Skocz do zawartości

[amortyzator] Alternatywa dla Reby czyli amorek do ~ 1,6 kzł


Rekomendowane odpowiedzi

Jak to w życiu często bywa, potrzebuję potwierdzenia, że to co chcę zrobić ma sens.

Od początku, jeżeli chodzi o XC to jestem w sumie laikiem. Ot tak, zachciało mi się zająć czyms nowym w życiu i padło na jeżdżenie po hopkach. Mam jako takie doświadczenie z rowerami ale MTB to dla mnie nowość. No i zapragnąłem złozyc sobie własny rower. Mam właściwie wszystko, rama, koła, hamulce, osprzęt, brakuje mi tylko amortyzatora.Czytam, szukam i staram się zrozumieć o co chodzi. Jak rozumiem, głównie ze względu na łatwość i koszty serwisowania to warto iść w Rock Shoxa a tutaj najrozsądniejszym wyborem to Reba, głównie ze względu na wagę / jakość / cena.

Potrzebuje amoryzatora o skoku 100mm (przynajmniej taki był załozony pierwotnie w mojej ramie), koło 29, oś 15x100mm i główke tapered.

Znalazłem wspomnianą Rebę za ok 1600 zł w Bike Disscount -> https://www.bike-discount.de/en/rockshox-reba-rl-29-solo-air-tapered  Brak manetki na kierownicy przezyję. I tutaj moje wątpliwości, czy to najlepszy wybór dla totalnego amatora? Czy może warto pomyśleć o czymś innym? Może macie jakiś pomysł gdzie można znaleźć amortyzator taniej, np z demontażu? Może jednak Recon za połowę tej kasy, a resztę zostawić sobie na piwko...
 

Może coś koledzy dorzucą do tematu? Jakies przemyślenie czy coś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takich pieniądzach z nowych nie kupisz nic lepszego (ew. jeszcze taniej rebę np. w wiggle.com). W każdym razie szedłbym w boost (+proste adaptery do koła przedniego) i zapewne 120mm skoku (będzie miała jeszcze jakiś potencjał jeśli zamarzy ci się ew. będziesz miał konieczność zmiany ramy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Kettler napisał: