, co mogę. Czyli rozumiem, że przy rozmiarze M w gravelu miałbym jeszcze bardziej agresywną pozycję niż ty w rowerze wyścigowym?
  9. Dzięki ale nie pomogłeś Chodzi mi tylko o to, która rama w tym przypadku będzie dla mnie bardziej komfortowa. Nie chciałbym się rozwijać na temat dlaczego ten rower a nie inny i dlaczego M jest dostępne bo to już inna historia. Mam możliwość wyboru pomiędzy M a L, ale nie mam możliwości przymierzenia.
  10. Wybór padł już na Canyona. Akurat ten model mogę mieć praktycznie 30% taniej niż cena katalogowa, co jest czynnikiem decydującym.
  11. Cześć. Witam wszystkich jako nowy użytkownik. W poszukiwaniu roweru mój wybór padł na model Grizl 7 Suspension, mam jednak dylemat odnośnie doboru rozmiaru ramy. W związku z tym, że mój wzrost to 184cm a przekrok 90cm, jestem idealnie na granicy rozmiarów M i L. Nie do końca ogarniam geometrie rowerów, a wszędzie czytam, że jest to mocno istotne przy doborze rozmiaru. Rower ma służyć na dojazdy do pracy, leśne wycieczki 30-50km, a czasami rodzinny wypad z dziećmi. Wszędzie czytam, że mniejsza rama = bardziej agresywna pozycja, a tego chciałbym raczej uniknąć. Nie chcę siedzieć w mocno agresywnej pozycji, wolę bardziej wyprostowaną, żeby nie zadzierać mocno głowy do góry ( mam niewielki problem z kręgosłupem w odcinku szyjnym po wypadku ). Który rozmiar ramy przy tej geometrii da bardziej komfortową pozycję?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...