Skocz do zawartości

[2023] Orbea Oiz


TheJW

Rekomendowane odpowiedzi

No i jest, pokazali nowego Oiz'a. :)

Na razie tylko garść informacji w formie ponad 20-minutowego filmu (nie mogę wygrzebać działającego linku z kodu strony) i parę zdjęć.

Podstawowa geometria:
image.png.c3343334a6fa0de396b6cc00a2fec707.png

https://www.orbea.eus/experience/2022/builttofly/launch/assets/img/post/beauty.jpg
detail-2.jpg
detail-1.jpg

Ja się mocno jaram, ale to może dlatego, że wyczekiwałem tej premiery, bo zamierzam Oiz'a kupić.

źrodło:
https://experience.orbea.com/en/built-to-fly-thanks

Edytowane przez TheJW
  • +1 pomógł 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Cholera wie, oglądam na szybko w firmie po klatkach i bez dźwięku. :)
Oiz zniknął póki co całkowicie ze strony, więc możliwe, że robią podmiankę i wieczorem pojawią się już nowe modele z pełnymi danymi.

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

@Rafu Taki trend...tak samo jak 120mm skoku i a'la trailowa geometria.

Na plus na pewno system Spin Block. Prowadzenie kabli...no musieli to zrobić... Moim zdaniem i tak zrobili lepiej, niż w Sparku i Geniusie, gdzie właściciel ceniący estetykę jest skazany wyłącznie na komponenty Syncrosa. Tutaj wydaje się, że można wrzucić dowolny mostek, podobnie jak w nowym Luxie. A skoro o Luxie i podobieństwach mowa, to system Spin Block wydaje się analogicznym do IPU 2.0 od Canyona. Analogicznie z prowadzeniem kabli przez pokrywę sterów. Wydaje mi się, ze Orbea z Canyonem się dogadała i wymienili się prawem do patentów, bo Lux od 2024 ma ponoć mieć technologię I-Line.

edit:
Doczytałem, że wszystkie mają gwintowaną mufę (mimo, ze specyfikacja mówi o PF). Jeśli tak jest, to wg. mnie baaaardzo dobre i mądre posunięcie z ich strony.
 

@Alsew 20k za podstawowy model karbonowego fulla to niestety obecnie standard. Biorąc pod uwagę specyfikację, na tle konkurencji i tak nie wygląda to moim zdaniem źle. Z sensownych rowerów jedynie chyba Lux CF6 jest tańszy.

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem o jakiejś akcji z patentami Orbea. Trailowa geometria mi się akurat podoba i chyba nawet nie jestem aż tak negatywnie nastawiony do wszelakich nowości. Niektóre wydają się durne, jak K.I.S. Canyona, ale z drugiej strony, gdyby nie postęp, to kulalibyśmy się na 26" z mostkami 130mm :D. W sumie stery rozbieram co jakiś czas do przeczyszczenia i nasmarowania, a to nie wymagałoby odłączania i ponownego zalewania hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Rafu widziałem ten K.I.S. i zastanawiałem się, czy to jest naprawdę komuś potrzebne. Nie jeździłem rowerami typu trail czy enduro, ale nie wyobrażam sobie, żeby podczas jazdy w górach coś mi ciągnęło kierownicę, żeby ją wyprostować.

Co do Oiza:

Suport gwintowany, to już potwierdzone. Brawo dla Orbei. :) +1
Miejsce na dwa bidony nawet w rozmiarze S! To nie zawsze jest spotykane w hardtailach, a co dopiero w fullu. Niektórzy znani producenci mają w ogóle problem ze zrobieniem miejsca na dwa bidony w swoich fullach, a tu proszę. :)

W modelach OMX fajne koła z fajną gwarancją.

Na minus kolorystyka ram, 2 wersje malowania dla OMX, po 3 dla OMR i Alu. W dodatku takie, które nie każdemu przypadną do gustu. Za to w MyO dodali nowe odcienie "raw carbon", które wyglądają naprawdę świetnie (w konfiguratorze nie widać niestety tego efektu, który dają na żywo).

Zastanawia mnie sposób prowadzenia kabli pomiędzy przednim, a tylnym trójkątem. Jest tam jakiś kawałek maskującej gumy, ale nie widziałem jeszcze nigdzie, jak duże są same otwory i czy jakoś dodatkowo zabezpieczone przed brudem. W Sparku podobne rozwiązanie powoduje wycieranie lakieru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czysto hipotetycznie - nie ścigam się, chcę mieć "czysty" kokpit itp. Strasznie głupie to rozwiązanie jest wg mnie, nie wiem dlaczego ktoś takie coś montuje - czy chodzi o to że jest tańsze niż 'normalne' push to lock? Czy to ma jakieś zalety? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Nie mam pojęcia. Może ktoś uznał, że to praktyczniejsze rozwiązanie. A może faktycznie było tańsze. Trzeba by zapytać w Orbei.
RockShox też z tego co kojarzę miał dwie wersje  blokady - push to lock i push to unlock.
Dla mnie push to lock jest praktyczniejsze, bo ile razy w czasie wyścigu czy nawet zwykłej jazdy całkowicie blokuje się widelec? No i zawsze lepiej wjechać na asfalt z odblokowanym, niż wskoczyć w rockgarden na zablokowanym...

Na zagranicznym forum znalazłem taki argument za tym rodzajem blokady:

Cytat

Fox switched to push unlock for wet weather performance. In really muddy conditions the spring can't overcome the contaminants. With push to lock you would end up at times with your suspension got stuck in the locked position. Now, with push to unlock you end up with your suspension stuck in the unlocked position, which is the better option in my opinion.

I chociaż nie wiem, na ile to domysły autora, to na podstawie doświadczeń z blokadą obecnego RS SID mogę się z tym zgodzić. Tyle, że sprężyna blokady w FOXach jest dużo mocniejsza niż ta w Chargerach RSa.

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
W dniu 7.11.2022 o 09:44, artie napisał:

chcę mieć "czysty" kokpit

Kup Speca, problem z głowy.

W dniu 3.11.2022 o 19:57, Alsew napisał:

Najtańszy karbon 20 tys...

Ma być update ceny. Dzwoniąc do Pol-Sportu z pytaniem o dostępność nowej M30 dostałem info, że nowa cena to ponoć 22.5k. Nie chcąc czekać kupiłem M11 z obecnego rocznika, taniej i z lepszym szpejem.

Jedyne ficzery nowej generacji to BSA/'knock block'/dropper w zestawie. Niestety reszta zrobiła się gorsza, m.in. szpej (chociażby w M30 tylna przerzutka XT->SLX, koła DT X1900 -> OEM), bardziej upierdliwe w obsłudze 'prowadzenie kabli'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co się nakręcać, będzie można kupić z niezłym rabatem nawet od tej pierwotnej ceny. W 2022 zaciskali pośladki żeby nie popuścić 1% bo teraz my pany a nie klient, jesień przyszła i jednak widać spowolnienie. Rowery stoją, labelki -25% poprzyklejane i nikt nie urządza bitw lidlowskich o te rowery ;) 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...