Skocz do zawartości

[Amortyzator] Axon Lejący się olej spod lewej goleni.


eBiker

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Od jakiegoś m-ca mam założony nowy SR Axon(Axon RL-RC 27,5 15QLC) i przy serwisie tarczówki zauważyłem olej na spodzie lewej goleni oraz zacisku tarczy. Sprzedawca twierdzi że mogła się dostać woda do amora i proponuje zdjęcie dolnych goleni i wyczyszczenie ich. Myślę że bym sobie z tym poradził. i tu są pytania:

1. Czy mogę całą operację przeprowadzić rowerem postawionym do góry nogami?

2. Jakie smary itp. rzeczy mogą być potrzebne?

3. Skąd tam olej się wziął?

Pozdrawiam!

                  eBiker.

P.S. Zdjęcie pacjenta.

 

AmorRzygaOlejemMini.jpg

[EDIT]

P.S. 2  Ostatnio podpompowałem go(parę dni przed dostrzeżeniem usterki) z 80PSI na 90PSI niby max to 165PSI, czy mogło to być to?

Edytowane przez eBiker
Nowe fakty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie tu logika? Cieknie olej a sprzedawca wspomina o wodzie?  To nowy fabrycznie amortyzator? Miał serwis zerowy? Może ktoś nalał oleju do goleni dolnych. Axon rzekomo ma uszczelniane shafty więc nie powinien cieknąć ale nie znając jego historii trudni wyrokować. Jak mniemam powietrze nie ucieka więc olej z komory piwietrznej raczej się nie wydostaje.

Z narzędzi to hex 5, nasadowy klucz 8, młotek

Smar do amortyzatorów jakiś (np. ten premium od Activia).

BTW: to jest lewa goleń. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

🤪 widzę, że macie coś wspólnego ze sprzedawcą. Nie sądzisz, że gdyby dostała się do amortyzatlra woda to taka też substancja powinna się z niego wydostawać. No chyba, że mamy tutaj cudowny amortyzator zamieniający wodę w olej.

IMHO uszkodzona uszczelka na shafcie a golenie dolne zalane olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Amortyzatory są na tyle szczelne że nie ma prawa tam się dostać woda (chyba że by ktoś myjką ciśnieniową albo kompresorem centralnie z bliska w uszczelki pryskał).

Do małego serwisu potrzebny będzie smar do uszczelek (np. Sram Butter) i trochę oleju 15WT do nasączenie gąbeczek pod uszczelkami). Generalnie do Suntourów nie leje się oleju do dolnych goleni.

P.S. Rower stawiamy do góry kołami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dokumosa napisał:

🤪 widzę, że macie coś wspólnego ze sprzedawcą. Nie sądzisz, że gdyby dostała się do amortyzatlra woda to taka też substancja powinna się z niego wydostawać. No chyba, że mamy tutaj cudowny amortyzator zamieniający wodę w olej.

IMHO uszkodzona uszczelka na shafcie a golenie dolne zalane olejem.

Był taki co zmieniał wodę w wino... 

Jak wyżej. Zapewne puściła jakaś uszczelka i poszedł olej. W dolnych goleniach z tego co pamiętam jest smar, więc on raczej nie wypłynął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leją magicy olej do suntourów. Wysokie modele podibno mają odporne na to tłumiki i fabrycznie uszczelniane shafty na dole.

@sznib suntoury są szczelne jak są nowe. Po sezonie już podczas jazdy w deszczu potrafią nałykać się wody. Niestety uszczelki kurzowe to mają najniższych lotów.

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od sprawdzenia ciśnienia. Jeśli trzyma nadal 90psi, to wiesz, że nie wywala z komory powietrznej. Jeśli jest mało, tzn, że nieszczelny jest zestaw uszczelnienia na tłoczku w komorze powietrznej, przez którą wywala powietrze w dół goleni a tam masz przedmuch na zewnątrz przez śrubę popychacza.

Potem zerknij jak mocno dokręcona była ta śruba, bo może fabrycznie albo przy serwisie zerowym została dokręcona za słabo. Rozbierając zerknij w jakim stanie jest uszczelka na tej śrubie, bo może to najzwyklejsza nieszczelność.

 

Nie ma nic złego w zalewaniu Axona, to wysoki model i dobrze uszczelniony. Fabrycznie wychodzi owszem - na smarze, ale zalanie mu nie szkodzi a wręcz pomaga, zresztą zerowy serwis na tym właśnie polega, że jest zalewany i obficie smarowany.

 

 

Co do chemii. No dobry smar, Slick Kick na ten przykład, albo dedykowany z Activia. A olej ja bym tam lał Silkolene RSF15. Taki zresztą posiadam.

 

PS. Mam identyko axona, ale miesiąc starszego. Zero wycieku, aż poszedłem zajrzeć 🙃

Edytowane przez cervandes
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forumowicz rozmawiał ze mną przez telefon. Jest sporo klientów co leją brunoxy albo myją ciśnieniowo przez to mówiłem mu o mozliwości dostania się pod uszczelkę, np. wody. Mówiłem mu żeby rozebrał amor i go przeczyścil. Jeśli kolega nie wie jak to zrobić i co może być przyczyną to niech odda sobie go do serwisu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cervandes82PSI sprawdziłem ile PSI schodzi przy odłączeniu pompki jest to około 2PSI, to okazuje się że 8PSI zeszło w jakiś tydzień może parę dni więcej. Dopompowałem do równych 100PSI i zobaczę. Ale jeśli to uszczelnienia tłoczków w komorze, to wystarczy to przesmarować czy trzeba wymieniać uszczelki?

9 minut temu, ACTIVIA napisał:

Forumowicz rozmawiał ze mną przez telefon. Jest sporo klientów co leją brunoxy albo myją ciśnieniowo przez to mówiłem mu o mozliwości dostania się pod uszczelkę, np. wody. Mówiłem mu żeby rozebrał amor i go przeczyścil. Jeśli kolega nie wie jak to zrobić i co może być przyczyną to niech odda sobie go do serwisu. 

Chcę się poprostu dowiedzieć co może wyskoczyć po drodze. Nie że rozłożę go na części i jakiejś bzdury zabraknie. Będę czekał tygodniami na jakąś uszczelkę itp. Nie lałem brunoxów, ani nie myłem, co najwyżej lagi z brudu przetarłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@biker - wtedy należy rozebrać i ocenić. Równie dobrze może być źle złożony, może uszczelka jest uszkodzona, albo ma wadę... Kto to wie? Możesz spróbować PO SPUSZCZENIU POWIETRZA 2-3ml gęstego oleju 85W w komorę powietrzną.

Edytowane przez cervandes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dokumosa Przecież tam się żadnego oleju smarującego nie leje !!!. Jedynie gabki się nasącza i zalewa się kilka mililitrów do komory powietrznej

Z praktyki to wiesz chyba dobrze że te V-ringi jakie montuje Suntour nie sprawują się super. Często mam przypadki przepuszczania oleju przez ten tłoczek który był zalany do komory powietrznej. Potem przy rozbiórce to w komorze powietrznej susza a w dolnych lagach bagno

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ACTIVIA napisał:

@Dokumosa Przecież tam się żadnego oleju smarującego nie leje !!!. Jedynie gabki się nasącza i zalewa się kilka mililitrów do komory powietrznej

Z praktyki to wiesz chyba dobrze że te V-ringi jakie montuje Suntour nie sprawują się super. Często mam przypadki przepuszczania oleju przez ten tłoczek który był zalany do komory powietrznej. Potem przy rozbiórce to w komorze powietrznej susza a w dolnych lagach bagno

 

Dobra, to którą mam uszczelkę u Pana zakupić. Oprócz oleju i smaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, eBiker napisał:

Dobra, to którą mam uszczelkę u Pana zakupić. Oprócz oleju i smaru.

Wyciek jest po stronie tłumika, więc czeka Cię jego pełny serwis, z wymianą wszystkich uszczelnień (bo nie wiadomo, ktore puściło). 

Jeśli nigdy tego nie robiłeś, to lepiej zleć to serwisowi, bo Suntour nie udostępnia instrukcji serwisowych do swoich tłumików.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o skorzystaniu z gwarancji, ale odesłanie i ponowne przesłanie to pewnie z 5 dych. Muszę obczaić ile chce serwis za "remont".

3 godziny temu, skom25 napisał:

Myślisz że tu siedzi wróżka i powie Ci co masz do wymiany?

Cyt. : "Z praktyki to wiesz chyba dobrze że te V-ringi jakie montuje Suntour nie sprawują się super. Często mam przypadki przepuszczania oleju przez ten tłoczek który był zalany do komory powietrznej. Potem przy rozbiórce to w komorze powietrznej susza a w dolnych lagach bagno " - to chyba jest jakaś diagnoza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest, ale nie na 100% :P Ile razy to ja już nakupowałem rzeczy "na zapas", a potem leżały... Inna sprawa, że taki Oring to nie jest jakiś twór stworzony przez SR. Zdemontujesz, weźmiesz do sklepu i Ci dobiorą.

Jesteś pewny że sam sobie dasz radę? Po to jest gwarancja. 50 zł to nie jest koszt, jeżeli mówimy o utrzymaniu roweru.

Swoją drogą poczytaj, bo coś mi świta że nie Ty powinieneś ponosić koszty wysyłki związanej z gwarancją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cervandes Forumowicz założył ten temat, chcąc rozwiązać problem. Mówiłem mu sam żeby sobie go rozebrał lecz widze że temat ten się coraz bardziej rozciąga a załozyciel tematu liczy na cuda bez rozbiórki. Nie napisał tu gdzie był kupiony, przy kontakcie ze mną też mi tego nie powiedział. Gdyby był zakupiony u mnie to na pewno dolne lagi nie były by zalane olejem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...