Skocz do zawartości

[3500-4500] Męski rower crossowy do jazdy do pracy


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry. Powoli rozglądam się za nowym jednośladem i szczerze mówiąc nie mam pojęcia co wybrać. Na pewno chciałbym amortyzator z przodu i napęd przedni z jedną tarczą. Po lasach czy polach nie jeżdżę, tylko zasyfione ścieżki rowerowe i dziurawy asfalt, ale warto dodać, że do pracy śmigam rowerem przez cały rok, bez względu na warunki pogodowe (ulewy, burze, śnieżyce nie są mi straszne). Obecnie mam taniego krossa evado 2.0, który powoli zaczyna się rozpadać.

Wzrost 169, waga 63. 

 

PS Nie wiem czy to ważne, ale jeżdżę na pedałach shimano spd pd m520, które przełożę z krossa na nowy rower. (albo kupię nowe, się zobaczy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Charakter jazdy kieruje moje myśli w stronę roweru typu gravel, który można doposażyć w błotniki. Kierownicę baranka rozważałeś? No i odnośnie do amortyzatora, koledzy powyżej mają rację: przyda Ci się jak majtki kobiecie nieciężkiego prowadzenia się. Jakiś ciekawy, niezbyt drogi gravel na stalowej ramie byłby moim typem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, marcina napisał:

Czy coś byś w nim zmienił?

Tego evado kupiłem "awaryjnie" parę lat temu. Wcześniej miałem meridę crossway 300, na której jeździło mi się dużo lepiej - lepsze hamulce, lepsze przerzutki. Też łatwiej i wygodniej się ją konserwowało/czyściło. Ale zarówno w jednym jak i drugim rowerze po jakimś czasie zaczynały mnie irytować trzy blaty z przodu, więc teraz chciałbym jeden, żeby trochę sobie ułatwić życie. 

Trek Dual Sport wygląda spoko, dzięki za propozycję. 

@RabbitHood myślę że amory z przodu znacząco zwiększają komfort z jazdy, zwłaszcza przy pokonywaniu krawężników i dziurawych dróg. Z drugiej strony jestem skłonny zastanowić się nad rowerem bez amortyzatorów, ale to bym się musiał najpierw na żywo przejechać takim sztywniakiem, żeby zobaczyć czy to mi odpowiada. Bo na przykład w mojej poprzednie meridzie miałem amortyzowaną sztycę, a w krossie tego nie mam i różnica w komforcie jest dla mnie spora (na niekorzyść krossa).

 

edit: @KurczakNorrishm, drugi głos na rower bez amorków. Dzięki, pomyślę. Baranka nie rozważałem, ale nie mam nic przeciwko. Wygodnie się na tym śmiga?

 

Edytowane przez flagg47
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownica baran do Twojej jazdy jak najbardziej się nada. Masz 3 rodzaje chwytania kierownicy a przy oponie crossowej/gravelowej i dobrze dobranym rozmiarze roweru będziesz się czuł nie mniej pewnie, niż na rowerze z prostą kierownicą. W jakim terenie mieszkasz? Masz dużo podjazdów? Czy więcej długich prostych? Pytam, żeby doradzić najlepszy pod względem zakresu napęd. W gravelu korba 2s nie byłaby zła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszkam w Wielkopolsce, więc teren płaski. W drodze do pracy mam jeden delikatny podjazd, który nie stanowi żadnego problemu, więc chyba nie ma sensu kombinować z napędem. Zwłaszcza że stare dziadki na jeszcze starszych rowerach dają sobie tam radę. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, więc myślę, że jednoblat odpowiednio dobrany Ci wystarczy. Odpadnie serwis przedniej przerzutki. Jeśli się zdecydujesz na sztywny widelec, odpadnie serwis amora.

Zobacz: Triban grvl 120, Triban grvl 520, Romet Boreas 1 Lite oraz, nieco ponad budżet i z przednią przerzutką, ale ładny na dobrej stalowej ramie Kross esker 4.0.

Acha, zapomniałem: z prostym kierownikiem do takiej jazdy niepobitym zawodnikiem jest oczywiście Marin Muirwoods. Rama z dobrej stali, z dobrej stali sztywny widelec, hydraulika, napęd 1xXX. Czego Ci trzeba więcej? No czego, chłopie? Żeby był dostępny...

Edytowane przez KurczakNorris
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym gravel-em i barankiem to radzę najpierw czymś takim pojeździć. Nie każdemu baranek przypada do gustu. Jedni to kochają, inni nie cierpią.

EDIT:
A co do amora - pojeździj jakiś czas na zablokowanym. Jeśli nie odczujesz różnicy to weź sztywny widelec. Jeśli odczujesz różnicę na minus... to wiadomo.

Edytowane przez marcina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...