Skocz do zawartości

[opony] Maxxis Re Fuse


indianin11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy ktos z szanownych forumowiczów używał w gravelu Maxxis re fuse? Opinii jest niewiele, ponoć jedne z lepszych jeżeli chodzi o odporność na przebicia i szybkie na asfalcie ale bieżnik bardzo delikatny. Ciekawi mnie jak spisują się na szutrach i ubitych drogach gruntowych. Jeśli ktoś ma-miał to proszę o kilka słów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkie na asfalcie? Te opony mają gigantyczny opór toczenia, wyższy niż niejedna opona MTB. Wygląd opony absolutnie nie ma znaczenia.

Bike Rolling Resistance. Polecam zajrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opona bardzo cicha bardzo niskie opory toczenia dobrze trzyma się asfaltu suchego i mokrego. Na ubitym piasku i drodze żwirowej (małe kamienie ) też daje sobie radę . Nie stawia oporu aerodynamicznego .Pozwala na szybkie przyspieszanie. Ogólne bardzo fajna opona .

 

To jedna z nielicznych opinii na temat tych opon wystawiona przez użytkownika. Tutaj jak widzę nikt na nich nie jeździł i opinie oparte na suchych danych z tabelek, które jednak też nam coś mówią o oponach. Jednak coś kusi by je przetestować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co napisałeś, jest oczywiste. No ale jeżeli ktoś zakłada zestaw X, następnie Y i ze wszystkich zmiennych jest w stanie wychwycić że akurat te stawiają mniejszy opór aerodynamiczny, to niech się zatrudni w F1 jako ludzki czujnik...

O oporach toczenia jest w pierwszym zdaniu, więc według mnie jest to napisane celowo.

8 godzin temu, indianin11 napisał:

To jedna z nielicznych opinii na temat tych opon wystawiona przez użytkownika. Tutaj jak widzę nikt na nich nie jeździł i opinie oparte na suchych danych z tabelek, które jednak też nam coś mówią o oponach. Jednak coś kusi by je przetestować.

To nie są suche dane z tabelki, bo ktoś napisał że tak jest. Tam są prowadzone testy w konkretnych warunkach. Oczywiście, podczas jazdy może się okazać że opona z minimalnie gorszym wynikiem, sprawdza się lepiej chociażby ze względu na mieszankę. Może mniej wybijać z rytmu jazdy.

No ale nie próbuj sobie wmawiać, że opona z prawie dwukrotnie gorszym wynikiem jeżeli chodzi o opory toczenia, od popularnej Terra Speed czy Tufo Gravel Speedero, nagle będzie jechała równie dobrze. To tak nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale nie próbuj sobie wmawiać, że opona z prawie dwukrotnie gorszym wynikiem jeżeli chodzi o opory toczenia, od popularnej Terra Speed czy Tufo Gravel Speedero, nagle będzie jechała równie dobrze. To tak nie działa.

 

Oczywiście że to tak nie działa. Niczego wmawiać sobie nie próbuję. Tutaj na opory toczenia wpływ ma nie bieżnik i jego kształt ale zastosowana mieszanka. Myślę że nie chodziło o szybkość opony ale o jej wytrzymałość i to się firmie udało. Prawdopodobnie będę szukał czegoś innego, szybszego ale z dobrą odpornością na przebicia. Teraz mam WTB Riddler 37c ale to jest papier, choć przy odpowiednim ciśnieniu nawet nieźle amortyzują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym też tak bardzo nie martwił się tą odpornością na przebicia. No chyba że jeździsz po miejscach gdzie to ryzyko jest z jakiegoś powodu zwiększone lub oddalasz się znacznie od domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety mimo wszystko, obawiam się że takie kloce mogą być ciężkie do jazdy. Nie wiem czy korzyść z wysokiej odporności na przebicia, o uchroni Cię przed kapciem raz na rok, jest warta męczenia się przez pozostałe wyjazdy.

Opony Gravelowe same w sobie są już wzmocnione, to nie są szosowe opony zrobione z papieru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w ciągu ostatnich 3-4 lat raz łatałem dętkę - w zeszłym roku na sakwach.

Za to w samochodzie, w tym samym czasie - ze 3-4 razy byłem u wulkanizatora, z reguły z widowiskowo wbitym blachowkrętem czy wkrętem :)

Na rower zabieram dętkę zapasową i gluta w sprayu (na sakwy jeszcze łatki dodatkowo). W zeszłym roku doraźnie ratowałem się glutem, wystarczyło na powrót, potem dętka do wymiany, bo stara była.

Tak jak pisze @skom25 nie ma co przesadzać z ostrożnością.

Edytowane przez spidelli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatni raz łatałem jakoś na początku pandemii, czyli ponad dwa lata. Wcześniej nie pamiętam, chyba na szosie kolejne dwa lata do tyłu.

Chociaż miałem taki sezon, że w jedno lato złapałem trzy kapcie. No ale wtedy życie było prostsze, bo nie każda obręcz i opona była Tjubles Srubles, a dętkę w domu wymieniłem w 15 min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z moich obserwacji - niektórzy są w stanie założyć niemiłosierne behemoty, takie typu kilogram nalanej gumy i 10 wkładek, bo mieli pecha i parę razy zdarzyło im się kapcia złapać i teraz jest "trauma" jak się trzeba kilkanaście km od domu wypuścić ;) A dwa - nie znają różnicy między oponą przyzwoitą i szybką a takim "kapciulcem".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maxxis Re fuse kupione okazyjnie za 150 złociszy z przebiegiem ok 250km do testów z czystej ciekawości. W niedzielę jadę testować na asfalcie oraz w lesie (szuter i ubite gruntówki). W przyszłym tygodniu przyjdą zamówione Continental Terra Trail 700x40 pro tection. Po testach skrobnę parę słów o maxxisach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Maxxisy pojeżdżone, dwa wypady po ok. 80 km więc nie nie mogę powiedzieć że to recenzja a raczej pierwsze wrażenia i subiektywne odczucia. Porównać mogę do fabrycznych WTB riddler 37mm. Zamówione Terra trail nie dotarły. W chwili zamówienia na stronie sklepu były dostępne a w rzeczywistości nie, więc zwrot kasy. Co do maxxisów to na asfalcie nie czuję różnicy w szybkości i przyspieszaniu. Zakręty pokonują pewnie. Leśne ubite ścieżki i szutry nie stanowią problemu choć kiedy pojawia sie trochę głębszy piasek to zaczynają tańczyć, ale to nic dziwnego zważywszy na bardzo delikatny bieżnik. W lekkim błocie to samo. Zdarzyły się dwa odcinki po dosyć ostrym tłuczniu - żadnych nacięć na oponach nie zauważyłem. Jeździłem w suchych warunkach poza niewielkimi odcinkami leśnymi z delikatnym błotem. Myślę że podczas deszczu na asfalcie trzeba będzie uważać na zakrętach. Na razie opony zostają w eskerze a w przyszłości zamiast terra trail wjadą chyba panaracer ss plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Chciałem spróbować założyć opone 28 na szutry, do roweru szosowego, tak abym nie musiał nosić szosy na niektórych odcinkach na których boje się o przebicie opony.
Szosa endurance.

Może mi ktoś polecić wytrzymałe opony? Jazda raczej rekreacyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...