szczupak56 Napisano 23 Czerwca 2022 Napisano 23 Czerwca 2022 Cześć, jestem posiadaczem Giant Roam 1 i od niedawna także Whyte Shoredith v2. W tym Whyte zauważyłem lekkość obracania się kół co mi się spodobało i chciałbym taki sam efekt uzyskać w moim Giancie. Gdy oba rowery postawię do góry kołami i ręką zakręcę tylnym kołem to w tym whycie koło kręci się dwa razy dłużej oraz ciszej. Co jest tego przyczyną?
JWO Napisano 24 Czerwca 2022 Napisano 24 Czerwca 2022 Cytat chciałbym taki sam efekt uzyskać w moim Giancie. Zamień koła Pewnie piasta w Giancie jest gorszego sortu. Jakie masz piasty w tych kołach?
Gość Napisano 24 Czerwca 2022 Napisano 24 Czerwca 2022 A tak w ogóle, to taki test nie ma za bardzo sensu. Łożyska pracują pod obciążeniem i wtedy liczy się efekt. No chyba że jest wybitnie źle i koło zatrzymuje się po kilku obrotach.
cervandes Napisano 24 Czerwca 2022 Napisano 24 Czerwca 2022 Sama waga kół ma znaczenie, jeśli w Whycie opona, dętka i obręcz będzie cięższa, to oczywistym jest, że koło będzie miało większą bezwładność. A co można zrobić? Serwis! Rozebrać, wyczyścić, nasmarować... Ocenić stan łożysk, mechanizmu zapadkowego. Ziarnko do ziarnka i robi się wynik. Kiedyś miałem okazję zobaczyć, jak kręci się tylne koło roweru szosowego przygotowanego na wyścig. Full ceramik, wszystko wyregulowane do perfekcji. Koło na stojaku kręciło się ze 3 minuty. Oczywiście z kasetą, łańcuchem itp.
RabbitHood Napisano 24 Czerwca 2022 Napisano 24 Czerwca 2022 Jedni chcą by im bębenek wył jak piła spalinowa, inni nie chcą go słyszeć... Nie dogodzisz rowerzyście...
TheJW Napisano 24 Czerwca 2022 Napisano 24 Czerwca 2022 6 godzin temu, JWO napisał: Jakie masz piasty w tych kołach? Giantowska padaka. W TCRze też mam ich piasty i to jakieś nieporozumienie... Łapią luzy, świszczą, brzęczą, skrzypią, wypadają uszczelniacze... @szczupak56 w przypadku tych piast nie osiągniesz efektu lepszego, niż przyzwoity - wystarczający zwykłemu użytkownikowi do codziennej jazdy. Trzeba się z tym albo pogodzić, albo wymienić koła na coś lepszego.
szczupak56 Napisano 4 Sierpnia 2022 Autor Napisano 4 Sierpnia 2022 Przy okazji, czym odkręcić taką śrubę od tylnego koła? Jakoś nie widziałem na allegro pięciokątnych imbusów.
Mihau_ Napisano 4 Sierpnia 2022 Napisano 4 Sierpnia 2022 imbusem, kluczem ampulowym swoją drogą dobrze ci idzie, ponad miesiąc i będziesz odkręcał koło
szczupak56 Napisano 4 Sierpnia 2022 Autor Napisano 4 Sierpnia 2022 32 minuty temu, Mihau_ napisał: imbusem, kluczem ampulowym swoją drogą dobrze ci idzie, ponad miesiąc i będziesz odkręcał koło Dzięki, staram się.
szczupak56 Napisano 5 Sierpnia 2022 Autor Napisano 5 Sierpnia 2022 Castorama, Majster, Unimet. W tych sklepach nie ma takich kluczy, w internecie po wpisaniu klucz ampulowy wyświetlają się tylko imbusy. Ma ktoś namiar na 100% pewne klucze pięciokątne?
Wojcio Napisano 5 Sierpnia 2022 Napisano 5 Sierpnia 2022 Takie coś? https://allegro.pl/oferta/specjalny-klucz-imbus-pieciokatny-czarny-tranzx-11921126127 Google znajduje różne pięciokątnej imbusy.
szczupak56 Napisano 5 Sierpnia 2022 Autor Napisano 5 Sierpnia 2022 Widziałem to ogłoszenie wcześniej, ale z tego zdjęcia nic nie widać. Chyba muszę napisać do sprzedawcy.
cervandes Napisano 7 Sierpnia 2022 Napisano 7 Sierpnia 2022 Może to jakaś forma śruby zabezpieczającej? Rower kupiłeś nowy, czy używany?
szczupak56 Napisano 12 Sierpnia 2022 Autor Napisano 12 Sierpnia 2022 Rower kupiłem używany. Koło udało mi się odkręcić kluczem jak w ogłoszeniu wyżej. Zrobiłem już podmiany kół jak i opon. Mój Roam faktycznie lepiej jedzie na kołach od drugiego roweru. Trzeba zastanowić się nad jakimś nowym sensownym zestawem kół.
szczupak56 Napisano 2 Maja 2023 Autor Napisano 2 Maja 2023 Od momentu mojego pierwszego wpisu minęło już trochę czasu. W obydwu rowerach wymieniłem koła na obręcze DT Swiss oraz piasty Novatec. Po wymianie to zupełnie inne rowery. Wymianę kół polecą każdemu kto tylko się nad tym zastanawia.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.