Skocz do zawartości

[Dętki rowerowe] Continental, Schwalbe


adamek1

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć. Wiecie może, czy warto dopłacić trochę więcej i kupić dętki Continental ewentualnie Schwalbe. Bo odkąd 3 lata temu przebiłem fabryczną dętkę przednią w rowerze pinezką, już 4 raz wymieniam dętkę przednią, o dziwo dętka tylna ma już 5 lat i nic z nią się nie dzieje. 

 

CONTINENTAL Tour All: https://www.centrumrowerowe.pl/detka-continental-tour-28-all-pd9101/

SCHWALBE Standard: https://www.centrumrowerowe.pl/detka-schwalbe-standard-27-5-28-29-cali-pd8501/

SCHWALBE Standard: https://www.centrumrowerowe.pl/detka-schwalbe-standard-28-cali-pd8502/

CONTINENTAL Tour Hermetic Plus: https://www.centrumrowerowe.pl/detka-continental-tour-28-hermetic-plus-pd9102/

Może są jacyś użytkownicy dętek tych firm, którzy wypowiedzą się na ich temat, czy wyższa cena ich to tylko marketing i rozpoznawalne logo, czy faktycznie jakość będzie wyższa od takich za 15 zł ze sklepu rowerowego 

 

 

Napisano

Nie, tylne zużywają się dużo szybciej . Trudno powiedzieć dlaczego łapiesz kapcie tylko z przodu . Być może coś siedzi w oponie ale wtedy łapałbyś gumę co chwilę .

Dętki Conti i Schwalbe są dobre. Czy lepsze od ,,nie firmowych ? Ja powiem , że tak bo mają wersje light albo super light , a takich w tanich dętkach nie uświadczysz , choć akurat te najlżejsze trwałością nie grzeszą .

A ile km te opony zrobiły ? Przy ,,normalnym" użytkowaniu po 5 latach z opon to tylko druty zostają . Może czas na wymianę ?

Napisano

Mitas, 5 lat, to wróży kłopoty, Pewnie opona już jest na tyle spękana i sparciała że zbiera jakieś śmieci z drogi. 

Nie wiem jak Schwalbe, ja do nich byłem uprzedzony odkąd zaczęli wypuszczać kiepskie opony, ale Continental to u mnie jedne z najlepszych. Nie pod względem odporności na przebicia, bo na to dętka nie wpływa, ale pod względem trzymania ciśnienia - bo im dętka lepsza tym rzadziej trzeba dobijać. 

Napisano

Nic nie wiedziałem o kiepskich oponach Schwalbe  ( choć mam w jednym rowerze Smart Samy ) dlatego nie byłem uprzedzony . Dętki w wersji Extra Light ( choć naprawdę to jest Light ) są ok .

Napisano

Dętki continentala to pchanie się w gips. Już mówię: robiące się w nich mikroskopijne dziurki przez które powoli ucieka powietrze, nie ważne ile ciśnienia i jaka opona to zawsze one się robią. I każdy kolega co miał te dętki to samo. Nawet najtańsze dętki z auchan trzymają miesiącami i się nie dziurawią. Jak opony robią spoko to ich dętki to totalna kicha, zdecydowanie odradzam, tyle wyjazdów poszło psu w d...

 

Nie doczytałem, koledzy mówią o 28 czyli treking. Ja natomiast mówię o zastosowaniu mtb 

Napisano

Na conciakach jeżdżę zarówno w "grawelu" i starym 26'' komunerze. Zacząłem inwestować w "droższe" od czasu gdy kilka no-namów popuszczało mi na sklejeniu a jedna przy wentylu. Gumy firmowe to nie jest jakiś majątek by skąpić.

Napisano

Miałem Continental, mam Schwalbe. Wersje zwykłe, light i extralight.

Dętka to dętka. Jak opona puści, to i dętka pójdzie. Tyle ze kupując od dużego producenta, możesz mieć pewność że będzie wolna o wad. Przynajmniej ja nigdy się z czymś takim nie spotkałem.

Napisano

Jeśli dętka ma być przebiciodporna, to takie Michelino powinno być lepsze od no-name'a:

https://www.rowertour.com/p/52765/michelin-c4-protek-max-26-x-1.852.30-presta-40mm-detka?gclid=EAIaIQobChMI4P6w2uiC-wIVvguiAx1N0goxEAQYCSABEgLiEfD_BwE

Ale nie testowałem. Ja do mieszczucha zdecydowałe sie na mleczko do opon (bo zestaw na 2 opony kosztuje mniej niż jedna antyprzebiciowa dętka, a na dodatek ta antyprzebiciówka ma prestę, a moje obręcze są na samochodowe wentyle-presta by była luźna w otworze, choć nie wiem czy to ma jakieś znaczenie):

https://allegro.pl/oferta/slime-plyn-uszczelniacz-mleczko-do-detek-237ml-12426652745?snapshot=MjAyMi0xMS0wMVQxNDowMDo1Ny4yOTdaO2J1eWVyOzQ0YmM5NDJjNGRlZjQzZDExNzU5ZTg4Njc0ZTQ4NTc3ZjhhYTk0ZDkzY2QxYzNlZWJjZjc4Nzk5MjQ5MmVlYzY%3D

I chyba działa, bo odkąd wlałem, to nie złapalem kapcia. Ale wcześniej też bywały całe miesiące bez łatania dętki (w ubiegłym roku ani razu nie złapałem). Więc może to efekt placebo.

A generalnie to jak pisali inni za antyprzebiciowość odpowiada opona. Ja też łapię zawsze z przodu. Ale z tyłu mam terenową na grubych klockach i chyba gwóżdź musiałby mieć z centymetr żeby się przebić do dętki. A po małch kawałkach szkła to mógłbym jeżdzić jak po żwirku. Zresztą zanim taki kawałek wbije się w tylną, to go ta przednia wyłapie (i sflaczeje)-działa jak odkurzacz.

Napisano

Rower głównie użytkowany jako dojazd do pracy w sezonie wiosenno-letnim i jesiennym, jeśli jest akurat nie pada. Do pracy mam ok 4 km, dodatkowo w czerwcu, lipcu i sierpniu robię dodatkowo jakieś 10-14 km dziennie, więc niewiele. Opony nie wydają się na jakoś bardzo zużyte, co prawda faktycznie wzorki spękania są na całej długości opony. Wymienię je na wiosnę, bo teraz i tak stoi w garażu. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.