Skocz do zawartości

[opony] Jaki rozmiar full do XC, co z obręczami ?


seba8121

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
4 godziny temu, TheJW napisał:

Na stronie sklepu r2-bike bardzo często są zdjęcia produktów z wagi, a w specyfikacji podana katalogowa i zmierzona. Warto zajrzeć jak ma się wątpliwości. :)

Ale Wolfpacka nie mają...

 

@adamsanders tę recenzję widziałem, ale pamiętam, że któraś była sponsorowana przez Trezado, więc tak średnio miarodajna.

U mnie szerokość obręczy będzie podobna, więc jeśli 2,25 ma 58 mm to 2,4 będzie miała jakieś 62 na podobnej obręczy😉

Daj znać co kupisz, bo jestem bardzo ciekawy tych opon. 

Pisałem do jednej osoby sprzedającej wersję Speed. Z dwóch losowych egzemplarzy waga 29x2,4 to odpowiednio 644 i 652g, więc nie jest źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bogus Zważyłem oponę Wolfpack Speed 2,25 i wychodzi 574g (wybrana najlżejsza z 3 sztuk - pozostałe miały ok 590-600g)

Zmierzyłem oponę zabudowaną w rowerze na obręczy DT Swiss XM401, 23mm wewnątrz, ciśnienie 1,9 i wychodzi 56,2mm mierzone po zewnętrznym bieżniku ( 55mm po balonie opony).

  838599397_Wagaopony.thumb.jpg.3d62b24a5fbbe81f7cf88be7abce1bf9.jpg

Szerokość opony.jpg

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę się jeszcze wypowiedzieć co do trwałości opony.

Opona ze zdjęcia była założona na wiosnę i przejechała ok 3,5k. Uważam, że zostało jeszcze ok 50% opony, ale że na wiosnę czekają mnie błotne zawody będę ją za chwilę wymieniać.

Nigdy mnie nie zawiodła, dobrze trzyma na zakrętach ( porównuję do Conti). Łatwo wskakuje na obręcz i od razu się uszczelnia. Wlałem mleko Trezado i wiem o 2 przypadkach, że mleko zadziałało (szkło na chodniku podczas dojazdu do lasu). Nową udało mi się kupić w znajomym sklepie za 200zł. Tak że na chwilę obecną mam zestaw, który myślę, że zostanie ze mną na dłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomiary i krótkie info. Na szosamtb jest race + speed 2,4 + mleko trezado za 439zl taniej nie znalazłem, mleko wychodzi w tym secie prawie za darmo. Sprzedawca czeka zaraz po nowym roku na większą dostawę, obiecał że wybierze mi najlżejsze sztuki. Mam tylko nadzieję że wizualnie mój rower nie będzie wyglądał groteskowo na tak szerokich gumach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ciągle mowa o Scale, to ja raczej nie o wygląd, a o miejsce na te kapcie bym się martwił... Na 2,4" może tam być ciut przyciasno. Nawet przy bardzo sztywnych kołach może się okazać, że boczne klocki będą tarły o ramę, bo ta konstrukcja jednak pracuje przy depnięciu. Wiem co mówię, jeżdżę na tej ramie od 4 lat. 😜

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaaa, bo 950-tka jest Alu! Ja na HMF jeżdżę 4 lata, stąd moje zaskoczenie, że chciałeś tam oponę 2,4" ładować. :002: Patrząc na zdjęcie wydaje się, że jest tam jednak trochę więcej miejsca niż w karbonowej wersji, w miejscu bocznych klocków dodatkowe poszerzenie, także nie powinno być problemu. Ale to tylko na podstawie zdjęcia, więc też się za bardzo nie sugeruj...;) Może jutro na ustawce będzie ktoś na Alu to sprawdzę, bo u mnie obydwa węglowe.

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bogus napisał:

29x2.4 ważą odpowiednio 723 i 720g

Może sprzedawca trafił na wyjątkowo ciężkie sztuki, na necie sporo zdjęć z wagą nawet minimalnie mniejsza niż deklarowana... No ale moje cst też ważą pod 600g a miały być 560g. Jedna sztuka z partii 10tyś trzyma wagę i od razu piszą że jest "od".

Na profilu FB wolfpack polska też video z ważenia opon i wszystkie z mocno zbliżona do fabrycznej, no ale zdziwienia nie ma... Zaskoczony to bym był jakby im więcej wychodziło 😀

Edytowane przez adamsanders
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ja myślałem o wersji Cross na przód i Speed na tył, czyli krok dalej, ale i pewniej w trudniejszych warunkach ;)
Oczywiście max. 2.25", bo jak pisał już TheJW - miejsca w karbonie mało, oj mało (przy fabrycznie założonych WTB Ranger 2.25" miejsca na nic szerszego nie ma - w każdym razie ja bym nic nie kombinował)...
Poza tym na obręczy 25 mm to raczej nie ma co się bawić w 2.4" - ja nawet gdybym miał dużo miejsca w ramie, to nie zakładałbym na nie większych balonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas się zastanawiam nad bezpiecznym 2.25. I tak będą trochę szersze od Cst...z drugiej strony korci aby poeksperymentować. Szukałem jakiś fotek scale na balonach 2.4 ale nie bardzo coś jest na necie. Scale na 2023 już ma seryjnie Rekony 2.4 ale to zupełnie nowa konstrukcja ramy na ten sezon, zresztą tylko fotki poglądowe, brak real foto póki co. Szerokość obręczy 27mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, KrissDeValnor napisał:

Poza tym na obręczy 25 mm to raczej nie ma co się bawić w 2.4" - ja nawet gdybym miał dużo miejsca w ramie, to nie zakładałbym na nie większych balonów.

Nie przesadzaj. Obręcz 25mm do roweru XC gdzie i tak jeździ się na ciśnieniu w okolicach 1,7-1,8atm to bardzo dobry kompan dla opony 2,4 cala. Nawet bym powiedział że szersza obręcz to tylko jak masz kasę na karbon bo w alu to zbędne gramy. A że tak zapytam... A dlaczego nie 2,4 przód i 2,25 tył ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sorry ale nie bardzo rozumiem tą estetyczno-oponiarską rozkminę dla gryzipiórków... Raz ma być szeroko, raz ma być lekko, a na końcu ma być poprostu "ładnie". Osobiście jeżdżę na oponach Vittoria TNT 2,35 przód i 2,25 tył i moje oko to cieszy 🤣

IMG_20221210_152009.jpg

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku Vittoria faktycznie nie ma dużej różnicy, większa jest różnica w wysokości balona niż szerokości opony co trochę to zdjęcie maskuje. Ta rama ma bliźniacze geo z nowym Scale na 2023 rok. Taki trend w xc, dłuższa rama krótszy mostek i duża baza kół. A żeby kompletnie cię zaskoczyć, to są koła 27,5 gdzie opona pokroju 2,35 idąc twoim tokiem myślenia powinna wyglądać ordynarnie 😋

IMG_20221119_153650.jpg

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Alsew napisał:

idąc twoim tokiem myślenia powinna wyglądać ordynarnie 😋

Tu właściwie jesteś w błędzie. Przecież masz plusowe opony w 27.5 calach. Natomiast my mówimy o 29 i typie roweru który na dzisiejsze czasy wygląda dosyć "lekko". Rzuć okiem na scale z poprzednich roczników, szczególnie górne rurki tylniego trójkąta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakich czasach Ty żyjesz? Oponę 2,35 nazwać "plusową" to można było 25lat temu jak królowały 26x1,95😉 Opony 2,1 jakie masz w rowerze montowano do XC 10 lat temu... obecnie opony 2,25-2,4cala to standard w rowerach XC, a "plusy" zaczynają się od 2,6. 

@bogus Vittoria TNT 2,35 przy ciśnieniu 1,7bara i na obręczy DT 22,5mm ma 58mm mierząc po balonie. Na oponie jest napisane 584x57. 

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...